Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1785
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 370 times
Been thanked: 754 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: EsperanzaDMV »

burak66 pisze: 04 wrz 2022, 09:47 Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami

Z góry dzięki:)
Na razie powstał tylko film promo wrzucony dwie strony wcześniej, sama kampania ma być na początku 2023.
kisiel365
Posty: 813
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 253 times
Been thanked: 308 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: kisiel365 »

Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
na półkach (S) errata do 1861/67 (K) 1817/USA
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

kisiel365 pisze: 16 wrz 2022, 12:36 Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
Jeśli to prawda, to niech meeplowa bozia Ci w planszówkach wynagrodzi za podzielenie się tą dobrą nowiną!
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1785
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 370 times
Been thanked: 754 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: EsperanzaDMV »

Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 100 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: zioombel »

EsperanzaDMV pisze: 23 wrz 2022, 00:59 Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
A Rysław ostatnio wspominał, że jest 80% szansy, że jego tlumaczenie na pl będzie oficjalnym w grze a nie tylko modem pod Steam, więc tym bardziej warto przyklepać wersję na Epicu.
kisiel365
Posty: 813
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 253 times
Been thanked: 308 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: kisiel365 »

Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?
na półkach (S) errata do 1861/67 (K) 1817/USA
Fojtu
Posty: 3511
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 578 times
Been thanked: 1376 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fojtu »

kisiel365 pisze: 23 wrz 2022, 09:12 Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?
Jaws (planszowy, bo na PC nie grałem) ma przede wszystkim pierwsze kilka scenariuszy wprowadzających, gdzie powoli wchodzą zasady. Ale na pc GH chyba ma jakiś samouczek, żeby było trochę łatwiej na wejście. No i Jaws ma kilka elementów wyciętych z gry, ale to raczej detal.

Poza tym w GH są notorycznie trudne scenariusze 1-2, więc też z czapy można się odbić. W jaws za to jest jeden scenariusz, który ja jako weteran GH musiałem przechodzić 3 razy, bo jest tak trudny - ogólnie ewidentnie ma on skiełbaszony poziom trudności, na bgg są nawet o tym tematy.

Poza tym ja bym powiedział, że jaws ma raczej łatwiejsze scenariusze, grałem na trudnym (+1) i poza tym jednym scenariuszem nie miałem żadnych problemów. W GH jakoś częściej musiałem się napocić.
McNab
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: McNab »

Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

McNab pisze: 23 wrz 2022, 21:04 Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
W momencie odpalenia gry w przegladarce powinna Ci sie wlaczyc zakladka, w której musisz zalogować się do konta Epic - potem gra zadziała.
Pompa85
Posty: 186
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Pompa85 »

McNab pisze: 23 wrz 2022, 21:04 Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
Mi pomogło wyłączenie zapisu w chmurze w ustawieniach konta epika
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Miałem dość długo ten loading, ale że mam dwa monitory, to nie przegapiłem otwarcia strony w przeglądarce (akurat byłem zalogowany, więc od razu przeszło) - nie mniej to nie jest tak, że to okienko wyskakuje od razu - to i tak długo trwa. Może nie mam najnowszego sprzętu, ale SSD mam top klasy z 7GB/s, więc obstawiałbym raczej na natłok graczy, na pewni nie rzeczywiste wczytywanie danych.

Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.

Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2552
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 331 times
Been thanked: 547 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: tomp »

A kojarzycie czy można grać pomiędzy różnymi platformami dystrybucji gry ? mam na myśli epic + steam ?
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

tomp pisze: 23 wrz 2022, 23:26 A kojarzycie czy można grać pomiędzy różnymi platformami dystrybucji gry ? mam na myśli epic + steam ?
Nie próbowałem, ale powinno to być możliwe. Zapisy ze steama zaciągnęły mi się do epica automatycznie.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5203
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1555 times
Been thanked: 1130 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Hardkor »

Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):
Spoiler:
Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 5203
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1555 times
Been thanked: 1130 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Hardkor »

aeiou871 pisze: 24 wrz 2022, 00:41
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):
Spoiler:
Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.
Ehh no i namówiłeś mnie. Znowu pobrałem grę :/
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 208 times
Been thanked: 100 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: zioombel »

@Hardkor
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.

Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Nie powiedziałbym, żeby GH było słabe mechanicznie, wręcz przeciwnie - uważam pomysł z zagrywaniem w każdej rundzie 2 kart, z których musisz wykorzystać 1 akcję górną i 1 dolną za genialny w swojej prostocie, a jednocześnie dający olbrzymią swobodę w budowaniu świata i postaci na tym silniczku. W podstawce jest 17 postaci i każdą z nich prowadzi się inaczej, znajdziesz tu typowe archetypy rodem z D&D, ale część klas wymyka się takim klasyfikacjom. Wśród ekstremów przywołam zablokowane klasy (mały spoiler bez konkretów)
Spoiler:
Odkrywanie nowych klas postaci, zdobywanie coraz lepszych przedmiotów czy znalezienie sposobu jak najlepiej wzmocnić postać podczas pierwszej kampanii jest niezwykle przyjemne - żałuję wręcz, że nie mogę tego zrobić jeszcze raz.

Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.
azazelmo
Posty: 1099
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 195 times
Been thanked: 374 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: azazelmo »

Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
A ja się zgadzam z kolegą. I to w obu kwestiach. Zagrałem na poziomie „trudny”, bo grałem trochę w Szczęki i w ogóle jestem zdolny. Kiedy moim jedynym żyjącym bohaterem z dwoma punktami życia i dwiema niespalonymi kartami otworzyłem ostatnie drzwi, to zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników. I to była
Spoiler:
(numer misji) misja.
Mechanika zmęczyła mnie już w Szczękach. Robię teraz już 7 czy 8 misje zmuszam się, żeby rozłożyć grę. Pomysł z kartami na pół jest ok, ale rodzi frustrujące dylematy. Najgorsze dla mnie jest to, że na start masz do wyboru wszystkie karty, co daje pozór możliwości planowania strategicznego. W teorii masz wszystko pod kontrolą, ale ataki wypadają losowo, jak i zachowanie stworów.
Misje wszystkie takie same (jak dotąd): czyszczenie terenu. Najgorsze jest to, że ja zwykle takie scenariusze lubię. Zawsze wolałem Diablo od Baldura.
Koniec końców aplikacja uzmysłowiła mi, że to nie dla gra dla mnie. Najgorsze, że w Szczękach narobiłem się już nad malowaniem figurek.

Ps. Wolę Mage Knighta.
aeiou871
Posty: 1028
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 330 times
Been thanked: 478 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

azazelmo pisze: 24 wrz 2022, 11:05 zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników.
a czy w Szczękach kiedykolwiek otworzyłeś ostatnie drzwi i był tam tylko skarb albo korzystne wydarzenie? Za drzwiami zawsze są potwory. Grałeś może scenariusz 15 w Szczękach? Myślę, że przy ładnym malowaniu nie stracisz na sprzedaży Szczęk.
azazelmo
Posty: 1099
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 195 times
Been thanked: 374 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: azazelmo »

aeiou871 pisze: 24 wrz 2022, 11:15
azazelmo pisze: 24 wrz 2022, 11:05 zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników.
a czy w Szczękach kiedykolwiek otworzyłeś ostatnie drzwi i był tam tylko skarb albo korzystne wydarzenie? Za drzwiami zawsze są potwory. Grałeś może scenariusz 15 w Szczękach? Myślę, że przy ładnym malowaniu nie stracisz na sprzedaży Szczęk.
W Szczękach scenariusze kończyłem zwykle "o włos" od klęski. Spodziewałem się, że jak jestem już na skraju wyczerpania, to i scenariusz się "wyczerpie". Zresztą takie zaskoczenie miło przerwałoby by monotonię.
Napisałem już, że w Szczękach doszedłem do 7goczy 8mego scenariusza. Mam (względnie) ładnie pomalowane, ale tylko dwie postacie, którymi graliśmy. Połowa pomalowanych startowych figurek - taki dopisek raczej nie podniesie sprzedaży, ale zobaczymy.
Dobra, bo trochę wychodzę na malkontenta. GH Szczęki Lwa nie jest złe, ale to nie dla mnie - jestem rozczarowany, bo to pierwsza duża gra jaką kupiłem po dłuższej przerwie, a GH na kompa było za darmo, więc nie narzekam. Ale zgadzam się, że w rankingu BGG np. do takiego Brassa, to nie ma podejścia. Subiektywnie, oczywiście.
Cyel
Posty: 2823
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1391 times
Been thanked: 1672 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Cyel »

Myślę że pozycja GH wynika też że był pionierem w swojej kategorii. Dotąd klasyczne dungeon crawlery jak Hero czy Warhammer Quest kojarzyły się raczej z radosną i dość bezmyślną turlanką. A tu jeszcze dostaliśmy rozbuchaną zawartość legacy, gigantyczną kampanię. Owszem potem inne gry próbowały tego samego, ale to GH stworzyło nowy trend w dc.

Dla mnie GH jest ewidentnie w panteonie gier wszechczasów bo mechanikami które uwielbiam w grach są tajne programowanie tury i optymalizacja pozycjonowania w przestrzeni. A niezwykle satysfakcjonujący rozwój postaci był wisienką na torcie. Wiadomo że jeśli dla kogoś taką mechaniką jest np matematyka mielenia surowców to GH się nie zachwyci.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4628
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 308 times
Been thanked: 1099 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Siła tej gry to dodanie przygody do gry euro no i niesamowicie zmienny setup bo jednak mamy przy każdej partii inne warunki początkowe co w grach euro i przed gloomhaven bylo dość rzadko spotykane. Dzis mamy znacznie więcej gier kampanijnych ale wciąż mało jest takich euraskow. Do tego solo to inna gra. Niepewność co dokładnie zrobia kompani dodaje frajdy i ekscytacji bo jest szansa że atak wejdzie w pustkę ale jak wszystko się ładnie zgra(nie dość że atak wejdzie to ktoś jeszcze wsunie dodatkowego moba w obszar ataku) to jest frajda. No i taka zabawa psychologiczna że niby nie ścigamy się po te monety jak z Lootem w Borderlands xD
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Cyel
Posty: 2823
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1391 times
Been thanked: 1672 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Cyel »

Dżiz, możesz mi wyjaśnić co z euro ma GH? Ciągle słyszę "GH to euro" i nie potrafię tego zrozumieć. Dla mnie to wierutna bzdura. To rasowy dungeon crawler tylko bardziej taktyczny niż oldschoolowe turlanki z lat 80tych jak Hero Quest i zamiast kostek ma karty z innym rozkładem prawdopodobieństwa. Przy takich założeniach to każda gra ameri, która stawia bardziej na myślenie niż turlanie nagle stanie się euro.

Jakie, jakiekolwiek cechy euro widzicie w GH?? Mielenie surowców? Brak bezpośredniej konfrontacji? Brak losowości? Luźny związek z tematem? Zdobywanie Vps do końcowej punktacji? No chyba nie.

A jakie cechy dungeon crawlerów? Wszystkie? No raczej.

GH to naturalna ewolucja tych starych Hero i Warhammer Questów tak jak Brass czy FCM jest naturalną ewolucją Monopoly w mądrzejszą, ciekawiej zaprojektowaną grę. Ewolucja a nie nagła zmiana gatunku.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1444
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 216 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Brylantino »

Optymalizowanie zasobów, bardziej długofalowe planowanie, narzędzia pozwalające ograniczać losowość. To są rzeczy które przyszły typowo z gier euro. To, że GH ma pewne elementy z tego gatunku nie znaczy, że stał się euro, ale jednak daleko mu do typowego ameri, gdzie prawie zawsze style is over substance.
ODPOWIEDZ