Na horyzoncie nowa gra twórcy Sekigahary i już samo to uważam za ciekawe i warte zwrócenia na ten tytuł uwagi.
Obecnie gra osiągnęła próg P500 na GMT i jest już nawet drukowana, ptaszki ćwierkają (mogę się mylić), że może być wysyłana do ludzi już na przełomie września/października.
Link do BGG
Autor: Matt Calkins
Wydawca: GMT Games
Mechaniki: Hand Management, Set Collection, Simultaneous Action Selection (tyle przynajmniej na razie wiadomo)
Liczba graczy: 2-6 osób

Ze wstępnych informacji wynika, że jest to gra o prostych zasadach, wyścig z negatywną interakcją, brzmi bardzo ciekawie, jak będzie w rzeczywistości, to się okaże.
Opis gry ze strony GMT Games:
Charioteer is a new game from Sekigahara author Matt Calkins. Like Matt's previous games, Charioteer features simple rules, quick play, and novel mechanisms.
Charioteer is a strategic racing game that plays in one hour. Each player controls a chariot in the Circus Maximus of ancient Rome. There's lots of action, and it happens quickly, with simultaneous move selection.
Movement is determined by melding sets from a hand of cards. Every card does more than one thing, and it takes multiple matching cards to make a move. Choosing to use a card in one set means deciding not to use it in another. Timing when to make a critical move is as important as knowing what move to make.
Moves come in four colors, and each has a special advantage. Play a red move to attack your opponents, yellow to recover from disruption, black to turn a sharp corner, and green to sprint.
Each racer begins the game with different abilities, and they improve their skills as the race progresses, leading to big bonuses in their favorite types of moves. Show the emperor the kind of move he prefers, and a racer's skills will increase even faster.
Players deploy tokens to give their moves a special bonus. More tokens can be earned by impressing the crowd with large matching card plays. Players may choose to delay using their best sets until they're big enough to qualify for a fan token.
Some races will be violent and others calm, depending upon whether the players and emperor behave disruptively. Attacks cause damage, which reduces movement speed. Players who specialize in recovery moves may overcome damage quickly. Others may need to carefully deploy their shields on turns when violence is expected.
It's not always clear who's winning the race. Being in front of the pack may not be as important as developing a critical skill, collecting powerful tokens, or keeping damage low. Whip icons allow those who have fallen behind to surge back into competition.
Charioteer is easy to learn. It can be played by bright kids as well as adults. Despite its accessibility, it is a game of skill.
Na stronie wydawcy jest już dostępna (jeszcze nie ostateczna wersja) instrukcji.
Rulebook
Ja jestem kupiony, bo nie wiem dlaczego, ale od razu przypominają mi się te gry z dzieciństwa o dżokejch jeżdzących na koniach w kółko po torze, to te gry z tych wielkich pudeł typu 200gier itp, taki sentyment mi się włącza do dawnych lat, a tutaj jest GMT, Matt Calkins i jeszcze negatywna interakcja, dla mnie bajka.
Jeśli jakaś dobra dusza organizowałaby zbiórkę na ten tytuł (ja nigdy nie zamawiałem jeszcze nic z GMT, więc nie chcę narobić kłopotów), to ja bardzo chętnie dołączę.
Mam nadzieję, że zaciekawiłem Was tytułem, ja na pewno chętnie przetestuję, jeśli tylko uda się dorwać egzemplarz.
Pozdrawiam
EDIT: dodano link do BGG