Rozmieszczaj strategicznie swoje kafle, tworząc dzielnice w swoim mieście 4 × 4. Buduj wieżowce i obiekty użyteczności publicznej, starając się spełnić przedstawione na nich wymagania. Zdobądź najwięcej punktów harmonii i wygraj grę! „Neopolis” to gra planowania, ryzykowania i wyścigu po punkty w pięknej trójwymiarowej oprawie futurystycznej metropolii. Spodoba się zarówno rodzinom, jak i bardziej zaawansowanym graczom.

Nie znalazłam tej gry na forum, a że udało mi się zagrać, to zakładam nowy temat.
Moje pierwsze wrażenia z rozgrywki są pozytywne, zasady są proste, ale jest nad czym pomyśleć. Oczywiście gra nie łamie mózgu, ale bezmyślne dokładanie kolejnych kafelków miasta zdecydowanie nie wystarczy, bo punkty dostaje się dopiero po ustawieniu w mieście wieżowca lub obiektu użyteczności publicznej oraz spełnieniu przypisanego do niego warunku. Co ważne, niespełnienie warunku skutkuje odjęciem punktów, więc trzeba uważać, żeby nie przeszarżować. Interakcji bezpośredniej nie ma, ale nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś zabierze upatrzony wieżowiec/obiekt (lub kafelek), więc z jednej strony trzeba się spieszyć, no ale z drugiej zachowywać ostrożność, żeby nie stracić punktów.
Wykonanie bardzo porządne, wszystko czytelne i jasne, instrukcję wystarczy przeczytać raz.
Fajnie rozwiązany jest wariant dla dwóch osób - usuwa się wieżowce 5 i 7, ale za to jest dostęp do wszystkich trzech rodzajów obiektów (przy większej liczbie graczy trzeba wybrać 2 z 3, jeżeli dobrze pamiętam).
Szkoda, że nie ma wariantu solo.
Nie pamiętam gdzie, ale przed premierą widziałam porównanie z grą Nova Luna, według mnie niewiele mają ze sobą wspólnego i miejsce Nova Luna (Novej Luny???) na mojej półce pozostaje niezagrożone.
Może Neopolis nie jest grą, w którą chciałabym zagrać pięć razy z rzędu, ale raz na jakiś czas sprawdzi się w roli przerywnika.