Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
CrossSleet
Posty: 291
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 41 times
Been thanked: 61 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: CrossSleet »

pwoloszun pisze: 09 cze 2022, 11:14
CrossSleet pisze: 09 cze 2022, 11:08
pwoloszun pisze: 09 cze 2022, 10:19 A to nie tak, ze wystarczy aktualna wersja instrukcji dostepna tutaj ?
Instrukcja jest okropna i żadne poprawki jej nie uratują - trzeba by napisać od nowa. Sama konstrukcja instrukcji jest nielogiczna niestety + nadal wiele elementów jest wyjaśnionych bardzo skrótowo, więc nawet po przeczytaniu nie wie się jak dokładnie stosować wiele zasad.

Nadal uważam, że gra jest super i warto zagrać. Jednak instrukcja mocno wszystko utrudnia. Sama koncepcja nie jest skomplikowana, ale pewne mechaniki wymagają wyjaśnienia, żeby po prostu grać poprawnie.


Czy moglbys podac jakis przyklad, ktory nie jest wyjasniony w instrukcji lub jest wyjasniony zle/skrotowo?
Nie pytam zlosliwie. Po prostu przeczytalem instrukcje i nie mialem w trakcie partii zadnych prblemow, ani pytan. Przy czym zagralem az 2 partie, czyli cale nic. Byc moze cos zle zinterpretowalem i zagralem.
Jak już grałem kilka razy to wszystko wydaje się logiczne i trudno przypomnieć konkretne zasady źle wyjaśnione z pamięci, ale spróbuję:

1. Nowe zasady mówią, że bohaterowie żółci, zieleni i czerwoni nie potrzebują PW do aktywacji bonusów modlitwy. Niebiescy nie są wyszczególnieni, więc potrzebują czy nie potrzebują PW, aby aktywować zdolności zmiennokształtnych? Odpowiedź: nie potrzeba PW, trzeba tylko być w odległości 3 hexow.

2. W zestawie nie ma tokenu obcego. Nowe zasady mówią o odwetowym ataku obcego, jeżeli go zaatakujemy. Stare zasady mówiły, że obcy jest niezniszczalny. Czy teraz jest zniszczalny? Jeżeli był niezniszczalny to po co informacja o wysokości życia a jego karcie? Po co w ogóle atakować obcego? Odpowiedź: można atakować i go zabić, jest mały dodatek, który wprowadza cel, gdzie wygrywa się grę jak zabijesz obcego. Nie na żetonu obcego w grze, ale można kupić go w dodatku z różnymi żetonami. Poza tą jedną dodatkowa kartą celu nie ma sensu atakować obcego.

3. Czy akcja pojedynku dodaje tylko 1 kartę z decka czy tak jak na karcie bohatera w przypadku zwykłego ataku? Nie jest to jasno wyjaśnione. Też jako ciekawostka w instrukcji w dziale Akcji wytłumaczyli dokładnie akcje Ataku, a Potyczkę tylko pobieżnie. Także, żeby wiedzieć wszystko o Potyczce trzeba przeczytać o akcji Potyczki, a potem szukać jeszcze tłumaczenia dodatkowego w innym fragmencie instrukcji, który tłumaczy symbole. Odpowiedź: akcja ataku korzysta z informacji na karcie bohatera. Akcja pojedynku zawsze tylko z 1 karty.

Plus oczywiście dochodzą te wszystkie karty i koncepcja stosu, gdzie też nie zawsze jest wyjaśnione co jest dokładnie efektem, a co tylko aktywacją. Niektóre specyficzne karty korzystają z dość zaawansowanych terminów i nie zawsze jest jasne jak z tego korzystać
prib4
Posty: 227
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 22 times
Been thanked: 104 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: prib4 »

CrossSleet pisze: 09 cze 2022, 08:47
Jednak naprawdę warto, bo gra jest świetna. Kupiłem już wszystko co wyszło, nawet najnowszą mapę. Jak ma się z kim grać to jest super.
Właśnie to jest główny problem - mieć z kim grać. Ludzie szybko się zniechęcają przy problematycznej instrukcji i zawiłych zależnościach na stosie. U mnie znajomy się odbił totalnie, ja sam zagrałem ze 3 partie i gra bardzo do mnie przemawia. Problem właśnie taki, że to nie jest gierka do wyciągnięcia przy graniu ze znajomymi i muszą się znaleźć minimum 2 osoby, które zechcą przebrnąć przez trudne początki. Z tego powodu skytear powoli zaczyna stawać się u mnie kandydatem do sprzedaży ... :(
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1390
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 48 times
Been thanked: 172 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Emil_1 »

Ja niestety sprzedałem - grę uwielbiałem w przeciwieństwie do mojej połówki:(
Miłego dnia! :)
Cyel
Posty: 2598
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1237 times
Been thanked: 1455 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Cyel »

prib4 pisze: 10 cze 2022, 16:30
CrossSleet pisze: 09 cze 2022, 08:47
Jednak naprawdę warto, bo gra jest świetna. Kupiłem już wszystko co wyszło, nawet najnowszą mapę. Jak ma się z kim grać to jest super.
Właśnie to jest główny problem - mieć z kim grać. Ludzie szybko się zniechęcają przy problematycznej instrukcji i zawiłych zależnościach na stosie. U mnie znajomy się odbił totalnie, ja sam zagrałem ze 3 partie i gra bardzo do mnie przemawia. Problem właśnie taki, że to nie jest gierka do wyciągnięcia przy graniu ze znajomymi i muszą się znaleźć minimum 2 osoby, które zechcą przebrnąć przez trudne początki. Z tego powodu skytear powoli zaczyna stawać się u mnie kandydatem do sprzedaży ... :(


A nie ma jakiegoś środowiska turniejowego gdzie zawsze są chętni do pogrania plus regularne eventy?
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1390
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 48 times
Been thanked: 172 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Emil_1 »

Playskytear.com
Dodatkowo jest polski discord fabów. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy- najlepiej się gra ze swoimi znajomymi lub z połówką w domu:)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2272
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 398 times
Been thanked: 1053 times
Kontakt:

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: Leviathan »

Emil_1 pisze: 11 cze 2022, 00:17 Playskytear.com
Dodatkowo jest polski discord fabów. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy- najlepiej się gra ze swoimi znajomymi lub z połówką w domu:)
Połówka w domu, to zawsze dobry pomysł 😂
CrossSleet
Posty: 291
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 41 times
Been thanked: 61 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: CrossSleet »

Ja mam ten plus, że zawsze mam z kim grać, bo żona generalnie lubi ten sam typ gier. Na pewno nie ma sensu wchodzić w Skytear jeśli nie ma z kim grać na "poważnie". Jednak to samo dotyczy wielu gier rywalizacyjnych - karcianki, bitewniaki.

Z instrukcją wystarczy przebić się przez ten początkowy etap frustracji i potem mamy super grę.

Jak ktoś wcześniej też zauważył cała gra jest do grania online - są turnieje, ligi. Oficjalny discord też jest bardzo przyjazny, sami twórcy gry chętnie odpowiadają. Ostatnio w tym szale frustracji z instrukcją się tam trochę na nich powyżywałem i dali radę :)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5324
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1091 times
Been thanked: 1722 times
Kontakt:

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: BOLLO »

Oj Panowie zniechecliscie mnie do tej gry. Tak samo odpuscilem Machina Arcana. Przeczytalem ponad 100 instrukcji ( malo/duzo) i nie bede ukrywal ze zajmuje mi to sporo czasu. Noe umiem tak jak Garg w 30min przyswoic zasad z 15 steonicowej insteukcji. U mnie to jest etap. Instrukcja-videoinstrukcja-jakis game play-probma gra na 2 rece( gra na zmarnowanie)-instrukcja-forum...

Oczywiscie nie zawsze taki zawily proces jest potrzebny ale dosyc czesto z niego korzystam. Jak widac jest on rozciagniety w czasie a czasu jak kazdy mam malo. I bije sie teraz z myslami czy probowac mimo to bo bardzo ten tytul mi sie poboba( nie wiem czy bede mial odpowiedniego gracza) czy jednak puki w folii to odpuscic. Mam WH Underworlds i chyba jest to jednak prostrzy tytuł.
prib4
Posty: 227
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 22 times
Been thanked: 104 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: prib4 »

Ja bym nie powiedział, że skytear to trudny tytuł - potrzeba rozegra ze 2-3 gry i to w większości wystarczy - potem tylko jakieś szczególne sytuacje ze stosem mogą być kłopotliwe (na discordzie chętnie pomogą autorzy). Jedynym problemem jest znalezienie kogoś do stałej gry.
CrossSleet
Posty: 291
Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 41 times
Been thanked: 61 times

Re: Skytear (A. Barbari, F. Gioacchini, G. Neri, R. Neri, R. Parmeggiani)

Post autor: CrossSleet »

BOLLO pisze: 12 cze 2022, 11:36 Oj Panowie zniechecliscie mnie do tej gry. Tak samo odpuscilem Machina Arcana. Przeczytalem ponad 100 instrukcji ( malo/duzo) i nie bede ukrywal ze zajmuje mi to sporo czasu. Noe umiem tak jak Garg w 30min przyswoic zasad z 15 steonicowej insteukcji. U mnie to jest etap. Instrukcja-videoinstrukcja-jakis game play-probma gra na 2 rece( gra na zmarnowanie)-instrukcja-forum...

Oczywiscie nie zawsze taki zawily proces jest potrzebny ale dosyc czesto z niego korzystam. Jak widac jest on rozciagniety w czasie a czasu jak kazdy mam malo. I bije sie teraz z myslami czy probowac mimo to bo bardzo ten tytul mi sie poboba( nie wiem czy bede mial odpowiedniego gracza) czy jednak puki w folii to odpuscic. Mam WH Underworlds i chyba jest to jednak prostrzy tytuł.
Warhammer Underwords to zupełnie inna gra - bardziej losowa, z "ukrytymi" celami. Skytear ma bardzo mocny nacisk na ustawienie swojej pozycji, kontrolę na danej linii i generalną taktykę.

Nie mam na celu nikogo zniechęcać do Skytear, wręcz przeciwnie - chciałbym żeby jak najwięcej osób grało. Jednak też nie ma co kłamać. To też gra z tzw. Living rules, czyli raz w roku zasady będą się zmieniały w oparciu o obecną metę itd. Podobnie jest w wielu grach online.

Skytear to na pewno tytuł dla osób lubiących rywalizację i chcących przysiąść do danej gry. Nie jest to gra do spontanicznej gry z ciotką :)

Jednak tak samo jest z Warhammer Underworlds - zasady wcale nie są prostsze, a też z każdym nowym dużym dodatkiem są nowe zasady. Mam przykładowo najnowszego Nethermaze i tam są całkowicie inne zasady już niż w starszym Nightvault. Też trzeba przysiąść do gry, aktualizować sobie wiedzę i nowe mechaniki.

Instrukcja w WHU jest może czytelniejsza, ale też sporo zasad przekombinowanych (szczególnie te związane z walką).

Obie gry są świetne, osobiście trochę bardziej lubię Skytear, bo jednak mniej losowy i więcej można zrobić w grze (w WHU ma się tylko sztywne 12 aktywacji na grę).
ODPOWIEDZ