
Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2542
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 321 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A do mnie właśnie doszło Past and Future. W sumie przez dość długi czas nie mogłem się zebrać do AE ale teraz jak przyszedł nowy dodatek to przynajmniej to minimum będzie trzeba ograć 

Re: Aeon's End (Kevin Riley)
ja w grudniu kupowałem pierwszą podstawkę, a teraz już będę miał prawie wszystko co wyszło po polsku

- Gromb
- Posty: 2986
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 936 times
- Been thanked: 420 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ale to błąd tylko w instrukcji, czy błąd również na karcie. To topowa gra Portalu, więc pewnie w przypadku dodruku pojawi się erratą, tyle tylko, czy to faktyczny błąd na karcie?
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Siemanko! Czy ktoś ma może, albo wiem gdzie znajdę wzór takich przegródek do druku??
Spoiler:
- Reku_
- Posty: 475
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 114 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Chyba jak się zamówiło w sklepie Portalu. Mi odpisali na FB, że premiera w połowie lutego
Lista gier na BGG
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Rabaty: Aleplanszówki 3%, Portal 6%, Mepel 2%, 3Trolle 7%(tylko to już nic nie znaczy) - chcesz coś zamówić - napisz
Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Wrzuciłem karty z Nowego Początku do całej kolekcji Aeon's End i zauważyłem, że rewers tych kart jest inny niż wszystkich pozostałych kart. Mają węższą białą ramkę (do góry karta z nowego początku). Generalnie nie przeszkadza to w grze ale jednak trochę słabo to wygląda po wymieszaniu z innymi podstawkami i dodatkami
- Portal Games
- Posty: 1392
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Cześć! Od czwartku w Waszych ulubionych sklepach z planszówkami będzie dostępny Aeon's End: Nowy Początek wraz z dodatkiem Tajemnica Dziczy. Więcej info w pressie poniżej:
Jest nam miło ogłosić, że już w najbliższy czwartek (tj. 17 lutego 2023 r.) do sklepów z grami trafia nowy Aeon’s End: Nowy Początek z dodatkiem Tajemnica Dzieczy.
Wiek: 14+
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60 minut
Aeon’s End: Nowy Początek to najnowsza gra podstawowa w linii Aeon’s End, kultowej, kooperacyjnej karcianki z wiodącą mechaniką budowania talii, w której karty nigdy nie są tasowane. Pudełko można wykorzystać jako samodzielną grę podstawową, wzbogacić je o dowolny z już wydanych dodatków w linii AE, lub potraktować jako gigantyczne rozszerzenie do Aeon’s End, Aeon’s End Wiecznej Wojny lub Aeon’s End Legacy.
Czym zaskoczy Nowy Początek?
Nowy Początek wprowadza nowy rodzaj rozgrywki. Po rozegraniu pudełkowej, pierwszej Ekspedycji gra instruuje graczy, jak wykorzystać komponenty ze wszystkich gier serii do stworzenia własnych, niepowtarzalnych kampanii.
W trakcie rozgrywki pojawiają się Skarby, nowy rodzaj potężnych kart, a także Koszary, gdzie lądują wszystkie elementy aktualnie rozgrywanej kampanii.
Nowy Początek oferuje rozgrywkę nowymi Magami: Gygarem, Sahalą, Claudią i Taqrenem. Każdy z Magów posiada własną, unikatową zdolność, każdy też rozpoczyna rozgrywką z inną liczbą otwartych Bram, co wpływa na poziom trudności grania daną postacią.
Dodatek: Tajemnice Dziczy
Także 17 lutego do sklepów wkracza najnowszy dodatek do serii Aeon’s End, czyli Tajemnica Dziczy. Rozszerzenie zabiera graczy na nową Ekspedycję kontynuującą opowieść z Aeon's End: Nowy Początek. Jest zarazem kompatybilne z innymi podstawowymi wersjami serii. Gracze znajdą tu nowego Nemezis, Maga i Maginię Bram oraz wiele nowych Klejnotów, Artefaktów, Zaklęć, Skarbów i Popleczników.
Jest nam miło ogłosić, że już w najbliższy czwartek (tj. 17 lutego 2023 r.) do sklepów z grami trafia nowy Aeon’s End: Nowy Początek z dodatkiem Tajemnica Dzieczy.
Wiek: 14+
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 60 minut
Aeon’s End: Nowy Początek to najnowsza gra podstawowa w linii Aeon’s End, kultowej, kooperacyjnej karcianki z wiodącą mechaniką budowania talii, w której karty nigdy nie są tasowane. Pudełko można wykorzystać jako samodzielną grę podstawową, wzbogacić je o dowolny z już wydanych dodatków w linii AE, lub potraktować jako gigantyczne rozszerzenie do Aeon’s End, Aeon’s End Wiecznej Wojny lub Aeon’s End Legacy.
Czym zaskoczy Nowy Początek?
Nowy Początek wprowadza nowy rodzaj rozgrywki. Po rozegraniu pudełkowej, pierwszej Ekspedycji gra instruuje graczy, jak wykorzystać komponenty ze wszystkich gier serii do stworzenia własnych, niepowtarzalnych kampanii.
W trakcie rozgrywki pojawiają się Skarby, nowy rodzaj potężnych kart, a także Koszary, gdzie lądują wszystkie elementy aktualnie rozgrywanej kampanii.
Nowy Początek oferuje rozgrywkę nowymi Magami: Gygarem, Sahalą, Claudią i Taqrenem. Każdy z Magów posiada własną, unikatową zdolność, każdy też rozpoczyna rozgrywką z inną liczbą otwartych Bram, co wpływa na poziom trudności grania daną postacią.
Dodatek: Tajemnice Dziczy
Także 17 lutego do sklepów wkracza najnowszy dodatek do serii Aeon’s End, czyli Tajemnica Dziczy. Rozszerzenie zabiera graczy na nową Ekspedycję kontynuującą opowieść z Aeon's End: Nowy Początek. Jest zarazem kompatybilne z innymi podstawowymi wersjami serii. Gracze znajdą tu nowego Nemezis, Maga i Maginię Bram oraz wiele nowych Klejnotów, Artefaktów, Zaklęć, Skarbów i Popleczników.
- Chudej
- Posty: 452
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 368 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Pytanie do osób, które grały w Nowy Początek: czy jest to warte zakupu? Mam bardzo mocno ograne poprzednie podstawki i zastanawiam się czy potrzebuję kolejnej, bo ostatnimi czasy coraz rzadziej AE wychodzi na stół. Najbardziej nam brakuje nowych Nemesis, czy ten tryb kampanijny jest warty świeczki?
-
- Posty: 2022
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1042 times
- Been thanked: 666 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ekspedycja są bardzo fajne. Po zagraniu w Legacy zawsze brakowało mi tego rozwoju, a w Nowym Początku dostajemy tego namiastkę. Do tego dochodzą fajny magowie i fajni Nemezis. Jakbym miał sobie zostawić jakieś AE z wydanych w PL to był by to właśnie Nowy Początek.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Tryb ekspedycji to najciekawszy sposób na zwiększenie regrywalności w Aeon's End. Mam wszystko, co wyszło od Portalu, za pasem ponad 100 rozgrywek, a Nowy Początek i Tajemnicę Dziczy ograliśmy z żoną hurtem przez jeden weekend. Po czym w poniedziałek rozpoczęliśmy od razu kolejną ekspedycjęChudej pisze: ↑13 lut 2023, 23:04 Pytanie do osób, które grały w Nowy Początek: czy jest to warte zakupu? Mam bardzo mocno ograne poprzednie podstawki i zastanawiam się czy potrzebuję kolejnej, bo ostatnimi czasy coraz rzadziej AE wychodzi na stół. Najbardziej nam brakuje nowych Nemesis, czy ten tryb kampanijny jest warty świeczki?

Dodatkowe 8 postaci i 4 Nemesis (+2 i 1 z Tajemnicy) też nie przeszkadzają, ale to właśnie forma 'mini kampanii' z rozwojem postaci i wzrastającym poziomem trudności sprawiła, że Aeon bezdyskusyjnie wrócił na podium ulubionych gier.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dotarł do mnie The New Age (Nowy Początek, bo nasze polskie).
Mam wszystko co Portal wydał z serii i ekspedycje to udany zabieg. W sumie prosta rzecz, a dała takie trochę legacy, trochę nie legacy.
Ale gra grą, ja tu bardziej o wykonaniu. AE uwielbiam i z każdą kolejną porcją drenującą portfel uwielbiam coraz bardziej. Zauważyłem, że teraz postaci mają na rewersie opisaną liczbowo Złożoność Rozgrywki. Zaczerpnęli ze Spirit Island i bardzo dobrze.
Jest jedna dość dziwna rzecz, ale to może ukryję, bo lekki spoiler...
No a teraz trochę żali. Gdzieś wcześniej było pisane, że za szerokie te białe otoczki na rewersie kart.
U mnie to jest trochę w cały świat. Ogólnie jak ktoś drukował, to chyba nie dość, że był ślepy, to jeszcze pijany. Albo na głodzie i ręce mu się trzęsły. Wszystko porozjeżdżane. Żetony jak i rewersy kart. W żetonach chyba, żaden nie trafiony w środek. A z kartami, to czasem wyżej, czasem niżej.
Same karty, też wydają mi się trochę cieńsze niż z poprzednich podstawek, ale może jestem przewrażliwiony i włączył mi się "kiedyśtobył"...
Fakt, że większość tych żetonów nawet nie użyję, bo mam z innych części, trochę ulepszeń (kostki, kryształki itp). Ale jak ktoś weźmie Nowy Początek na początek... (w sumie to tak jakby pasuje
)... To się może trochę zasmucić.
No trudno, gram dalej. Może ta część jest droższa, ale za to wykonanie gorsze
Mam wszystko co Portal wydał z serii i ekspedycje to udany zabieg. W sumie prosta rzecz, a dała takie trochę legacy, trochę nie legacy.
Ale gra grą, ja tu bardziej o wykonaniu. AE uwielbiam i z każdą kolejną porcją drenującą portfel uwielbiam coraz bardziej. Zauważyłem, że teraz postaci mają na rewersie opisaną liczbowo Złożoność Rozgrywki. Zaczerpnęli ze Spirit Island i bardzo dobrze.
Jest jedna dość dziwna rzecz, ale to może ukryję, bo lekki spoiler...
Spoiler:
U mnie to jest trochę w cały świat. Ogólnie jak ktoś drukował, to chyba nie dość, że był ślepy, to jeszcze pijany. Albo na głodzie i ręce mu się trzęsły. Wszystko porozjeżdżane. Żetony jak i rewersy kart. W żetonach chyba, żaden nie trafiony w środek. A z kartami, to czasem wyżej, czasem niżej.
Same karty, też wydają mi się trochę cieńsze niż z poprzednich podstawek, ale może jestem przewrażliwiony i włączył mi się "kiedyśtobył"...
Fakt, że większość tych żetonów nawet nie użyję, bo mam z innych części, trochę ulepszeń (kostki, kryształki itp). Ale jak ktoś weźmie Nowy Początek na początek... (w sumie to tak jakby pasuje

No trudno, gram dalej. Może ta część jest droższa, ale za to wykonanie gorsze
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 482 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
To raczej żaden spoiler i taka była decyzja twórców oryginału, w angielskiej wersji też tak jest i rzeczywiście niewiele efektów sprawia, że ta wiedza coś zmienia.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jak oceniacie bossa z podstawki Książe Pożeraczy? Jaka taktyka na niego najlepsza?
I mam pytanie odnośnie jego pochłaniania.
Czy jak np: pochłania 5 kart z jednego stosu A w nim są tylko 2 karty to za każdą kartę której nie zdołał pochłonąć Gravenhold otrzymuje 2 obrażenia czy tylko raz za pusty stos?
Z góry dziękuje za odpowiedź ^^
I mam pytanie odnośnie jego pochłaniania.
Czy jak np: pochłania 5 kart z jednego stosu A w nim są tylko 2 karty to za każdą kartę której nie zdołał pochłonąć Gravenhold otrzymuje 2 obrażenia czy tylko raz za pusty stos?
Z góry dziękuje za odpowiedź ^^
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 322 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Nie mam wielkiego doświadczenia, ale mi się bardzo fajnie przeciwko niemu grało. Trzeba tylko na bieżąco ustalać co jest usuwane i dlaczego, a także co kto chce kupić. Czyli dbając o możliwie dużą ilość kart w stosach kupna warto kasować coś, co zaraz ktoś będzie chciał kupić - to sobie kupi ze stosu kart usuniętych.
EDIT:
Twoje pytanie skłoniło mnie do przejrzenia trochę info w sieci o tym wrogu i okazuje się, że graliśmy źle - nie aplikowaliśmy obrażeń wiosce w momencie, kiedy to minion pochłaniał karty, a jednak z tego co widzę to tak być powinno. Nie wiem jednak czy to cokolwiek zmienia - wioska na koniec jeszcze trochę punktów miała, a ile razy w trakcie gry minion usuwał karty akurat ze stosu, gdzie była tylko jedna karta? Na koniec zostały nam 4 stosy, wiec 5 zostało usuniętych. Dwa razy na sto procent sam Książe kasował ostatnie karty. Więc jeśli wszystkie trzy pozostałe stosy były kasowane przez minionów i zawsze w sytuacji, że brakowało karty (co jest mało prawdopodobne), to i tak Gravehold miał na koniec więcej życia niż by stracił przez naszą złą interpretację.
Otrzymuje 2 obrażenia za każdą brakującą kartę. "When Prince of Gluttons would Devour a card from a supply pile that is empty Gravehold suffers 2 damage per card instead"
EDIT:
Twoje pytanie skłoniło mnie do przejrzenia trochę info w sieci o tym wrogu i okazuje się, że graliśmy źle - nie aplikowaliśmy obrażeń wiosce w momencie, kiedy to minion pochłaniał karty, a jednak z tego co widzę to tak być powinno. Nie wiem jednak czy to cokolwiek zmienia - wioska na koniec jeszcze trochę punktów miała, a ile razy w trakcie gry minion usuwał karty akurat ze stosu, gdzie była tylko jedna karta? Na koniec zostały nam 4 stosy, wiec 5 zostało usuniętych. Dwa razy na sto procent sam Książe kasował ostatnie karty. Więc jeśli wszystkie trzy pozostałe stosy były kasowane przez minionów i zawsze w sytuacji, że brakowało karty (co jest mało prawdopodobne), to i tak Gravehold miał na koniec więcej życia niż by stracił przez naszą złą interpretację.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dla mnie jest mega ciężki właśnie z uwagi na uderzenie w Gravenhold. I w 2 etapie jego kart u mnie grając samą podstawką na samych popleczników. Dla mnie jest mega trudny przyznam szczerze A np: Maska Kłamstw to jakiś żart w porównaniu z nim. Chodzi o to że on okrutnie bije w Gravenhold. Powiedzcie mi jeszcze czy jak ma wyzwolenie to on bierze z 2 stosów kosztująch np 2 czy tylko z 1? Jeśli z 2 to nie byłoby to takie trudne
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 322 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Być może w mniejszym składzie osobowym jest trudniejszy. My graliśmy w 3 osoby i wtedy pochłania dwie karty. Widzę, że dla 1-2 graczy pochłania trzy - to pewnie jest trudniejsze do kontrolowania. My nie mieliśmy większego problemu aby dbać o to, żeby zawsze mieć w którymś najtańszym stosie przynajmniej dwie karty, wtedy pochłonięcie nie zadawało żadnych obrażeń.
Najpierw wybierasz stos, a później usuwasz karty z niego. Więc nie możesz rozdzielić.
- Ayaram
- Posty: 1799
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 277 times
- Been thanked: 905 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ostatnio grałem na niego po raz pierwszy (solo na 2 ręce, ale w tym trybie "nie wzmocniony"), to padł za 1wszym razem. Dużo większe problemy mi sprawił boss numer 3.
Co do strategii to grałem dużo bardziej agresywnie niż zazwyczaj. Mniej kupowania niż zazwyczaj, szczególnie tańszych kart. Więcej ładowania umiejki niż zazwyczaj. Dodatkowo kitranie umiejki Adelheim na moment pożerania i jakoś idzie
powodzenia 
Co do strategii to grałem dużo bardziej agresywnie niż zazwyczaj. Mniej kupowania niż zazwyczaj, szczególnie tańszych kart. Więcej ładowania umiejki niż zazwyczaj. Dodatkowo kitranie umiejki Adelheim na moment pożerania i jakoś idzie


- Portal Games
- Posty: 1392
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Cześć! Z okazji premiery Aeon's End: Nowy Początek oraz dodatku Tajemnica Dziczy postanowiliśmy zebrać wszystkie dotychczasowe publikacje w jednym miejscu i... udało się. Całość znajdziecie pod tym linkiem: https://portalgames.pl/pl/premiera-aeon ... ca-dziczy/
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dodałbym do erraty nowego początku:
Karta NP-K-128 Logo sugeruje nemezis z Aeon's End: Odchłań, powinno być Aeon's End: Czeluście.
A w dodatku Tajemnica Dziczy mniejsze, ale nadal błędy: TD-03 REWERS: nagłówek jest w języku angielskim, TD-21: "obreżenie".
Karta NP-K-128 Logo sugeruje nemezis z Aeon's End: Odchłań, powinno być Aeon's End: Czeluście.
A w dodatku Tajemnica Dziczy mniejsze, ale nadal błędy: TD-03 REWERS: nagłówek jest w języku angielskim, TD-21: "obreżenie".