Przeczytałem instrukcję do Niedokończonych Spraw i aż mam ochotę odnieść się do swojego własnego posta sprzed pół roku:
Atamán pisze: ↑17 wrz 2021, 21:06
No ja mam nadzieję, że mapy nie będą ruszać. Wiem, że to puzzle, więc pewnie kusi, ale wg mnie te odległości między jedną a drugą częścią mapy są już wystarczająco duże. Poza tym ta gra i tak już dużo miejsca zajmuje.
No i ciekawie wyszło, bo z jednej strony dodali 'ruszyli mapę' dodając 2 nowe lokalizacje na końcach mapy (które na potrzeby gry działają niemalże jakby były planetami), ale dodali też możliwość przemieszczenia się między krańcami mapy, co adresuje moją obawę o to, że te lokalizacje na końcu już były mocno odległe od siebie. Podoba mi się to rozwiązanie. Możliwe też że gracze chętniej będą latać na Cantonicę i Takodanę, które trochę cierpiały z powodu swojego położenia.
Atamán pisze: ↑17 wrz 2021, 21:06
Ja też liczę na dodatek bardziej w stylu więcej tego samego, karty rynku, może nawet karty spotkań, więcej postaci do grania.
No i to dostanę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Podobają mi się podwójne ładunki, które wymagają podlecenia w 2 miejsca, po pierwszej części trasy dostaje się mniejszą nagrodę a większą po ukończeniu drugiego odcinka. Nie jest to skomplikowane, ale jest ciekawą opcją.
Atamán pisze: ↑17 wrz 2021, 21:06
Nie wiem natomiast jak z żetonami kontaktów i zleceniami. Z jednej strony tu by się przydało więcej tych NPC-ów, ale z drugiej strony nie wiem jak ich sensownie zmieścić do gry i nie popsuć gry łowcom nagród.
Ha, no i zmieścili je - po prostu dodali 11 nowych żetonów, po 1 na każdej planecie (i traktujemy każdą planetę jakby miała 3 sloty na kontakty). Plus dodali mechanikę odsłaniania kontaktów - niektóre karty handlu będą miały - poza ruchem patrolu - symbol, że należy odsłonić żeton kontaktu na swojej planecie. Czyli będzie więcej sumarycznie kontaktów, ale będą one szybciej odsłaniane (bo nie tylko, gdy gracze wejdą w interakcję z kontaktem, ale też po niektórych akcjach handlu). Sprytne rozwiązanie, które pozwoli utrzymać jako tako balans gry dla łowców nagród.
Dodatek więc spełnia moje oczekiwania
Natomiast te dwa dodatkowe tryby gry z jednej strony są powyżej moich oczekiwań, ale na tym etapie mam co do nich mieszanse odczucia:
1. Przysługi i żeton zobowiązania - teoretycznie rozbudowa interakcji i handlu między graczami powinno mnie cieszyć, ale w tym całym pomyśle nie pasuje mi to, że każdy gracz może każdemu graczowi zaoferować przysługę i nie wiąże się to z żadnym kosztem, żadnym poświęceniem gracza, który przysługę oferuje. Ale mam zamiar dać szansę temu pomysłowi. Może to jednak dobrze zadziała. Ma też szasnę działać trochę jak autobalans w grze (gracze, którzy zostaną w tyle będą dostawać przysługi prawie za darmo a liderzy w punktach sławy dostaną wysokie ceny albo wręcz odmowy).
2. Ambicje - fabularnie bardzo ciekawe, na podstawie samej instrukcji ciężko to ocenić, ale w tym pomyśle jest duży potencjał na solidną zmianę w grze. Myślę, że tego modułu to będę próbował tylko w zaawansowanym składzie. Tu mi się analogia z BSG nasuwa, w którym jedna z rewolucji do gry (Caprica z dodatku Pegasus) została totalnie odrzucona przez fanów, a druga poważna rewolicja (plansza pościgu cylońskiego z dodatku Exodus) stała się czymś, bez czego większość graczy nie wyobraża sobie gry. Ciekawe, jak społeczność oceni Ambicje.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)