Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Marbel
Posty: 222
Rejestracja: 13 sie 2021, 08:03
Has thanked: 101 times
Been thanked: 29 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Marbel »

tomwro pisze: 29 gru 2021, 00:26 No ale przy sprawdzaniu "życia" królowej, wieżdża Ci strzałka. Wtedy ciagniesz karte wydarzenia, jednak nie rozpatrujesz całego wydarzenia, tylko patrzysz gdzie ucieka intruz (w przytoczonym przypadku królowa).
I tak dokładnie było. W fazie wydarzeń wyszło, że niezaangażowani uciekają czy coś takiego.
Magda Ka
Posty: 2
Rejestracja: 23 gru 2021, 12:45
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Magda Ka »

Hej! Wczoraj pierwszy raz graliśmy w trybie, kiedy jeden z graczy przejął kontrolę nad intruzami i mamy wątpliwość czy osoba mogła przejąć kontrolę nad intruzami.

Mianowicie, jasne jest że kontrolę nad intruzami może przejąć jedynie pierwszy gracz, który zginie czy jest to możliwe również przez pierwszego gracza, który ewakuuje się ze statku?
Czy przejęcie kontroli przez osoba która uciekła jest jednak niemożliwe?

Jeden z graczy opuścił statek kapsułą ratunkową, a następnie przejmując kontrolę nad intruzami skutecznie powybijał wszystkich pozostałych.
Na koniec gry okazało się, że jego celem było uśmiercenie wszystkich graczy.
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Flowenol »

Magda Ka pisze: 30 gru 2021, 16:16 Hej! Wczoraj pierwszy raz graliśmy w trybie, kiedy jeden z graczy przejął kontrolę nad intruzami i mamy wątpliwość czy osoba mogła przejąć kontrolę nad intruzami.

Mianowicie, jasne jest że kontrolę nad intruzami może przejąć jedynie pierwszy gracz, który zginie czy jest to możliwe również przez pierwszego gracza, który ewakuuje się ze statku?
Czy przejęcie kontroli przez osoba która uciekła jest jednak niemożliwe?

Jeden z graczy opuścił statek kapsułą ratunkową, a następnie przejmując kontrolę nad intruzami skutecznie powybijał wszystkich pozostałych.
Na koniec gry okazało się, że jego celem było uśmiercenie wszystkich graczy.
Za instrukcją (str27):
Ważne! Kontrolę nad intruzami przejmuje tylko 1 gracz – ten, który jako pierwszy traci postać. Jeśli 2 postacie umierają równocześnie, kontrolę przejmuje gracz o niższym numerze gracza.

Zapisy są jasne. Osoba, która uciekła nie straciła postaci jej postać nadal żyje więc nie mogła przejąć kontroli na obcymi.
rubenpura
Posty: 5
Rejestracja: 01 sie 2021, 22:56
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: rubenpura »

Hardkor pisze: 28 lis 2021, 20:54
kawson pisze: 28 lis 2021, 19:21 Cześć. Pytanie o dwie kwestie, które dziś się pojawiły:
1) przedmiot specjalny mechanika latarka pozwala wykonać akcje przeszukania. Czy w pomieszczeniu muszą być jeszcze jakieś przedmioty czy zawsze można ją wykonać?
2) czy przed wejściem do komory hibernacyjnej należy wykonać rzut na szmery nawet jeśli w pomieszczeniu są inne postacie ?
1.Nie, mozna o ile w pomieszczeniu jest co najmniej 1 przedmiot. Nie zmniejszasz wtedy licznika przedmiotow przy przeszukiwaniu.
2. Tak, zawsze rzucasz na szmery jak wchodzisz.
1. A skąd pewność, że się nie zmniejsza licznik przedmiotów?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4508
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1364 times
Been thanked: 863 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

rubenpura pisze: 07 sty 2022, 18:46
Hardkor pisze: 28 lis 2021, 20:54
kawson pisze: 28 lis 2021, 19:21 Cześć. Pytanie o dwie kwestie, które dziś się pojawiły:
1) przedmiot specjalny mechanika latarka pozwala wykonać akcje przeszukania. Czy w pomieszczeniu muszą być jeszcze jakieś przedmioty czy zawsze można ją wykonać?
2) czy przed wejściem do komory hibernacyjnej należy wykonać rzut na szmery nawet jeśli w pomieszczeniu są inne postacie ?
1.Nie, mozna o ile w pomieszczeniu jest co najmniej 1 przedmiot. Nie zmniejszasz wtedy licznika przedmiotow przy przeszukiwaniu.
2. Tak, zawsze rzucasz na szmery jak wchodzisz.
1. A skąd pewność, że się nie zmniejsza licznik przedmiotów?
Wychodzę z założenia, że skoro nie ma tam nic o zmniejszaniu przy latarce, a przy karcie jest to przy latarce nie zmniejszamy. Pewnosci nie mam, ale przeszukiwanie za 2 karty (gdy jest normalnie darmowe), lecz stale nie brzmi jakos super.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

Akcja "Przeszukanie" wymaga zmniejszenia licznika. Gdyby miało to działać inaczej, byłaby mowa o dobraniu kart podobnie jak w przypadku opisu pomieszczenia Magazyn.

BTW, normalne Przeszukanie nie jest "darmowe" , kosztuje 1 kartę, tylko nie odrzucasz nic dodatkowo. Z latarki jest o 1 droższe, ale za to zawsze dostępne.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Witus
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2022, 22:07

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Witus »

Czy można mieć pecha i wylosować królową z woreczka po rzutach na szmery, czy pojawia się ona tylko w konkretnych momentach (gdy ujawnione jest gniazdo w fazie kolonii)? Oczywiście przyjmując że rzuciłem kostką i wypadł numer na którym już jest znacznik szmeru.
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 182 times
Been thanked: 144 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: aduko »

Witus pisze: 13 sty 2022, 23:05 Czy można mieć pecha i wylosować królową z woreczka po rzutach na szmery, czy pojawia się ona tylko w konkretnych momentach (gdy ujawnione jest gniazdo w fazie kolonii)? Oczywiście przyjmując że rzuciłem kostką i wypadł numer na którym już jest znacznik szmeru.
Niestety jest taka możliwość. Uciekaj! Może i ona ucieknie do korytarzy technicznych :)
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: tomwro »

Welcome in Nemesis <devil>...
Awatar użytkownika
Gamleer
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2019, 09:33
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gamleer »

Nie jestem pewien. W instrukcji znalazłem taką informacje:
Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieśćcie figurkę królowej w Gnieździe i rozegrajcie spotkanie.
Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja
nie została jeszcze odkryta), dodajcie kolejne jajo na planszę intruzów.
Włóżcie żeton królowej z powrotem do woreczk
Awatar użytkownika
Qrzy
Posty: 863
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 65 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Qrzy »

Gamleer pisze: 14 sty 2022, 09:16 Nie jestem pewien. W instrukcji znalazłem taką informacje:
Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieśćcie figurkę królowej w Gnieździe i rozegrajcie spotkanie.
Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja
nie została jeszcze odkryta), dodajcie kolejne jajo na planszę intruzów.
Włóżcie żeton królowej z powrotem do woreczk
To odbywa się podczas fazy wydarzeń, w kroku Kolonia Intruzów. ;)
Ale niczego to nie zmienia w kwestii losowania z woreczka intruza na potrzeby spotkania.
Witus
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2022, 22:07

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Witus »

Dziękuję za odpowiedzi. W naszej pierwszej rozgrywce z woreczka przy rozpatrywaniu spotkania żona wylosowała królową :lol:
I wtedy się zastanawiałem czy to w ogóle możliwe, czy jednak jakieś specjalne warunki trzeba spełnić by pojawiła się królowa.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ave.crux »

Witus pisze: 14 sty 2022, 10:21 Dziękuję za odpowiedzi. W naszej pierwszej rozgrywce z woreczka przy rozpatrywaniu spotkania żona wylosowała królową :lol:
I wtedy się zastanawiałem czy to w ogóle możliwe, czy jednak jakieś specjalne warunki trzeba spełnić by pojawiła się królowa.
Akurat to gra w stylu "Jeżeli wygrywasz często to na pewno źle grałeś"
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Pankk
Posty: 1
Rejestracja: 19 lis 2021, 08:38
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Pankk »

Cześć! Mam trzy pytania może ktoś mi wyjaśni:
1. Po udanym uruchomieniu śluzy powietrznej drzwi do pomieszczenia pozostają zamknięte czy automatycznie się otwierają?
2. W fazie wydarzeń podczas ruchu intruzów gdy musimy przesunąć obcego do pomieszczenia z postacią następuje atak z zaskoczenia czy tylko wejście w walkę?
3. W fazie wydarzeń gdy mamy atak intruzów a w pomieszczeniu są 3 postacie i 2 intruzów jak to rozpatrujemy?
Z góry dzięki za odpowiedź
Awatar użytkownika
Qrzy
Posty: 863
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 65 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Qrzy »

Pankk pisze: 16 sty 2022, 08:17 Cześć! Mam trzy pytania może ktoś mi wyjaśni:
1. Po udanym uruchomieniu śluzy powietrznej drzwi do pomieszczenia pozostają zamknięte czy automatycznie się otwierają?
2. W fazie wydarzeń podczas ruchu intruzów gdy musimy przesunąć obcego do pomieszczenia z postacią następuje atak z zaskoczenia czy tylko wejście w walkę?
3. W fazie wydarzeń gdy mamy atak intruzów a w pomieszczeniu są 3 postacie i 2 intruzów jak to rozpatrujemy?
Z góry dzięki za odpowiedź
1. Opis pomieszczenia nie mówi o żadnym automatycznym otwarciu, więc ono nie następuje. ;)
2. Instrukcja mówi jasno - przesunąć figurkę intruza, rozpatrzyć tekst na karcie wydarzenia. Nie ma statku, chyba że mówi o tym karta.
3. Dla każdego intruza osobno (instrukcja nie precyzuje kolejności, więc chyba jest dowolna) wybierana jest atakowana postać (na podstawie trzymanych kart akcji i kolejności) i dobierana karta ataku.
Awatar użytkownika
Gamleer
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2019, 09:33
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gamleer »

Jeżeli dobrze zrozumiałem, atakowane są tylko 2/3 postaci. Proszę o sprecyzowanie sformułowania:
wybierana jest atakowana postać (na podstawie trzymanych kart akcji i kolejności) i dobierana karta ataku.
Awatar użytkownika
Qrzy
Posty: 863
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 65 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Qrzy »

Gamleer pisze: 16 sty 2022, 09:34 Jeżeli dobrze zrozumiałem, atakowane są tylko 2/3 postaci. Proszę o sprecyzowanie sformułowania:
wybierana jest atakowana postać (na podstawie trzymanych kart akcji i kolejności) i dobierana karta ataku.
To zależy. :) Dla każdego intruza wybieramy jedną postać. Gdy jest dwóch i po pierwszym ataku postać przeżyje, to drugi intruz zaatakuje tę samą postać. W innym wypadku następną. Więc oberwie jedna lub dwie postaci. ;)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ave.crux »

Nemesis, Aftermath i Void Seeders.

Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.

W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

ave.crux pisze: 17 sty 2022, 22:33 Nemesis, Aftermath i Void Seeders.

Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.

W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
W zasadach z tego co pamiętam nie ma opisanego co w takim przypadku zrobić. Ja mieszam wszystko z wyjątkiem gniazd voidów i losowo usuwam 3 żetony. Pozniej dodaje gniazda i rozkladam na kaflach pomieszczeń.
Jeżeli chcesz mieć 3 wieżyczki w grze to po prostu usuń 3 losowe żetony.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ave.crux »

Fenrisek83 pisze: 20 sty 2022, 22:43
ave.crux pisze: 17 sty 2022, 22:33 Nemesis, Aftermath i Void Seeders.

Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.

W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
W zasadach z tego co pamiętam nie ma opisanego co w takim przypadku zrobić. Ja mieszam wszystko z wyjątkiem gniazd voidów i losowo usuwam 3 żetony. Pozniej dodaje gniazda i rozkladam na kaflach pomieszczeń.
Jeżeli chcesz mieć 3 wieżyczki w grze to po prostu usuń 3 losowe żetony.
Trafiło się, że były 3 wieżyczki. Myślałem, że to będzie jakiś większy gamechanger jak te rozłożone w decydującym starciu. Teraz czy kapsle wejdą, czy nie.. Whatever.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Jorge
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2015, 13:14
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Jorge »

Mam pytanie dotyczące rzutu na kostce "niebezpieczeństwo" a dokładnie o ten fragment:

"Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo
jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym
korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze
nie ma znacznika "

Co się dzieje jak w każdym korytarzu jest szmer??
Nic ??
The Time is Near !!
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 873
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 301 times
Been thanked: 294 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Z tego co wiem nic.
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 182 times
Been thanked: 144 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: aduko »

Jorge pisze: 21 sty 2022, 19:28 Mam pytanie dotyczące rzutu na kostce "niebezpieczeństwo" a dokładnie o ten fragment:

"Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo
jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym
korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze
nie ma znacznika "

Co się dzieje jak w każdym korytarzu jest szmer??
Nic?
Nic, masz szczęście :)
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: tomwro »

Nic
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ave.crux »

Dodatek: Aftermath
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki

Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
ODPOWIEDZ