Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 3 times
Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Pytanie o fazę wykonywania akcji. Akcje z górnego pola można wykonywać do woli, pod warunkiem zapewnienia trudu i ewentualnie surowców. Czy karty zapewniające trud musimy zagrać wszystkie na początku czy możemy je sobie ciągle dokładać po wykonaniu już jakichś akcji? Dla przykładu dałem dwie ikony trudu na akcji zwierząt. Odkryłem dwie karty i chciałem jedną z nich wziąć ale nie znalazłem nic ciekawego, czy mogę odkrywać dalej i dopłacić kolejnymi kartami lub jedzeniem by mieć potem za co tą kartę dokupić?
Nie znalazłem odpowiedzi na forum bgg.
Nie znalazłem odpowiedzi na forum bgg.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 sty 2022, 16:45
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Z zastrzeżeniem, że gdy kupujesz karty, to nie możesz wykorzystać punktów trudu z tych kart do kupna nowych.
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Ja mam pytanie dotyczące gry solo i poruszania obozowisk przez Nomada.
Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?

Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Według mnie gra dzieli obozowiska automy na dwie grupy:
1. Zewnętrzną, w której mamy 3 obozowiska
2. Wewnętrzną, w której mamy 2 obozowiska
Poruszamy obozowiska tylko i wyłącznie w tych dwóch grupach - albo 3 osobowiska zewnętrzne albo 2 wewnętrzne (w zależności od wariantu odpowiednio A i B). Więc jeśli wypadła taka karta mapy, to według mnie należy przesunąć tylko 1 obozowisko wewnętrzne.
PS. Nie znajduję też odpowiedzi w jaki sposób masz 4 obozowiska wewnętrzne. Jeśli dobrze rozumiem zasady, jest to sytuacja niemożliwa do zaistnienia. Zawsze są 3 obozowiska na zewnątrz i tylko 2 wewnątrz.
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Nic nie dokładasz i nie odkładasz. Na kaflach terenu zawsze znajduje się 5 obozowisk Nomady - 2 wewnątrz i 3 na zewnątrz. Instrukcja mówi, że jeśli masz poruszyć 2 wewnętrzne obozowiska to z ułożenia które masz aktualnie masz zrobić ułożenie, które widnieje na karcie czyli albo poruszysz 1 albo 2 obozowiska - nie ma obowiązku poruszania obu - po prostu musisz zaktualizować położenie 2 wewnętrznych obozowisk Nomady.raiden25 pisze: ↑22 sty 2023, 22:23 Ja mam pytanie dotyczące gry solo i poruszania obozowisk przez Nomada.
Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
A gdzie są te warianty? Bo instrukcja do solo mówi o przesuwaniu tylko elementów wewnętrznych. Czyli te zewnętrzne stosowało by się tylko do setupu?Quel pisze: ↑26 sty 2023, 21:10Według mnie gra dzieli obozowiska automy na dwie grupy:
1. Zewnętrzną, w której mamy 3 obozowiska
2. Wewnętrzną, w której mamy 2 obozowiska
Poruszamy obozowiska tylko i wyłącznie w tych dwóch grupach - albo 3 osobowiska zewnętrzne albo 2 wewnętrzne (w zależności od wariantu odpowiednio A i B). Więc jeśli wypadła taka karta mapy, to według mnie należy przesunąć tylko 1 obozowisko wewnętrzne.
PS. Nie znajduję też odpowiedzi w jaki sposób masz 4 obozowiska wewnętrzne. Jeśli dobrze rozumiem zasady, jest to sytuacja niemożliwa do zaistnienia. Zawsze są 3 obozowiska na zewnątrz i tylko 2 wewnątrz.
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Ja pisze o poruszaniu, nie do odkładaniu i dokładaniujozef.k pisze: ↑26 sty 2023, 22:48Nic nie dokładasz i nie odkładasz. Na kaflach terenu zawsze znajduje się 5 obozowisk Nomady - 2 wewnątrz i 3 na zewnątrz. Instrukcja mówi, że jeśli masz poruszyć 2 wewnętrzne obozowiska to z ułożenia które masz aktualnie masz zrobić ułożenie, które widnieje na karcie czyli albo poruszysz 1 albo 2 obozowiska - nie ma obowiązku poruszania obu - po prostu musisz zaktualizować położenie 2 wewnętrznych obozowisk Nomady.raiden25 pisze: ↑22 sty 2023, 22:23 Ja mam pytanie dotyczące gry solo i poruszania obozowisk przez Nomada.
Instrukcja mówi aby poruszać 2 obozowiska z kafli wewnętrznych na 2 tereny wewnętrze wskazane na karcie. Według tego przykładu (karta leży po lewej), mogę wykonać tylko jeden ruch zaznaczony na foto? Czy biorę inne obozowisko i dostawiam je również do tego które już tam stoi aby tylko ten ruch wykonać? Czy robię tylko jeden?

Akurat zagrałem kilka tur i na te kilka tur Nomada nie miał szansy postawić ani jednej Osady. Może takie karty wyszły…
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Spoiler:
Za każdym razem, gdy Nomada otrzymuje premię, pozwalającą mu umieścić 1 obozowisko, poruszyć 1 obozowisko lub poruszyć 2 obozowiska, wykonuje raz opisane powyżej kroki (umieszcza wioskę, jeśli to możliwe; odkrywa kartę mapy; porusza obozowiska). Akcję Zbuduj wioskę i przemieść obozowiska aktywują następujące symbole: i tu są symbole umieszczenia obozowiska, poruszenia raz, poruszenia dwa.
Co do wariantów, to spójrz znowu strona 5, A to jest wariant w którym Nomad buduje wioskę (3 kafle mają punkt styku), a następnie jak wskazuje instrukcja dobierasz kartę mapy, by przesunąć tylko obozowiska zewnętrzne. Wariant B jest wtedy, gdy nie masz możliwości wybudowania wioski - odkrywasz mapę by przesunąć wewnętrzne obozowiska.
- raiden25
- Posty: 1703
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 52 times
Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Ok o to Ci chodzi. No tak ale do wariantu A nigdy nie doszedłem bo nigdy Nomada nie mógł postawić swojej wioski. Zatem zawsze (jakieś 4x) rozpatrywałem wariant B czyli przesuwałem wioski. Nie pamiętam teraz czy robiłem to dobrze. Jednak teraz już wiem że w wariancie A przesuwa się obozowiska zewnętrzne - nigdy tego nie doczytywałem bo po prostu nie miałem jeszcze tej opcji do użycia. Zagram jeszcze raz ale na ten moment Nomada za dużego popisu nie dałQuel pisze: ↑27 sty 2023, 06:16Na stronie piątej, na dole jest wskazane w Uwagach, że:Spoiler:
Za każdym razem, gdy Nomada otrzymuje premię, pozwalającą mu umieścić 1 obozowisko, poruszyć 1 obozowisko lub poruszyć 2 obozowiska, wykonuje raz opisane powyżej kroki (umieszcza wioskę, jeśli to możliwe; odkrywa kartę mapy; porusza obozowiska). Akcję Zbuduj wioskę i przemieść obozowiska aktywują następujące symbole: i tu są symbole umieszczenia obozowiska, poruszenia raz, poruszenia dwa.
Co do wariantów, to spójrz znowu strona 5, A to jest wariant w którym Nomad buduje wioskę (3 kafle mają punkt styku), a następnie jak wskazuje instrukcja dobierasz kartę mapy, by przesunąć tylko obozowiska zewnętrzne. Wariant B jest wtedy, gdy nie masz możliwości wybudowania wioski - odkrywasz mapę by przesunąć wewnętrzne obozowiska.

Re: Wieczna zima Paleoamerykanie - zasady.
Nomada nie daje popisu chyba nigdy. Wszystkie gry, które miałem kończyły się moją znaczącą przewagą. Bardzo łatwo wygrać bo na końcu w zasadzie maksujesz wszystko dzięki tej zasadzie, że zawsze możesz zamiast bonusu, który właśnie otrzymałeś dostać słabszy - dzięki temu zawsze szedłem w górę na totemach. Pamiętaj, że najmocniejszą akcją z megalitów jest dobieranie 2 kart 

Re: Wieczna Zima: Paleoamerykanie / Endless Winter: Paleoamericans (Stan Kordonskiy)
Witam. Czy posiada ktoś skan instrukcji mamuta po polsku? Pozdrawiam i z góry dziękuję 

Re: Wieczna Zima: Paleoamerykanie / Endless Winter: Paleoamericans (Stan Kordonskiy)
Gra mamutem polega na tym, że kiedy masz akcję ruchu namiotem, możesz jej użyć przesuwając mamuta i stawiać go tak jak wioskę , również na kafelku startowym. Mamut jest tu przeziwnikiem o sile równej numerowi rundy. Jeśli w zaćmieniu ma się siłę mniejszą od niego nie otrzymujecie nic, a jeśli większą lub równa to na sąsiadującym z mamutem kafelku otrzymuje sie podwójna siłę zasobów. Nie wiem czy jest instrukcja po polsku.
-
- Posty: 2005
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times