Brazil: Świt Imperium (Zé Mendes)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 124 times
Been thanked: 254 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: dwaduzepe »

jakubski pisze: 10 mar 2022, 14:12
XLR8 pisze: 09 mar 2022, 17:07 To jest jedna z najbardziej absurdalnych dyskusji jakie śledziłem. Każda strona się zgadza, że brazil jest losowy i pewien układ może wypaczyć rozgrywkę, ale kłócą się o to czy im to nie przeszkadza, a to przecież kwestia całkowicie subiektywna i indywidualna. 🤔
W punkt.

Poziom dyskusji odleciał...
Forumowicze - nie wolicie zamiast akademickiej dyskusji po prostu zagrać - w Brazil lub coś innego.

Zamiast rozprawiać w kółko o tym samym może napiszemy grupowo do Lucrum z pytaniem o dodatek!? Jak nas bedzie wiecej to może jakiś prędzej powstanie żeby polepszyć sprzedaż (kolejność powinna być odwrotna, ale potencjał jest, pojawiają się w necie nowe mapy - może zabrakło doswiadczenia i jest szansa to naprawić).
Na sukces sprzedażowy i kolejne dodruki podstawki obecnie bym nie liczył (jeśli dodatek naprawi podstawowe błędy podstawki to chętnie go kupię, w innym wypadku zastanowię się nad sprzedażą i pożegnaniem gry - jak pewnie wielu z nas).

Działamy?
no to podstawowe bledy czy takie, ktore moze naprawic dodatek?
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1057
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 771 times
Been thanked: 257 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Beskid »

Ukłon w stronę Lucrum bo cena na naszym rynku jest wyraźnie niższa niż na zachód od Wisły gdzie ten tytuł startuje od +50 EUR
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 408
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 100 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Reku_ »

Beskid pisze: 09 mar 2022, 23:28
Reku_ pisze: 09 mar 2022, 22:43 Ja się muszę zgodzić z argumentem Gambita z filmu. Sam mam upośledzone widzenie barw i zawsze wybieram żółty kolor, żeby lepiej widzieć go na planszy. Jak nie ma żółtego, to np tak jak w brzdęku w kosmosie wybieram pomarańczowy. Może być biały. Ma to jakieś znaczenie. Nie skreśliłbym oczywiście gry za to, ale może być to jakiś minus.
A z ciekawości, grałeś już w Brazil? Faktycznie odczułeś ten problem przy kolorystyce znaczników i innych elementów tej gry?
Jeśli pytasz o problem z rozróżnianiem pionów od tła (bo taki ja miewam) to w przypadku Brazila akurat kolorystyka jest dla mnie dobrze dobrana i nie mam takich problemów. Ale problemy z rozpoznawaniem barw są różne i nie mogę się wypowiadać za nikogo innego niż ja sam
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, 3Trolle 6%, Portal 4% - chcesz coś zamówić - napisz
azazelmo
Posty: 1015
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: azazelmo »

Pewnie na tej półkuli nikt oprócz mnie się tematem Brazil już nie interesuje, ale zdaje się że projekt Automa jest tuż:
https://boardgamegeek.com/thread/288400 ... ato-brazil
Nie wiem tylko czy nasz lokalny wydawca się połakomi, ale aktualne solo nie zachęca do gry.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1057
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 771 times
Been thanked: 257 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Beskid »

azazelmo pisze: 15 cze 2022, 22:57 Pewnie na tej półkuli nikt oprócz mnie się tematem Brazil już nie interesuje
Oj tam :wink: ledwie tydzień będzie jak przeleciała promka w TaniaKsiazka za 107 zł więc sporo nowych adeptów właśnie ogarnia ten tytuł od Lucrum :wink:
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4207
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2847 times
Been thanked: 2759 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Gizmoo »

azazelmo pisze: 15 cze 2022, 22:57 na tej półkuli nikt oprócz mnie się tematem Brazil już nie interesuje,
Wiele osób interesuje, ale czekają na dodatek z większą ilością map, większą ilością kart obrazów i poprawionymi kartami bitewnymi. Ta gra ma super potencjał na rozbudowę i jeszcze większy potencjał na naprawienie kilku aspektów. :wink:
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1057
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 771 times
Been thanked: 257 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Beskid »

Na popularność zapewne wpływają problemy z dostępnością na szerszym rynku. Z tego co czytam, ludzie z UK muszą ściągać z francuskich sklepów, nawet w Portugalii ciężko o ten tytuł, choć rynek kulturowo przecież powiązany z Brazylią. Na rynek niemiecki weszła ze sporym opóźnieniem i zmianą wydawcy. Ogólnie sporo od premiery gra dopiero przebija się na kolejne lokalizacje. Dziękujmy Lucrum za szybką decyzję i świetną cenę w tych trudnych czasach :)

W Brazylii gra otrzymała trzy wyróżnienia, choć trudno ocenić ich wartość z naszej perspektywy
Obrazek

O przyjeciu gry i zainteresowaniu w pewnym stopniu świadczy wejście w ten tytuł Portal Games, który będzie współwydawcą na rynku Ameryki Północnej
Obrazek

Oczekiwania społeczności w temacie dodatków są raczej spójne na naszym forum czy na BGG więc trzymamy kciuki, może coś z tego wyniknie ;)
https://boardgamegeek.com/thread/286054 ... see-future
jakubski
Posty: 84
Rejestracja: 20 mar 2019, 09:34
Lokalizacja: Zamość
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: jakubski »

Nie zamierzam się czepiać, ale od dawna wiadomo, ze gra aż się prosi o dodatek, bo wygląda na niedokończoną. Jak to wtedy napisałem to sam mnie zjechałeś, a przecież to samo przychodzi do głowy... Nie rozumiem 🤔
Beskid pisze: 10 mar 2022, 23:50 Jakiego znowu dodatku? Gdzie widziałeś informacje o planowanym dodatku?
Tak czy inaczej fajnie, ze wygrzebałeś te newsy.

Osobiście czekam na dodatek i mam nadzieję, że naprawdę wyjdzie. Nie spodziewałbym się go od razu, bo konkurencja (mających potencjal na lepsza sprzedaż) gier do wydania pewnie jest duża, a branża raczej przeżywa ciężkie chwile. Ale na dłuższą metę to jeden z lepszych sposobów na ożywienie, bo większość rzeczy już było. Dziś konkuruje się jakością, a już w mniejszym stopniu ceną. Gracze są coraz bardziej wymagający więc (drożejących) półproduktów już nie kupują... Promki po 100 kilka złotych to raczej przeszłość niż przyszłość. Chyba że gra zalega to wyląduje na promce bez perspektywy dodruku podstawki i wydania dodatków...
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1057
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 771 times
Been thanked: 257 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Beskid »

jakubski pisze: 18 cze 2022, 08:57 Nie zamierzam się czepiać, ale od dawna wiadomo, ze gra aż się prosi o dodatek, bo wygląda na niedokończoną. Jak to wtedy napisałem to sam mnie zjechałeś, a przecież to samo przychodzi do głowy... Nie rozumiem 🤔
Zjechałem? Z tego co kojarzę, nie tylko ja byłem zdziwiony tezą, że gra jest broken :roll:
jakubski pisze: 10 mar 2022, 14:12 jeśli dodatek naprawi podstawowe błędy podstawki to chętnie go kupię, w innym wypadku zastanowię się nad sprzedażą i pożegnaniem gry - jak pewnie wielu z nas
Opinii w tym wątku jest bez liku. Balans i kontent to cechy o których można sporo napisać pod chyba każdym euro.
Dodatek zawsze mile widziany. Losowy dociąg? Napisz o tym pod Ark Nova ;)

jakubski pisze: 18 cze 2022, 08:57 Tak czy inaczej fajnie, ze wygrzebałeś te newsy.

Osobiście czekam na dodatek i mam nadzieję, że naprawdę wyjdzie. Nie spodziewałbym się go od razu, bo konkurencja (mających potencjal na lepsza sprzedaż) gier do wydania pewnie jest duża, a branża raczej przeżywa ciężkie chwile. Ale na dłuższą metę to jeden z lepszych sposobów na ożywienie, bo większość rzeczy już było. Dziś konkuruje się jakością, a już w mniejszym stopniu ceną. Gracze są coraz bardziej wymagający więc (drożejących) półproduktów już nie kupują... Promki po 100 kilka złotych to raczej przeszłość niż przyszłość. Chyba że gra zalega to wyląduje na promce bez perspektywy dodruku podstawki i wydania dodatków...
Nigdzie nie widziałem informacji o dodatku. Z tego co pamiętam zapowiedziany był tylko ten tryb solo. Kojarzę, że autor gry angażował się w dyskusje na BGG więc jeśli chcesz podrzucić pomysł na dodatek albo uzyskać informację czy jest planowany to warto tam o tym napisać. Peace
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 562
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 235 times
Been thanked: 390 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: itsthisguyagain »

I jak tam ktoś jeszcze kolonizuje Brazylię?

Ja po pół roku kolonizowania muszę przyznać, że niespodziewany koniec (kiedy inny gracz robi misję3) jest największą bolączką Brazylii. Brak mi też tu losowych wydarzeń które uderzają/nagradzają wszystkich graczy po równo, żeby zaburzyć planowanie na 10 ruchów do przodu.

Poza tym po tych pół roku nadal uważam Brazylię za 7/10 bardzo lubię. Szkoda że moja żona nie bo byłoby częściej grane. Sprawdza się bardzo dobrze jako średniej ciężkości szybkie dynamiczne euro jak się nie chce nic naprawdę wyczerpującego wyciągać.
MichalCh132
Posty: 233
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 155 times
Been thanked: 96 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: MichalCh132 »

itsthisguyagain pisze: 08 wrz 2022, 18:43 I jak tam ktoś jeszcze kolonizuje Brazylię?

Ja po pół roku kolonizowania muszę przyznać, że niespodziewany koniec (kiedy inny gracz robi misję3) jest największą bolączką Brazylii. Brak mi też tu losowych wydarzeń które uderzają/nagradzają wszystkich graczy po równo, żeby zaburzyć planowanie na 10 ruchów do przodu.

Poza tym po tych pół roku nadal uważam Brazylię za 7/10 bardzo lubię. Szkoda że moja żona nie bo byłoby częściej grane. Sprawdza się bardzo dobrze jako średniej ciężkości szybkie dynamiczne euro jak się nie chce nic naprawdę wyczerpującego wyciągać.
Polecam spróbować dodanie jeszcze jednego okrążenia po tym gdy ktoś wywoła trigger końca gry. Dokończa się kolejkę normalnie i potem każdy ma dodatkowa turę. Też nie lubiłem nagłego konca i dużo lepiej mi się w to grało gdy była ta dodatkowa tura.

Sam już dłuższy czas nie grałem w Brazila, jest kilka rzeczy które mi się nie podobają. Mimo to cały czas mam nadzieję na jakiś solidny dodatek, który poprawi te kwestie które mi słabiej podeszły w rozgrywce, bo sam pomysł na grę mi się podoba, np. jakieś ciekawe wydarzenia tak jak wspomniałeś :wink:
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1709
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 287 times
Been thanked: 909 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: XLR8 »

Ja nadal bym widział wydanie second edition przez jakieś duże wydawnictwo i poprawienie wszystkich błędów.
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 432
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 79 times
Been thanked: 77 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: kci83 »

XLR8 pisze: 08 wrz 2022, 21:31 Ja nadal bym widział wydanie second edition przez jakieś duże wydawnictwo i poprawienie wszystkich błędów.
Wszystkich? Jest jakaś errata, info od twórców czy coś takiego?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4207
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2847 times
Been thanked: 2759 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Gizmoo »

itsthisguyagain pisze: 08 wrz 2022, 18:43 Ja po pół roku kolonizowania muszę przyznać, że niespodziewany koniec (kiedy inny gracz robi misję3) jest największą bolączką Brazylii.
Ale jaki niespodziewany? Przecież sytuację na planszy dosyć łatwo jest przeczytać. Tych celów nie ma znowu na tyle dużo, żeby ich nie spamiętać. :?
itsthisguyagain pisze: 08 wrz 2022, 18:43 Brak mi też tu losowych wydarzeń które uderzają/nagradzają wszystkich graczy po równo, żeby zaburzyć planowanie na 10 ruchów do przodu.
Po co dodawać do gry więcej losowości? I tak jest jej sporo. Dodanie wydarzeń zabiłoby ten tytuł. Wystarczy, że wydarzenia zabiły dla mnie Clash of Cultures. :lol:
Beskid pisze: 22 cze 2022, 09:38 Balans i kontent to cechy o których można sporo napisać pod chyba każdym euro.
Może za mało grałem (raptem sześć rozgrywek), ale nie zauważyłem jakiegoś dużego rozchwiania balansu. Na pewno nie jest on problematyczny bardziej niż w innych grach tego typu.
XLR8 pisze: 08 wrz 2022, 21:31 Ja nadal bym widział wydanie second edition przez jakieś duże wydawnictwo i poprawienie wszystkich błędów.
Ale jakich błędów? To, że Tobie nie podchodzi kilka rozwiązań, nie znaczy, że gra zawiera jakieś większe błędy w założeniach.

Żeby nie było - mi też kilka rozwiązań nie podchodzi (o czym pisałem już na forum) i sam mega chętnie zobaczyłbym zmianę tych aspektów, ale nie przesadzajmy w drugą stronę. Gra działa. A to, że uwiera w kilku miejscach to jest inna para kaloszy. Ja uwielbiam jak losowości jest absolutne minimum, ale zaręczam, że tutaj nie jest ona taka straszna. Odbiera pewnie radochę euro-optymalizatorom, ale w takim COC-u jest jej porównywalnie dużo. (a gra dłuższa).

Bardzo polecam wszystkim zagranie w Brazil w różnym składzie osobowym i potestowanie różnych map. Jestem zdania, że gra wygląda kompletnie inaczej jak gra się na luźnych, mało konfrontacyjnych mapach, a zupełnie inaczej, jak gra się we cztery osoby na ciasnej mapie, gdzie konflikty są co chwila i każdy wjazd przeciwnika może nas srogo kosztować. W jednym przypadku mamy przyjemną optymalizację kolejkowania akcji, w drugim - walkę na noże w windzie. To absolutnie odmienne doznania planszówkowe!
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 479
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 251 times
Been thanked: 384 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: SetkiofRaptors »

Gizmoo pisze: 08 wrz 2022, 23:01 Wystarczy, że wydarzenia zabiły dla mnie Clash of Cultures. :lol:
CoC ma tak racjonalny system wydarzeń, nie mam zielonego pojęcia co nie pasuje z nim ludziom. Są dwie technologie które chronią przed najczęstszymi wydarzeniami - i to twój wybór, że ich nie robisz/zwlekasz z nimi (push your luck). Reszta wydarzeń jest super - albo wszyscy coś dostają, albo wszyscy coś tracą, z poprawkami na ekstremalnie słabych graczy lub początek gry (typu: wszyscy gracz którzy mają więcej niż 2 jednostki). Czasem są rzeczy lekko polityczne, a'la karta akcji której można nie kupić, ale trzeba sie liczyc z tym ze kolejni gracze już mogą. Czasami są ekstra punkty za np zniszczenie budynków. Wszystko dotyczy wszystkich graczy.

Marudzenie na losowość wydarzeń w CoC jest dla mnie megaaaaa dziwne, to świetnie zaimplementowany system wydarzeń z minimalnym nagradzaniem/karaniem losowych osób. Ruch Barbarzyncow czy Piratów to już w ogóle szczęście w nieszczęściu, jeśli dobrze się to ogarnie. A zwykle Wydarzenia mnie irytują, a tutaj po prostu wprowadzają po prostu trochę zmian i zamieszania, pozwalając na więcej taktyki a nie czyste liczenie w przód. Bardzo chętnie będę bronił swoich racji już w temacie o CoC :D Które wydarzenie tam jest jakieś game-breaking? Że ktoś dostał 2 złota ? No ale potem stracił 1 zasób (piraci).

Ludzie uczuleni na losowość nie powinni siadać do gier z gramem losowości tak samo jak uczuleni na orzeszki czytają składy ;)
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Kal-El83
Posty: 1196
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 186 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Kal-El83 »

Ostatnio obejrzałem rozgrywkę solo (yt: sologram) i kurczaczki jak po opiniach na tym forum tytuł spadł z radaru … tak wydaje się on przyjemnym tytułem do luźniejszego pokminienia 🤔
Czy ktoś, kto zagrał więcej partii mógłby napisać czy tytuł jeszcze wraca na stół czy szybko się ogrywa ?
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4799
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1858 times
Been thanked: 2303 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: PytonZCatanu »

Brazil potrzebuje dodatku, ale nie takiego który coś zmienia, ale dodaje więcej.

Więcej kart, więcej planszetek, więcej kafli terenu, więcej żetonów itp.

Podstawką jest troszeczkę za chuda. Potrzeba różnorodności.Reszty bym nie zmieniał.
Awatar użytkownika
612
Posty: 447
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 70 times
Been thanked: 591 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: 612 »

Azazelek pisze: 09 wrz 2022, 07:00 Ostatnio obejrzałem rozgrywkę solo (yt: sologram) i kurczaczki jak po opiniach na tym forum tytuł spadł z radaru … tak wydaje się on przyjemnym tytułem do luźniejszego pokminienia 🤔
Czy ktoś, kto zagrał więcej partii mógłby napisać czy tytuł jeszcze wraca na stół czy szybko się ogrywa ?
Mi się dość szybko ograł i sprzedałem. Fajna gra ale na parę razy. Mocno ograniczona liczba map, potem robiliśmy już swoje własne czasem zupełnie na odwal się i jakoś nie czuliśmy dużej odmiany, nawet jak zaczęliśmy ze stolicami praktycznie sąsiadującymi ze sobą. Mnie najbardziej bolała schematyczność rozgrywki, budynków jest bardzo mało, prawie każda gra zaczynała się identycznie. Do tego bardzo okrojona walka, jakby autorzy bali się, że będzie za mocna. Nic nie można przeciwnikowi zniszczyć, jego armia po pokonaniu wraca i za darmo można ją postawić od nowa. Budynki są niezniszczalne, zajmowanie ich daje punkty, ale to ma sens tylko w ostatniej turze. Przejmowanie surowców na budynkach brzmi fajnie ale przy tempie marszu armii na palcach jednej ręki mogę policzyć sytuacje w naszych grach, w których ktoś nie wchodził w wyczyszczony z surowców turę wcześniej budynek. Okupowanie takiego w środku gry jest warte kompletnie nic. Kart obrazów jest tak przeraźliwie mało, że wszystkie się widziało po 2 grach.
Khag
Posty: 265
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Khag »

Totalnie zgadzam się z przedmówcami, gra jest strasznie płytka i właściwie każda rozgrywa jest identyczna. Od początku wykonuje się te same czynności, walka nie ma sensu - zwykle budynki możliwe do zajęcia są bez surowców, a punkty dają tylko na koniec. Rozwoj technologii jest kiepski, surowce niby różne, ale ten sam sposób ich zdobywania.

Mierna ta gra i nie wiem czy dodatek ja poprawi. Musiałby to być remake tej gry, wersja 2.0.
Poznań i okolice.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11831
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3521 times
Been thanked: 3546 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: japanczyk »

Khag pisze: 10 wrz 2022, 21:54 Totalnie zgadzam się z przedmówcami, gra jest strasznie płytka i właściwie każda rozgrywa jest identyczna. Od początku wykonuje się te same czynności, walka nie ma sensu - zwykle budynki możliwe do zajęcia są bez surowców, a punkty dają tylko na koniec. Rozwoj technologii jest kiepski, surowce niby różne, ale ten sam sposób ich zdobywania.

Mierna ta gra i nie wiem czy dodatek ja poprawi. Musiałby to być remake tej gry, wersja 2.0.
Sorry, ale to jest juz pitolenie
Nie mialem dwoch takich samych rozgrywek nawet na tych samych mapach
Budynki do zajecia spokojnie sie zdarzaly, bo komuś bardziej oplacalo sie rozwinac w innym koerunku niz na sile surowce wykorzystać, walka zdecydowanie ma sens, bo cofa wojska przeciwnika do stolicy + przeciwnik musi wystawić te wojska, a szachowanie sie wojskami jest istotnym elementem gry

Jedyne prawdziwe zdanie to to o surowcsch, z czego nie wiem dlaczego rozpatrywac to jako wade, to po prostu mechaniczne uproszczenie

Gra nie jest wybitna, ale jest bardzo dobra w tym co robi - jest fajnym, prostym do nauki (10-15 min tłumaczenia!) Pseudo 4Xem. Nie ma podobnej i rownie przystepnej gry w tym klimacie moim zdaniem
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 408
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 100 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Reku_ »

japanczyk pisze: 10 wrz 2022, 23:26 Sorry, ale to jest juz pitolenie
Nie mialem dwoch takich samych rozgrywek nawet na tych samych mapach
Budynki do zajecia spokojnie sie zdarzaly, bo komuś bardziej oplacalo sie rozwinac w innym koerunku niz na sile surowce wykorzystać, walka zdecydowanie ma sens, bo cofa wojska przeciwnika do stolicy + przeciwnik musi wystawić te wojska, a szachowanie sie wojskami jest istotnym elementem gry

Jedyne prawdziwe zdanie to to o surowcsch, z czego nie wiem dlaczego rozpatrywac to jako wade, to po prostu mechaniczne uproszczenie

Gra nie jest wybitna, ale jest bardzo dobra w tym co robi - jest fajnym, prostym do nauki (10-15 min tłumaczenia!) Pseudo 4Xem. Nie ma podobnej i rownie przystepnej gry w tym klimacie moim zdaniem
Niemniej, patrząc z boku, jako posiadacz tytułu na półce wstydu, widzę, że gra nie zyskała z jakiegoś powodu dużej popularności. Choć pojawiają się porównania do Scyte, to jest mam wrażenie niemal nieznana.
Ja oczywiście z chęcią ją ogram sobie, ale ta nie za duża popularność nie wróży dobrze w kwestii dodatku, urozmaicenia kart itd. na przyszłość.
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, 3Trolle 6%, Portal 4% - chcesz coś zamówić - napisz
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11831
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3521 times
Been thanked: 3546 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: japanczyk »

Skad pomysl ze popularność jest nieduza?

Gra ma owned w tej chwili na bgg w okolicy 2700+
Premiery na rynku amerykanskim szerszej jeszcze nie bylo z trgo co wiem (tylko gen-con pickup), ocena dosyc wysoka na bgg

Nie powiedziałbym ze gra jest malo popularna - wsrod tytułów gen-conowych cieszyla sie tez niemalym zainteresowaniem
Kal-El83
Posty: 1196
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 186 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Kal-El83 »

W iosek jest jeden. Dobrze byłoby mieć szansę przetestować na czyimś egzemplarzu 2-3 razy ;)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 408
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 100 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: Reku_ »

japanczyk pisze: 11 wrz 2022, 11:37 Skad pomysl ze popularność jest nieduza?

Gra ma owned w tej chwili na bgg w okolicy 2700+
Premiery na rynku amerykanskim szerszej jeszcze nie bylo z trgo co wiem (tylko gen-con pickup), ocena dosyc wysoka na bgg

Nie powiedziałbym ze gra jest malo popularna - wsrod tytułów gen-conowych cieszyla sie tez niemalym zainteresowaniem
Może i masz rację, że musi to się bujnąć. Widzę, że przetłumaczona na kilkanaście języków. Może polska premiera była dość wczesna.
Ale moje wrażenie odnosi się do naszego podwórka. Nie siedzę w temacie zagranicy w ogóle. W temacie kraju też nie za wiele, wrażenia jednak opisałem.
W każdym razie, na dodatek się może i faktycznie doczekamy, tylko czy wersja językowa PL? To się zobaczy
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, 3Trolle 6%, Portal 4% - chcesz coś zamówić - napisz
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11831
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3521 times
Been thanked: 3546 times

Re: Brazil: Imperial (Zé Mendes)

Post autor: japanczyk »

No nie wiem, gra po premierze sprzedawała sie z tego co slyszalem jak cieple buleczki -nie wydaje sie tez zeby specjalnie gdzies zalegala, ale to pewnoe @Leser by musial skomentować

Zreszta gra jak widac siadla na tyle, ze Portal podjal sie wydania jej w szerokiej dysteybucji na rynku amerykańskim

Lucrum stara sie wydawać dodatki do wszystkich swoich produkcji jak moze wiec i tego bym sie spodziewał
ODPOWIEDZ