Na razie powstał tylko film promo wrzucony dwie strony wcześniej, sama kampania ma być na początku 2023.burak66 pisze: ↑04 wrz 2022, 09:47 Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami
Z góry dzięki:)
Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- EsperanzaDMV
- Posty: 1785
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 754 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 308 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
na półkach (S) errata do 1861/67 (K) 1817/USA
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jeśli to prawda, to niech meeplowa bozia Ci w planszówkach wynagrodzi za podzielenie się tą dobrą nowiną!kisiel365 pisze: ↑16 wrz 2022, 12:36 Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
- EsperanzaDMV
- Posty: 1785
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 754 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
- zioombel
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 100 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A Rysław ostatnio wspominał, że jest 80% szansy, że jego tlumaczenie na pl będzie oficjalnym w grze a nie tylko modem pod Steam, więc tym bardziej warto przyklepać wersję na Epicu.EsperanzaDMV pisze: ↑23 wrz 2022, 00:59 Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 308 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?
na półkach (S) errata do 1861/67 (K) 1817/USA
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jaws (planszowy, bo na PC nie grałem) ma przede wszystkim pierwsze kilka scenariuszy wprowadzających, gdzie powoli wchodzą zasady. Ale na pc GH chyba ma jakiś samouczek, żeby było trochę łatwiej na wejście. No i Jaws ma kilka elementów wyciętych z gry, ale to raczej detal.
Poza tym w GH są notorycznie trudne scenariusze 1-2, więc też z czapy można się odbić. W jaws za to jest jeden scenariusz, który ja jako weteran GH musiałem przechodzić 3 razy, bo jest tak trudny - ogólnie ewidentnie ma on skiełbaszony poziom trudności, na bgg są nawet o tym tematy.
Poza tym ja bym powiedział, że jaws ma raczej łatwiejsze scenariusze, grałem na trudnym (+1) i poza tym jednym scenariuszem nie miałem żadnych problemów. W GH jakoś częściej musiałem się napocić.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W momencie odpalenia gry w przegladarce powinna Ci sie wlaczyc zakladka, w której musisz zalogować się do konta Epic - potem gra zadziała.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Miałem dość długo ten loading, ale że mam dwa monitory, to nie przegapiłem otwarcia strony w przeglądarce (akurat byłem zalogowany, więc od razu przeszło) - nie mniej to nie jest tak, że to okienko wyskakuje od razu - to i tak długo trwa. Może nie mam najnowszego sprzętu, ale SSD mam top klasy z 7GB/s, więc obstawiałbym raczej na natłok graczy, na pewni nie rzeczywiste wczytywanie danych.
Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.
Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).
Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.
Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie próbowałem, ale powinno to być możliwe. Zapisy ze steama zaciągnęły mi się do epica automatycznie.
- Hardkor
- Posty: 5203
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1130 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):Hardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Spoiler:
- Hardkor
- Posty: 5203
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1130 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ehh no i namówiłeś mnie. Znowu pobrałem grę :/aeiou871 pisze: ↑24 wrz 2022, 00:41Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):Hardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.Spoiler:
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- zioombel
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 100 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
@Hardkor
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.
Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.
Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie powiedziałbym, żeby GH było słabe mechanicznie, wręcz przeciwnie - uważam pomysł z zagrywaniem w każdej rundzie 2 kart, z których musisz wykorzystać 1 akcję górną i 1 dolną za genialny w swojej prostocie, a jednocześnie dający olbrzymią swobodę w budowaniu świata i postaci na tym silniczku. W podstawce jest 17 postaci i każdą z nich prowadzi się inaczej, znajdziesz tu typowe archetypy rodem z D&D, ale część klas wymyka się takim klasyfikacjom. Wśród ekstremów przywołam zablokowane klasy (mały spoiler bez konkretów) Odkrywanie nowych klas postaci, zdobywanie coraz lepszych przedmiotów czy znalezienie sposobu jak najlepiej wzmocnić postać podczas pierwszej kampanii jest niezwykle przyjemne - żałuję wręcz, że nie mogę tego zrobić jeszcze raz.
Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.
Spoiler:
Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A ja się zgadzam z kolegą. I to w obu kwestiach. Zagrałem na poziomie „trudny”, bo grałem trochę w Szczęki i w ogóle jestem zdolny. Kiedy moim jedynym żyjącym bohaterem z dwoma punktami życia i dwiema niespalonymi kartami otworzyłem ostatnie drzwi, to zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników. I to byłaHardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Spoiler:
Mechanika zmęczyła mnie już w Szczękach. Robię teraz już 7 czy 8 misje zmuszam się, żeby rozłożyć grę. Pomysł z kartami na pół jest ok, ale rodzi frustrujące dylematy. Najgorsze dla mnie jest to, że na start masz do wyboru wszystkie karty, co daje pozór możliwości planowania strategicznego. W teorii masz wszystko pod kontrolą, ale ataki wypadają losowo, jak i zachowanie stworów.
Misje wszystkie takie same (jak dotąd): czyszczenie terenu. Najgorsze jest to, że ja zwykle takie scenariusze lubię. Zawsze wolałem Diablo od Baldura.
Koniec końców aplikacja uzmysłowiła mi, że to nie dla gra dla mnie. Najgorsze, że w Szczękach narobiłem się już nad malowaniem figurek.
Ps. Wolę Mage Knighta.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
a czy w Szczękach kiedykolwiek otworzyłeś ostatnie drzwi i był tam tylko skarb albo korzystne wydarzenie? Za drzwiami zawsze są potwory. Grałeś może scenariusz 15 w Szczękach? Myślę, że przy ładnym malowaniu nie stracisz na sprzedaży Szczęk.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W Szczękach scenariusze kończyłem zwykle "o włos" od klęski. Spodziewałem się, że jak jestem już na skraju wyczerpania, to i scenariusz się "wyczerpie". Zresztą takie zaskoczenie miło przerwałoby by monotonię.
Napisałem już, że w Szczękach doszedłem do 7goczy 8mego scenariusza. Mam (względnie) ładnie pomalowane, ale tylko dwie postacie, którymi graliśmy. Połowa pomalowanych startowych figurek - taki dopisek raczej nie podniesie sprzedaży, ale zobaczymy.
Dobra, bo trochę wychodzę na malkontenta. GH Szczęki Lwa nie jest złe, ale to nie dla mnie - jestem rozczarowany, bo to pierwsza duża gra jaką kupiłem po dłuższej przerwie, a GH na kompa było za darmo, więc nie narzekam. Ale zgadzam się, że w rankingu BGG np. do takiego Brassa, to nie ma podejścia. Subiektywnie, oczywiście.
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1391 times
- Been thanked: 1672 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Myślę że pozycja GH wynika też że był pionierem w swojej kategorii. Dotąd klasyczne dungeon crawlery jak Hero czy Warhammer Quest kojarzyły się raczej z radosną i dość bezmyślną turlanką. A tu jeszcze dostaliśmy rozbuchaną zawartość legacy, gigantyczną kampanię. Owszem potem inne gry próbowały tego samego, ale to GH stworzyło nowy trend w dc.
Dla mnie GH jest ewidentnie w panteonie gier wszechczasów bo mechanikami które uwielbiam w grach są tajne programowanie tury i optymalizacja pozycjonowania w przestrzeni. A niezwykle satysfakcjonujący rozwój postaci był wisienką na torcie. Wiadomo że jeśli dla kogoś taką mechaniką jest np matematyka mielenia surowców to GH się nie zachwyci.
Dla mnie GH jest ewidentnie w panteonie gier wszechczasów bo mechanikami które uwielbiam w grach są tajne programowanie tury i optymalizacja pozycjonowania w przestrzeni. A niezwykle satysfakcjonujący rozwój postaci był wisienką na torcie. Wiadomo że jeśli dla kogoś taką mechaniką jest np matematyka mielenia surowców to GH się nie zachwyci.
- brazylianwisnia
- Posty: 4628
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Siła tej gry to dodanie przygody do gry euro no i niesamowicie zmienny setup bo jednak mamy przy każdej partii inne warunki początkowe co w grach euro i przed gloomhaven bylo dość rzadko spotykane. Dzis mamy znacznie więcej gier kampanijnych ale wciąż mało jest takich euraskow. Do tego solo to inna gra. Niepewność co dokładnie zrobia kompani dodaje frajdy i ekscytacji bo jest szansa że atak wejdzie w pustkę ale jak wszystko się ładnie zgra(nie dość że atak wejdzie to ktoś jeszcze wsunie dodatkowego moba w obszar ataku) to jest frajda. No i taka zabawa psychologiczna że niby nie ścigamy się po te monety jak z Lootem w Borderlands xDHardkor pisze: ↑24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1391 times
- Been thanked: 1672 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dżiz, możesz mi wyjaśnić co z euro ma GH? Ciągle słyszę "GH to euro" i nie potrafię tego zrozumieć. Dla mnie to wierutna bzdura. To rasowy dungeon crawler tylko bardziej taktyczny niż oldschoolowe turlanki z lat 80tych jak Hero Quest i zamiast kostek ma karty z innym rozkładem prawdopodobieństwa. Przy takich założeniach to każda gra ameri, która stawia bardziej na myślenie niż turlanie nagle stanie się euro.
Jakie, jakiekolwiek cechy euro widzicie w GH?? Mielenie surowców? Brak bezpośredniej konfrontacji? Brak losowości? Luźny związek z tematem? Zdobywanie Vps do końcowej punktacji? No chyba nie.
A jakie cechy dungeon crawlerów? Wszystkie? No raczej.
GH to naturalna ewolucja tych starych Hero i Warhammer Questów tak jak Brass czy FCM jest naturalną ewolucją Monopoly w mądrzejszą, ciekawiej zaprojektowaną grę. Ewolucja a nie nagła zmiana gatunku.
Jakie, jakiekolwiek cechy euro widzicie w GH?? Mielenie surowców? Brak bezpośredniej konfrontacji? Brak losowości? Luźny związek z tematem? Zdobywanie Vps do końcowej punktacji? No chyba nie.
A jakie cechy dungeon crawlerów? Wszystkie? No raczej.
GH to naturalna ewolucja tych starych Hero i Warhammer Questów tak jak Brass czy FCM jest naturalną ewolucją Monopoly w mądrzejszą, ciekawiej zaprojektowaną grę. Ewolucja a nie nagła zmiana gatunku.
- Brylantino
- Posty: 1444
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 216 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Optymalizowanie zasobów, bardziej długofalowe planowanie, narzędzia pozwalające ograniczać losowość. To są rzeczy które przyszły typowo z gier euro. To, że GH ma pewne elementy z tego gatunku nie znaczy, że stał się euro, ale jednak daleko mu do typowego ameri, gdzie prawie zawsze style is over substance.