Ark Nova (Mathias Wigge)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kurdzio
Posty: 821
Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 131 times
Been thanked: 384 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: kurdzio »

koniu_ko pisze: 28 sie 2022, 21:06 mechanizm przerwy, którym można bardzo zaszkodzić w pierwszej połowie gry jeśli się go odpali nieprzygotowanemu przeciwnikowi. Przynajmniej się trzeba interesować jakie ikonki są po drugiej stronie stołu i gdzie u wroga jest karta z przerwą.
Dokładnie ten błąd popełniłem w swojej ostatniej partii i przez to przegrałem. Pod koniec gry zagrałem Stowarzyszenie na 5 poziomie i wybrałem 12 kasy jako premię natychmiastową w celu zagrania karty zwierzaka w następnej turze z ostatnim wymaganym symbolem Australii. Nie wziąłem pod uwagę ze moja przeciwniczka mogła zrobić przerwę w swoim następnym ruchu - co tez się stało (nie miała już kasy, a kartą sponsorów była w stanie wywołać te przerwę).
Powinienem był wybrać premie 3X zamiast kasy żeby byc w stanie ponownie zagrać Stowarzyszenie na 5 poziomie i zyskać profit z karty ochrony przyrody i symboli Australii - 4 punkty ochrony przyrody z tej karty zapewniłyby mi zwycięstwo.
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
radekniekradek
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2022, 00:00
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: radekniekradek »

kurdzio pisze: 28 sie 2022, 21:39
koniu_ko pisze: 28 sie 2022, 21:06 mechanizm przerwy, którym można bardzo zaszkodzić w pierwszej połowie gry jeśli się go odpali nieprzygotowanemu przeciwnikowi. Przynajmniej się trzeba interesować jakie ikonki są po drugiej stronie stołu i gdzie u wroga jest karta z przerwą.
Dokładnie ten błąd popełniłem w swojej ostatniej partii i przez to przegrałem. Pod koniec gry zagrałem Stowarzyszenie na 5 poziomie i wybrałem 12 kasy jako premię natychmiastową w celu zagrania karty zwierzaka w następnej turze z ostatnim wymaganym symbolem Australii. Nie wziąłem pod uwagę ze moja przeciwniczka mogła zrobić przerwę w swoim następnym ruchu - co tez się stało (nie miała już kasy, a kartą sponsorów była w stanie wywołać te przerwę).
Powinienem był wybrać premie 3X zamiast kasy żeby byc w stanie ponownie zagrać Stowarzyszenie na 5 poziomie i zyskać profit z karty ochrony przyrody i symboli Australii - 4 punkty ochrony przyrody z tej karty zapewniłyby mi zwycięstwo.
ciii nawet tak nie pisz, bo to sie kloci z teoria ludzi, ktorzy nie lubia tej gry, ze to pasjans
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: XLR8 »

radekniekradek pisze: 28 sie 2022, 21:54
ciii nawet tak nie pisz, bo to sie kloci z teoria ludzi, ktorzy nie lubia tej gry, ze to pasjans
Ktoś zagrał akcję, która była dla niego najlepsza w danym momencie i przeciwnik się na taką ewentualność nie przygotował. Faktycznie interakcja na bardzo wysokim poziomie.
Koleś weź daj sobie na wstrzymanie, bo wszystkie Twoje psoty to przesmiewki bez żadnych argumentów. Być może zagrałeś w mało gier euro z ogromną ilością interakcji, że nie masz porównania.
radekniekradek
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2022, 00:00
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: radekniekradek »

XLR8 pisze: 28 sie 2022, 22:04
radekniekradek pisze: 28 sie 2022, 21:54
ciii nawet tak nie pisz, bo to sie kloci z teoria ludzi, ktorzy nie lubia tej gry, ze to pasjans
Ktoś zagrał akcję, która była dla niego najlepsza w danym momencie i przeciwnik się na taką ewentualność nie przygotował. Faktycznie interakcja na bardzo wysokim poziomie.
Koleś weź daj sobie na wstrzymanie, bo wszystkie Twoje psoty to przesmiewki bez żadnych argumentów. Być może zagrałeś w mało gier euro z ogromną ilością interakcji, że nie masz porównania.
ja zagralem w wiecej gier niz ty w ogole znasz:) idz zagraj trzeci raz, moze tym razem nie bedzie pasjans:)
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4567
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 2145 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: PytonZCatanu »

Euro o najwyższym stopniu interakcji to Food chain Magnate. Projekt Gaja ma jej mniej, ale wciąż dużo. Podwodne Miasta są jeszcze niżej, choć jak na grę "na kartach" wciąż trochę tej interakcji jest.

Ark Nova ma jej najmniej z wyżej wymienionych. Natomiast nie jest prawdą że nie ma jej w ogóle.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 885 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: XLR8 »

radekniekradek pisze: 28 sie 2022, 22:08
XLR8 pisze: 28 sie 2022, 22:04
radekniekradek pisze: 28 sie 2022, 21:54
ciii nawet tak nie pisz, bo to sie kloci z teoria ludzi, ktorzy nie lubia tej gry, ze to pasjans
Ktoś zagrał akcję, która była dla niego najlepsza w danym momencie i przeciwnik się na taką ewentualność nie przygotował. Faktycznie interakcja na bardzo wysokim poziomie.
Koleś weź daj sobie na wstrzymanie, bo wszystkie Twoje posty to przesmiewki bez żadnych argumentów. Być może zagrałeś w mało gier euro z ogromną ilością interakcji, że nie masz porównania.
ja zagralem w wiecej gier niz ty w ogole znasz:) idz zagraj trzeci raz, moze tym razem nie bedzie pasjans:)
Odpowiedzi na tak żenująco niskim poziomie oczekiwałem.

@PytonzCatanu
Oczywiście jakaś tam interakcja jest, ale dodawanie jej na siłę w postaci jakiś negatywnych efektów, które się daje "bo tak karta mówi" to raczej kiepski design.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4567
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 2145 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: PytonZCatanu »

XLR8 pisze: 28 sie 2022, 22:21
@PytonzCatanu
Oczywiście jakaś tam interakcja jest, ale dodawanie jej na siłę w postaci jakiś negatywnych efektów, które się daje "bo tak karta mówi" to raczej kiepski design.
Pisałem tutaj wielokrotnie: zachęcam do zrezygnowania z "czerwonych " efektów na kartach (typu zabierz komuś kartę) i stosowania efektów z gry solo (wariant opisany w intrukcji). Nie pomoże to w interakcji, ale nie ma tych krzywych akcji dodanych na siłę 🙂
radekniekradek
Posty: 14
Rejestracja: 27 sie 2022, 00:00
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: radekniekradek »

XLR8 pisze: 28 sie 2022, 22:21
radekniekradek pisze: 28 sie 2022, 22:08
XLR8 pisze: 28 sie 2022, 22:04
Ktoś zagrał akcję, która była dla niego najlepsza w danym momencie i przeciwnik się na taką ewentualność nie przygotował. Faktycznie interakcja na bardzo wysokim poziomie.
Koleś weź daj sobie na wstrzymanie, bo wszystkie Twoje posty to przesmiewki bez żadnych argumentów. Być może zagrałeś w mało gier euro z ogromną ilością interakcji, że nie masz porównania.
ja zagralem w wiecej gier niz ty w ogole znasz:) idz zagraj trzeci raz, moze tym razem nie bedzie pasjans:)
Odpowiedzi na tak żenująco niskim poziomie oczekiwałem.

@PytonzCatanu
Oczywiście jakaś tam interakcja jest, ale dodawanie jej na siłę w postaci jakiś negatywnych efektów, które się daje "bo tak karta mówi" to raczej kiepski design.
dostosowuje sie poziomem do rozmowcy, czyli kogos kto gra dwa razy i dziwi sie, ze w obu grach gra jest pasjansem

FYI - radekniekradek dostał bana (czwartego już) za multikonto, prosiłbym o zakończenie polemiki z tym panem - japanczyk
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Losiek »

Przyznam, że jeszcze nie zagrałem (dopiero jutro gra będzie do mnie wysłana) ale zupełnie nie rozumiem tego co się wokół gry dzieje. Z jednej strony wiadro pomyj z drugiej peany na cześć nowego Graala. Dajmy każdemu możliwość wyrażenia opinii o grze ale niech to będzie opinia merytoryczna, poparta jakimś przykładem a nie stwierdzeniem "nie bo mi się nie podoba". Nie każda gra jest dla każdego. I tak jak bardzo cenię warlocka to kijem nie tknę KeyForge'a, którego chwali.
Jeśli krytykujecie jakąś grę to piszcie proszę z jakiego powodu a nie "bo mi się nie podobało". Stwierdzenie "bardzo mało interakcji", "praktycznie jeden sposób otwarcia" czy "wysoka powtarzalność partii" coś o waszych spostrzeżeniach mówią i są (moim zdaniem) cennym wkładem do informacji o grze.
Bardzo was proszę: bądźmy merytoryczni! Wiadomo, że każdy z nas ocenia grę subiektywnie ale napiszmy czemu gra się nam podoba/nie podoba.
buhaj
Posty: 1049
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 870 times
Been thanked: 524 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: buhaj »

Losiek pisze: 28 sie 2022, 22:34 Przyznam, że jeszcze nie zagrałem (dopiero jutro gra będzie do mnie wysłana) ale zupełnie nie rozumiem tego co się wokół gry dzieje. Z jednej strony wiadro pomyj z drugiej peany na cześć nowego Graala. Dajmy każdemu możliwość wyrażenia opinii o grze ale niech to będzie opinia merytoryczna, poparta jakimś przykładem a nie stwierdzeniem "nie bo mi się nie podoba". Nie każda gra jest dla każdego. I tak jak bardzo cenię warlocka to kijem nie tknę KeyForge'a, którego chwali.
Jeśli krytykujecie jakąś grę to piszcie proszę z jakiego powodu a nie "bo mi się nie podobało". Stwierdzenie "bardzo mało interakcji", "praktycznie jeden sposób otwarcia" czy "wysoka powtarzalność partii" coś o waszych spostrzeżeniach mówią i są (moim zdaniem) cennym wkładem do informacji o grze.
Bardzo was proszę: bądźmy merytoryczni! Wiadomo, że każdy z nas ocenia grę subiektywnie ale napiszmy czemu gra się nam podoba/nie podoba.
To, że się komuś gra nie podoba - może ale nie musi mieć merytorycznego uzasadnienia. Bardziej krytyka i stwierdzenie, że gra jest zła, wtedy oczywiście dobrze uzasadnić swoją opinię
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Losiek »

Mnie bardzo interesują opinie negatywne, bardziej niż pozytywne. Jednak wymagam subiektywnego uzasadnienia opinii.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 798
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 409 times
Been thanked: 506 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: rav126 »

Wątek ma 37 stron. Serio widzisz tylko wiadro pomyj i peany? Jest tu też trochę głosów umiarkowanych (np. dla mnie gra jest póki co OK), części osób gra nie podeszła, ale i tak doceniają niektóre aspektów gry. Tak samo masz sporo postów uzasadniającyh co i dlaczego się nie podoba jak i to co się w grze podoba. 37 stron.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Losiek »

Masz rację, ale mam wrażenie, że gra zrobiła wokół siebie dużo niezdrowego szumu.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4567
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1703 times
Been thanked: 2145 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: PytonZCatanu »

Losiek pisze: 28 sie 2022, 22:57 Masz rację, ale mam wrażenie, że gra zrobiła wokół siebie dużo niezdrowego szumu.
W ciągu 11 mc gra dostała się na 6 m Bgg. Oczywiście że będzie dużo szumu.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Losiek »

Jasne, ale ranking BGG to... ranking BGG nic więcej. To tylko i wyłącznie ranking popularności. Nic więcej i nic mniej. Jest to dla niektórych graczy bardzo ważny ranking.
Atk
Posty: 1412
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 504 times
Been thanked: 295 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Atk »

pvdel pisze: 27 sie 2022, 20:41 Kangur rdzawoszyji 528. Na karcie jest błąd ortograficzny. Powinien być bez j - rdzawoszyi. Może ktoś z Portalu przeczyta tego posta i poprawia przy dodruku.
Po prostu wyślij im maila, ja tak zrobiłem z Barrage i przy drugim rzucie było już poprawione.


Nie powinienem się wypowiadać, bo mimo że grę dostałem już dawno (a raczej ekipą ja odebrała i pograła) jeszcze nie zdążyłem zagrać, więc mechanikę i same spostrzeżenia z gry zostawię na później ale nie rozumiem jednego....

Ktoś tu pisze, że on i ekipą szuka gier gdzie są emocje i interakcja, po czym kupuje/siada do gry gdzie od początku wiadomo, że tu interakcją jest znikoma, albo na mniejszym poziomie, a później przychodził płakać, że jest słaba, bo nie ma interakcji jaką lubi... (Wszyscy wiemy do kogo porzybilem, ale nadrabialem kilka ostatnich stron i mi się to rzuciło w oczy) jest jeszcze kilka podobnych przykładów, że ktoś czegoś szuka w grach, wiadomo że jest inaczej mimo to kupuje/gra a później narzeka, że słabo jest to rozwiązane

Chyba to oznacza jedno, że ta gra z góry nie jest dla was jeśli przed kupnem wiadomo jest, że nie ma tam tego czego akurat wy szukacie. Nie wiem po co na siłę ludzie pchają się w takie tytuły? Tzn rozumiem, że każdy chce zagrać i zobaczyć jak będzie, ale narzekanie że gra nie oferuje tego co ktoś lubi, mimo że nawet nie miała tego oferować od początku, to takie narzekanie dla narzekania.

Rozumiem za to, że ktoś płacze na losowość kart, a bardziej ograne osoby mu mówią, że to znika z poznaniem gry, ale jeśli ktoś nie daje szansę poznać tej gry dobrze, to już niech skończy z płaczem o losowość kart.

Ja tam losowości nie lubię i tak jak Terke sprzedałem, tak Podwodne Miasta to jest moja topka. Niech Ark Nova zblizy się do PM i już będę zadowolony.

Aaaa i jeszcze do naszego kolegi od interakcji, ci się podoba np w Brass B, a ja co gram w ta grę to się zastanawiam gdzie jest ta super legendarna interakcją, bo to co oferuje BB mnie np nie satysfakcjonuje. 🤷
Ostatnio zmieniony 29 sie 2022, 00:09 przez Atk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 951
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 314 times
Been thanked: 203 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Losiek »

Żeby nie było wątpliwości - kupiłem grę i jestem baaaaaardzo ciekaw co zaoferuje. Pewnie nieco poczekam bo żona nie lubi wprowadzania nowych gier ale może zwierzaki ją przekonają ;)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: warlock »

Atk pisze: 28 sie 2022, 23:12
pvdel pisze: 27 sie 2022, 20:41 Kangur rdzawoszyji 528. Na karcie jest błąd ortograficzny. Powinien być bez j - rdzawoszyi. Może ktoś z Portalu przeczyta tego posta i poprawia przy dodruku.
Ktoś tu pisze, że on i ekipą szuka gier gdzie są emocje i interakcja, po czym kupuje/siada do gry gdzie od początku wiadomo, że tu interakcją jest znikoma, albo na mniejszym poziomie, a później przychodził płakać, że jest słaba, bo nie ma interakcji jaką lubi... (Wszyscy wiemy do kogo porzybilem, ale nadrabialem kilka ostatnich stron i mi się to rzuciło w oczy) jest jeszcze kilka podobnych przykładów, że ktoś czegoś szuka w grach, wiadomo że jest inaczej mimo to kupuje/gra a później narzeka, że słabo jest to rozwiązane

Chyba to oznacza jedno, że ta gra z góry nie jest dla was jeśli przed kupnem wiadomo jest, że nie ma tam tego czego akurat wy szukacie. Nie wiem po co na siłę ludzie pchają się w takie tytuły? Tzn rozumiem, że każdy chce zagrać i zobaczyć jak będzie, ale narzekanie że gra nie oferuje tego co ktoś lubi, mimo że nawet nie miała tego oferować od początku, to takie narzekanie dla narzekania.

Rozumiem za to, że ktoś płacze na losowość kart, a bardziej ograne osoby mu mówią, że to znika z poznaniem gry, ale jeśli ktoś nie daje szansę poznać tej gry dobrze, to już niech skończy z płaczem o losowość kart.

Ja tam losowości nie lubię i tak jak Terke sprzedałem, tak Podwodne Miasta to jest moja topka. Niech Ark Nova zblizy się do PM i już będę zadowolony.

Aaaa i jeszcze do naszego kolegi od interakcji, ci się podoba np w Brass B, a ja co gram w ta grę to się zastanawiam gdzie jest ta super legendarna interakcją, bo to co oferuje BB mnie np nie satysfakcjonuje. 🤷
1. Ale dlaczego od razu wiadomo, że jakaś gra jest taka albo owaka? Są gry, do których siada się z czystą głową, bez researchu, czytania opinii/recenzji, nie mając pojęcia o ich cechach czy mechanice. O Ark Nova wiedziałem tyle, że ma system akcji z Cywilizacji i stos kart z symbolami ;). Człowiek zagra (w moim przypadku u kolegi), zastanie "stan faktyczny" i wyrabia sobie opinię. Często dopiero przy stole wychodzi, że w naszym odczuciu dany tytuł nie dowozi w pewnych aspektach.

2. Czytam Twoją (i inne) wypowiedzi skierowane do osób wypowiadających się krytycznie o grze i widzę zwroty w stylu "ktoś narzeka, przychodzi płakać" - co to w ogóle jest za sposób prowadzenia dyskusji? Nie zachowuj(cie) się jakby ktoś Wam przebił idylliczną mydlaną bańkę szczęścia i miłości związaną z jakąś grą, bo napisał coś krytycznego. Jak nie znam danej gry i zajrzę do wątku o niej to "narzekanie" na brak interakcji będzie dla mnie równie cenną informacją na potrzeby potencjalnego zakupu, co setny post z serii "9.5/10 [tu ochy i achy]". Jakby nie te parę głosów o pasjatowatości, to może "to co jest przecież wiadome" nie wybrzmiałoby tu ani razu.

3. Jak ktoś pisze że w Brassie nie ma interakcji, gdzie w zasadzie CAŁA ekonomia tej gry jest czystą interakcją (na mniejszym lub większym poziomie) i siecią powiązań i zależności, to nie wiem co powiedzieć ;).
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1624
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 747 times
Been thanked: 1110 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: ave.crux »

warlock pisze: 29 sie 2022, 07:13
1. Ale dlaczego od razu wiadomo, że jakaś gra jest taka albo owaka? Są gry, do których siada się z czystą głową, bez researchu, czytania opinii/recenzji, nie mając pojęcia o ich cechach czy mechanice. O Ark Nova wiedziałem tyle, że ma system akcji z Cywilizacji i stos kart z symbolami ;). Człowiek zagra (w moim przypadku u kolegi), zastanie "stan faktyczny" i wyrabia sobie opinię. Często dopiero przy stole wychodzi, że w naszym odczuciu dany tytuł nie dowozi w pewnych aspektach.
Akurat jako odbiorcy na rodzimym rynku mamy bardzo dużo możliwości poznania tytułu przed zakupem. Ark Nova poza zapowiedzią na PN i Portal Games miała już wydane recenzje anglojęzyczne. Do tego jest wersja na Tabletop Simulator, gdzie przykładowo ja wraz z innym użytkownikiem zgadaliśmy się żeby stestować czy warto płacić za ten produkt. Wiadomo, że w przypadku kupowania gier na hura nie ma opcji dowiedzieć się czegoś więcej niż informacji z pudełka. Użytkownik forum o planszówkach opisujący siebie jako ograny gracz, który zjadł zęby na najlepszych tytułach to kapkę infantylnie się zachował, że kupuje coś bez sprawdzenia czy to skrojone w jakimś stopniu pod niego.
warlock pisze: 29 sie 2022, 07:13 2. Czytam Twoją (i inne) wypowiedzi skierowane do osób wypowiadających się krytycznie o grze i widzę zwroty w stylu "ktoś narzeka, przychodzi płakać" - co to w ogóle jest za sposób prowadzenia dyskusji? Nie zachowuj(cie) się jakby ktoś Wam przebił idylliczną mydlaną bańkę szczęścia i miłości związaną z jakąś grą, bo napisał coś krytycznego. Jak nie znam danej gry i zajrzę do wątku o niej to "narzekanie" na brak interakcji będzie dla mnie równie cenną informacją na potrzeby potencjalnego zakupu, co setny post z serii "9.5/10 [tu ochy i achy]". Jakby nie te parę głosów o pasjatowatości, to może "to co jest przecież wiadome" nie wybrzmiałoby tu ani razu.
Raczej to nie o mnie, bo staram się odpowiadać jak najbardziej merytorycznie i nie narzucać jednego słusznego zdania o grze (bo już jeden taki mnie prawie odrzucił od gry, którą lubię), ale teksty o właśnie układaniu pasjansa bez polotu, przy czym granie w TM (oczywiście porównujmy podstawkę do podstawki, a nie podstawkę AN i TM z wszystkimi dodatkami i homerule draftem) i nie wrzucanie takiego argumentu do tego tytułu to również nie jest najmądrzejsze postępowanie. Sam pasjans jest 1:1 tym czym jest w TM.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1027
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 759 times
Been thanked: 242 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Beskid »

ave.crux pisze: 29 sie 2022, 07:59 Sam pasjans jest 1:1 tym czym jest w TM.
Jest jakaś wspólna mapa w Ark Nova?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1624
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 747 times
Been thanked: 1110 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: ave.crux »

Beskid pisze: 29 sie 2022, 08:29
ave.crux pisze: 29 sie 2022, 07:59 Sam pasjans jest 1:1 tym czym jest w TM.
Jest jakaś wspólna mapa w Ark Nova?
Pasjans – układanka karciana, zwana także samotnikiem przy użyciu jednej, dwu lub rzadziej większej liczby talii kart, zazwyczaj dla jednej osoby, w celu ułożenia ich według ustalonych wcześniej reguł w określone sekwencje lub inne uporządkowane układy, bezpośrednio kartami lub za pomocą kart wirtualnych.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3388
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 2063 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Ardel12 »

Ja siadałem do gry jako podobnej do TM. Dla mnie jak pisałem w pierwszym poście po 1 partii gra jest w wielu aspektach podobna, ale też wnosi swoje. Mi taki mariaż jednak nie podpasował i przesunięcie lub usunięcie niektórych aspektów z TM jednak dla mnie zagrało na minus.

Kupowałem do grania w domu, więc niska interakcyjność była plusem, ale to już jest troszeczkę za niski poziom na 2os. Większą część partii gapię się w swoją planszetkę i planszę główną. Dojście co przeciwnik może potrzebować z wystawki w przypadku zwierząt to spora loteria, gdy nie znamy jego ręki. Większe szanse są dla kart sponsora lub ochrony, gdyż to łatwo skalkulować na bazie już zagranych kart. Przerwa pozwala zgnieść rękę przeciwnikowi, ale w moim odczuciu trzeba do tego trochę farta(albo żeton przerwy już jest blisko i wystarczy lekkie pchnięcie albo potrzebujemy więcej kasy, więc zagramy akcję Sponsora) Raczej nie widzę tego, żeby specjalnie zagrać akcję lub dwie by przeciwnik musiał odrzucić parę kart, które do tego czasu już może zagrać(pomijając, że jak ciągniemy w ciemno to nieraz mamy jakiś szrot).

Sam grałem na regułach pod solo, bo w TM też nie trawię kart take that i tutaj też tego nie chciałem.

Grę porównuję wyłącznie do TM, bo do niej z mi znanych gier ma najbliżej. Nie widzę sensu rzucać tutaj najlepszymi w mojej ocenie grami euro, które nie mają żadnego powiązania z mechanikami AN(jak FCM, GWT). AN w próżni nie istnieje i w niektórych kolekcjach na nią miejsca nie będzie, ale jak widać po wielu opiniach, w wielu zagrzeje miejsce na dłużej :)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7340
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1116 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: detrytusek »

ave.crux pisze: 28 sie 2022, 12:54 Końcowa punktacja 31-51.
Mapy: Wolny wybieg/ Wzgórza hollywood

Osiągnąłem rekord na mapie hollywood - 51 pkt i zagranie 14 kart sponsorów. Wsparte 3 projekty ochrony przyrody. To chyba moja ulubiona plansza zoo wraz z instytutem badawczym? gdzie możemy pomijać jeden wymóg karty zwierzaka.
I dodatkowo nie ulepszyłeś stowarzyszenia, które ma opinie na mieście jako must. Kolejny mit runął.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 1027
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 759 times
Been thanked: 242 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: Beskid »

ave.crux pisze: 29 sie 2022, 07:59 Sam pasjans jest 1:1 tym czym jest w TM.
Te same limity kart na ręce?
Awatar użytkownika
MataDor
Posty: 696
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Gocław
Has thanked: 313 times
Been thanked: 98 times

Re: Ark Nova (Mathias Wigge)

Post autor: MataDor »

Dodam swoje 3 grosze. Jako osoba która lubi głównie cięzkie gry z bardzo dużą interakcją (typu On Mars, Lisboa, Barrage) oceniam Ark Nova po 3ch rozgrywkach bardzo wysoko. W to się po prostu świetnie gra i jest masa ciężkich decyzji do podjęcia w trakcie gry. Grałem w to w 2 osoby i interakcji jest sporo - walka o punkty ochrony przyrody z projektów podstawowoych i tych które dostawiamy sami (to są tak naprawdę GŁÓWNE generatory punktów w grze), kombinowanie kiedy zagrać jaką akcję zeby jak najbardziej zaszkodzić/przeszkodzić przeciwnikowi, podbieranie kart które mogą wysoko zaskorowac przeciwnikowi. Generalnie do pasjansa to tu daleko. W pasjanse raczej nie grywam, nudzą mnie.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
ODPOWIEDZ