Wszystko co napisałeś przeczytałem 5x. Wszystko zrozumiałem. Projekt AL&S jako PnP polska wersja to mój pierwszy projekt. Wiele przytoczonych przez Ciebie "wytknięć" na pewno zastosuję je w następnych projektach.
Odpowiedzi na szybko.
Wszystkie karty są takie same. Projekt z programu zapisuję do PDF. Na moich wydrukach jest ok. Czy ktoś coś jeszcze może się wypowiedzieć?1 W wersji 2.0 jest problem w kilku kartach, konkretnie: Air_3, Sea_3, Sea_4. Opisy mają rastrowe a nie wektorowe i brzydko wyglądają w druku.
Wszystko było robiona na etapie tworzenia "pierwszej karty". Szkoda, że nie brałeś udziału od początku. Oczywiście jest to do poprawienia, jednakże ilość czasu do efektu końcowego się nie przekłada. IMHO. Jesteś pierwszą osobą, która to zauważyła i wykazała.2 Jest bardzo mały margines między ikonką działania karty a dolną krawędzią górnej sekcji karty (nagłówka). Może zmniejszyć rozmiar głównej wartości i wtedy margines na dole będzie nieco bardziej zbliżony do tego górnego i bocznego? Podobnie sugerowałbym zostawienie większego marginesu między dolną wartością karty, a granicą koloru z dołu karty. Rzuca się w oczy, że margines boczny i dolny jest tutaj większy niż górny.
Czy inni mają potrzebę jego zmniejszania? j.w.3 Pisząc o symbolach, ten symbol nieskończoności (stały efekt), wygląda na niepotrzebnie rozciągnięty w poziomie. Chyba lepiej wyglądałby węższy.
Ja natomiast drukuję jedna stronę na papierze/nalepce, drugą na zwykłym (nie nalepkowym). Cięcie, rogi i granie.4 Podejrzewam, że sporo osób wykonuje sobie egzemplarz tak jak ja, czyli druk na zwykłym, cienkim papierze, cięcie, awers|karta-CCG|rewers i to wszystko do przezroczystej koszulki. W takiej sytuacji zaokrąglone rogi w pliku PDF nie pomagają, a wręcz utrudniają sprawę Oczywiście guide'y do cięcia kart są bardzo pomocne, ale proponuję zostawić tylko te zewnętrzne, a grafikę rozciągnąć (wypełnić kolorem) do pełnych, prostokątnych, kart. Jeśli ktoś będzie chciał sobie zaokrąglić robi, to to zrobi, wybranym przez siebie (albo zaokrąglacz) promieniem
Zaokrąglenie zostało utworzone TYLKO I WYŁĄCZNIE w celu pomocy przy przycinaniu. j.w. nikt wcześniej nie zgłaszał w tym temacie zastrzeżeń.
Tak. Karty 6 miały być właśnie INNE. Zacząłem te karty robić od 6 SEA - battleship, na którego miałem już od samego początku pomysł. Wyszło IMO idealnie. Przez dłuższy czas nie miałem pomysłu na inne 6tki. 6 AIR była chyba w 6-8 wariantach. Tak samo 6tka LAND.5 Ogólnie przyjętą przez Ciebie stylistykę uważam za rewelacyjną. Widać, że czujesz ten motyw. Zwłaszcza cieszy mnie odejście od gradientów, które pojawiały się w początkowych wersjach - uważam, że to bardzo dobra decyzja. Ale są dwie karty, które nie pasują mi do reszty. Chodzi o Air_6, a zwłaszcza o Land_6. Mówię o wersji 2.0, tej bez white shadow w kartach Land (to też moim zdaniem nijak nie pasuje do reszty). Są tutaj złamane dwie zasady z pozostałych kart: (1) jest bardzo drobny detal, (2) w obiektach pojawia się kilka odcieni. Rozumiem, że chodzi o podkreślenie potęgi karty o tak wysokim nominale. Ok. O ile wygląda to naprawdę dobrze w Sea_6, to myślę, że to właśnie kwestia tego, że tam został zachowany większy umiar a konkretnie: tylko 2 odcienie w głównym obiekcie (z czego drugi ładnie spaja się z wodą), mniejsza liczba detali. Więc jeśli miałbym coś tutaj sugerować, to przerobienie samolotu i grzyba atomowego z Air_6 oraz czołgu z Land_6.
Kwestia inna też jest, że nie chciałem przeciągać robienia gry, bo okazałoby się, że szybciej jakiś wydawca wyda grę po polsku, niż ja to tutaj zrobię.
Numer jest wyśrodkowany względem belki znajdującej się pod nim. Zgadzam się jednak z Tobą, że jej waga wskazuje na prawą stronę, no ale tak po prostu wygląda 1-ynka. j.w. jesteś pierwszą osobą, która to zauważyła.6 Karty z nominałem 1: ta 1 wydaje się mniej wyrównana do środka niż pozostałe cyfry (w stosunku do dolnej, poziomej kreski). Wygląda jakby uciekała trochę na prawo, proponuję ją przesunąć trochę w lewo, żeby środek ciężkości wzrokowo wypadał na środku.
Wiele kart ma "podobne opisy", dlatego podkreślenie miało podkreślić dokładność miejsca, w którym ma zadziałać. Wiele kart ma zmienione opisy wzg. oryginału, ponieważ dokładne przetłumaczenie nie zmieściłoby się na karcie. Dla mnie to podkreślenie nie ma znaczenia. Decyzja o podkreśleniach zapadła chyba wspólnie, w którymś poście.7 Podkreślenie w opisach kart jest moim zdaniem trochę niepotrzebne, a przede wszystkim zaburza czytelność. Wszystko jest ok, o ile podkreślone słowo jest w ostatnim wierszu opisu. Ale w pozostałych przypadkach robi się ciasno, przerwa między liniami jest zapchana podkreśleniem (przykład: Land_1, a jeszcze bardziej Air_2 i Air_4). Osobiście bym z tego zrezygnował całkiem.
(Jeśli chcesz mogę Ci wysłać bez podkreśleń.)
Czcionka tytułu nie ma polskich fontów. Dorabiałem wg. własnego pomyślunku. W tej kwestii nikt się nie wypowiedział, więc jest jak jest. Pomyślę nad zmianą, raczej nie jest to dużo roboty.8 Polskie litery w foncie głównym (tym wojskowym). Litery Ą, Ę, Ń i Ó w nazwach kart mają "ogonki" wykonane z kwadratów. Natomiast Ó w "Dowódca" ma już ładną kreskę, pod kątem. Proponuję użyć tego samego w pozostałych polskich literkach. O ile ma to sens w przypadku Ż (Land_6 - Ciężkie czołgi) kwadrat ma sens, to w pozostałych literach już znacznie mniej.
Ta kwestia była podniesiona i skomentowana. Karty zostały wybrane z angielskim napisem, aby zaakcentować, że to tak na prawdę jest właśnie AIR, LAND & SEA. Nie ma żadnego problemu z polskim tekstem na rewersie. Zobacz proszę któryś z poprzednich wpisów, jest karta rewers z polskim tekstem.9 Nazwa gry na odwrocie kart Lądu, Morza i Powietrza. Skoro cała gra jest przetłumaczona, to czy nie miałoby sensu użyć tutaj właśnie "Ląd, Morze i Powietrze"? Wtedy trzymasz się konsekwentnie jednego języka w całości.
(Jeśli chcesz mogę Ci wysłać z polskimi.)
Karty przeglądałem setki razy mimo to zawsze coś się jeszcze trafi. Sprawdzę i poprawię. Dziękuję.10 Są niewielkie niewyrównania między górną sekcją kart w Air i Sea, górne 3 karty. Air_3 ma wyższy nagłówek, podobnie jak Sea_1.
j.w.11 Rewersy kart dowódcy mają z boku niepotrzebne guide'y do cięcia, które nie są na wysokości rogów kart.
No cóż. Tu już byłoby więcej pracy. Rozmiar jest jedną z tych rzeczy, które określa się na samym początku. Jest 55x88. Przerobienie ich na większy rozmiar jest oczywiście możliwe. Nie ma rzeczy niemożliwych. Raczej jednak do tego nie dojdzie.12 Byłoby super gdyby karty były przygotowane do druku w rozmiarze 63.5x88 (standard CCG).
Zgadzam się. Znalazłem kilka. Wybrałem taką. Możliwe, że ją zmienię.13 Twój podpis jest wykonany fontem, który moim zdaniem stylistycznie nie bardzo pasuje do reszty bardzo klimatycznie wykonanej karty.