Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Kwestia Pacyfikatora. W momencie gdy podmieniamy go na żeton z ręki, możemy zagrać go ponownie w dowolne miejsce czy idzie na stos odrzuconych?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?
Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Jak należy to rozwiązać?
Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalniesamszef pisze: ↑11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?
Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dziękuję za potwierdzenie. W zdumienie wprawił mnie post i rozumowanie przedstawione tu: https://boardgamegeek.com/thread/177224 ... wo-attacks
i wolałem się upewnić.
i wolałem się upewnić.
- itsthisguyagain
- Posty: 644
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie jest to prawda. Uniwersalny żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo. Tak jak np w Missisipi jednostka z atakiem wręcz i podłączonym bojlerem medyk z takiego źródła przejmuje jad i cios bo medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. Tak to zawsze było grane i tak jest w oficjalnej aplikacji.Zmij pisze: ↑11 wrz 2022, 08:20Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalniesamszef pisze: ↑11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?
Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tak,wszystko zgadza się. Chodziło mi o to że jakby w tej samej inicjatywie miał jeszcze otrzymac od innej jednostki rany to już medyk ich nie przejmuje. Jak ataki pochodzą z jednego źródła nawet różne to medyk je przejmuje, sorki jeżeli zamotalemitsthisguyagain pisze: ↑11 wrz 2022, 09:30Nie jest to prawda. Uniwersalny żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo. Tak jak np w Missisipi jednostka z atakiem wręcz i podłączonym bojlerem medyk z takiego źródła przejmuje jad i cios bo medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. Tak to zawsze było grane i tak jest w oficjalnej aplikacji.Zmij pisze: ↑11 wrz 2022, 08:20Medyk przejmuje jeden z ataków w tej samej inicjatywie, gracz otrzymujący obrażenia decyduje który a następnie medyk jest usuwany z planszy i kolejne ataki ranią jednostkę już normalniesamszef pisze: ↑11 wrz 2022, 08:09 Hegemonia - Uniwersalny Żołnierz atakuje jednostkę do której przypięty jest Medyk.
Jak należy to rozwiązać?
Uniwersalny żołnierz ma na 2 ataki (cios i strzał) w inicjatywie 3 wyprowadzone w tym samym kierunku.
Czy Medyk przejmuje, zgodnie z wyjaśnieniem na stronie 13, tylko jeden atak jednego wroga więc jeden z ataków zadaje normalne obrażenia (1 rana + opcjonalne bonusy z przyłączonych Modułów)?
Czy może Medyk leczy oba ataki? Jeśli tak to dlaczego?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
No to jestem zdumiony ponownie.
W przepisach nie ma takiej zasady:
"Medyk pochłania wszystkie obrażenia zadane przez jeden atak jednego wroga (atak z jednej ścianki w jednym segmencie bitwy) ".
Ponadto Cios i Strzał są wprost przedstawione jako Ataki na stronie 8. Nie istnieje również pojęcie " typ obrazeń" .
Cios to atak wręcz zadający rany. Strzał to atak strzelecki zadający rany.
oraz
Czy możecie podać źródło tej interpretacji? Moim zdaniem jest to niezgodne z zasadami gry.
Aplikacja ma podobno błędy w implementacji.
W przepisach nie ma takiej zasady:
Znalazłem jedynie:itsthisguyagain pisze: ↑11 wrz 2022, 09:30 medyk przejmuje wszystkie typy obrażeń z jednego źródła. (...)
"Medyk pochłania wszystkie obrażenia zadane przez jeden atak jednego wroga (atak z jednej ścianki w jednym segmencie bitwy) ".
Ponadto Cios i Strzał są wprost przedstawione jako Ataki na stronie 8. Nie istnieje również pojęcie " typ obrazeń" .
Cios to atak wręcz zadający rany. Strzał to atak strzelecki zadający rany.
itsthisguyagain pisze: ↑11 wrz 2022, 09:30
żołnierz nie wykonuje dwu ataków tylko jego atak to jeden cios i jeden strzał. Medyk przejmuje obrażenia z jednego źródła więc medyk zniweluje oba typy obrażeń wręcz i zasięgowe. To jest jeden atak, który zadaje obrażenia zarówno wręcz i zasięgowo.
oraz
Czy możecie podać źródło tej interpretacji? Moim zdaniem jest to niezgodne z zasadami gry.
Aplikacja ma podobno błędy w implementacji.
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Atak z jednej ścianki jednego wroga - wszystko się zgadza. Strzał i atak wręcz są wyprowadzane przez jedną jednostkę z jednej ścianki więc medyk leczy wszystko. Tak się od zawsze grało i nie widzę tu żadnych niejasności.
- itsthisguyagain
- Posty: 644
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Poświęciłem 2 minuty, żeby znaleźć w oficjalnym FAQ
ale kilka stron później jest już napisaneOpis Medyka powinien brzmieć: Jeśli własna bądź sojusznicza, będąca w zasięgu, jednostka otrzymuje obrażenia od innego żetonu
(planszy czy natychmiastowego) albo znacznika (np. Jadu), wtedy ginie Medyk, chyba że w opisie dawcy albo biorcy Obrażeń
napisano inaczej, a tamte rany wraz z dodatkowymi cechami są anulowane.
Myślę, że to nie jest takie oczywiste jak mi się wydawało. Może najlepiej napisać prosto do portalu jaka jest oficjalna interpretacja zasad.Q: Więcej niż jeden atak w jednej inicjatywie z jednej ścianki
a Medyk – czy Medyk może wchłonąć wszystkie ataki, czy
tylko jeden z nich? Jest to wiele ataków, a pochłania tylko
jeden, ale pochodzą one z jednej ścianki w jednej inicjatywie.
A: Tylko jeden z nich.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
więc Medyk leczy "jeden atak jednego wroga" a drugi atak tego samego wroga dochodzi do celu.paracelsus444 pisze: ↑11 wrz 2022, 23:08 Atak z jednej ścianki jednego wroga - wszystko się zgadza. Strzał i atak wręcz są wyprowadzane przez jedną jednostkę z jednej ścianki (...)
...

Wydaje mi się że problemem w przepisach jest brak definicji słowa "Atak" I jego odróżnienie od nazewnictwa ikon. Na potwierdzenie swoich przypuszczeń w ostatniej wersji FAQ znalazłem:
"Opis Medyka powinien brzmieć: Jeśli własna bądź sojusznicza, będąca w zasięgu, jednostka otrzymuje obrażenia od innego żetonu
(planszy czy natychmiastowego) albo znacznika (np. Jadu), wtedy ginie Medyk, chyba że w opisie dawcy albo biorcy Obrażeń
napisano inaczej, a tamte rany wraz z dodatkowymi cechami są anulowane."
Czy "Atak" to po prostu wszystkie ofensywne ikony żetonu z jednej ścianki (działajace w tym samym kierunki) , a ikony same w sobie są tylko nazwane "atakami" (zupełnie przypadkowe podobieństwo nazw) , co nie oznacza z automatu że są osobnymi "Atakami" obsługiwanymi przez Medyka

- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tu chyba źle pytanie zostało zrozumiane przez odpowiadającego. Zrozumiał to tak, że na jednostkę chronioną przez medyka przypada kilka ataków np. dystansowych na tę samą ściankę w tej samej inicjatywie od 2-3 jednostek strzelającich. Zapomniał o jednostce hegemonii która ma atak wręcz i dystansowy na tej samej ściance i o którą pewnie chodziło pytającemu.Q: Więcej niż jeden atak w jednej inicjatywie z jednej ścianki
a Medyk – czy Medyk może wchłonąć wszystkie ataki, czy
tylko jeden z nich? Jest to wiele ataków, a pochłania tylko
jeden, ale pochodzą one z jednej ścianki w jednej inicjatywie.
A: Tylko jeden z nich.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Napisałem email na adres portal@portalgames.plitsthisguyagain pisze: ↑11 wrz 2022, 23:25 Myślę, że to nie jest takie oczywiste jak mi się wydawało. Może najlepiej napisać prosto do portalu jaka jest oficjalna interpretacja zasad.
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Zadałem pytanie czym jest Atak na potrzeby rozpatrywania Medyka z prośbą o wskazanie poprawnej definicji:
Otrzymałem odpowiedź od Pani Joanny Kijanki, która pozwolę sobie wkleićKtóra z 2ch opcji jest prawidłowa:
Opcja 1.
"Atak" - obrażenia zadawane w jednym kierunku w jednym segmencie inicjatywy przez Żeton. Na potrzeby Medyka ikony jednego Żetonu rozpatrywane jako osobne ataki. Rozróżniamy Atak wręcz (CIos) lub Atak dystansowy (Strzał).
W przypadku gdy 2 ikony skierowane są w jednym kierunku (Uniwersalny Żołnierz) nadal oznacza to 2 ataki.
Opcja 2.
"Atak" - suma wszystkich obrażeń zadawanych w jednym kierunku w jednym segmencie inicjatywy przez Żeton. Na potrzeby Medyka ikony rozpatrywane są łącznie jako jeden atak. Rozróżniamy Atak wręcz (CIos) lub Atak dystansowy (Strzał) lub Atak wręcz połączony z Atakiem dystansowym (Jednoczesny Cios i Strzał).
W przypadku gdy 2 ikony skierowane są w jednym kierunku (Uniwersalny Żołnierz) nadal oznacza to 1 atak.
Ja zawsze grałam na turniejach czy biorąc udział w tworzeniu armii korzystając z przedstawionej przez Pana opcji drugiej (czyli tak jak jest w aplikacji).
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy jednostka Smart transporter przejęta przez agitatora Vegas może zostać zastąpiona przez jednostkę Vegas?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 gru 2018, 18:55
- Been thanked: 2 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Pewnie już gdzieś kiedyś ktoś o to pytał ale proszę wybaczcie bo nie chce mi się przeglądać internetow.
Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1
Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)
Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.
Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1
Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)
Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.
Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
- dicer
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Nie atakuje trzeci raz. Wykonała już swoje 2 ataki, tyle że w wyższych inicjatywach.staniu90 pisze: Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1
Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)
Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.
Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
- itsthisguyagain
- Posty: 644
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
A tu mi się narodziło ciekawe pytanie. Co jesli jednostka z podłączonym modułem +1 ini atakuje w inicjatywie 4 i 3 a wróg niszczy moduł +1 ini w kroku bitwy 4?dicer pisze: ↑16 gru 2022, 22:09Nie atakuje trzeci raz. Wykonała już swoje 2 ataki, tyle że w wyższych inicjatywach.staniu90 pisze: Co w sytuacji gdy podczas bitwy:
Jednostka jest podłączona do żetonu dodającego inicjatywę +1
Atakuje w inicjatywie 4 i 3 bazę wroga (łącznie 2 obrażenia)
Ale co jeśli wroga jednostka z inicjatywą 3 niszczy żeton dodający wcześniej omawianej atakującej jednostce inicjatywę.
Jednostka która była podłączona do modułu traci dodatek więc ma inicjatywę 3 i 2 czy więc atakuje po raz 3-ci rozpatrując inicjatywę nr 2 ? Zadając tym samym łącznie 3 obrażenia wrogiej bazie ?
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
W instrukcji jest napisane, że w przypadku gry na 4 graczy, gracze umawiają się czy każdy z nich dostaje po 1 losowym najemniku czy po 2. Tylko jeśli jest 4 graczy to jak po 2 najemników na armię rozdzielić?!
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)prezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 09:14 Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 20 mar 2012, 18:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)Grzess0 pisze: ↑18 gru 2022, 09:50Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)prezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 09:14 Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Nie bardzo rozumiem pytanie, ale instrukcja mówi, że jak gra 3 lub 4 graczy, to każdy gracz wybiera po jednym najemnikuprezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 11:55Dzięki. Orientujesz się jak jest z podziałem najemników? Logiczne wydaje się być po 1 najemniku na stronę (przy 4 graczach)Grzess0 pisze: ↑18 gru 2022, 09:50Nie - one tylko zwiększają siłę strzału (tzn. że musi być jakiś strzał, który następnie zostaje wzmocniony)prezestomek pisze: ↑18 gru 2022, 09:14 Czy Sztab, który daje +1 do strzału (np. czerwony) powoduje, że jednostki niestrzelające nagle mają siłę 1 strzału?