
Długo zwlekałem z poznaniem tego tytułu, no i... Można w jakiś przystępny sposób pozyskać karty promo?

Do tej pory promo chyba zawsze było w pudełku z pierwszego druku, więc powinno być wszędzie tam gdzie dodatek.
No i tam jest tłumaczenie które można przenieść na wersję angielską.
Na tą chwilę tylko z drugiej ręki. Gdzieś czytałem, że Dire Wolf planuje wydać w przyszłości paczkę z pakietem promek, ale nie było konkretów kiedy.
Najnowszy dodatek tworzy drugi rynek, na którym dostępne są 3 karty do wyboru, z czego tylko 2 uzupełniane ze specjalnej talii. Do głównego decku dodaje tylko 30 kart.Abiger pisze: ↑28 lut 2023, 16:29 Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Nie wyobrażam sobie gry w Diune bez pierwszego dodatkuAbiger pisze: ↑28 lut 2023, 16:29 Witam,
mam podstawkę i pytanko o dodatki, zwłaszcza najnowszy, jak ktoś już grał. Czy rynek kart nie "rozwadnia się" za bardzo po dołożeniu kart z dodatków (w najnowszym z tego co widzę 75 sztuk) i nie gubi balansu? Grałem dotąd trzy razy, zawsze na 3 graczy i nie miałem wrażenia, że jakaś wielka ilość kart z rynku zostaje zakupiona w toku całej rozgrywki.
Przetestował ktoś może? Dochodzi też kilka nowych elementów drewnianych.itsthisguyagain pisze: ↑11 lis 2022, 08:53No w nowym dodatku będzie tylko kawałek kartonu do toru tleilaxu a reszta to karty.
Długi czas odpowiedzi z mojej stronysasquach pisze: ↑16 lut 2023, 16:01Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.Muad'Dib pisze: ↑16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek
Arrakeen Scout Mode
Domyślam się i jak wyżej wspomniałem, możesz wykorzystać tłumaczenie z appki, żeby przygotować wersję polską.
Oj nawet nie wiedziałem, że czegoś takiego mi brakujeMuad'Dib pisze: ↑15 mar 2023, 18:23Długi czas odpowiedzi z mojej stronysasquach pisze: ↑16 lut 2023, 16:01Jest dostępny w appce dire wolf po polsku.Muad'Dib pisze: ↑16 lut 2023, 14:37 Czy ktoś przerabiał na polski ten moduł? Niby można druknąć po angielsku ale jakoś nie lubię mieszania wersji językowcyh, chyba że karty są po japońsku, wtedy to fajny smaczek
Arrakeen Scout ModeTo, że jest w apce to wiem ale wolałbym sobie wydrukować i wyłączyć telefon w trakcie rozgrywki
![]()
Pomysł na nowe pola z kosztem jest jak najbardziej w porządku. Ale też trzeba uważać z tą "nierównością" frakcji. Ona wcale nie jest wadą - daje motywację, by walczyć o te frakcje - jeśli każda z frakcji będzie dawała bonus w postaci nowego pola, to każdy gracz będzie grał swoje, nie przejmując się pozostałymi (mimo "kosztu" pól niestety rozluźnisz rozgrywkę).itsthisguyagain pisze: ↑18 mar 2023, 10:25 Hej
D:I to moja ulubiona gra. W zasadzie gdyby u mnie w domu był pożar i udałoby mi się uratować jedną grę i tą grą by była diuna imperium to z resztą kolekcji mógłbym się pożegnać z mniejszym żalem (a mam tam parę białych kruków jak np Zakazane Gwiazdy i pomalowany przez żonę blood rage)
Od jakiegoś czasu myślę nad tym, że frakcje są bardzo nierówne tj 2 punkty wpływu u bene gesserit i imperatora nie odblokowują pola planszy. Włożyłem sporo czasu i przemyśleń jakie to mogłyby być pola planszy i wymyśliłem coś takiego: dostawiane dwa pola (czyli zwiększamy ilość pól o 2.
Thinning the herd/ Przerzedzanie stada
Wymagane 2 pkt wpływu u bene gesserit. Symbol pola Żólty trójkąt. Działanie: zniszcz 2 karty
Emperor's Favourite/Ulubieniec Imperatora
Wymagane 2 pkt wpływu u imperatora. Symbol pola Zielony pięciokąt. Działanie: zapłać 2/4/6 scolari za 2/3/4 żołnierzy.
Oba pola nie są polami konfliktu
Co myślicie zanim zacznę robić grafiki do tego homebrewa
Wiem, że jest luźniej ale i tak myślę, że warto.dannte pisze: ↑18 mar 2023, 17:53 Pomysł na nowe pola z kosztem jest jak najbardziej w porządku. Ale też trzeba uważać z tą "nierównością" frakcji. Ona wcale nie jest wadą - daje motywację, by walczyć o te frakcje - jeśli każda z frakcji będzie dawała bonus w postaci nowego pola, to każdy gracz będzie grał swoje, nie przejmując się pozostałymi (mimo "kosztu" pól niestety rozluźnisz rozgrywkę).
Myślę, że pole jest dobre tak jak jest. Specjalnie taki pomysł, że niszczysz dwie karty bo pasuje to świetnie do fluffu bene gesserit. Zniszczenie 2 kart nie daje ci nic natychmiastowo (no chyba, że niszczysz karty z bonusem za zniszczenie) a ulepsza długofalowo twoją talię. Poza tym ile razy skorzystasz z tego pola? 1x/2x na grę? Jeśli więcej to już wpadasz w pułapkę za mocnej optymalizacji i marnujesz super cenne tury agenta.Proponuję w tej sytuacji osłabić trochę te nowe pola:
BG: zamiast niszczenia 2 kart może np. 1 punkt perswazji + zniszczenie karty, albo dwa punkty perswazji (do wyboru przez gracza)
O rety. Przecież diuna to jest gra gdzie z tur agenta musisz wyciskać jak najwięcej. W piątek kolega w jednej turze agenta wystawił do konfliktu 11 żołnierzy+ drednot(w garnizonie miał tylko drednota przed tą turą). A tu dyskutujemy "czy 2 żołnierzy do garnizonu to nie za dużo"?Imp: przemyślałbym koszt, żeby zachęcić do rzadszego odwiedzania pola (bo w twoim przypadku lepiej opłaca się iść tam dwa razy za 2 solarisy, niż poczekać i iść raz za 6 solarisów, by zdobyć 4 żołnierzy) - to pozwoli też zwiększyć ciasnotę na planszy, bo to pole będzie mniej dostępne z psychologicznego punktu widzenia. I 2 solarisy za 2 żołnierzy to według mnie zbyt tanio - ale dawno nie grałem, więc mogę się mylić (być może kwestia tego, że ci żołnierze nie trafiają tylko do garnizonu wystarczająco równoważy ten efekt). Czy testowałeś to rozwiązanie, czy to tylko teoretyczna propozycja?
Jak dobrze policzysz to się okaże, że w podstawce jest tyle samo pól co w IXTo takie moje 3 grosze po analizie na sucho.
Ja sam też jeszcze przed pierwszym dodatkiem wprowadziłem do gry dwa nowe tory (Przemytników i BT) razem z 5 nowymi polami - ale opatrzyłem je takim kosztem, by nie dało się ich odwiedzać zbyt często oraz żeby odwiedzanie ich nie rozmydlało rozgrywki - by nadal było ciasno na planszy. Nie jest to łatwe zadanie. Potęga Ix w tym celu usunęła dwa pola, a Nieśmiertelność dodatkowo podmienia jedno pole i wprowadza możliwość łączenia ze sobą kart, by nie spowalniać tempa rozgrywki.
Nie bo to zbyt skomplikujePS: Możesz jeszcze rozważyć wprowadzenie warunkowych efektów nowych pól: przy 2 pkt. wpływu słabszy efekt, a przy 3 lub 4 mocniejszy.
Jakby coś, wczoraj odebrałem Nieśmiertelność w polskiej wersji z preorderu.
W którym sklepie zamawiałeś? Czekam na swój egzemplarz ale mi jeszcze w aleplanszowki nie wysłali.