pcyzm pisze: ↑04 maja 2022, 11:15
japanczyk pisze: ↑04 maja 2022, 06:33
Problemem jest sposob sprzedawania gry i falszywy marketing tworzacy oczekiwania
Nie sądze, nawet dzisiaj Trzewik sądzi, że ten pierwszy tryb przechodzenia gry jest tym 'właściwszym', a ten trudniejszy tryb został dodany jako odpowiedź na krytykę fanów serii. To nie jest więc tak, że tutaj mamy do czynienia z jakimś fałszywym marketingiem, bo autor nadal potwierdza pierwotną wizję, tylko bardziej brakiem zrozumienia szerszej grupy klientów albo zbyt wąską grupą na testach. Przecież jakby od początku były te dwa tryby do wyboru to by mogło zostać uznane za ukłon w stronę graczy, a tak... bardziej była to już akcja ratunkowa.
Na pewno marketing Diuny nie tworzy fałszywego obrazu gry? Zwłaszcza, jeśli spojrzy się na niego przez pryzmat Detektywa? Oto kawałki marketingu ze strony gry na stronie Portalu, z moimi wtrąceniami:
Portal pisze:W Diunie: Sekretach Rodu gracze wcielają się w rebeliantów, którzy muszą wypełnić serię wymagających misji, dysponując ograniczonym czasem i zasobami. Gracze wspólnie podejmują decyzje, które mają wpływ na rozwój historii.
Historia kończy się tak samo (mam na myśli jej zwieńczenie) niezależnie od tego co zrobimy w trakcie. Co więcej, jedyne "fabularne rozwidlenie" jest efektem pojedynczej decyzji, a nie wyborów w trakcie gry.
Portal pisze:Znajdziecie się w samym środku konfliktu pomiędzy dwoma rodami. Każda wasza decyzja wpłynie na rozwój historii. Dokąd pójdziecie, z kim zawrzecie sojusz, a kto zostanie waszym wrogiem - to wszystko zależy od was. Dokąd zaprowadzi was ta przygoda? W Diunie: Sekretach Rodu gracze wcielają się w rebeliantów, którzy muszą wypełnić serię wymagających misji, dysponując ograniczonym czasem i zasobami. Gracze wspólnie podejmują decyzje, które mają wpływ na rozwój historii.
Jak wyżej. Do tego ograniczone zasoby są tylko w pierwszych scenariuszach. W trzecim scenariuszu, jeśli odpowiednio się pomyśli można mieć nieskończone zasoby.
Portal pisze:Pod koniec każdego Rozdziału będziecie musieli złożyć Raport, składający się z pozyskanych przez was informacji oraz propozycji dalszych działań. Raporty te mają wpływ na ogólny kierunek, w jakim będzie zmierzała wasza historia.
Kto grał, wie jak wygląda ten "raport". Nie ma nic wspólnego z rozegranym właśnie scenariuszem. Znaczy generalnie są w nim napisane rzeczy ze scenariusza, ale można go "wypełnić" bez rozegrania rozdziału i efekt na grę jest identyczny.