Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Ja generalnie liczę na bardzo dobre opinie i recenzje, a to generalnie ze względu na cenę bo za te pieniądze to już można kupić jakąś "dużą" grę a nie namiastkę Lacerdy.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
A całe 15% poleca jako best.detrytusek pisze: ↑11 sty 2023, 12:56No tak całe 11% ludzi nie poleca.
SANDRA!!! - działa dużo ciekawiej niż w grach 3+.autopaga pisze: ↑10 sty 2023, 12:51 Właśnie to napisałem że mogą być tacy, co lubią "wypaczoną rozgrywkę" względem głównej koncepcji autora. Kanban nie jest grą zaprojektowaną z myślą o 2 graczach, tylko jest dostosowana do grania w dwie osoby, wskaż mi która mechanika w Kanbanie działa lepiej na 2 osoby niż 3-4?
W ogóle nie rozumiem zarzutu, że coś jest zaprojektowane na 4 osoby to reszta jest gorsza. Po pierwsze to nie wiemy co autor miał w głowie ale to nie ma znaczenia bo uwaga mógł mieć pomysł na każdy skład i w tym przypadku tak było.
Może mieć w głowie taki pomysł, ale matematyka na to nie pozwala. Chociażby zrobienie celu publicznego w grze 2 a 4 osobowej, jakby nie liczyć nie da tego dobrze przeskalować. W grze 4 osobowej działa to fajniej niż w 2, przez przyjemniejszą gradację nagrody. W grze dwuosobowej jest przeważnie wszystko albo nic. To np. mega popsuło mi odbiór Honey Buzz na dwóch graczy, gdzie zrobienie celów publicznych jest kluczowe, ponieważ daje 20 punktów i nie ma drugiego miejsca, btw. ta gra też słabo się skaluje na 2 graczy.
Nawet tak prosta gra jak bankrut, która z jednej strony jest idealnie policzona od 3 do 6 graczy, każdy dostaje tyle samo kart (i 1 zostaje) dzięki magicznej liczbie 61, która jako pierwsza jest podzielna przez 3/4/5/6, bez jednej karty, a dla tylu jest graczy, to jednak 20 kart na ręce to za dużo przy 3 graczach, a 10 trochę mało przy 6. Natomiast dostosowanie takich samych wrażeń w dowolnej liczbie graczy wymagałoby dostosowania talii dla każdej liczby graczy indywidualnie, przy grach euro takich elementów są dziesiątki, które są powiązane między sobą. Przy grach wyjątkowo pasjansowatych nie stanowi to większego problemu, natomiast co jak co ale Lacerda pasjansów nie robi.
Jeżeli ktoś chociażby nie próbował stworzyć gry euro, to nie zrozumie jak dużym wrzodem na d**** jest skalowanie.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Czyli 89% poleca, żeby już zaprzestać tej żonglerki liczbami. Owszem można twierdzić, że "wariant 2 os. jest średni" ale warto też mieć w głowie to, że 89% graczy ma inne zdanie, a zatem moje jest w zdecydowanej mniejszości.autopaga pisze: ↑11 sty 2023, 15:45 A całe 15% poleca jako best.
Może mieć w głowie taki pomysł, ale matematyka na to nie pozwala. Chociażby zrobienie celu publicznego w grze 2 a 4 osobowej, jakby nie liczyć nie da tego dobrze przeskalować. W grze 4 osobowej działa to fajniej niż w 2, przez przyjemniejszą gradację nagrody. W grze dwuosobowej jest przeważnie wszystko albo nic. To np. mega popsuło mi odbiór Honey Buzz na dwóch graczy, gdzie zrobienie celów publicznych jest kluczowe, ponieważ daje 20 punktów i nie ma drugiego miejsca, btw. ta gra też słabo się skaluje na 2 graczy.
Zupełnie nie rozumiem zarzutu o gorzej działającym celu publicznym w grze 2 os. Możesz to na jakimś konkretnym przykładzie? Gdzie jest to wszystko albo nic? Bo te cele nijak się nie skalują, a zatem działają dokładnie tak samo w każdym zestawieniu choć istnieje szansa, że kompletnie nie wiem o czym piszesz. I pytam o Kanbana, a nie o bankruta czy inny miodek.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
W tym przypadku tory departamentów, kompletnie się nie skalują, w dwie osoby można je robić bardziej na spokojnie, przy 3 jest fajniejsza rywalizacja. Generalnie gra dwuosobowa jest luźniejsza. Natomiast wywalanie przez Sandrę 8 projektów na raz generuje sporo losowości, + dochodzenie 2 losowych kart na spotkaniach. To nie są zalety gry 2 osobowej tylko łaty aby gra bardziej przypominała 3/4 osobową.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Gra na 2 osoby wcale nie jest luźniejsza. Masz zazwyczaj dokładnie taką samą liczbę pól do wyboru przy 3 co 2 graczach. Tor departamentów się na 4 osoby też skaluje bo masz więcej nagród. W 3 os owszem jest taki sam jak w 2 ale jest to drobnostka. I nie można tego robić bardziej na spokojnie bo w 2 osoby nie chcesz być ostatni, a więc musisz cisnąć by nie dostać kary. W 3+ wystarczy wyprzedzić tylko jednego gracza, więc pod tym względem tu jest luźniej.autopaga pisze: ↑11 sty 2023, 16:29 W tym przypadku tory departamentów, kompletnie się nie skalują, w dwie osoby można je robić bardziej na spokojnie, przy 3 jest fajniejsza rywalizacja. Generalnie gra dwuosobowa jest luźniejsza. Natomiast wywalanie przez Sandrę 8 projektów na raz generuje sporo losowości, + dochodzenie 2 losowych kart na spotkaniach. To nie są zalety gry 2 osobowej tylko łaty aby gra bardziej przypominała 3/4 osobową.
To, że Sandra wywala 8 projektów też nie jest problemem bo i tak zawsze widzisz co zostanie, więc nie rozumiem zarzutu. Sytuacje gdzie tak się kolory ułożyły, że mi to sprawiło kłopoty mogę policzyć na palcach 1 ręki, a na 3 osoby też się to może zdarzyć. Te 2 losowe karty to znów jest taka pierdoła, że aż szkoda się nad tym pochylać.
Szkoda, że skupiasz się na pierdołach, a pomijasz całą mechanikę Sandry na 2 os. Granie skutecznie Sandrą przeciw rywalowi jest czymś czego nie doświadczysz w innym składzie. Wg mnie bardzo wzbogaca to mechanikę.
Rozumiem, że o tym "wszystko albo nic" zapominamy i to nie ta gra. Ok.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Jak sama zauważyłaś Sandra z karami jest bardziej 0-1kowa. Natomiast sam worker placement jest dużo bardziej przewidywalny przez 1 przeciwnika a nie dwóch. Przy celach publicznych chodziło mi o takie gdzie punkty są stopniowane np. 15/10/5pz w GAH. Spotkałem się z 4 różnymi metodami jak sobie z tym radzą autorzy w wariantach 2 osobowych.1 i 2 nagroda, 1 i 3 nagroda, tylko 2 nagroda lub tylko 1 nagroda (przypadek Honey Buzz).
No nie powiedziałbym że połowa kart na spotkaniach w ciemno to jest nic.
No nie powiedziałbym że połowa kart na spotkaniach w ciemno to jest nic.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
- Sandra z karami działa dokładnie tak samo jak w każdym innym zestawieniu. Kara ostatniego, a i ten ma 2 metody na obronienie się - zawsze.autopaga pisze: ↑11 sty 2023, 17:28 Jak sama zauważyłaś Sandra z karami jest bardziej 0-1kowa. Natomiast sam worker placement jest dużo bardziej przewidywalny przez 1 przeciwnika a nie dwóch. Przy celach publicznych chodziło mi o takie gdzie punkty są stopniowane np. 15/10/5pz w GAH. Spotkałem się z 4 różnymi metodami jak sobie z tym radzą autorzy w wariantach 2 osobowych.1 i 2 nagroda, 1 i 3 nagroda, tylko 2 nagroda lub tylko 1 nagroda (przypadek Honey Buzz).
No nie powiedziałbym że połowa kart na spotkaniach w ciemno to jest nic.
- Worker placement na 2 osoby jest mniej chaotyczny, a bardziej szachowy - dla mnie to plus.
- Cele publiczne są identyczne w każdym zestawieniu, a i takie jak np w GAH-u też są np 9/6/3, więc dalej nie rozumiem co Ty zarzucasz?
- To nie jest połowa kart. W jednym zarządzie grane jest 6 kart, gdzie 2 są dobrane losowo, do których możesz się przygotowywać wcześniej.
Jeśli ktoś przegrywa i zwala na losowość to po prostu słabo grał. Ona nawet nie stała koło losowych gier, więc ten promil w prawo czy w lewo to jest błahostka.
Reasumując K. się świetnie skaluje co pokazują każde statystyki z BGG. 2 os. wariant jest po prostu inny ale nie przyszyty na siłę bo to po prostu nie prawda.
ps. I czemu Ty ze mnie kobietę robisz?
A teraz można by naszą dyskusję chyba przenieść do wątku Kanbana.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 1442
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Pardon za "aś"
- Z Sandrą to zależy jak się na to patrzy albo zawsze ostatni albo 1/2, 1/3, 1/4. Być ostatnim z 2 a z 4 to nie jest to samo.
- Ja od grania w gry szachopodobne wolę szachy aż za bardzo bo obecnie jestem na odwyku. Granie w większa liczbę graczy nie jest bardziej chaotyczne tylko trudniejsze do przewidzenia.
- O celach publicznych pisałem w kontekście projektowania z głową nastawioną na każdą liczbę graczy. Odczucia gracza w grze dwuosobowej będą inne, np. w kanbanie jeżeli jeden gracz ma już pierwszy speech token z danej kategorii to raczej nie opłaca się już z nim specjalnie walczyć o ten drugi. Podobnie jest na torach w departamentach, jak drugi gracz mocno odjedzie to już nie ma się co spieszyć. Na 3 graczy jest więcej sytuacji pomiędzy i te wszystkie fajne momenty niepewności trwają dłużej, a we dwójkę 0-1. Taka jest matematyka i odczucia z gry 2 a 3 osobowej będą różne.
- Tak masz rację z liczbą tych kart mój błąd.
Jest jeszcze wiele aspektów jak wypychanie samochodów i inwestowanie w technologię, no nie widzę nigdzie przewagi gry dwuosobowej. A Sandra jest dla mnie meh na każdą liczbę graczy, ale lepsze to niż follow.
- Z Sandrą to zależy jak się na to patrzy albo zawsze ostatni albo 1/2, 1/3, 1/4. Być ostatnim z 2 a z 4 to nie jest to samo.
- Ja od grania w gry szachopodobne wolę szachy aż za bardzo bo obecnie jestem na odwyku. Granie w większa liczbę graczy nie jest bardziej chaotyczne tylko trudniejsze do przewidzenia.
- O celach publicznych pisałem w kontekście projektowania z głową nastawioną na każdą liczbę graczy. Odczucia gracza w grze dwuosobowej będą inne, np. w kanbanie jeżeli jeden gracz ma już pierwszy speech token z danej kategorii to raczej nie opłaca się już z nim specjalnie walczyć o ten drugi. Podobnie jest na torach w departamentach, jak drugi gracz mocno odjedzie to już nie ma się co spieszyć. Na 3 graczy jest więcej sytuacji pomiędzy i te wszystkie fajne momenty niepewności trwają dłużej, a we dwójkę 0-1. Taka jest matematyka i odczucia z gry 2 a 3 osobowej będą różne.
- Tak masz rację z liczbą tych kart mój błąd.
Jest jeszcze wiele aspektów jak wypychanie samochodów i inwestowanie w technologię, no nie widzę nigdzie przewagi gry dwuosobowej. A Sandra jest dla mnie meh na każdą liczbę graczy, ale lepsze to niż follow.
- Reku_
- Posty: 346
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 85 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Moi drodzy, ciekawe dysputy tu prowadzicie, ale jednak to jest off-topic.
Chciałem tu poczytać o Bot Factory jednak...
Chciałem tu poczytać o Bot Factory jednak...
- Portal Games
- Posty: 1364
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 306 times
- Kontakt:
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Cześć! Wysyłamy szybką ściągę, komu może spodobać się Bot Factory, a komu niekoniecznie
https://portalgames.pl/pl/wp-content/up ... fiszka.jpg
https://portalgames.pl/pl/wp-content/up ... fiszka.jpg
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Cześć i czołem, ma ktoś może rozegrana większą ilość rozgrywek i jest w stanie jednoznacznie orzec czy gra działa na dwie osoby? - Innego składu nie mam.
Po powyższa dyskusja nie pomogła w mojej decyzji, a nie mam gdzie przetestować.
Po powyższa dyskusja nie pomogła w mojej decyzji, a nie mam gdzie przetestować.
Poznań i okolice.
- Portal Games
- Posty: 1364
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 306 times
- Kontakt:
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Cześć! Dzielimy się z Wami błyskawicznym materiałem prasowym, który wysyłaliśmy również do mediów. Może komuś pomoże w podjęciu decyzji? Jednocześnie informujemy, że Bot Factory będzie dostępne od czwartku w sklepach i pewnie niedługo później również w lokalach planszówkowych, abyście mogli przetestować przed zakupem
Bot Factory Planuj, montuj, produkuj!
Wiek: 14+
Czas gry: 40-60 minut
Liczba graczy: 1-4
Z przyjemnością informujemy, że już w najbliższy czwartek, 16 lutego, ma miejsce premiera najnowszej gry wydawnictwa Portal Games - Bot Factory.
Bot Factory to optymalizacyjna gra planszowa, w której gracze mają za zadanie zaaranżować proces produkcji zabawkowych robotów tak, by nie zmarnować nawet ruchu. Jakby samo zapanowanie nad etapami produkcji nie było wystarczającym wyzwaniem, gracze wzajemnie podbierają sobie projekty, zasoby i dostęp do stanowisk pracy.
Współautorem gry jest Vital Lacerda (znany z takich tytułów jak Weather Machine, The Gallerist, Lisboa, On Mars), który umocnił swoją pozycję w świecie gier planszowych jako autor potężnych, rozbudowanych gier, stawiających wysoko poprzeczkę przed zaawansowanymi graczami. Bot Factory, z czasem gry około 60 minut i kompaktowym zestawem reguł, to tytuł lżejszego kalibru, który zachowuje ducha jego większych produkcji.
Bot Factory sprawdza się świetnie w każdej konfiguracji graczy, także w interesującym wariancie solo!
LINK: https://sklep.portalgames.pl/bot-factory
"Wszystkie mechanizmy działają niczym dobrze naoliwiona maszyna. Każda akcja ma sens i czemuś służy – wszystko elegancko się zazębia i daje poczucie satysfakcji. Jeżeli szukacie szybkiego i intensywnego euraska, który nie należy do wagi ciężkiej oraz zawsze chcieliście spróbować gier Vitala Lacerdy to Bot Factory będzie dobrym wyborem. Polecam!" - dzięki Big Bad Dice
Bot Factory Planuj, montuj, produkuj!
Wiek: 14+
Czas gry: 40-60 minut
Liczba graczy: 1-4
Z przyjemnością informujemy, że już w najbliższy czwartek, 16 lutego, ma miejsce premiera najnowszej gry wydawnictwa Portal Games - Bot Factory.
Bot Factory to optymalizacyjna gra planszowa, w której gracze mają za zadanie zaaranżować proces produkcji zabawkowych robotów tak, by nie zmarnować nawet ruchu. Jakby samo zapanowanie nad etapami produkcji nie było wystarczającym wyzwaniem, gracze wzajemnie podbierają sobie projekty, zasoby i dostęp do stanowisk pracy.
Współautorem gry jest Vital Lacerda (znany z takich tytułów jak Weather Machine, The Gallerist, Lisboa, On Mars), który umocnił swoją pozycję w świecie gier planszowych jako autor potężnych, rozbudowanych gier, stawiających wysoko poprzeczkę przed zaawansowanymi graczami. Bot Factory, z czasem gry około 60 minut i kompaktowym zestawem reguł, to tytuł lżejszego kalibru, który zachowuje ducha jego większych produkcji.
Bot Factory sprawdza się świetnie w każdej konfiguracji graczy, także w interesującym wariancie solo!
LINK: https://sklep.portalgames.pl/bot-factory
"Wszystkie mechanizmy działają niczym dobrze naoliwiona maszyna. Każda akcja ma sens i czemuś służy – wszystko elegancko się zazębia i daje poczucie satysfakcji. Jeżeli szukacie szybkiego i intensywnego euraska, który nie należy do wagi ciężkiej oraz zawsze chcieliście spróbować gier Vitala Lacerdy to Bot Factory będzie dobrym wyborem. Polecam!" - dzięki Big Bad Dice
-
- Posty: 2240
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Pierwsza partia w 4 osoby zajęła nam 1,5 h , myślę że kolejne partie powinny być raczej jeszcze krótsze ...
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2240
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Jeśli to pytanie do mnie , to rozpisałem się szerzej na 1 stronie tego wątku
Always look on the bright side of life
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Zastanawiam się czy gra w ogóle się wyprzeda czy raczej będzie zalegać na sklepowych półkach. Przy takiej kosmicznej cenie nawet nazwisko Lacerdy tego nieuzasadnia.
Ostatnio kupiłem używkę gry Automania za 65zł. Również średniej ciężkości euro z podobnym tematem w budowanie samochodów. Gra działa idealnie z niedzielnymi graczami, fajny jest motyw z linią produkcyjną, taki przyjemny workerplacement.
Więc za cenę Bot Factory można mieć 2 lub 3 gry wcale nie gorsze.
Ostatnio kupiłem używkę gry Automania za 65zł. Również średniej ciężkości euro z podobnym tematem w budowanie samochodów. Gra działa idealnie z niedzielnymi graczami, fajny jest motyw z linią produkcyjną, taki przyjemny workerplacement.
Więc za cenę Bot Factory można mieć 2 lub 3 gry wcale nie gorsze.
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Heh. Faktycznie. Nie zauważyłem w tym gąszczu rozważań o Kanban EV
=][= WH40k =][= X-wing, Magic, Cthulhu...
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Cena 250zł za godzinną gierkę modelowaną na istniejącej grze to kosmos. Ale może ja po prostu już nie nadążam za postępami w cenach gier
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11194
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3394 times
- Been thanked: 3312 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Ale co to ma do rzeczy Fojtu?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
To było w nawiązaniu do wypowiedzi Bruno555.
Chyba, że pytasz o nawiązanie do istniejącej gry - IMO to jest bardzo dziwne odcinanie kuponów. Nazwisko Lacerdy tam jest pewnie w 90% marketingowo, do tego jeżeli tworzysz uproszczoną wersję bardziej zaawansowanej gry to sensowniej raczej by było wypuścić ją w bardziej dostępnej cenie i może z jakimś większym nawiązaniem do faktycznej dużej gry (e.g. Terra Nova). Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Moim zdaniem dokładnie to co napisałeś w ostatnim zdaniu, mi przykładowo bardzo podoba się Kanban ale wiem że męczyłbym się bo siedzę w tym hobby od zeszłego roku i nie jestem na tyle rozegrany żeby sobie z nim na luzie poradzić. Więc kupiłem Bot Factory i jeśli mi się spodoba to będę myślał nad kupnem gry 2-3x droższej bo od tak wydać 600 PLN to większe zobowiązanie niż jak w moim przypadku 220, gdzie jeszcze nie zdefiniowałem jakie mechaniki w grach najbardziej mi się podobają i chcę spróbować jak najwięcej zanim będę inwestować większe kwoty. Po prostu trzeba na to spojrzeć z perspektywy gracza który nie siedzi w tym od kilku czy nawet kilkunastu lat a takich osób jest coraz więcej.Fojtu pisze: ↑17 lut 2023, 09:25 To było w nawiązaniu do wypowiedzi Bruno555.
Chyba, że pytasz o nawiązanie do istniejącej gry - IMO to jest bardzo dziwne odcinanie kuponów. Nazwisko Lacerdy tam jest pewnie w 90% marketingowo, do tego jeżeli tworzysz uproszczoną wersję bardziej zaawansowanej gry to sensowniej raczej by było wypuścić ją w bardziej dostępnej cenie i może z jakimś większym nawiązaniem do faktycznej dużej gry (e.g. Terra Nova). Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?
-
- Posty: 358
- Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 193 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Ja się skusiłem. Dla mnie gra jest bardzo przyjemna dla oka, ma bardzo oryginalny temat. Jest bardzo ładnie i przyzwoicie wydana a także mechanika jest ciekawa. Taka gra ani nie za trudna ani nie za banalna.
Z drugiej strony gra jednak oparta na kilkudziesięciu żetonach i podobnej ilości drewnianych znaczników więc pewnie regrywalność nie będzie jakaś oszałamiajaca. Gra ma świetny insert, który jednak przy tej ilości komponentów nie był dramatycznie potrzebny. No i sporo powietrza w pudle, co słusznie powoduje uzasadnione wątpliwości dotyczące ceny.
Z drugiej strony gra jednak oparta na kilkudziesięciu żetonach i podobnej ilości drewnianych znaczników więc pewnie regrywalność nie będzie jakaś oszałamiajaca. Gra ma świetny insert, który jednak przy tej ilości komponentów nie był dramatycznie potrzebny. No i sporo powietrza w pudle, co słusznie powoduje uzasadnione wątpliwości dotyczące ceny.
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Lacerda to bardzo silna marka. To jest próba wyjścia poza wąski rynek zaawansowanych euro graczy na szerszy segment familijny lub graczy którzy wolą lżejsze pozycje. To nie jest produkt adresowany tylko na polski rynek i cena nie boli tak bardzo zachodnich klientów. Gwoli prawdy, Bot Factory ja kupiłem za 220 pln czyli tylko 20-40 złotych więcej niż się spodziewałem.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)
Rozumiem. Dla mnie to o tyle bez sensu, że tego typu gry rzadko oddają faktyczną rozgrywkę w pierwowzór. Z tego co widzę Bot Factory to tak uproszczona wersja kanbana, że w sumie niewiele z niego zostaje.Warrtain pisze: ↑17 lut 2023, 10:47Moim zdaniem dokładnie to co napisałeś w ostatnim zdaniu, mi przykładowo bardzo podoba się Kanban ale wiem że męczyłbym się bo siedzę w tym hobby od zeszłego roku i nie jestem na tyle rozegrany żeby sobie z nim na luzie poradzić. Więc kupiłem Bot Factory i jeśli mi się spodoba to będę myślał nad kupnem gry 2-3x droższej bo od tak wydać 600 PLN to większe zobowiązanie niż jak w moim przypadku 220, gdzie jeszcze nie zdefiniowałem jakie mechaniki w grach najbardziej mi się podobają i chcę spróbować jak najwięcej zanim będę inwestować większe kwoty. Po prostu trzeba na to spojrzeć z perspektywy gracza który nie siedzi w tym od kilku czy nawet kilkunastu lat a takich osób jest coraz więcej.Fojtu pisze: ↑17 lut 2023, 09:25 To było w nawiązaniu do wypowiedzi Bruno555.
Chyba, że pytasz o nawiązanie do istniejącej gry - IMO to jest bardzo dziwne odcinanie kuponów. Nazwisko Lacerdy tam jest pewnie w 90% marketingowo, do tego jeżeli tworzysz uproszczoną wersję bardziej zaawansowanej gry to sensowniej raczej by było wypuścić ją w bardziej dostępnej cenie i może z jakimś większym nawiązaniem do faktycznej dużej gry (e.g. Terra Nova). Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?