Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Trochę mnie martwi wielkość komponentów. O ile do kafli pomieszczeń i figurek nie można się przyczepić, tak widać, że planszetki postaci i przeciwników mogłyby być spokojnie dwa razy mniejsze. Nie lubię niepotrzebnie "rozdmuchanych" komponentów. Swego czasu na przykład bardzo rozbawiły mnie planszetki z nowej (kickstarterowej) Claustrophobii, i wierzcie lub nie ale był to jeden z powodów odpuszczenia sobie tej gry, zaraz po techno-designie tychże planszetek. Z kolei do ogromnych kafli z oryginału też jakoś nigdy nie przywykłem.
A wy jak uważacie? Nie drażni trochę świadomość że gra która mogłaby się ładnie prezentować na stole wylewa się z niego? Uważam że jest to jakiś problem designu, bo jednak w przypadku Darkest Dungeon w centrum akcji na stole powinien znajdować się kafel pomieszczenia z figurkami wraz z kaflem eksploracji/podziemii położonym gdzieś obok, i one właśnie powinny dominować nad resztą komponentów. Planszetki postaci czy rozmaite żetony też są bardzo ważne ale nie powinny skupiać na sobie tyle samo uwagi co wyżej wymienione.
A wy jak uważacie? Nie drażni trochę świadomość że gra która mogłaby się ładnie prezentować na stole wylewa się z niego? Uważam że jest to jakiś problem designu, bo jednak w przypadku Darkest Dungeon w centrum akcji na stole powinien znajdować się kafel pomieszczenia z figurkami wraz z kaflem eksploracji/podziemii położonym gdzieś obok, i one właśnie powinny dominować nad resztą komponentów. Planszetki postaci czy rozmaite żetony też są bardzo ważne ale nie powinny skupiać na sobie tyle samo uwagi co wyżej wymienione.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 mar 2022, 15:02
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 11 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Gdzieś słyszałem jakieś plotki że Lucrum Games ma przetłumaczyć tylko Core Boxa a SG zostaną po angielsku. Czy ktoś wie coś na ten temat i może powiedzieć, że się mylę ?
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Tak początkowo było to zapowiadane przez wydawce.Sajmonella pisze: ↑02 mar 2023, 18:23 Gdzieś słyszałem jakieś plotki że Lucrum Games ma przetłumaczyć tylko Core Boxa a SG zostaną po angielsku. Czy ktoś wie coś na ten temat i może powiedzieć, że się mylę ?
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 03 mar 2022, 15:02
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 11 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
A czy dalej tak jest? Czy coś się w tej sprawie zmieniło ?brazylianwisnia pisze: ↑02 mar 2023, 18:44Tak początkowo było to zapowiadane przez wydawce.Sajmonella pisze: ↑02 mar 2023, 18:23 Gdzieś słyszałem jakieś plotki że Lucrum Games ma przetłumaczyć tylko Core Boxa a SG zostaną po angielsku. Czy ktoś wie coś na ten temat i może powiedzieć, że się mylę ?
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Tego nie pamiętam. Utkwilo mi w pamięci bo w zbiórce trzeba było się decydować na całość po angielsku lub polsko-angielski mix.Sajmonella pisze: ↑02 mar 2023, 18:55A czy dalej tak jest? Czy coś się w tej sprawie zmieniło ?brazylianwisnia pisze: ↑02 mar 2023, 18:44Tak początkowo było to zapowiadane przez wydawce.Sajmonella pisze: ↑02 mar 2023, 18:23 Gdzieś słyszałem jakieś plotki że Lucrum Games ma przetłumaczyć tylko Core Boxa a SG zostaną po angielsku. Czy ktoś wie coś na ten temat i może powiedzieć, że się mylę ?
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Lucrum mowi, ze chce jak najwioecej wydac po polsku
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Te figurki są rewelacyjne.Mendaks pisze: ↑30 mar 2023, 07:02 Zapraszam was na unboxing Darkest Dungeon.
https://youtu.be/QssLChBHuZE
-
- Posty: 921
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 130 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
W ogóle graficznie wygląda to super, poszli całkowicie w wygląd z gry na kompy.Dako_W pisze: ↑30 mar 2023, 07:23Te figurki są rewelacyjne.Mendaks pisze: ↑30 mar 2023, 07:02 Zapraszam was na unboxing Darkest Dungeon.
https://youtu.be/QssLChBHuZE
Żałuję teraz że nie wziąłem all ina.
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Tak całość wygląda świetnie ciekawe jak będzie z grywalnością. Dzisiaj to przetestujęmanicminer pisze: ↑30 mar 2023, 07:45W ogóle graficznie wygląda to super, poszli całkowicie w wygląd z gry na kompy.Dako_W pisze: ↑30 mar 2023, 07:23Te figurki są rewelacyjne.Mendaks pisze: ↑30 mar 2023, 07:02 Zapraszam was na unboxing Darkest Dungeon.
https://youtu.be/QssLChBHuZE
Żałuję teraz że nie wziąłem all ina.
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Odgrażali się może kiedy dowiozą?:)
-
- Posty: 921
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 130 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Właśnie pojawił się mail, a tam.
Wave 2 with other languages and the rest of the expansions might even arrive sooner than you think ... update coming soon.
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Jest to zastanawiające
Albo wszyscy wolą wersję komputerową która też im już się przejadła albo niewiele osób już ją posiada...
Osobiście znalazłem tylko ten wpis na FB Gry planszowe
Spoiler:
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Duża osób wybrała pewnie wersję Polska więc wciąż czeka. Opinie na internecie są bardzo dobre. Wystarczy poczytać na BGG i odsiac opinie osób sfrustrowanych wydawcom. Nie ma co porównywać do gry komputerowej. To inna gra, inne doświadczenie.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 921
- Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
- Has thanked: 86 times
- Been thanked: 130 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Czy taka inna? Z tego co czytałem to poziom trudności jest podobny, grafika identyczna, więc to dobre przełożenie wersji elektronicznej na planszową. Oby w tym roku wyszła.
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Nie no to są zupełnie inne mechaniki, zupełnie co innego. Tak jak napisałeś - dobre przełożenie na grę planszowa ale nie oznacza to, że konkuruje z gra wideo bo opiera się o zupełnie inne mechanizmy.manicminer pisze: ↑01 kwie 2023, 09:40 Czy taka inna? Z tego co czytałem to poziom trudności jest podobny, grafika identyczna, więc to dobre przełożenie wersji elektronicznej na planszową. Oby w tym roku wyszła.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- brazylianwisnia
- Posty: 4259
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 988 times
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
O tym to już od roku wiadomo. Jeśli Mythic wogole przerywa to PL pewne początek '24
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Darkest Dungeon: The Board Game (Nick Niotis, Argyris Pouggouras)
Ok więc graliśmy w składzie 4 osobowym. 3 osoby, które znają komputerowy pierwowzór i 1 kompletnie zielona, kompletnie zielona dodatkowo nie kiwnęła palcem w kontekście zasad. Oczywiście, pierwsze co 3 "znawców" rozkminia combosy z gry, nie patrzą czy skille działają podobnie, wpierw nawymyślali combosów na oznaczanie, na doty(bleed, blight), na stuny, świeżak ogląda obrazki przegląda instrukcje Padło na mark combo, wzieliśmy bounty huntera, muszkieterkę, makaroniarza i crusadera. Wybraliśmy po 3 zdolności (oczywiście w połowie się okazało, że połowa graczy by wymieniła 1 skill jak nie lepiej:D). Setup szybciutki patrzymy quest losujemy mapę lochu, rozkładamy drzwi 3d gdzie na odwrocie (uf najlepszy zakup) i można ruszać. Mamy wygrać 3 walki w pokojach, za każdy dostaniemy 1 xp.
Weszliśmy do lochu i od razu rozkminy czy scoutujemy (tracimy poczytalność, ale widzimy gdzie trzeba iść) no i debato-analiza
Ok zescoutowaliśmy idziemy do pierwszego pokoju z walką, ludzie piszą na grupie Mythic fajna, ale za łatwa. Ciągniemy tor inicjatywy jest 4 bohaterów vs 4 potwory(jak w oryginale) no i 4 potwory z rzędu w tym jednej kryt wpadł no i bounty hunter w pierwszej rundzie 0 hp = deathdoor, myślimy no to grubo tzn. łatwiutko. Na szczęście 3 postacie healują u nas o dziwo moja muszkieterka ma na 1 lvlu najlepszego heala, więc poradziliśmy sobie.
W korytarzach rzucamy 2 kostkami na zawaliska/głód/curio itd. i anulować negatywne efekt można zużywając zapasy którymi całą przygodę trzeba zarządzać, jak czytałem instrukcję, nie byłem przekonany, ale jakiż to super mechanizm i klimatyczny, podobnie w wersji komputerowej przyda się to, zużyć czy nie (wiadomo w komputerowej wywala się zapasy za pamiątki czy pieniądze). Zasady są proste i klarowne wiadomo co jak działa bez filozofii i pochylania się na faq. W walce tak samo można przeciągać np stunując/dotując(bleed/blight) przeciwników i wyszarapać jeszcze 1-2 heale za darmo. Taktyka ma znaczenie przez limity postaci na polach/inicjatywa, dobrze rozegrana walka daje satysfakcje. Bonusy/minusy/statusy są proste i łatwe w obsłudze tłumaczyliśmy kumplowi na bieżąco, szybko załapał. Gra pomimo przeniesienia z 2d and 3d daje dokładnie ten sam vibe jak pierwowzór.
Wydarzenia w osadzie mówią ile dni mamy na odwiedzenie miejsc 1 bohater = 1 miejsce per dzień, niestety mieliśmy tylko 1 dzień, więc szału w osadzie nie zrobiliśmy, można tam ulepszać skille/bohaterów/leczyć rany/choroby/nawyki, pobierać dodatkowe zasoby itd. Ciekawym mechanizmem jest wzięcie cnoty (mam wtedy tylko 10 poczytalności do śmierci od początku lochu, ale dostajemy wzmocnienie).
Podsumowując dla fanów komputerowej must have, dla reszty bardzo przyjemny i satysfakcjonujący DC.
Przepraszam, za chaotyczność, ale co chwilę mi się coś przypominało. Jak ktoś ma pytania to śmiało A chciałem głównie o odczuciach, bo instrukcje to każdy może sobie przeczytać :p
EDIT: wiedziałem, że zapomniałem o czymś:d Różnorodność wrogów 3 walki po 4 przeciwników 1 powtórka tylko, pokoje do walki są różnorodne i każde pole walki ma swoje specjalne zasady na konkretnych polach są konkretne bonusy/kary/skarby/specjalne akcje itd.
Weszliśmy do lochu i od razu rozkminy czy scoutujemy (tracimy poczytalność, ale widzimy gdzie trzeba iść) no i debato-analiza
Ok zescoutowaliśmy idziemy do pierwszego pokoju z walką, ludzie piszą na grupie Mythic fajna, ale za łatwa. Ciągniemy tor inicjatywy jest 4 bohaterów vs 4 potwory(jak w oryginale) no i 4 potwory z rzędu w tym jednej kryt wpadł no i bounty hunter w pierwszej rundzie 0 hp = deathdoor, myślimy no to grubo tzn. łatwiutko. Na szczęście 3 postacie healują u nas o dziwo moja muszkieterka ma na 1 lvlu najlepszego heala, więc poradziliśmy sobie.
W korytarzach rzucamy 2 kostkami na zawaliska/głód/curio itd. i anulować negatywne efekt można zużywając zapasy którymi całą przygodę trzeba zarządzać, jak czytałem instrukcję, nie byłem przekonany, ale jakiż to super mechanizm i klimatyczny, podobnie w wersji komputerowej przyda się to, zużyć czy nie (wiadomo w komputerowej wywala się zapasy za pamiątki czy pieniądze). Zasady są proste i klarowne wiadomo co jak działa bez filozofii i pochylania się na faq. W walce tak samo można przeciągać np stunując/dotując(bleed/blight) przeciwników i wyszarapać jeszcze 1-2 heale za darmo. Taktyka ma znaczenie przez limity postaci na polach/inicjatywa, dobrze rozegrana walka daje satysfakcje. Bonusy/minusy/statusy są proste i łatwe w obsłudze tłumaczyliśmy kumplowi na bieżąco, szybko załapał. Gra pomimo przeniesienia z 2d and 3d daje dokładnie ten sam vibe jak pierwowzór.
Wydarzenia w osadzie mówią ile dni mamy na odwiedzenie miejsc 1 bohater = 1 miejsce per dzień, niestety mieliśmy tylko 1 dzień, więc szału w osadzie nie zrobiliśmy, można tam ulepszać skille/bohaterów/leczyć rany/choroby/nawyki, pobierać dodatkowe zasoby itd. Ciekawym mechanizmem jest wzięcie cnoty (mam wtedy tylko 10 poczytalności do śmierci od początku lochu, ale dostajemy wzmocnienie).
Podsumowując dla fanów komputerowej must have, dla reszty bardzo przyjemny i satysfakcjonujący DC.
Przepraszam, za chaotyczność, ale co chwilę mi się coś przypominało. Jak ktoś ma pytania to śmiało A chciałem głównie o odczuciach, bo instrukcje to każdy może sobie przeczytać :p
EDIT: wiedziałem, że zapomniałem o czymś:d Różnorodność wrogów 3 walki po 4 przeciwników 1 powtórka tylko, pokoje do walki są różnorodne i każde pole walki ma swoje specjalne zasady na konkretnych polach są konkretne bonusy/kary/skarby/specjalne akcje itd.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.