Odnosząc się do tytułowych:
- Pictomania - moim zdaniem zdecydowanie najlepszy wybór spośród nich. Jest świetnym miksem rywalizacji i zabawy, a do tego chodzi w bardzo dobrych cenach (ja swoją kupiłem za 25 zł na jakiejś promocji). Nie miałem w nią partii, gdzie komuś wyraźnie nie siadła (wg BG Stats mam 26 gier z 33 różnymi osobami) i również nikt nie zgłaszał uwag, że zasady punktowania są przekombinowane. Tłumaczę je zawsze na początku gry, bo w nich jest ukryta motywacja "rysuj jak najszybciej ale również jak najjaśniej dla pozostałych (wtedy unikniesz ujemnych punktów)". I nawet osoby nie lubiące/nie umiejące rysować dobrze się w niej odnajdują (jestem tego przykładem).
- Jednym Słowem - jej siła tkwi w prostocie zasad, błyskawiczny setup i gracie. Choć dobra zabawa moim zdaniem zaczyna się od 5 osób (na cztery osoby jedna jest zgadującą, więc są tylko trzy hasła, jeśli dwa z nich się powtórzą, zostaje tylko jedna tabliczka dla odgadującego). Plus to kooperacja, więc na koniec porównujecie wynik z tabelką, zatem emocje nieco mniejsze niż przy rywalizacji.
- Podaj Dalej - jak już zostało wspomniane wyżej, bardziej zabawa niż gra. I zabawy jest tyle, ile 'nieporozumień' w trakcie, co wychodzi tak naprawdę dopiero przy pokazywaniu 'wyników'. Może bardzo dobrze siąść, ale uważam, że szanse na to są większe przy liczbie graczy 5+
Dorzucając swój kamyczek:
- 7 Słów - typowo słowna gra (nie na skojarzenia), szybka (20-25 minut), świetnie chodzi od dwóch do sześciu graczy (wszyscy grają jednocześnie), mała, tania (40 zł) a poczucie sytości mam większe niż po partii Scrabbli (bo w każdej z 7 rund używam całego zasobu słownictwa, a nie umiejętności wetknięcia na planszę czteroliterowego słowa, kiedy większość mojej 'belki' to samogłoski). Zresztą, odkąd ją mamy, Scrabble nigdy już nie wyszły na stół a 7 słów zrobiło to już 39 razy. Polecam
- Decrypto - tę grę uwielbiam, ale tłumaczenie zasad na pewno jest bardziej pokrętne niż przy Pictomanii
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No i uważam, że lepiej chodzi na sześciu graczy, kiedy dwie osoby w drużynie mogą się konsultować podczas dedukcji