Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
longmen76 pisze: ↑27 lut 2022, 21:00
Typy obrażeń.
Jakim typem obrażeń są obrażenia w czerwonym kółku bez żadnego dopisku? Z instrukcji wynika, że są to obrażenia specjalne (nie do obrony, nie do uniknięcia, do wzmocnienia).
I tak do tej pory graliśmy. Jednakże dzisiaj wyczytałem na planszetce Księżycowej Elfki, że żeton uniku pozwala uniknąć obrażeń (np. gdy bohater jest otruty i poparzony). Żetony Poparzenia / zatrucia jadem zadają obrażenia czerwone w kółku bez żadnego dopisku. Traktując je jako specjalne nie da się ich uniknąć ale temu zaprzecza FAQ na planszetce Księżycowej Elfki. Serio to to w tym momencie zgłupiałem.... A obrażeń czerwonych w kółku bez dopisku jest sporo....
Obrażenia specjalne są tylko z umiejętności specjalnej czyli przy wyrzuceniu 5 razy 6 oczek, była o tym mowa na stronie wcześniejszej.
Czytałem... Jeżeli założyć, że tak jest to jakim rodzajem obrażeń są obrażenia czerwone w kółku bez żadnego dopisku (np. na żetonach efektów lub zdolnościach obronnych).
W instrukcji przy obrażeniach specjalnych nie ma zapisu, że są to wyłącznie obrażenia będące rezultatem użycia zdolności specjalnej. Jest też zapis że obrażenia specjalne są oznaczone kółkiem z cyfrą w środku - np. (2) - bez żadnego dopisku. To wprowadza moją niepewność jak mam grać. To spore niedomówienie, bo powinno w tej sytuacji przy każdym czerwonym kółku być opisane jaki to rodzaj obrażeń. Dla mnie do tej pory było jasne, że to obrażenia specjalne bo jest spełniony 2 podpunkt w opisie obrażeń specjalnych czyli oznaczone kółkiem z cyfrą w środku - np. (2).
Reasumując jakimi obrażeniami są te czerwone w kółku bez dopisku na w innych miejscach niż zdolność specjalna i z jakich zapisów instrukcji to wynika?
longmen76 pisze: ↑27 lut 2022, 23:04
Czytałem... Jeżeli założyć, że tak jest to jakim rodzajem obrażeń są obrażenia czerwone w kółku bez żadnego dopisku (np. na żetonach efektów lub zdolnościach obronnych).
W instrukcji przy obrażeniach specjalnych nie ma zapisu, że są to wyłącznie obrażenia będące rezultatem użycia zdolności specjalnej. Jest też zapis że obrażenia specjalne są oznaczone kółkiem z cyfrą w środku - np. (2) - bez żadnego dopisku. To wprowadza moją niepewność jak mam grać. To spore niedomówienie, bo powinno w tej sytuacji przy każdym czerwonym kółku być opisane jaki to rodzaj obrażeń. Dla mnie do tej pory było jasne, że to obrażenia specjalne bo jest spełniony 2 podpunkt w opisie obrażeń specjalnych czyli oznaczone kółkiem z cyfrą w środku - np. (2).
Reasumując jakimi obrażeniami są te czerwone w kółku bez dopisku na w innych miejscach niż zdolność specjalna i z jakich zapisów instrukcji to wynika?
Ogólnie ta gra ma mnóstwo niedomówień i niejasności. Te obrażenia o których mówisz są to obrażenia np. żetonów i z umiejętności obrony. Powinno tam być ze są to obrażenia nieuchronny, więc nie ma po nich rzutu na obronę, ale można używać innych zetonow do modyfikacji. W instrukcji tego nie znajdziesz, ale na bgg na pewno. Ja po przeczytaniu całego bgg i faq nadal czasem mam wątpliwości i muszę wracać.
P.s.
Poprawka jednak jest to opisane w instrukcji. Str. 10 prawy górny róg.
Obrażenia specjalne, specjalny rodzaj obrażeń nieuchronnych, będący rezultatem użycia zdolności specjalnej.
Rykas pisze: ↑27 lut 2022, 23:30
Te obrażenia o których mówisz są to obrażenia np. żetonów i z umiejętności obrony. Powinno tam być ze są to obrażenia nieuchronny, więc nie ma po nich rzutu na obronę, ale można używać innych zetonow do modyfikacji.
Poprawka jednak jest to opisane w instrukcji. Str. 10 prawy górny róg.
Obrażenia specjalne, specjalny rodzaj obrażeń nieuchronnych, będący rezultatem użycia zdolności specjalnej.
Tak, obrażenia o których mówię są np. z żetonów i z umiejętności obrony. Brak na nich dopisku jakie one są. Instrukcja natomiast w omówieniu obrażeń nieuchronnych definiuje je jako czerwone w kółku z dopiskiem nieuchronne. Natomiast w definicji obrażeń specjalnych jest tylko samo kółko bez żadnego dopisku (nie ma też zapisu, że obrażenia specjalne są zadawane wyłącznie przez zdolność specjalną).
To spowodowało moje wątpliwości.
Grając do tej pory traktowałem wszystkie obrażenia które są czerwone w kółku bez dopisku jako specjalne (czyli grałem niepoprawnie).
Mam pytania;
1)odnośnie piromantki i limitu stosu żetonów kunsztu ognia.
Czy jej limit stosu po powiększeniu, kartą fazy głównej lub umiejętnością, zostaje na nowym poziomie do końca gry czy działa to inaczej np. Do końca tury?
2) kolejność zagrywania kart,
Wyturlałem 5x6 pierwszym rzutem. Deklaruje atak specjalny. Obrońca chce zmienić wynik kości, ja też mam taką kartę. Jak wygląda zagrywanie kart, według instrukcji aktywny gracz jest pierwszy, potem zgodnie z ruchem wskazówek, czyli wynika że jeśli obrońca zmieni mi wynik kości, to ja już tego robić nie mogę, tylko wrócić do próby rzutu, ewentualnie po niej modyfikować kostki kartami.
Czy to poprawne? Czy też można zagrywać karty w reakcji na karty innych graczy.
Regrof2 pisze: ↑14 mar 2022, 07:53
Mam pytania;
1)odnośnie piromantki i limitu stosu żetonów kunsztu ognia.
Czy jej limit stosu po powiększeniu, kartą fazy głównej lub umiejętnością, zostaje na nowym poziomie do końca gry czy działa to inaczej np. Do końca tury?
2) kolejność zagrywania kart,
Wyturlałem 5x6 pierwszym rzutem. Deklaruje atak specjalny. Obrońca chce zmienić wynik kości, ja też mam taką kartę. Jak wygląda zagrywanie kart, według instrukcji aktywny gracz jest pierwszy, potem zgodnie z ruchem wskazówek, czyli wynika że jeśli obrońca zmieni mi wynik kości, to ja już tego robić nie mogę, tylko wrócić do próby rzutu, ewentualnie po niej modyfikować kostki kartami.
Czy to poprawne? Czy też można zagrywać karty w reakcji na karty innych graczy.
1. Limit zostaje podniesiony do końca gry.
2. Możesz dalej zagrywać karty limitem są punkty walki.
Witam,
Mam problem dotyczący zwiększania limitu wielkości stosu żetonów efektów.
Przykładowo mnich posiada umiejętność Kwiat Lotosu (zwiększ limit wilekości stosu Chi), Piromantka kartę Odpalamy !(zwiększ limit wielkości stosu). W obu tych przypadkach to jest oczywiste.
Natomiast w instrukcji na stronie 14 jest przykład pojedynku Barbarzyńcy z Paladynem. Podczas tego starcia Paladyn dwa razy zagrywa żeton Ochrona. Jak może to zrobić skoro początkowy limit stosu tego żetonu wynosi 1, a w jego tali nie ma kart umożliwiających jego podniesienie? Żadna zdolność też mu na to nie pozwala.
opulentus pisze: ↑23 mar 2022, 20:53
Witam,
Mam problem dotyczący zwiększania limitu wielkości stosu żetonów efektów.
Przykładowo mnich posiada umiejętność Kwiat Lotosu (zwiększ limit wilekości stosu Chi), Piromantka kartę Odpalamy !(zwiększ limit wielkości stosu). W obu tych przypadkach to jest oczywiste.
Natomiast w instrukcji na stronie 14 jest przykład pojedynku Barbarzyńcy z Paladynem. Podczas tego starcia Paladyn dwa razy zagrywa żeton Ochrona. Jak może to zrobić skoro początkowy limit stosu tego żetonu wynosi 1, a w jego tali nie ma kart umożliwiających jego podniesienie? Żadna zdolność też mu na to nie pozwala.
Obrona na poziomie lll daje mu możliwość zdobycia żetonu obrony, więc gdy ma go wcześniej może go użyć, rzucić na obronę gdzie dostaje kolejny i odrazu używa drugiego a stos zawsze byl 1.
hejka,
1.mam pytanie odnośnie paladyna, czy znacznik który posiada paladyn który mówi o "wskrzeszeniu" można używać bez wyciągnięcia go z umiejętności specjalnej? (dostajemy 1 żeton na starcie gry)
2. tak samo jeśli chodzi o "powalenie" u mnicha? czy możemy te żetony wykorzystywać ? Czy tylko wtedy kiedy nam mówi o tym karta lub plansza?
Lijke pisze: ↑10 kwie 2022, 19:59
hejka,
1.mam pytanie odnośnie paladyna, czy znacznik który posiada paladyn który mówi o "wskrzeszeniu" można używać bez wyciągnięcia go z umiejętności specjalnej? (dostajemy 1 żeton na starcie gry)
2. tak samo jeśli chodzi o "powalenie" u mnicha? czy możemy te żetony wykorzystywać ? Czy tylko wtedy kiedy nam mówi o tym karta lub plansza?
Nie dostajesz żadnych żetonów na początku gry.
Żetony zagrywasz zgodnie z instrukcją umiejętności, dzięki którym je zdobywasz i ich (żetonów) opisu działania.
Witajcie.
Gramy z synem od świąt w Dice Throne, zaczęliśmy od starcia 4: Drzewiec vs. Ninja. Gra świetna, fajny odskok od naszych ostatnich molochów w stylu Waste Knights. Zasady w miarę ogarniamy, natomiast trafiła nam się sytuacja w której nie znaleźliśmy oczywistego rozwiązania. Chodzi o moment całkowitej utraty życia i zwycięstwa jednego z graczy.
Ostatnia runda, która należy do Drzewca, aktualne posiadane zdrowie Drzewiec (HP 2), Ninja (HP 9).
Drzewiec po rzutach kościami ostatecznie zadaje obrażenia w wysokości 11 pkt. (obrażenia zwykłe do obrony). Jak wiemy Ninja broni się atakując, czyli przyjmuje wszystkie obrażenia i "odgryza" się swoim atakiem. W którym momencie Ninja otrzymuje obrażania? Przed rzutem obronnym czy po?
Jeżeli przed to traci zdrowie i Wygrywa Drzewiec, jeżeli może rzucić obronę (atak na Drzewca, to najpewniej zada mu te dwa obrażenia) i wtedy remis?
2 pytania:
1) Chi u mnicha - ponieważ mogę zagrać niby w dowolnym momencie to mogę robić to na zasadzie takiej że OP chce mi zadać 12 obrażeń a ja zużywam najpierw 5 chi jakie mam na postaci, potem z rzutu na obrone dostałem 3 chi i też je dołożyć? Bo wczoraj mnichem zagrałem i mi się bardzo mocne te żetony wydawały przez takie granie, nie wiem czy poprawnie grałem czy trochę przegiąłem z tymi chi
2) Unik - jak rozumiem mogę go zagrać zarówno przed rzutem jak i po. Jeśli rzuce przed i unikne to mogę dalej rzucić koścmi obrony żeby zadać obrażenia/otrzymać chi itp? I dodatkowo jeśli jestem już pod ścianą że tak powiem postawiony bo mam np. 3 hp i rywal jego kostkami obrony zada mi 3 obrażenia to mogę je spróbować uniknąć czy po prostu mnie zabija?
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
podejrzany pisze: ↑04 cze 2022, 12:44
2 pytania:
1) Chi u mnicha - ponieważ mogę zagrać niby w dowolnym momencie to mogę robić to na zasadzie takiej że OP chce mi zadać 12 obrażeń a ja zużywam najpierw 5 chi jakie mam na postaci, potem z rzutu na obrone dostałem 3 chi i też je dołożyć? Bo wczoraj mnichem zagrałem i mi się bardzo mocne te żetony wydawały przez takie granie, nie wiem czy poprawnie grałem czy trochę przegiąłem z tymi chi
2) Unik - jak rozumiem mogę go zagrać zarówno przed rzutem jak i po. Jeśli rzuce przed i unikne to mogę dalej rzucić koścmi obrony żeby zadać obrażenia/otrzymać chi itp? I dodatkowo jeśli jestem już pod ścianą że tak powiem postawiony bo mam np. 3 hp i rywal jego kostkami obrony zada mi 3 obrażenia to mogę je spróbować uniknąć czy po prostu mnie zabija?
1) Chi używasz w dowolnym momencie. Wszystko co opisałeś, jest dozwolone.
2) Generalnie jeśli uniknąłeś ataku, to nie powinieneś rzucać na obronę. Ale możesz najpierw rzucić kośćmi używając umiejętności obrony, a potem spróbować uniknąć ataku. Zabija Cię - jeśli nie uda Ci się uniknąć obrażeń. Najpierw rzucasz na unik, jeśli wyrzucisz 1 lub 2, gracie dalej.
Nie mam instrukcji pod ręką, ale karty tak jak żetony można zagrywać w dowolnej ilości, po to są limity stosu żetonów żeby ograniczyć użycie żetonów na turę.
Dzięki. Faktycznie str. 11. Nie jest to powiedziane wprost, ale skoro karty będące modyfikatorem ataku można zagrywać w dowolnej ilości to i żetony efektów które także są uznawane za modyfikator ataku.