I tak dokładnie było. W fazie wydarzeń wyszło, że niezaangażowani uciekają czy coś takiego.
Nemesis - pytania o zasady.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Hej! Wczoraj pierwszy raz graliśmy w trybie, kiedy jeden z graczy przejął kontrolę nad intruzami i mamy wątpliwość czy osoba mogła przejąć kontrolę nad intruzami.
Mianowicie, jasne jest że kontrolę nad intruzami może przejąć jedynie pierwszy gracz, który zginie czy jest to możliwe również przez pierwszego gracza, który ewakuuje się ze statku?
Czy przejęcie kontroli przez osoba która uciekła jest jednak niemożliwe?
Jeden z graczy opuścił statek kapsułą ratunkową, a następnie przejmując kontrolę nad intruzami skutecznie powybijał wszystkich pozostałych.
Na koniec gry okazało się, że jego celem było uśmiercenie wszystkich graczy.
Mianowicie, jasne jest że kontrolę nad intruzami może przejąć jedynie pierwszy gracz, który zginie czy jest to możliwe również przez pierwszego gracza, który ewakuuje się ze statku?
Czy przejęcie kontroli przez osoba która uciekła jest jednak niemożliwe?
Jeden z graczy opuścił statek kapsułą ratunkową, a następnie przejmując kontrolę nad intruzami skutecznie powybijał wszystkich pozostałych.
Na koniec gry okazało się, że jego celem było uśmiercenie wszystkich graczy.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Za instrukcją (str27):Magda Ka pisze: ↑30 gru 2021, 16:16 Hej! Wczoraj pierwszy raz graliśmy w trybie, kiedy jeden z graczy przejął kontrolę nad intruzami i mamy wątpliwość czy osoba mogła przejąć kontrolę nad intruzami.
Mianowicie, jasne jest że kontrolę nad intruzami może przejąć jedynie pierwszy gracz, który zginie czy jest to możliwe również przez pierwszego gracza, który ewakuuje się ze statku?
Czy przejęcie kontroli przez osoba która uciekła jest jednak niemożliwe?
Jeden z graczy opuścił statek kapsułą ratunkową, a następnie przejmując kontrolę nad intruzami skutecznie powybijał wszystkich pozostałych.
Na koniec gry okazało się, że jego celem było uśmiercenie wszystkich graczy.
Ważne! Kontrolę nad intruzami przejmuje tylko 1 gracz – ten, który jako pierwszy traci postać. Jeśli 2 postacie umierają równocześnie, kontrolę przejmuje gracz o niższym numerze gracza.
Zapisy są jasne. Osoba, która uciekła nie straciła postaci jej postać nadal żyje więc nie mogła przejąć kontroli na obcymi.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. A skąd pewność, że się nie zmniejsza licznik przedmiotów?Hardkor pisze: ↑28 lis 2021, 20:541.Nie, mozna o ile w pomieszczeniu jest co najmniej 1 przedmiot. Nie zmniejszasz wtedy licznika przedmiotow przy przeszukiwaniu.kawson pisze: ↑28 lis 2021, 19:21 Cześć. Pytanie o dwie kwestie, które dziś się pojawiły:
1) przedmiot specjalny mechanika latarka pozwala wykonać akcje przeszukania. Czy w pomieszczeniu muszą być jeszcze jakieś przedmioty czy zawsze można ją wykonać?
2) czy przed wejściem do komory hibernacyjnej należy wykonać rzut na szmery nawet jeśli w pomieszczeniu są inne postacie ?
2. Tak, zawsze rzucasz na szmery jak wchodzisz.
- Hardkor
- Posty: 4508
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1364 times
- Been thanked: 863 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wychodzę z założenia, że skoro nie ma tam nic o zmniejszaniu przy latarce, a przy karcie jest to przy latarce nie zmniejszamy. Pewnosci nie mam, ale przeszukiwanie za 2 karty (gdy jest normalnie darmowe), lecz stale nie brzmi jakos super.rubenpura pisze: ↑07 sty 2022, 18:461. A skąd pewność, że się nie zmniejsza licznik przedmiotów?Hardkor pisze: ↑28 lis 2021, 20:541.Nie, mozna o ile w pomieszczeniu jest co najmniej 1 przedmiot. Nie zmniejszasz wtedy licznika przedmiotow przy przeszukiwaniu.kawson pisze: ↑28 lis 2021, 19:21 Cześć. Pytanie o dwie kwestie, które dziś się pojawiły:
1) przedmiot specjalny mechanika latarka pozwala wykonać akcje przeszukania. Czy w pomieszczeniu muszą być jeszcze jakieś przedmioty czy zawsze można ją wykonać?
2) czy przed wejściem do komory hibernacyjnej należy wykonać rzut na szmery nawet jeśli w pomieszczeniu są inne postacie ?
2. Tak, zawsze rzucasz na szmery jak wchodzisz.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Akcja "Przeszukanie" wymaga zmniejszenia licznika. Gdyby miało to działać inaczej, byłaby mowa o dobraniu kart podobnie jak w przypadku opisu pomieszczenia Magazyn.
BTW, normalne Przeszukanie nie jest "darmowe" , kosztuje 1 kartę, tylko nie odrzucasz nic dodatkowo. Z latarki jest o 1 droższe, ale za to zawsze dostępne.
BTW, normalne Przeszukanie nie jest "darmowe" , kosztuje 1 kartę, tylko nie odrzucasz nic dodatkowo. Z latarki jest o 1 droższe, ale za to zawsze dostępne.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Czy można mieć pecha i wylosować królową z woreczka po rzutach na szmery, czy pojawia się ona tylko w konkretnych momentach (gdy ujawnione jest gniazdo w fazie kolonii)? Oczywiście przyjmując że rzuciłem kostką i wypadł numer na którym już jest znacznik szmeru.
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Niestety jest taka możliwość. Uciekaj! Może i ona ucieknie do korytarzy technicznych
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie jestem pewien. W instrukcji znalazłem taką informacje:
Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieśćcie figurkę królowej w Gnieździe i rozegrajcie spotkanie.
Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja
nie została jeszcze odkryta), dodajcie kolejne jajo na planszę intruzów.
Włóżcie żeton królowej z powrotem do woreczk
Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieśćcie figurkę królowej w Gnieździe i rozegrajcie spotkanie.
Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja
nie została jeszcze odkryta), dodajcie kolejne jajo na planszę intruzów.
Włóżcie żeton królowej z powrotem do woreczk
- Qrzy
- Posty: 863
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To odbywa się podczas fazy wydarzeń, w kroku Kolonia Intruzów.Gamleer pisze: ↑14 sty 2022, 09:16 Nie jestem pewien. W instrukcji znalazłem taką informacje:
Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieśćcie figurkę królowej w Gnieździe i rozegrajcie spotkanie.
Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja
nie została jeszcze odkryta), dodajcie kolejne jajo na planszę intruzów.
Włóżcie żeton królowej z powrotem do woreczk
Ale niczego to nie zmienia w kwestii losowania z woreczka intruza na potrzeby spotkania.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dziękuję za odpowiedzi. W naszej pierwszej rozgrywce z woreczka przy rozpatrywaniu spotkania żona wylosowała królową
I wtedy się zastanawiałem czy to w ogóle możliwe, czy jednak jakieś specjalne warunki trzeba spełnić by pojawiła się królowa.
I wtedy się zastanawiałem czy to w ogóle możliwe, czy jednak jakieś specjalne warunki trzeba spełnić by pojawiła się królowa.
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1101 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Akurat to gra w stylu "Jeżeli wygrywasz często to na pewno źle grałeś"
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Cześć! Mam trzy pytania może ktoś mi wyjaśni:
1. Po udanym uruchomieniu śluzy powietrznej drzwi do pomieszczenia pozostają zamknięte czy automatycznie się otwierają?
2. W fazie wydarzeń podczas ruchu intruzów gdy musimy przesunąć obcego do pomieszczenia z postacią następuje atak z zaskoczenia czy tylko wejście w walkę?
3. W fazie wydarzeń gdy mamy atak intruzów a w pomieszczeniu są 3 postacie i 2 intruzów jak to rozpatrujemy?
Z góry dzięki za odpowiedź
1. Po udanym uruchomieniu śluzy powietrznej drzwi do pomieszczenia pozostają zamknięte czy automatycznie się otwierają?
2. W fazie wydarzeń podczas ruchu intruzów gdy musimy przesunąć obcego do pomieszczenia z postacią następuje atak z zaskoczenia czy tylko wejście w walkę?
3. W fazie wydarzeń gdy mamy atak intruzów a w pomieszczeniu są 3 postacie i 2 intruzów jak to rozpatrujemy?
Z góry dzięki za odpowiedź
- Qrzy
- Posty: 863
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. Opis pomieszczenia nie mówi o żadnym automatycznym otwarciu, więc ono nie następuje.Pankk pisze: ↑16 sty 2022, 08:17 Cześć! Mam trzy pytania może ktoś mi wyjaśni:
1. Po udanym uruchomieniu śluzy powietrznej drzwi do pomieszczenia pozostają zamknięte czy automatycznie się otwierają?
2. W fazie wydarzeń podczas ruchu intruzów gdy musimy przesunąć obcego do pomieszczenia z postacią następuje atak z zaskoczenia czy tylko wejście w walkę?
3. W fazie wydarzeń gdy mamy atak intruzów a w pomieszczeniu są 3 postacie i 2 intruzów jak to rozpatrujemy?
Z góry dzięki za odpowiedź
2. Instrukcja mówi jasno - przesunąć figurkę intruza, rozpatrzyć tekst na karcie wydarzenia. Nie ma statku, chyba że mówi o tym karta.
3. Dla każdego intruza osobno (instrukcja nie precyzuje kolejności, więc chyba jest dowolna) wybierana jest atakowana postać (na podstawie trzymanych kart akcji i kolejności) i dobierana karta ataku.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, atakowane są tylko 2/3 postaci. Proszę o sprecyzowanie sformułowania:
wybierana jest atakowana postać (na podstawie trzymanych kart akcji i kolejności) i dobierana karta ataku.
- Qrzy
- Posty: 863
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To zależy. Dla każdego intruza wybieramy jedną postać. Gdy jest dwóch i po pierwszym ataku postać przeżyje, to drugi intruz zaatakuje tę samą postać. W innym wypadku następną. Więc oberwie jedna lub dwie postaci.
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1101 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nemesis, Aftermath i Void Seeders.
Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.
W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.
W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W zasadach z tego co pamiętam nie ma opisanego co w takim przypadku zrobić. Ja mieszam wszystko z wyjątkiem gniazd voidów i losowo usuwam 3 żetony. Pozniej dodaje gniazda i rozkladam na kaflach pomieszczeń.ave.crux pisze: ↑17 sty 2022, 22:33 Nemesis, Aftermath i Void Seeders.
Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.
W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
Jeżeli chcesz mieć 3 wieżyczki w grze to po prostu usuń 3 losowe żetony.
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1101 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Trafiło się, że były 3 wieżyczki. Myślałem, że to będzie jakiś większy gamechanger jak te rozłożone w decydującym starciu. Teraz czy kapsle wejdą, czy nie.. Whatever.Fenrisek83 pisze: ↑20 sty 2022, 22:43W zasadach z tego co pamiętam nie ma opisanego co w takim przypadku zrobić. Ja mieszam wszystko z wyjątkiem gniazd voidów i losowo usuwam 3 żetony. Pozniej dodaje gniazda i rozkladam na kaflach pomieszczeń.ave.crux pisze: ↑17 sty 2022, 22:33 Nemesis, Aftermath i Void Seeders.
Dodatek Aftermath dodaje 3 wieżyczki, które można jako tokeny dodawać do podstawowej wersji gry.
W przypadku koszarów umieszczamy 3 dodatkowe żetony eksploracji w maszynowniach przy usunięciu 2 żetonów śluzu i 2 żetonów ciszy aby mieć 100% pewności, że wystąpią w grze. Co w przypadku, kiedy chcemy dodać również wieżyczki do gry?
Jeżeli chcesz mieć 3 wieżyczki w grze to po prostu usuń 3 losowe żetony.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam pytanie dotyczące rzutu na kostce "niebezpieczeństwo" a dokładnie o ten fragment:
"Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo
jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym
korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze
nie ma znacznika "
Co się dzieje jak w każdym korytarzu jest szmer??
Nic ??
"Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo
jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym
korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze
nie ma znacznika "
Co się dzieje jak w każdym korytarzu jest szmer??
Nic ??
The Time is Near !!
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nic, masz szczęścieJorge pisze: ↑21 sty 2022, 19:28 Mam pytanie dotyczące rzutu na kostce "niebezpieczeństwo" a dokładnie o ten fragment:
"Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo
jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym
korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze
nie ma znacznika "
Co się dzieje jak w każdym korytarzu jest szmer??
Nic?
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1101 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dodatek: Aftermath
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki
Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki
Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.