Katedra Koszmarów - pytania o zasady
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Czy jeśli mam "wydać" wyznawców za wejście na kolejny poziom toru Rytuał to która opcja z podanych jest poprawna:
1)wydaję tylko 3 z limbo
czy
2)wydaję kombinację: 3 z limbo i 1 tracę 1 z terenu z odpowiednim znaczkiem albo wydaje 6 z limbo płacąc po 3 za każdy ze znaczków
?
1)wydaję tylko 3 z limbo
czy
2)wydaję kombinację: 3 z limbo i 1 tracę 1 z terenu z odpowiednim znaczkiem albo wydaje 6 z limbo płacąc po 3 za każdy ze znaczków
?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Wydaję mi się że jeśli nie ma opisanego w efekcie wyznawcy jako kosztu to nie
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Nie możesz robić mixa, albo z planszy albo z limbo. 3 wyznawców z Limbo jest za jeden stopień szary lub niebieski.CheshireCat pisze: ↑04 cze 2023, 02:56 Czy jeśli mam "wydać" wyznawców za wejście na kolejny poziom toru Rytuał to która opcja z podanych jest poprawna:
1)wydaję tylko 3 z limbo
czy
2)wydaję kombinację: 3 z limbo i 1 tracę 1 z terenu z odpowiednim znaczkiem albo wydaje 6 z limbo płacąc po 3 za każdy ze znaczków
?
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
A skąd taka interpretacja? Bo z tego co pamiętam to jest jedno z moich głównych pytań po wertowaniu instrukcji.
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Bo Limbo masz 3ludki na 1stopień na kolor szary i niebieski na jednej stronie instrukcji. A zwykły ruch ma zaznaczone, że tyle ile znaczków na górze rytuału. Limbo zużywa dużo więcej nadal bo aż 3ludkow, z innej powiedzmy puli, ale nadal dużo. Dodatkowo jak rozumiem na karcie bazowej/startowej dodali, że Limbo działa też przy czerwonym. Podejrzewam, że dodali by poprawić balans kartę jak już dawno instrukcja była napisana.
Nie wiem jak byś miał to mieszać 1,5ludka z Limbo i 1 z planszy? Czy jak? Z Limbo nie robisz x2 nie obchodzi Cię ten znaczek.
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Nie jestem pewien tego co piszesz ale w sumie nikt nie jest (instrukcja w wersji alfa). Swoją drogą, gdzie dokładnie jest limbo? Instrukcja też tego nie wspomina ale można przypuszczać, że to ten obszar z 'otchłanią' na prawo od toru.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
No właśnie nie jestem przekonany, że nie płacisz za każdy znaczek (symbolizujacy 1 ludka z odpowiedniego terrytorium) 3 wyznawców z limbo, bo to i tak jednostki i tak stracone... I nie chodziło o mix 1.5x ludka plus 1, bo jaki to miałoby sens?Jdn pisze: ↑05 cze 2023, 21:51Bo Limbo masz 3ludki na 1stopień na kolor szary i niebieski na jednej stronie instrukcji. A zwykły ruch ma zaznaczone, że tyle ile znaczków na górze rytuału. Limbo zużywa dużo więcej nadal bo aż 3ludkow, z innej powiedzmy puli, ale nadal dużo. Dodatkowo jak rozumiem na karcie bazowej/startowej dodali, że Limbo działa też przy czerwonym. Podejrzewam, że dodali by poprawić balans kartę jak już dawno instrukcja była napisana.
Nie wiem jak byś miał to mieszać 1,5ludka z Limbo i 1 z planszy? Czy jak? Z Limbo nie robisz x2 nie obchodzi Cię ten znaczek.
Chodziło mi o miks 3 z limbo + 1 z planszy za wejście na stopnie niebieski zamiast 2 kolesi odpowiednich terrrytoriow.
Choć absolutnie możliwe, że jednak za wspięcie się na stopien po prostu płacimy 3 lim o niezależnie od kosztu w wyznawcach z planszy, ale coś za tanio się wydaje;)
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
I kolejne pytanie Czy twierdzą jest fortecą na potrzeby np rozpatrywania warunków Snów?
Niby jest... ale wprost nie znalazlem tego napisanego w instrukcji.
Walki na terenie Teierdzy wygrywamy automatycznie... czyli nie rozpatrujemy w ogole znaczników? Bo np chciałbym zaatakować i wyliminowac jednostki wrogie z jego twierdzy, czy to w ogóle nie zadziała?
Czy wybór toru początkowy jest wg woli graczy? Tzn można go zmieniać dla każdej kolejnej rozgrywki? Tak mi się wydaje ale znow nie jestem w 100% pewien.
Niby jest... ale wprost nie znalazlem tego napisanego w instrukcji.
Walki na terenie Teierdzy wygrywamy automatycznie... czyli nie rozpatrujemy w ogole znaczników? Bo np chciałbym zaatakować i wyliminowac jednostki wrogie z jego twierdzy, czy to w ogóle nie zadziała?
Czy wybór toru początkowy jest wg woli graczy? Tzn można go zmieniać dla każdej kolejnej rozgrywki? Tak mi się wydaje ale znow nie jestem w 100% pewien.
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Forteca jest twierdzą specjalnego typu. Nie odwrotnie.CheshireCat pisze: ↑06 cze 2023, 02:05 I kolejne pytanie Czy twierdzą jest fortecą na potrzeby np rozpatrywania warunków Snów?
Niby jest... ale wprost nie znalazlem tego napisanego w instrukcji.
Walki na terenie Teierdzy wygrywamy automatycznie... czyli nie rozpatrujemy w ogole znaczników? Bo np chciałbym zaatakować i wyliminowac jednostki wrogie z jego twierdzy, czy to w ogóle nie zadziała?
Czy wybór toru początkowy jest wg woli graczy? Tzn można go zmieniać dla każdej kolejnej rozgrywki? Tak mi się wydaje ale znow nie jestem w 100% pewien.
Odnośnie fortecy to konflikty wygrywasz automatycznie, ale nadal możesz tracić jej poziomy powyżej pierwszego z kart i innych zdarzeń poza konfliktami. Tutaj rozpatrujesz konflikt wg mnie, ale jest w innej części instrukcji napisane, że na samym końcu ustalasz kto wygrał i jak ktoś ma twierdzę to wygrał, a przegrany musi się wycofać z tego pola. Co zdaję się nawet logiczne. Czyli atak na fortecę osłabi ją, ale zawsze zostanie Ci jeden klocek i nigdy poza osłabieniem nie wygrasz. Ale fakt mógłby autor gry to sprostować (jedni gracze ze Stanów tak to tłumaczyli na live). Ale jest nieścisłość w instrukcji co autor miał na myśli.
Początek jest opisany w pkt.7 na stronie 6. I możecie wybrać od którego zaczynacie i macie oznaczyć Znacznikiem Startowym. Tutaj polecam instrukcję Czachy po update bo chyba od 8.pkt numerację mają inaczej niż wersja ang.
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Wydając jednostki na zakupy np. twierdzy etc wracają nam do zasobów a tylko wyznawcy którzy zginęli w walce lądują w Limbo?
Weźże chodźże grać BGG
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Tu się nie zgodzę, w instrukcji jest dosłownie 'Wybierzcie pozycję początkową dla Toru Tury i oznaczcie ją Znacznikiem Startowym.' bez jakiegokolwiek kontekstu czy wspomnienia zasad takiego wyboru. Nie wiem czy tylko ja tak mam ale czytając taki fragment mam wrażenie, że gdzieś zgubiłem akapit 'Wybór pola początkowego' i zaczynam szukać takiej informacji.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Zaraz zaraz chyba Twierdzą jest Forteca specjalna, a nie specjalną Twierdzą Forteca ;p (to kto był synem kogo?;p)Jdn pisze: ↑06 cze 2023, 06:31 Forteca jest twierdzą specjalnego typu. Nie odwrotnie.
Odnośnie fortecy to konflikty wygrywasz automatycznie, ale nadal możesz tracić jej poziomy powyżej pierwszego z kart i innych zdarzeń poza konfliktami. Tutaj rozpatrujesz konflikt wg mnie, ale jest w innej części instrukcji napisane, że na samym końcu ustalasz kto wygrał i jak ktoś ma twierdzę to wygrał, a przegrany musi się wycofać z tego pola. Co zdaję się nawet logiczne. Czyli atak na fortecę osłabi ją, ale zawsze zostanie Ci jeden klocek i nigdy poza osłabieniem nie wygrasz. Ale fakt mógłby autor gry to sprostować
Bo Fortecą to "figurka" każda postawiona na planszy zbudowana z min 1 z 10 klocków a Twierdzą to ta Fortecą z początkowej narożnej lokacji.
Właśnie słowo automatycznie sugeruje brak rozwiązywania konfliktu... dość silna niejasność
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Dokładnie taki mialem tok myślenia.prib4 pisze: ↑06 cze 2023, 07:37Tu się nie zgodzę, w instrukcji jest dosłownie 'Wybierzcie pozycję początkową dla Toru Tury i oznaczcie ją Znacznikiem Startowym.' bez jakiegokolwiek kontekstu czy wspomnienia zasad takiego wyboru. Nie wiem czy tylko ja tak mam ale czytając taki fragment mam wrażenie, że gdzieś zgubiłem akapit 'Wybór pola początkowego' i zaczynam szukać takiej informacji.
Kto i wg jakich zasad wybiera? Pierwszy gracz, demokratycznie cały team, losowo?
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Wg mnie tak dokładnie podaję instukcja: wyeliminowane to te co przepadły w walce, ale znów mam tu 1 wątpliwość czy:
- tylko te co zginęły od znaczków ataku (3 "pazury" z kart Rozwoju/Walki podst.) niezablokowanych tarczami (bo te na pewno są elimnowane)
- te co wyżej plus te co musiały się wycofać a nie miały gdzie, bo tu też w instrukcji użyte jest sformułowanie- eliminacja (moze w innej wersji ale z tym rdzeniem)?
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
W sumie zaraz ekscytacja wieskiem trochę minie i zechcę sprawdzić katedrę... tylko pytań i niejasności jest tyle, że nawet nie chce mi się w to zagłębiać. Może powinniśmy zapanować trochę czachę ? Bo z tego co widziałem to oni problemu nie widzą:/
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Czy tu nie ma bledu?
Gracz 1 wydaje tylko 1 wyznawcę za wspięcie się na pierwsze - niebieskie pole rytuału?

Gracz 1 wydaje tylko 1 wyznawcę za wspięcie się na pierwsze - niebieskie pole rytuału?

Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Pewnie jest ktoś wyłapał na Facebooku pierwszego dnia już to i Czacha nic nie odp.CheshireCat pisze: ↑06 cze 2023, 13:55 Czy tu nie ma bledu?
Gracz 1 wydaje tylko 1 wyznawcę za wspięcie się na pierwsze - niebieskie pole rytuału?
![]()
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Mam kilka pytań odnośnie zasad Katedry Koszmarów:
1- Skrzydlak, koszmar poruszają się według normalnych zasad, czyli obszary muszą być z sobą połączone? (dylemat wynika z gameplayów prototypu, gdzie przelatywali pomiędzy nie połączonymi ale sąsiadującymi polami)
2- Kiedy dokładnie można zagrać kartę snów, a mianowicie chodzi o sytuację że np odrzucam sen pozyskuję taki z napisem w dowolnym momencie wiec jeśli go spełniam to teoretycznie powinienem móc go zagrać odrazu, i co dalej mogę pozyskiwać kolejne sny skoro nie mam na ręce 2?
3- Jak mam to zinterpretować, a mianowicie chodzi o rozstrzyganie konfliktu, jest napisane że w przypadku remisu to aktywny gracz wybiera sposób jego przełamania? Wiec co jako aktywny gracz ogłaszam kto zrobi więcej przysiadów ten zwycięża
.
4- pozostałe jednostki które przegrały konflikt muszą się wycofać i jest napisane: na sąsiednie obszary które kontroluje, na których jest obecna lub puste, po czym jest napisane : jednostki nie mogą wycofać się na obszar kontrolowany przez kogokolwiek innego, i to jest jasne, ale o co chodzi tu : chyba że na tym obszarze znajdują się już jednostki strony przegranej
, to jakieś masło maślane
. I jeszcze w temacie: jednostki które nie mogą zostać przesunięte są eliminowane, więc skoro eliminowane to znaczy że trafiają do Limbo?
I mam rozumieć że tak samo rozpatruję jednostki cienia? (Oczywiście nie chodzi tu o limbo a o zasady wycofania)
Dobra to jedyne niejasności których doświadczyłem, reszta zasad jest dla mnie jasna.
Za pomoc z góry dziękuje
. Pozdrawiam
1- Skrzydlak, koszmar poruszają się według normalnych zasad, czyli obszary muszą być z sobą połączone? (dylemat wynika z gameplayów prototypu, gdzie przelatywali pomiędzy nie połączonymi ale sąsiadującymi polami)
2- Kiedy dokładnie można zagrać kartę snów, a mianowicie chodzi o sytuację że np odrzucam sen pozyskuję taki z napisem w dowolnym momencie wiec jeśli go spełniam to teoretycznie powinienem móc go zagrać odrazu, i co dalej mogę pozyskiwać kolejne sny skoro nie mam na ręce 2?
3- Jak mam to zinterpretować, a mianowicie chodzi o rozstrzyganie konfliktu, jest napisane że w przypadku remisu to aktywny gracz wybiera sposób jego przełamania? Wiec co jako aktywny gracz ogłaszam kto zrobi więcej przysiadów ten zwycięża

4- pozostałe jednostki które przegrały konflikt muszą się wycofać i jest napisane: na sąsiednie obszary które kontroluje, na których jest obecna lub puste, po czym jest napisane : jednostki nie mogą wycofać się na obszar kontrolowany przez kogokolwiek innego, i to jest jasne, ale o co chodzi tu : chyba że na tym obszarze znajdują się już jednostki strony przegranej
I mam rozumieć że tak samo rozpatruję jednostki cienia? (Oczywiście nie chodzi tu o limbo a o zasady wycofania)
Dobra to jedyne niejasności których doświadczyłem, reszta zasad jest dla mnie jasna.
Za pomoc z góry dziękuje
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
W każdym takim przypadku chodzi o twoich wyznawców. Pozdrawiam.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 29 lis 2012, 00:18
- Been thanked: 2 times
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Czy po skonczeniu sie tali kart rozwoju (praktycznie koncowka gry) karty odrzucone sie tasuje? Zakladam ze tak... niestety po drigiej grze widze ze instrukcja jest jednak bardzo niedopracowana.
Co sie dzieje po wypełnieniu otchłani jednostkami do poziomu limitu? Tzn czy przy kolejnych pożeranych jednostkach usuwane jednostki idą poza otchłań? Czy nie można już pożerać?
Jeden z graczy który wygrał konflikt jako nagordoe dostał możliwość przeniesienia śpiącego na dowolne pole nocy.

Czy robil to od razu blokując możliwość reakcji (Czy w ogóle jest taka opcja?) Innych graczy Czy dopiero pod koniec tury gracza tylko zamiast na wyznaczone pole to na odpowiednie pole?
Co sie dzieje po wypełnieniu otchłani jednostkami do poziomu limitu? Tzn czy przy kolejnych pożeranych jednostkach usuwane jednostki idą poza otchłań? Czy nie można już pożerać?
Jeden z graczy który wygrał konflikt jako nagordoe dostał możliwość przeniesienia śpiącego na dowolne pole nocy.

Czy robil to od razu blokując możliwość reakcji (Czy w ogóle jest taka opcja?) Innych graczy Czy dopiero pod koniec tury gracza tylko zamiast na wyznaczone pole to na odpowiednie pole?
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Tak po skończeniu tali tasujemy i tworzymy nową talie dobierania.CheshireCat pisze: ↑08 cze 2023, 01:43 Czy po skonczeniu sie tali kart rozwoju (praktycznie koncowka gry) karty odrzucone sie tasuje? Zakladam ze tak... niestety po drigiej grze widze ze instrukcja jest jednak bardzo niedopracowana.
Co sie dzieje po wypełnieniu otchłani jednostkami do poziomu limitu? Tzn czy przy kolejnych pożeranych jednostkach usuwane jednostki idą poza otchłań? Czy nie można już pożerać?
Jeden z graczy który wygrał konflikt jako nagordoe dostał możliwość przeniesienia śpiącego na dowolne pole nocy.
Czy robil to od razu blokując możliwość reakcji (Czy w ogóle jest taka opcja?) Innych graczy Czy dopiero pod koniec tury gracza tylko zamiast na wyznaczone pole to na odpowiednie pole?
Wypełnienie otchłani uruchamia koniec gry, dogrywamy grę tak żeby każdy gracz miał ta samą ilość zagranych akcji, w tym czasie wszystkie pożarte jednostki normalnie trafiają do otchłani.
Możliwość przeniesienia śniącego odbywa się zgodnie z regułami, nikogo nie blokuje, ma za zadanie w ramach nagrody umożliwić graczowi wybranie w kolejnej jego kolejce akcji na którą ma ochotę.
Re: Katedra Koszmarów - pytania o zasady
Moja interpretacja wynika z analizy wszystkich kart i instrukcji, nie mogę być na 100% pewny że nie jest inaczej, dokładniej mam na myśli to że wszelaki ponoszony koszt zawsze odbywa sie za pomocą wyznawców, spina się to również fabularnie, chodź ta karta może być wyjątkiem od reguły.
Ps. Jeśli miał bym spekulować to bardziej w tą stronę że chodzi tu o odrzucenie wyznawcy z puli gracza całkowicie z gry, chodź karta rozwoju też wchodzi w rachubę, za to zdziwił bym się jak by to dotyczyło snu z zebranej puli, no niestety konkretną odpowiedz mogą nam udzielić wyłącznie twórcy gry


Pozdrawiam.