O panie, teraz to się muszę odnieść - spójrz na swoje komentarze pod grami na BGG zanim zaczniesz pisać takie rzeczy w odniesieniu do wypowiedzi tutaj (mam Cię w geekbuddies, więc mam dobry przegląd ):jax pisze:Znowu te narzekania przypominają mi typowy schemat myślenia 'buu, ale ta gra nie jest taka jak chciałem'. Tak, nie jest taka jak chciałeś. Dokładnie. Jest taka jak chciał autor gry. Powinieneś jej więc unikać od samego początku albo nie formułować swoich zarzutów jako 'obiektywne' zarzuty (chwała fojtu, że jako jeden z nielicznych podkreśla 'dla mnie').
jax o:
Bruxelles 1893 - 4/10
Unfair - 4/10Ugh... Yet another soulless euro.
Exactly like 'Russian Railroads': no tough decisions, just follow the path you've chosen at the start... Yaaawn... Mechanical, repetitive and boring - just the essence of the Feld-ian style.
So it would've been a '5', but one mechanic is plain broken: gaining majorities in columns. The whole mini-game of avoiding the present given to the next player thrives, but 'presents' _must_ be made at some point... This is sick. These 'presents' can decide about the top performer(s) - if you've earned several cards this way, you can spend them to strengthen your chosen path(s) and have a great shot at winning.
Village - 5/10Chaotic, random and with a lot of 'take that' element.
As theme parks grow you quickly lose track what of co-players are doing and what they are getting at. And frankly - you don't care...
But the biggest problem is the game is just... boring.
All these issues are unjustifiable in a ~2h game.
Te gry chyba też są takie jak chciał autor, więc generalnie powinieneś ich unikać od samego początku. Negatywna interakcja w Unfair Ci przeszkadza? Taka gra. Bruksela jest "złamana"? To obiektywne czy subiektywne stwierdzenie?Failure.
Euro-game at its worst.
Very VERY dry and VERY mechanical.
Totally not engaging.
The game felt like doing hard work than spending a good time.
Mechanisms of the game don't combine together / support each other very well. In fact, this is a very arbitrary mix put together in an uninspiring and forced way.
Generally - dreadful experience.
Swoją drogą, to ciekawe że gubisz się w tym co przeciwnik buduje w Unfair (i Cię to nie interesuje), a nie gubisz się w tym w Ark Nova (gdzie jest jeszcze większe spamowanie symbolami), a sama gra jest pasjansem, więc już w ogóle śledzenie rywala jest na niższym poziomie .