To chyba kwestia poprawności politycznej


Czytelność - trudno mi stwierdzić, która jest lepsza... ale estetycznie bardziej do mnie przemawia 2ed

To chyba kwestia poprawności politycznej
Ja się odnoszę czysto do czytelności i raczej chyba nie ma wątpliwości, że tipi było czytelniejsze. Mogli dać jakieś bronie czy bandytę na koniu, żeby tylko się nie było tak podobne do pracowników.MowMiStefan pisze: ↑21 paź 2022, 11:57To chyba kwestia poprawności politycznejNie wyrzynamy indian tylko bandytów
Czytelność - trudno mi stwierdzić, która jest lepsza... ale estetycznie bardziej do mnie przemawia 2ed![]()
A to nie byl handel?MowMiStefan pisze: ↑21 paź 2022, 11:57
To chyba kwestia poprawności politycznejNie wyrzynamy indian tylko bandytów
No i wlasnie dlatego zmienili - oni myśleli o handlu, gracze o Custerze i Little Bighornshahiye pisze: ↑21 paź 2022, 12:37A to nie byl handel?MowMiStefan pisze: ↑21 paź 2022, 11:57
To chyba kwestia poprawności politycznejNie wyrzynamy indian tylko bandytów
![]()
OK, racja.
Nie wiem w jaki sposób jest to problem. Przecież te ikony trzymasz w innych miejscach i nie powinny się mieszać.
No nie do końca, bo w jednym miejscu jest to razem i wtedy łatwo przeoczyć, że można np. przedłużyć grę.
1. Ok, faktycznie, ale z drugiej strony to wytłumaczenie jest potrzebne do może 2-3 budynków? Reszta to bazowa ikonografiasasquach pisze: ↑21 paź 2022, 12:51 Z rzeczy czytelniejszych w nowej wersji to np.:
1. masz osobną broszurkę z wyjaśnieniem akcji oraz budynków
2. żetony 1,2,3 mają rewersy w różnych kolorach dzięki czemu łatwiej je pogrupować
3. cyfry po polach na planszy mają cień więc są bardziej czytelne, jak już się czepiamy![]()
Taki zestaw już ogólnie istnieje:bolek pisze: ↑21 paź 2022, 14:03 kastration - takim zestawem naprawczym złożonym z naklejek też byłbym zainteresowany i chętnie pomogę w przygotowaniu o ile jeszcze temat jest aktualny. Ekspertem graficznym nie jestem, ale z plikami mógłbym pokombinować. Za to totalnie nie wiem co na co trzeba by zmienić, więc w tej materii ja liczyłbym na pomoc i jakieś wytyczne.
Klawo, dzięki. A dlaczego jest nakładka na mapę? Jakieś dodatkowe rozwidlenie dróg jest w drugiej edycji? Sorry, jeśli był już ten temat - nie mogę sobie przypmnieć.Fojtu pisze: ↑21 paź 2022, 14:13Taki zestaw już ogólnie istnieje:
https://drive.google.com/file/d/1YI1PGJ ... sp=sharing
Lokacje są odwrotnie w nowej edycji.azazelmo pisze: ↑21 paź 2022, 14:18Klawo, dzięki. A dlaczego jest nakładka na mapę? Jakieś dodatkowe rozwidlenie dróg jest w drugiej edycji? Sorry, jeśli był już ten temat - nie mogę sobie przypmnieć.Fojtu pisze: ↑21 paź 2022, 14:13Taki zestaw już ogólnie istnieje:
https://drive.google.com/file/d/1YI1PGJ ... sp=sharing
Pod Little Big Horn to akurat Indianie wyrzynali, a nie byli wyrzynaniMowMiStefan pisze: ↑21 paź 2022, 12:45No i wlasnie dlatego zmienili - oni myśleli o handlu, gracze o Custerze i Little Bighornshahiye pisze: ↑21 paź 2022, 12:37A to nie byl handel?MowMiStefan pisze: ↑21 paź 2022, 11:57
To chyba kwestia poprawności politycznejNie wyrzynamy indian tylko bandytów
![]()
![]()
Oba te rodzaje żetonów lądują na "wystawce 1, 2, 3" (przed Kansas) - i tam łatwo je pomylić. Tak jak pisał Fojtu - wystarczyłoby, że bandzior reprezentowany był przez sylwetkę jeźdźca albo rewolweru.
Ale widzisz, że dużo gorzej widać
W pierszą edycję grało się super, i będę grał nadal bo mam wciąż swój egzemplarz i nie zamierzam zamieniać.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑21 paź 2022, 22:05 Niestety z tego co widzę to GWT jest pierwszą grą w kolekcji po zakupie której czuję niesmak. Mam pierwszą edycję na wypasie, a tu niestety wyszła druga odpicowana, i gdyby to było tylko odpicowanie to bym nie płakał, ale nowsze wydanie jest bardziej dobalansowane itd. I to sprawia, że czuję się z deka oszukany...
A, że tak jest to wystarczy spojrzeć na wątek o tej grze, ciągłe zapytania i porównania starej z nową i co tu zrobić, żeby stara była jak ta nowa. No jestem zniesmaczony![]()
Zdecydowanie jest zbalansowana lepiej. Tu nie ma nawet co dyskutować. W stosunku do gołej podstawki 1.0 zbalansowali strategie na budowniczych, podnieśli poziom strategii na rzeźnie(aka trashowanie kart) jak i cele + niebezpieczeństwa. Skorygowano też dostawy do Kansas, lepiej zbalansowana jest też kolejność graczy, obniżono losowość dzięki dodaniu żetonów wymiany do podstawki.bardopondo pisze: ↑22 paź 2022, 06:28W pierszą edycję grało się super, i będę grał nadal bo mam wciąż swój egzemplarz i nie zamierzam zamieniać.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑21 paź 2022, 22:05 Niestety z tego co widzę to GWT jest pierwszą grą w kolekcji po zakupie której czuję niesmak. Mam pierwszą edycję na wypasie, a tu niestety wyszła druga odpicowana, i gdyby to było tylko odpicowanie to bym nie płakał, ale nowsze wydanie jest bardziej dobalansowane itd. I to sprawia, że czuję się z deka oszukany...
A, że tak jest to wystarczy spojrzeć na wątek o tej grze, ciągłe zapytania i porównania starej z nową i co tu zrobić, żeby stara była jak ta nowa. No jestem zniesmaczony![]()
W drugą edycję gra się natomiast prościej, dodane mechaniki sprawiają, że mniej częste są frustrujące momenty w grze - łatwiej o kasę, łatwiej mielić karty na ręcę czyli łatwiej o dostawki, krówki rosną w siłę same, bandyta cię nie ograbi z kasy itd.
Dlatego nie nazwałbym nowej edycji zrebalansowaną co lekko uproszczoną.
Trend zauważalny nie tylko w świecie planszówek, ludzie się nie lubią frustrować i stresować, gry w krórych łatwo o fuckup situations zastępowane są nowymi wersjami (Agri, Terra Mystica, Brass).
W pełni to rozumiem. Trochę ciulowe zagranie. Ja sprzedałem pierwsza edycję po taniości i kupiłem druga.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑21 paź 2022, 22:05 Niestety z tego co widzę to GWT jest pierwszą grą w kolekcji po zakupie której czuję niesmak. Mam pierwszą edycję na wypasie, a tu niestety wyszła druga odpicowana, i gdyby to było tylko odpicowanie to bym nie płakał, ale nowsze wydanie jest bardziej dobalansowane itd. I to sprawia, że czuję się z deka oszukany...
A, że tak jest to wystarczy spojrzeć na wątek o tej grze, ciągłe zapytania i porównania starej z nową i co tu zrobić, żeby stara była jak ta nowa. No jestem zniesmaczony![]()
Ja ze swojej strony powiem, że mocno się z tym nie zgodzę. Kasy jest odrobinę więcej na planszy, ale za to nie ma już ogromnego zastrzyku gotówki z Kansas. Do tego sama rozgrywka IMO zmieniła się na zdecydowanie szersze pole decyzyjne - z powodu większej ilości sensownych strategii jest więcej trudnych decyzji. Simmentale to też kolejna fajna decyzja. Ani jednej zmiany nie powiedziałbym, że upraszcza rozgrywkę. Nawet to, że na bandytach jest teraz więcej kasy -> poza samym początkiem jest tam dokładnie tyle kasy ile gracze pozwolą, żeby było, więc od grupy zależy ile wpuścisz kasy.bardopondo pisze: ↑22 paź 2022, 06:28 W pierszą edycję grało się super, i będę grał nadal bo mam wciąż swój egzemplarz i nie zamierzam zamieniać.
W drugą edycję gra się natomiast prościej, dodane mechaniki sprawiają, że mniej częste są frustrujące momenty w grze - łatwiej o kasę, łatwiej mielić karty na ręcę czyli łatwiej o dostawki, krówki rosną w siłę same, bandyta cię nie ograbi z kasy itd.
Dlatego nie nazwałbym nowej edycji zrebalansowaną co lekko uproszczoną.
Trend zauważalny nie tylko w świecie planszówek, ludzie się nie lubią frustrować i stresować, gry w krórych łatwo o fuckup situations zastępowane są nowymi wersjami (Agri, Terra Mystica, Brass).
Oczywiście, to ułatwia rozgrywkę, ale tylko po to, żeby po prostu ułatwić, ale żeby naprawić. W starej podstawce brak tych żetonów powodował frustracje losowością a nie trudnością gry. To nie jest uproszczenie o którym pisze bardopondo.SetkiofRaptors pisze: ↑22 paź 2022, 10:20 Żetony wymiany wydają się być dużym ułatwieniem, ale nie aż tak łatwo je zdobyć.
Fojtu pisze: ↑22 paź 2022, 08:30
Ja ze swojej strony powiem, że mocno się z tym nie zgodzę. Kasy jest odrobinę więcej na planszy, ale za to nie ma już ogromnego zastrzyku gotówki z Kansas. Do tego sama rozgrywka IMO zmieniła się na zdecydowanie szersze pole decyzyjne - z powodu większej ilości sensownych strategii jest więcej trudnych decyzji. Simmentale to też kolejna fajna decyzja. Ani jednej zmiany nie powiedziałbym, że upraszcza rozgrywkę. Nawet to, że na bandytach jest teraz więcej kasy -> poza samym początkiem jest tam dokładnie tyle kasy ile gracze pozwolą, żeby było, więc od grupy zależy ile wpuścisz kasy.
Dla mnie 2 edycja jest zdecydowanie większym wyzwaniem żeby zrozumieć jak w konkretnej partii naprawdę dobrze zagrać.
Co według Ciebie upraszcza drugą edycję?
No i ja bym powiedział, że gładsza rozgrywka jest czymś zdecydowanie pozytywnym i dla mnie ekstra. Odpisałem, bo porównanie tego do nowej TM, gdzie w zasadzie wycinają pół gry jest IMO niefortunne.bardopondo pisze: ↑22 paź 2022, 23:29 Może słowo "łatwiejsze" niezbyt fortunnie użyte zostało przeze mnie, bo oczywiście, ciężar w rozumieniu weight nadal ten sam, ale tak jak pisałem, rozgrywka przez to, że jakoś nigdy mi kasy nie brakowało, wydawała mi się gładsza.
Pewnie nie ma oczywistego rzutu na Kansas (więc i punktów trochę więcej z dostaw), za to prawie zawsze inkasowałem 4/6/8 $ z bandytów. Dalsze dostawy to też przeciez więcej kasy ( też tylko mi się wydaje, że łatwiej ustrzelić San Francisco i to nie raz w trakcie rozgrywki), a więcej kasy szczególnie na początku to już wiadomka, że łatwiej o duże punkty.
Ok, rozumiem. Odczytałem Twojego posta jakby to było coś negatywnego, a dla mnie w 2ed gra się zdecydowanie przyjemniej.bardopondo pisze: ↑22 paź 2022, 23:29 Po prostu moje odczucie jest takie , że gra się właśniej mniej frustrująco a przez to i "prościej".
Myślę, że to tylko kwestia czasu. O szczegóły możesz pytać Rebel.pl w ich wątku z zapowiedziami wydawniczymi.
Albo napisać bezpośrednio do Rebel-a na e-mail lub Messenger. Do wątku na forum ostatnio nie zagladają