Dzięki za ofertę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, na pewno będzie potrzebna pomoc przy weryfikacji kart pod kątem literówek, interpunkcji, gramatyki, itp., ale to za jakiś czas. Póki co, samych kart dotyczących gazów i ciśnienia jest ponad 50 (będzie więcej), ale trzeba je rozegrać, zbalansować i sprawdzić interakcje z torem ciśnienia. RavenKZP, jak wspomniał, czeka na akcję druku, ja zaś jestem w trakcie przygotowań do ślubu i mam, delikatnie mówiąc, ograniczone możliwości czasowe
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Będę mógł swobodnie ruszyć z pracami nad dodatkiem w II połowie czerwca.
MagdalenaZakrz pisze: ↑08 maja 2022, 12:24
A już miałam cichą nadzieję, że też się wydrukuje teraz skoro się tak akcja przeciąga
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
choć szansę były marne z racji, że tworzenie od zera jest czasochłonne. Super, że myślisz o tym by był kompatybilny z resztą dodatków. Ja mam wszystkie oficjalne i około połowy fanowskich, a sporo osób ma wszystkie. Jak się podzielisz to możemy się postarać wypowiedzieć też pod tym kątem czy nie widzimy niekonsekwencji
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
choć to oczywiście nie to samo co przetestowanie samemu w grze
Co do cichej nadziei, to myślę sobie, że jeśli akcja druku nie ruszy do lipca, to będzie można wyłączyć z tego dodatku element kart prawno-finansowych jako mini-dodatek, żeby poszedł do druku szybciej. Można tak zrobić, bo ten element odbiega dość znacznie od głównej tematyki dodatku i nie zawiera w sobie plansz, czy kafli, a wyłącznie karty. Co prawda nie stworzyłem jeszcze wszystkich zaplanowanych kart, a te, co są nie były rozegrane, ani zbalansowane, ale efekty można podejrzeć tutaj:
https://mega.nz/folder/BdkFEDSb#NBv2h13lRRD-WT9q72Tk4A
MagdalenaZakrz pisze: ↑08 maja 2022, 22:39
Nie było nowych postów to nie wchodziłam w instrukcje a tu niespodzianka i parę nowych rzeczy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zatem mam parę uwag i pytań
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Apropo koloni: jednostki nauki są więcej warte niż danych (nauka to min 1pz a dane max 1/2pz za jednostkę na kartach) a energia jest więcej warta niż ciepło. Porównajcie te kolonie z tymi, które już istnieją do danych, nauki, ciepła, energii i roślin pod kątem skali. Niektóre są oficjalne a reszta w plikach w poście z fanowskimi.
Czy w ten dodatek będzie można grać tylko na nowej mapie czy również na innych?
Na mapach fanowskich max oceanów to 13 (nie liczę giga mapy tylko "normalne" fanowskie) i jest je ciężko dosyć zbudować (wydłuża to grę a w kartach wcale aż tak dużo oceanów nie ma jak by się mogło wydawać). Proponuję ilość oceanów przemyśleć. Zobaczcie największą mapę jaka jest fanowska (poza giga) i nie róbcie większej. Są 2, które mają więcej pól i więcej poziomów wskaźników globalnych niż w oficjalnych. Największa jest valles marinneris.
Projekty podnoszące produkcję czegoś bez kart teoretycznie wydają się ok, bo balansują losowość w dobieraniu produkcji z kart (jak masz pecha to możesz przez całą grę nie trafić wogole np. produkcji roślin). Sprawdzaliscie w praktyce czy to nie degraduje wówczas kart z produkcją, że są np. mniej opłacalne? I jak ma się koszt kart do akcji? Projekt standardowy powinien być droższy niż karta, która daje taką produkcję (patrz na produkcję energii w projekcie i na kartach).
Projekty polstandardowe brzmią ciekawie. Rozumiem, że raz na pokolenie można zagrać jeden z nich a nie po razie każdy? Bo wtedy to by jednak były za dobre w niektórych sytuacjach. Czy zniżki i bonusy i ogólnie efekty z kart, które dotyczą projektów standardowych miałyby tu zastosowanie? Moim zdaniem nie powinny.
Wariant z 4 preludiami na przyspieszenie gry moim zdaniem powinien polegać na tym, że wybierasz 4 z 6 a nie po prostu zostawiasz 4, które dostaniesz. Ma to większy sens, bo możesz dostać preludia, które ci nic właściwie nie dają np. preludium dzięki któremu zagrywasz kartę z ręki ignorując wskaźniki globalne a takiej karty nie posiadasz (tam też jest 1 produkcji roślin jeszcze co prawda, ale samo to nie wykorzystuje pelnego potencjału karty).
Dzięki za sugestie i pytania
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Jednostki na koloniach zedytowałem.
- Ten dodatek sprawdzi się na każdej mapie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Wiem, że jest mało kart z oceanami, stąd pomysł na obniżkę kosztu projektu standardowego Nawodnienie za posiadane obszary zieleni na poziomie 4. Co do ilości oceanów na planszy - temat jest otwarty.
- Wielkością mapa byłaby podobna do największej z fanowskich (poza giga).
- Nowe projekty standardowe ograłem, są droższe niż produkcja z kart, więc się ich nie nadużywa. A czasem ratują skórę.
- Projekty półstandardowe - można wykonać jeden ze wszystkich w ciągu pokolenia, a nie po jednym z każdego rodzaju
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. I żadne zniżki dla projektów standardowych nie mają tu zastosowania, to odrębny dział. Te projekty też ograłem, tylko się zastanawiam, czy nie da się ich jeszcze uprościć...
- Wariant preludiów - poprawiłem
Pozdrawiam,
Kliszalik