Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- brazylianwisnia
- Posty: 4626
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Także jestem zdania że ta gra jest słaba na dwie osoby. Inwestowanie w spółki, kombinowanie pod kogo tu się podczepić bo będzie mocno rozwijał firmę X itd. To wszystko odpada na dwie osoby bo zamiast wszyscy rozwijamy wszystkie firmy i kombinujemy w co inwestować dostajemy każdy ma swoją firme i ja maksymalizuje czyli całe inwestowanie w firmy odpada i Mombasa zmienia się w ubogie Blackout Honkg kong(które bardzo lubie swoją drogą)
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Miałem przyjemność zagrać na AleGramy. Nie znałem mombasy przed gra, więc nie miałem porównania, ale na żywo nie jest tak tragicznie. Ikony są widoczne, dosyć szybko sie je zapamiętywalo, nie było problemów z czytelnością w ogóle.rav126 pisze: ↑08 lis 2022, 23:47 Tu jest świetne porównanie Skymines i Mombasy.
https://www.youtube.com/watch?v=7n-vJbGqctE
Pomimo kilku fajnych rzeczy w nowej wersji, jak np. kart celów (rozwiązanych podobnie jak np. w Blackout czy Maracaibo), czy dodatku z "księgowymi" od razu na planszy, to przez słabszą czytelność i projekt graficzny nowej wersji zostaję jednak przy Mombasie... Gdybym jej nie miał to pewnie zaintresowałbym się nową wersją.
- karmazynowy
- Posty: 1150
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 219 times
- Been thanked: 501 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Ta gra (Mombasa, bo w nią grałem) ma dwie szczególne cechy, które wyróżniają ją wśród innych eurasów: bardzo ciekawy system akcji z kart oraz interakcja na mapie z udziałami w przedsiębiorstwach, które wspólnie rozwijamy i o które się bijemy. Grając na 2 osoby tracimy połowę fajności tej gry i do tego tę bardziej unikalną połowę, dlatego również nie polecam takiego składu. W takim wypadku już lepiej sięgnąć po Newtona, też ma ciekawy system akcji na kartach a przy tym kilka innych fajnych rzeczy.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- brazylianwisnia
- Posty: 4626
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Na dwóch lepiej sięgnąć po Blackout bo mamy bardzo podobny system zagrywania kart ale oprócz tego kilka innych rzeczy. Niedoceniana gra i do tego tania.karmazynowy pisze: ↑10 sty 2023, 08:23 Ta gra (Mombasa, bo w nią grałem) ma dwie szczególne cechy, które wyróżniają ją wśród innych eurasów: bardzo ciekawy system akcji z kart oraz interakcja na mapie z udziałami w przedsiębiorstwach, które wspólnie rozwijamy i o które się bijemy. Grając na 2 osoby tracimy połowę fajności tej gry i do tego tę bardziej unikalną połowę, dlatego również nie polecam takiego składu. W takim wypadku już lepiej sięgnąć po Newtona, też ma ciekawy system akcji na kartach a przy tym kilka innych fajnych rzeczy.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 75 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Moim zdaniem dwaj przedmówcy mają rację. Newton imho bedzie najlepszy na dwie osoby, pozniej Blackout (troszkę lepiej na trzy+ ze względu na kontrolę obszarów), ostatnia Mombasa. I faktycznie trochę uroku traci na mniej niż trzy osoby, ale jeśli długo bym nie grał to partii bym nie odmówił bo na prawdę mimo wszystko dobrze gra się w to w parze.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9136
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3031 times
- Been thanked: 2656 times
- Kontakt:
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Posprzątane.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- JollyRoger90
- Posty: 678
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1314 times
- Been thanked: 309 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
A czy ktoś próbował rozgrywki z symulacją trzeciego gracza przez automę Lunę?
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Mombasa jest wg mnie przede wszystkim dużo lepszą grą od wspomnianych dwóch.
Ma dużo więcej interakcji, patrzenia przeciwnikom na ręce, przewidywania ich ruchów oraz lepszą mechanikę.
- Chudej
- Posty: 441
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 371 times
- Been thanked: 358 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
To ja się jeszcze coś wypowiem po jednej rozgrywce w 3 osoby jako osoba bardzo lubiąca gry Pana Pfistera (szczególnie Maracaibo i GWT2e), a która nie grała w Mombasę.
Pierwsze wrażenia miałem niespecjalnie dobre, bo gra w dużym stopniu się opiera na chodzeniu po torach - dopóki nie zahaczymy o wyższy tier, który daje jakieś bonusy, to nawet nie czuć, żebyśmy robili coś ciekawego. Bardzo interesujący mimo tego jest mechanizm wyboru akcji (karty + worker placement). Możliwość ulepszania liczby kart do wyłożenia jest też bardzo satysfakcjonujące (mi osobiście udało się to jednak dopiero w przedostatniej rundzie, ale trochę źle zagrałem). Interakcja istnieje, a nawet jest interesująca i znacząca, bo nie ogranicza się tylko do domków i podbierania kart z rynku, ale i torów z maxowaniem oraz polami worker placement.
Jeśli chodzi o oprawę graficzną, na którą sporo osób zdaje się narzekać, moim zdaniem nie jest tak źle. Podczas rozgrywki ikonografia jest w miarę intuicyjna, jedyne co, to te ścieżki, które się dostawia na planszy myślałem, że dają nam bonusy nie tylko jak się na nich skończy. Po sprostowaniu tego później praktycznie wszystko było czytelne i nie sprawiało problemów w grze. Coś do czego się mogę przyczepić to temat, który utrudnia naukę gry, bo jest dla mnie strasznie abstrakcyjny. Zdecydowanie bardziej wolałbym grać w tą samą grę (ze zmianami, które wierzę, że są na plus) w klimatach oryginału.
Od ostatniej rozgrywki gra ta nie może mi wyjść z głowy, a promka wcale nie pomaga przed powstrzymaniem się od zakupu (grałem na egzemplarzu kolegi). Jedyne co mnie tak naprawdę powstrzymuje, to że punktacja końcowa bardzo przypomina Maracaibo, a są osoby w mojej stałej grupie, które za nią nie przepadają. Możliwe, że w przyszłym tygodniu będę miał kolejną okazję zagrać i może wtedy odniosę się do pierwszych wrażeń, które ostatecznie uznaję za bardzo pozytywne.
Pierwsze wrażenia miałem niespecjalnie dobre, bo gra w dużym stopniu się opiera na chodzeniu po torach - dopóki nie zahaczymy o wyższy tier, który daje jakieś bonusy, to nawet nie czuć, żebyśmy robili coś ciekawego. Bardzo interesujący mimo tego jest mechanizm wyboru akcji (karty + worker placement). Możliwość ulepszania liczby kart do wyłożenia jest też bardzo satysfakcjonujące (mi osobiście udało się to jednak dopiero w przedostatniej rundzie, ale trochę źle zagrałem). Interakcja istnieje, a nawet jest interesująca i znacząca, bo nie ogranicza się tylko do domków i podbierania kart z rynku, ale i torów z maxowaniem oraz polami worker placement.
Jeśli chodzi o oprawę graficzną, na którą sporo osób zdaje się narzekać, moim zdaniem nie jest tak źle. Podczas rozgrywki ikonografia jest w miarę intuicyjna, jedyne co, to te ścieżki, które się dostawia na planszy myślałem, że dają nam bonusy nie tylko jak się na nich skończy. Po sprostowaniu tego później praktycznie wszystko było czytelne i nie sprawiało problemów w grze. Coś do czego się mogę przyczepić to temat, który utrudnia naukę gry, bo jest dla mnie strasznie abstrakcyjny. Zdecydowanie bardziej wolałbym grać w tą samą grę (ze zmianami, które wierzę, że są na plus) w klimatach oryginału.
Od ostatniej rozgrywki gra ta nie może mi wyjść z głowy, a promka wcale nie pomaga przed powstrzymaniem się od zakupu (grałem na egzemplarzu kolegi). Jedyne co mnie tak naprawdę powstrzymuje, to że punktacja końcowa bardzo przypomina Maracaibo, a są osoby w mojej stałej grupie, które za nią nie przepadają. Możliwe, że w przyszłym tygodniu będę miał kolejną okazję zagrać i może wtedy odniosę się do pierwszych wrażeń, które ostatecznie uznaję za bardzo pozytywne.
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Czy ktoś grał w tę grę solo i czy mógłby coś na ten temat napisać? Mam GWT2 i tam świetnie się bawię - czy da się te dwie gry pod tym względem porównać?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1375 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Prawdopodobnie chodzi o książki z oryginalnej Mombasy. Poruszasz się na torze, który układasz sobie sam na planszy. Płytki na torach mają wymaganie i nagrodę. Jak idziesz, to musisz spełniać wymagania płytek, które mijasz, ale nagrodę dostajesz tylko z tej, na której się zatrzymasz (można przejść np. 4 płytki i nagrodę dostajesz tylko z czwartej).
- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Nie dam rady porównać, bo nie grałam w gwt solo. natomiast Skymines solo działa świetnie! automa jest niby skromna, ale bardzo dobrze zaprojektowana. zawsze wchodzi w paradę. rywalizacja z nią to naprawdę wyzwanie i jak na razie gralam w te grę tylko w opcji solo i w zupełności mi to wystarcza. chociaż oczywiście chętnie zasiądę też i w szerszym gronie.
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Dziękuję Ci bardzo. Jak gra dotrze i zagram to postaram się napisać dwa słowa o obu trybach solo. PozdrawiamVeridiana pisze: ↑07 kwie 2023, 16:38Nie dam rady porównać, bo nie grałam w gwt solo. natomiast Skymines solo działa świetnie! automa jest niby skromna, ale bardzo dobrze zaprojektowana. zawsze wchodzi w paradę.
rywalizacja z nią to naprawdę wyzwanie i jak na razie gralam w te grę tylko w opcji solo i w zupełności mi to wystarcza. chociaż oczywiście chętnie zasiądę też i w szerszym gronie.
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Dziękuję za odzew
Czuję się zobowiązany zamówić w wielkanocnej promocji kaczek, przesunę Argentynę do kolejki zakupowej bo Skymines w tej cenie wygrywa

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Cena wyśmienita, gra przyjemna też bym wziął ale na Janusz w mojej duszy, żydzi za przesyłkę
Może ktoś z Trójmiasta chce się dołączyć?
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Zamówiłem Skymines w sklepie LDG i zapłaciłem 175zl. Nie wiem dlaczego ale za przesyłkę zapłaciłem 0 złotych mimo, że napisane, że darmowa dostawa od 200 więc czyjś Janusz może być zadowolony 

-
- Posty: 108
- Rejestracja: 18 lut 2020, 17:32
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 23 times
- scraber
- Posty: 432
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 294 times
- Been thanked: 136 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Ja ostatnio zamawiałem zestaw radlands + pakiet promek do kaskadi z rabatem 10% i docelowo wyszło poniżej 200zl, a dostawa była darmowa.
Wygląda na to, że darmowość dostawy zależy od ceny przed rabatem także cebula mocno
Wygląda na to, że darmowość dostawy zależy od ceny przed rabatem także cebula mocno
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Darmowa przesyłka jest obecnie naliczana od 175 zł bez względu na cenę 'przed'.
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Strasznie hejtowalem nowy design Mombasy, ale na żywo wygląda to dużo lepiej. Nadal jest napackane wszystkiego i średnio czytelnie, ale dzisiaj pierwsza partia i zobaczymy jak w praktyce się sprawdzi wszystko.