Karak (Petr Mikša)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Zaczęliśmy cisnąc rodzinnie w karaka z córką 6letnią. Dla młodej pierwsze zetknięcie się rozwijaniem postaci i budowaniem lochów był strzałem w dziesiątkę. Zachwycona jest budowaniem korytarzy, chociaż nieszczególnie optymalnie stawia kafelki to ma w tym sporą radochę. Bardziej od pokonania smoka odpowiada jej zbieranie skarbów. Myk ze zbieraniem przedmiotów łyknęła po całości. Widać że największą frajdę ma po poprsotu z samej gry, chodzi sobie, pokonuje "myszkę", zbierze skarb, załatwi jakiegoś pająka i tyle jej wystarcza. Zwykle też przez to wygrywa, bo my z żoną bardziej rushujemy żeby ubić smoka
Problemem (a może bardziej niedogodnością) który zauważyliśmy jest czasem przedłużająca się rozgrywka spowodowana właśnie kiepskim dociągiem potworków. Macie jakieś własne homerulsy ułatwiające trochę start? Póki co to wyciągam silniejsze potwory (bez specjalnego liczenia ile czego - tak po porsotu żeby zostawić małą szansę na te silniejsze, a większą na szczury), parę skarbów i zaklęć. Po tym jak już każdy zbierze broń dokładam pojedynczo po losowym żetonie co turę, a po paru turach pozostałe. Do tego remisem pokonujemy potworki i nie gramy na zdolności postaci. Może macie jakieś ciekawsze rozwiązania?
Problemem (a może bardziej niedogodnością) który zauważyliśmy jest czasem przedłużająca się rozgrywka spowodowana właśnie kiepskim dociągiem potworków. Macie jakieś własne homerulsy ułatwiające trochę start? Póki co to wyciągam silniejsze potwory (bez specjalnego liczenia ile czego - tak po porsotu żeby zostawić małą szansę na te silniejsze, a większą na szczury), parę skarbów i zaklęć. Po tym jak już każdy zbierze broń dokładam pojedynczo po losowym żetonie co turę, a po paru turach pozostałe. Do tego remisem pokonujemy potworki i nie gramy na zdolności postaci. Może macie jakieś ciekawsze rozwiązania?
Re: Karak (Petr Mikša)
U nas pierwsza rozgrywka z 6 łatką i 4 latkiem super, bo nowa ekscytująca gra i faktycznie było spoko, mimo że smok wyszedł chyba na koniec gry. Mamy jeszcze oba dodatki, ale na razie jak Ty graliśmy bez zdolności specjalnych postaci. Za drugim razem było trochę gorzej, bo właśnie wychodziły trudne Potwory i dzieciaki się zniechęcały. Trudno chyba ułatwić, skrócić rozgrywkę. W dodatkach jest kilka Potworów łatwiejszych jak nietoperze więc może warto zainwestować. No i bohaterów jest z dodatkami mnóstwo. Kolejna rozgrywka chyba już ze specjalnymi umiejętnościami.
-
- Posty: 601
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 144 times
Re: Karak (Petr Mikša)
U mnie skracamy grę, że jak każdy ma już miecze lub topory to gdy ktoś wylosuje szczura, nietoperza lub pająka (chyba że chce) to odrzucamy i losujemy dalej. Też nie lubię sytuacji gdzie na smoka trzeba czekać aż prawie caly worek będzie pusty. Mogliby zrobić np. kafelek który przywołuje smoka to zawsze wieksza szansę, że wylosuje się któreś z dwóch możliwości.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Karak doskonale poddaje się wszelkim homerulesom, ale jeszcze nigdy nie wprowadziliśmy zasady skracającej grę. Jak smok będzie ostatnim żetonem to przynajmniej jest zabawnie. Niedawno zakupiłem do Karaka (i przy okazji do Carcassonne) takie stelaże na kafelki żeby utrzymać ład na stole. Bardzo fajne jak się gra z dziećmi, które potrafią mieć zamaszyste gesty
Tak to wygląda jakby ktoś się zainteresował:
https://allegro.pl/oferta/organizer-na- ... 1435835835
Tak to wygląda jakby ktoś się zainteresował:
https://allegro.pl/oferta/organizer-na- ... 1435835835
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- polwac
- Posty: 2577
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1171 times
- Been thanked: 461 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Jak myślisz, ile sztuk byłoby wystarczające?RUNner pisze: ↑30 cze 2022, 21:53 Karak doskonale poddaje się wszelkim homerulesom, ale jeszcze nigdy nie wprowadziliśmy zasady skracającej grę. Jak smok będzie ostatnim żetonem to przynajmniej jest zabawnie. Niedawno zakupiłem do Karaka (i przy okazji do Carcassonne) takie stelaże na kafelki żeby utrzymać ład na stole. Bardzo fajne jak się gra z dziećmi, które potrafią mieć zamaszyste gesty
Tak to wygląda jakby ktoś się zainteresował:
https://allegro.pl/oferta/organizer-na- ... 1435835835
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Ja wziąłem 16, czyli z zapasem. Kafli jest około 100, licząc z Regentem. Minimum to 11 sztuk, ale przy tej liczbie kształt labiryntu będzie mocno ograniczony, więc lepiej więcej
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Dodam tylko jeszcze, że segmenty składają się z 9 pól i są ze sobą łączone na lekki wcisk. Dzięki temu można przesuwać całą planszę po stole. Mam pewne zastrzeżenia do wykonania tych elementów, bo są dosyć delikatne, ale patrząc na cenę w sumie nie wypada to źle. Zobaczymy jak z trwałością. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Zagraliśmy kolejny raz i szablon 4x3 jest świetny. Taka rama wprowadza fajny element do gry, czyli ciasnotę. Gracze nie mogą się już rozejść w różne strony i na pałę odkrywać kafle. Teraz jest kompaktowo i dużo lepiej. Nie wiem czy nie nakleję stelaża na jakąś grubą tekturę, albo sklejkę, żeby tego nie montować przed grą.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Karak (Petr Mikša)
A co za problem zrobić sobie czerwony X czy inny znak na jednym z kafelków z komnatą? Lub na paru?tomekmani3k pisze: ↑30 cze 2022, 19:42 Też nie lubię sytuacji gdzie na smoka trzeba czekać aż prawie caly worek będzie pusty. Mogliby zrobić np. kafelek który przywołuje smoka to zawsze wieksza szansę, że wylosuje się któreś z dwóch możliwości.
Można je mieć od razu w woreczku albo wrzucać po iluśtam rundach (zakładam tu, że kafle losujemy z jakiegoś woreczka, a nie bierzemy ze stosów) .
Można też zrobić kilka takich kafelków i traktować je jak areny walki z dodatku Regent.
Można mieć kilka takich kafelków i wyciągać smoka na planszę, gdy pojawią się wszystkie. Albo gdy połowa.
To Karak
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Otóż to. Pełna podatność na mody zasad. Smok może się też pojawić przy wylosowaniu np. trzeciego kafla areny lub klątwy. Choć dla mnie akurat smok w ostatnim żetonie jest po prostu zabawną sytuacją, którą akceptujemy z uśmiechem na twarzach.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- vnzk
- Posty: 497
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 444 times
Re: Karak (Petr Mikša)
My po kilku partiach po 40-50 minut (z siedmio- i pięciolatkiem), usunęliśmy z woreczka połowę żetonów każdego rodzaju (siekiery zostały dwie) i partie nie straciły na intensywności a zajmowały tylko 11-17 minut. Polecam, bo dzięki temu jest czas i ochota na szybki rewanż
Re: Karak (Petr Mikša)
I podkleiłeś?RUNner pisze: ↑11 lip 2022, 15:52 Zagraliśmy kolejny raz i szablon 4x3 jest świetny. Taka rama wprowadza fajny element do gry, czyli ciasnotę. Gracze nie mogą się już rozejść w różne strony i na pałę odkrywać kafle. Teraz jest kompaktowo i dużo lepiej. Nie wiem czy nie nakleję stelaża na jakąś grubą tekturę, albo sklejkę, żeby tego nie montować przed grą.
Przyszło mi do głowy, że możnaby też budować inny stelaż niż prostokąt. Też modyfikowałoby to grę. Np. Przez jakiś kawałek jest pas na 6 kafelków tylko, a dalej szerzej. Albo można zostawić jakąś dziurę 3x3 i tam będzie jaskinia liczona jako jeden kafelek, z której można wejść w każdy z dziewięciu korytarzy (jeśli jest wejście).
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Nie podkleiłem jeszcze. Zrobiłbym to już dawno temu, ale szukam odpowiedniej sklejki. Jak mi wpadnie w ręce to pewnie sobie przykleję.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 1155
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Karak (Petr Mikša)
- My czasem gramy tak, że przekazujemy sobie bronie jak się spotkamy. (Wiele to nie wnosi ale młody się cieszy i wszystko planuje)
- czasem przed grą losujemy dwa stworki i na koniec dodajemy ich siłę do smoka. Walczymy jednocześnie sumując nasze siły i dodatkowo obniżamy hp niemilców o wartość równą liczbie pokonanych nietoperzy (w końcu koop i nie rzucamy tego na siebie
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Karak (Petr Mikša)
Ja coś czytałam. Ale gdy okazało się, że to znacznie trudniejsza gra, to straciłam zainteresowanie, bo na razie poza targetem u nas.
Pamiętam tylko jeszcze, że kafle sześciokątne
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Karak (Petr Mikša)
To lipa. Stelaż mi nie będzie pasował
Karak 2? Czemu nie. Jeśli będzie bardziej skomplikowany od pierwszej części, to na pewno się skuszę. Dla mnie rozwinięte reguły byłyby atutem. Dobrze by było, gdyby postacie zostały te same, bo mógłbym użyć tych samych figurek.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Karak (Petr Mikša)
Nie mogę teraz tego nigdzie znaleźć, więc jest szansa że coś mi się pomyliło
https://boardgamegeek.com/thread/268472 ... inter-2022
Edit: No niestety.. Przynajmniej jeśli chodzi o stelaż
https://m.youtube.com/watch?v=y-3d8CSMauk
Materiał jest dość stary i nie mam pojęcia jak sytuacja wygląda obecnie..
- PytonZCatanu
- Posty: 4569
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1704 times
- Been thanked: 2145 times
Re: Karak (Petr Mikša)
https://albipolska.pl/karak-2/?fbclid=I ... Qoz6wgYLF0
Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji
Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 472
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 181 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Czy tylko mi się wydaje, że cena trochę zaporowa jak na taką zawartość? Gry Albi są sprzedawane również w innych sklepach czy tylko u nich an stronie?PytonZCatanu pisze: ↑21 sie 2023, 11:10 https://albipolska.pl/karak-2/?fbclid=I ... Qoz6wgYLF0
Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji
Re: Karak (Petr Mikša)
Cena zbyt wysoka. Gry Albi są w innych sklepach, ale trzeba będzie poczekać. Albi zaczęło robić jak inni, tj. wypuszczać swoje gry wcześniej po cenach bliżej SCD. Wyjątkiem jest chyba tylko Lucrum z ich dobrymi cenami w przedsprzedażysamuraj1369 pisze: ↑21 sie 2023, 11:47Czy tylko mi się wydaje, że cena trochę zaporowa jak na taką zawartość? Gry Albi są sprzedawane również w innych sklepach czy tylko u nich an stronie?PytonZCatanu pisze: ↑21 sie 2023, 11:10 https://albipolska.pl/karak-2/?fbclid=I ... Qoz6wgYLF0
Oficjalna zapowiedź Karak 2 wraz z garścią informacji
- preshiq
- Posty: 268
- Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 112 times
Re: Karak (Petr Mikša)
Szkoda ze instrukcji nie udostępnili
Moja kolekcja: https://tinyurl.com/y82mq9dr