Bo trudno mi wyobrazić sobie pokonanie Anglików na 6tym poziomie w połączeniu z jakimś trudnym scenariuszem.Super pisze: ↑17 cze 2022, 00:50Tak, oczywiście. Bo czemu by nie?
Do losowego generowania układów polecam: https://www.spiritislander.com/
Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
No raczej nie jest pożądane...a na pewno nie przeze mnie.
Jak siadam do gry to chcę mieć możliwość ją wygrać nawet jeśli po drodze zrobię jakiś nie do końca optymalny ruch.
Jeśli z góry nie ma szans wygrać co po co miałbym w ogóle rozpoczynać taką rozgrywkę?
Jak siadam do gry to chcę mieć możliwość ją wygrać nawet jeśli po drodze zrobię jakiś nie do końca optymalny ruch.
Jeśli z góry nie ma szans wygrać co po co miałbym w ogóle rozpoczynać taką rozgrywkę?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 14 mar 2022, 08:12
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 48 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Wtedy ustawiasz odpowiedni poziom trudności i grasz z przykladowymi Anglikami np. na 4 a nie na 6 poziomie? Generalnie asymetryczność duchów, ich różne synergie i nawet liczba graczy w zespole powodują że chyba nie dało się arbitralnie ustawić poziomów trudności dla wszystkich mozliwych kombinacji rozgrywki (bo tych jest ogrom wręcz niepojęty), tylko autor pozostawił możliwość dostosowania gry w tym zakresie. Dla mnie to plus, mimo że zmusza do podjęcia pewnego wysiłku w dostosowaniu odpowiednio trudności. Ale w tym częściowo pomaga strona, którą wcześniej podlinkowałem.
A i tak chodziło mi tylko o to że często koopy oferują poziom trudności który zabija 9/10 razy (albo 99/100) a nie o to, że to dobrze kiedy dany układ jest niemozliwy do wygrania w wyniku zastosowanych reguł gry.
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Spoiler:
Spoiler:
Jeśli da się dostosować odpowiednio poziom trudności to jest OK.
Natomiast mi nie dawało by zabawy spędzanie czasu przy grze, w której z góry wiadomo, że praktycznie nie da się wygrać(nie widzę sensu takiej rozgrywki i była by to dla mnie strata czasu ) i o to mi chodziło w mojej odpowiedzi do twojego komentarza:
Generalnie to chyba nie każdy układ jest wygrywalny, niektóre tylko przy dużym szczęściu, ale to chyba całkiem normalne i pożądane przy koopach?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Ardel12
- Posty: 3372
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 2041 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Sprawdziłem wątek i nie było informacji, że 18 października startuje nowa kampania, a z nią nowy dodatek:
https://www.backerkit.com/call_to_actio ... nouncement
Nowe duchy, nowe moce, ożywiona natura, nowe zagrożenia. Ja jestem ciekaw, ale patrząc na to, że leżą u mnie oba dodatki i zaraz wejdę w posiadanie promo packa to w sumie grania mam już na lata... Jestem ciekaw czy dodatek będzie wprowadzał nowe mechaniki, które będą warte dodania do podstawki.
https://www.backerkit.com/call_to_actio ... nouncement
Nowe duchy, nowe moce, ożywiona natura, nowe zagrożenia. Ja jestem ciekaw, ale patrząc na to, że leżą u mnie oba dodatki i zaraz wejdę w posiadanie promo packa to w sumie grania mam już na lata... Jestem ciekaw czy dodatek będzie wprowadzał nowe mechaniki, które będą warte dodania do podstawki.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Czyli obecnie cisza na temat obu dodatków? Bo rozumiem, że ostatnia informacja była taka, że oba mają być wydane, tak?
-
- Posty: 1152
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Pracownik oryginalnego wydawcy miał/ma urlop i czekają na kontakt. Wstepnie miała być kampania na początku lipca ale przesunięto ją na koniec lipca początek sierpnia (wstępnie)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
-
- Administrator
- Posty: 4730
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1244 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dokładnie tak, kontakt poszedł na urlop ojcowski i coś nie może wrócić/jest zawalony po urlopie.
-
- Administrator
- Posty: 4730
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1244 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z live'ów Planszowych Newsów. Obecnie śledziłbym tu na forum temat SI oraz temat z planami wydawniczymi Lacerty - jak coś w innych mediach mi się przewinie, to na pewno wrzucę.
Na FB profil Planszowych Newsów oraz Fanów Lacerty to też dobre kierunki.
-
- Administrator
- Posty: 4730
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1244 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jak donoszą planszowe newsy jeszcze w tym roku pojawi się prostsza bardziej marketowa wersja Spirit Island => Horizons of Spirit Island.
BGG:
https://boardgamegeek.com/image/6972813 ... rit-island
Duchów z tej wersji będzie można używać w standardowym SI.
Źródło: FB Planszowych Newsów
Opinia:
- Okładka wyjątkowo mi się nie podoba. W moim odczuciu jest po prostu brzydka...
BGG:
https://boardgamegeek.com/image/6972813 ... rit-island
Duchów z tej wersji będzie można używać w standardowym SI.
Źródło: FB Planszowych Newsów
Opinia:
- Okładka wyjątkowo mi się nie podoba. W moim odczuciu jest po prostu brzydka...
-
- Administrator
- Posty: 4730
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1244 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Chciałem napisać, że podstawka ma całkiem przyjemną okładkę, ale jak się bliżej przyjrzałem... To chyba kwestia przyzwyczajenia/opatrzenia - obiektywnie też nie powala.
O ile jednak w SI i dodatkach nie miało to aż tak dużego znaczenia - bo to jednak są pozycje dla osób bardziej ogranych, które kupują nie tylko oczami - o tyle w wypadku wersji uproszczonej mającej trafić do marketu prezencja na półce jest bardzo istotna....
O ile jednak w SI i dodatkach nie miało to aż tak dużego znaczenia - bo to jednak są pozycje dla osób bardziej ogranych, które kupują nie tylko oczami - o tyle w wypadku wersji uproszczonej mającej trafić do marketu prezencja na półce jest bardzo istotna....
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11090
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3385 times
- Been thanked: 3285 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Grafika i ogolnie cale wykonanie tej gry jest meh
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 3390
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Okładka wygląda po prostu strasznie dziecinnie. Kojarzy mi się po prostu jakaś zabawka.
-
- Posty: 1843
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 588 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To jest gra centralnie do marketów (a konkretnie sieci Target). Ma być prosto (pełne zasady, ale proste karty i duchy) oraz tanio (stąd tokeny zamiast drewna i plastiku).
Jak ktoś ma SI, to nie ma czego tu szukać. Chyba, że chce duchy do kolekcji bo mają być kompatybilne z dużą siostrą.
Jak ktoś ma SI, to nie ma czego tu szukać. Chyba, że chce duchy do kolekcji bo mają być kompatybilne z dużą siostrą.
-
- Administrator
- Posty: 4730
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1244 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Prezentacjo-recenzja od SU&SD:
https://www.youtube.com/watch?v=Qj2OTrksMuY
Niedługo ma pojawić się również analogiczny materiał o dodatkach do SI.
https://www.youtube.com/watch?v=Qj2OTrksMuY
Niedługo ma pojawić się również analogiczny materiał o dodatkach do SI.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
A mi własnie te brzydkie grafiki i plastikowe znaczniki buduja klimat w SI i bardzo je lubię.
-
- Posty: 565
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 272 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Garść pytań zwiazanych z Spirit Island:
1. Czy miał ktoś tak, że bardzo lubił tę grę i jej specyficzną policzalność i 'planowalność', po czym kupił dodatek i przekonał się do niego dopiero po jakimś czasie? Bo ja bardzo lubię SI, jest to ledwie jedna z 3-4 gier solo w jakie jestem w stanie grać, ale po kilku partiach z dodatkiem mam wrażenie, że bawię się gorzej niż bez niego. Niemniej wiadomo - więcej duchów to zawsze więcej zabawy. Zwłaszcza, że preferuję zwykle grać jednym duchem, więc do ogrania mam tylko konkretne duchy, a nie ich kombinacje.
2. Czy dodatek sprawia, że w grę lepiej się gra w 2-3 osoby niż solo, porównując to z samą podstwką?
3. Tak z ciekawości - uważacie, że granie duchami, które wyszły już w/po dodatku, ale które nie odnoszą się do żadnego elementu z dodatków, będzie spoko w grze na zasadach z samej podstawki? Teoretycznie nie widzę sensownego argumentu przeciwko, ale też siłą rzeczy nie mam ogranego dodatku i duchów, więc może jednak nawet jeśli duchy wprost nie odnoszą sie do elementów dodatku, to ich skalowanie pod bazową grę będzie zaburzone.
1. Czy miał ktoś tak, że bardzo lubił tę grę i jej specyficzną policzalność i 'planowalność', po czym kupił dodatek i przekonał się do niego dopiero po jakimś czasie? Bo ja bardzo lubię SI, jest to ledwie jedna z 3-4 gier solo w jakie jestem w stanie grać, ale po kilku partiach z dodatkiem mam wrażenie, że bawię się gorzej niż bez niego. Niemniej wiadomo - więcej duchów to zawsze więcej zabawy. Zwłaszcza, że preferuję zwykle grać jednym duchem, więc do ogrania mam tylko konkretne duchy, a nie ich kombinacje.
2. Czy dodatek sprawia, że w grę lepiej się gra w 2-3 osoby niż solo, porównując to z samą podstwką?
3. Tak z ciekawości - uważacie, że granie duchami, które wyszły już w/po dodatku, ale które nie odnoszą się do żadnego elementu z dodatków, będzie spoko w grze na zasadach z samej podstawki? Teoretycznie nie widzę sensownego argumentu przeciwko, ale też siłą rzeczy nie mam ogranego dodatku i duchów, więc może jednak nawet jeśli duchy wprost nie odnoszą sie do elementów dodatku, to ich skalowanie pod bazową grę będzie zaburzone.
- wrojka
- Posty: 475
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
1. Na wyższych poziomach z kartami najeźdźców fajniej mi jest bez losowych eventów, bo jak wyleci pozytywny event to ma się uczucie jakby się oszukiwało, a jak wyleci negatywny nie do obejścia to czuję się oszukany Co do grania solo 1 duchem i eventów, to niżej o to zahaczyłem. Jak gra się solo Wildfire (Ognisty...jeleń?) i wyleci event gdzie potrzeba 10 wody (albo wydajemy energię) to jest lipa :/
2. Zakładając, że nie ma problemów z wytłumaczeniem eventów / tokenów (bestie,rośliny, pięść, plaga) to imho lepiej grać z dodatkiem. Niektóre eventy dają taki feeling "Wielkie Rady Duchów" gdzie się lekko obraduje czy wybrać A czy B i ile jako grupa musimy dołożyć energii itp. Miło jak musimy przeciwdziałać suszy i chociaż jeden duch z naszego teamu jest wodnym ekspertem
3. Wyznaję zasadę, że jak duchy odwołują się do tokenów, to lepiej grać je z tokenami+eventami. Jak się nie odwołują, to można bez tych dodatków i będzie ok. Bazuję na tym, że podstawka musiała mieć już 'balans' elementów na kartach mocy itd. Ewentualnie można sobie zrobić house-rule że przy dobieraniu mocy odkrywamy 1 kartę więcej (drobne ułatwienie).
Edit do 3. Jagged Earth daje karty, które zmieniają pasywne moce 4 najprostszych duchów z podstawki, ale to wynika z faktu że te 4 najprostsze są nieco słabsze (mniej elastyczne?) niż te z dodatków.
-
- Administrator
- Posty: 4730
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1244 times
- Been thanked: 1457 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Nowe info w sprawie wspieraczki polskich dodatków:
Źródło: FB Lacerty⚠ Mamy aktualizację odnośnie dodatków dla Spirit Island. Produkcja całej serii Spirit Island została przeniesiona przez oryginalnego wydawcę do innej fabryki. Dodatkowo zmieniono formę dodruków na druk międzynarodowy (wiele wydawnictw z różnych krajów drukuje swoje wersje językowe w tym samym czasie, co wpływa na koszt, ale też sprawia, że terminy druku są sztywne). Czekamy na nowe wyceny oraz podanie terminów druków dodatków, byśmy mogli dostosować odpowiednio naszą wspieraczkową kampanię rozszerzeń oraz inne oferowane podczas niej nagrody.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Zagrałem solo i raz z żoną. Wstępne wrażenia mam następujące, że to bardzo dobra gra... ale nie dla nas. Mechanika świetnie połączona z tematem, wszystko hula jak należy. Każdy duch inny w obsłudze i w stylu gry. Poziom trudności odpowiednio wysoki, ale w grach kooperacyjnych jest to zaleta i wręcz niezbędnik. Dlaczego gra nam nie podeszła? Przede wszystkim ciężko ogarnąć wszystkie decyzje które można podjąć. Jest tego sporo i generuje długie przestoje. Dynamika rozgrywki potrafi mocno wyhamować. Nie wyobrażam sobie gry w 3-4 osoby, no chyba że bardzo mocno ograne. Niestety, najpoważniejszy mój zarzut jest taki, że gra potrafi być trochę nudna. Niby sporo się dzieje na planszy, ale jakieś to takie... mało porywające. Specyficzna gra.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690