Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
U mnie na 12 rozgrywek, 50% z nich wygrał pierwszy gracz. Żetony terenu czy to przy 5 czy to przy 3 graczach, nigdy się nie skończyły.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Hardkor
- Posty: 5190
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jakim cudem nie macie żadnego żetonu? Grałem już 10 partii i nigdy się nawet nie zbliżyłem do tego by cała kupka zniknęła.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja grałem 3 razy w trzy osoby i 1 raz w dwie osoby, i jeszcze nigdy pierwszy gracz nie wygrał, za to ostatni gracz wygrał 3/4 rozgrywek. Zwykle u nas wygląda tak, że ostatni gracz pierwszy wskakuje na poziom 2, pierwszy idzie na potwora poziomu 1, a jak jeszcze przyfarci z wydarzeniem i może kupić jakiś przedmiot za złoto (np. kuszę czy kastet) to już się zaczyna tworzyć kula śnieżna
Dodam przy tym, że jednak ekipy zawsze był mocno mieszane, jeszcze nie grałem żeby każdy już był dobrze obeznany z zasadami, pewnie ma to tutaj znaczenie.
A gra samo w sobie jest świetna, chociaż czuję trochę rozczarowanie eliksirami i zaawansowaną walką potworów. Pierwszych używamy dużo mniej niż bym chciał, w zasadzie głównie w walce wiedźmin-wiedźmin, bo walki z potworami są jednak z reguły łatwe, zwłaszcza jak ma się 1 atak. W przypadku zaawansowanych potworów za to mam wrażenie, że ich kart jest po prostu za mało, walki nie bolą tak bardzo, jak mogłyby, bo jednak większość z nich usunie się atakiem i wchodzi tylko pasywka. Mam w planach w weekend poszukać homerules żeby te walki były trudniejsze. A z homerules, które stosujemy, to tylko wspomniany już w tym wątku, że nie można 2 razy zwiększyć reputacji zabijając potwora tego samego poziomu. Ten warunek imo powinien być od początku w grze, dziwne że przeoczyli jakie to może mieć konswekwencje i jak bezużyteczne mogą przez to być potwory 3 poziomu.

A gra samo w sobie jest świetna, chociaż czuję trochę rozczarowanie eliksirami i zaawansowaną walką potworów. Pierwszych używamy dużo mniej niż bym chciał, w zasadzie głównie w walce wiedźmin-wiedźmin, bo walki z potworami są jednak z reguły łatwe, zwłaszcza jak ma się 1 atak. W przypadku zaawansowanych potworów za to mam wrażenie, że ich kart jest po prostu za mało, walki nie bolą tak bardzo, jak mogłyby, bo jednak większość z nich usunie się atakiem i wchodzi tylko pasywka. Mam w planach w weekend poszukać homerules żeby te walki były trudniejsze. A z homerules, które stosujemy, to tylko wspomniany już w tym wątku, że nie można 2 razy zwiększyć reputacji zabijając potwora tego samego poziomu. Ten warunek imo powinien być od początku w grze, dziwne że przeoczyli jakie to może mieć konswekwencje i jak bezużyteczne mogą przez to być potwory 3 poziomu.
- sqb1978
- Posty: 2638
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 149 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jeśli rzeczywiście jest problem z tym, że pierwszy gracz ma większe szanse na wygraną, to zawsze można nieco zmodyfikować reguły.
Ale na potwierdzenie takiej hipotezy potrzebne byłoby pare setek lub tysięcy rozgrywek, a nie kilka.
Może na bgg da się takie informacje wyciągnąć?
Ale na potwierdzenie takiej hipotezy potrzebne byłoby pare setek lub tysięcy rozgrywek, a nie kilka.
Może na bgg da się takie informacje wyciągnąć?
Sprzedam: nic
- Hardkor
- Posty: 5190
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wtasowuj sobie zawsze te 4 specjalne ataki potwora (my tak robimy) i powinno być lepiej. Dodatkowo warto dodać petardyTermigez pisze: ↑30 cze 2023, 11:49 Ja grałem 3 razy w trzy osoby i 1 raz w dwie osoby, i jeszcze nigdy pierwszy gracz nie wygrał, za to ostatni gracz wygrał 3/4 rozgrywek. Zwykle u nas wygląda tak, że ostatni gracz pierwszy wskakuje na poziom 2, pierwszy idzie na potwora poziomu 1, a jak jeszcze przyfarci z wydarzeniem i może kupić jakiś przedmiot za złoto (np. kuszę czy kastet) to już się zaczyna tworzyć kula śnieżnaDodam przy tym, że jednak ekipy zawsze był mocno mieszane, jeszcze nie grałem żeby każdy już był dobrze obeznany z zasadami, pewnie ma to tutaj znaczenie.
A gra samo w sobie jest świetna, chociaż czuję trochę rozczarowanie eliksirami i zaawansowaną walką potworów. Pierwszych używamy dużo mniej niż bym chciał, w zasadzie głównie w walce wiedźmin-wiedźmin, bo walki z potworami są jednak z reguły łatwe, zwłaszcza jak ma się 1 atak. W przypadku zaawansowanych potworów za to mam wrażenie, że ich kart jest po prostu za mało, walki nie bolą tak bardzo, jak mogłyby, bo jednak większość z nich usunie się atakiem i wchodzi tylko pasywka. Mam w planach w weekend poszukać homerules żeby te walki były trudniejsze. A z homerules, które stosujemy, to tylko wspomniany już w tym wątku, że nie można 2 razy zwiększyć reputacji zabijając potwora tego samego poziomu. Ten warunek imo powinien być od początku w grze, dziwne że przeoczyli jakie to może mieć konswekwencje i jak bezużyteczne mogą przez to być potwory 3 poziomu.

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tylko w wariancie 2 osobym częściej wygrywa 2 drugi gracz.BOLLO pisze: ↑30 cze 2023, 09:50 Ma to sens i też o tym myślałem pierwotnie ale po 4 grach gdzie pierwszy przegrywał jakoś ta premia za bycie "pierwszym" w rozgrywce nie jest adekwatna przy setupie gry bo:
-podniesiesz max 1 atrybut w pierwszej rundzie (chyba że wygrasz w pokerze to max 2)
-poruszysz się o max 3 pola
Dodatkowo pole startowe Wiedzminów nie jest zbalansowane bo:
ostatni gracz podniesie w pierwszej rundzie przy dobrym rozdaniu kart nawet 4 atrybuty (szkoła niedzwiedzia) wskakując na 2lvl i poruszy się sporo dalej niż pierwszy gracz. Albo moja analiza jest kulawa i czegoś nie zrozumiałem z instrukcji albo jednak ostatni gracz ma łatwiej.![]()
Kolejna sprawa żetony terenu. Strona 11 jak się skończą to nie dobierasz tropu (mozesz wziac inny) a jak masz questa z tym terenem i nie ma zetonu to go nie robisz. I teraz tak powiedzmy ze walczysz z potworem i przegrywasz , mozesz pobrac jego trop ale go nie pobierasz bo go nie masz. Kolejna sprawa nigdzie w instrukcji pza stroną 26 pkt2 nie widziałem że te zetony uzyte "jakoś" się wtasowuje. Może się zatem zdarzyć że gracze puki nie pokonają danego potwora z obszaru np górskiego nie będa mogli robić zadań z tych obszarów bo nie będzie żetonów.....
Wg. statystyk jeśli graczy jest więcej niż 2 to zawsze większe szanse na wygraną na 1 gracz.
Bardzo dobrze, nie widzę powodu by NTP nie używać w grze z każdym innym dodatkiem tbh xD
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- RUNner
- Posty: 4279
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
W grze przygodowej, w której sporo zależy od losu, analizujecie kolejność graczy i jej wpływ na wynik? Gratuluję poczucia humoru
Przecież tu jest tyle zmiennych, że należałoby rozegrać z 1000 partii w tym samym składzie osobowym. Nie dość, że pozycje startowe Wiedźminów różnią się balansem, to jeszcze ich zdolności specjalne są inne. Inne też napotykają przygody o różnych konsekwencjach. Inaczej też budują swoje talie. Nie lepiej po prostu grać i sobie nie psuć zabawy tymi pseudotezami, których nie sposób udowodnić?

Przecież tu jest tyle zmiennych, że należałoby rozegrać z 1000 partii w tym samym składzie osobowym. Nie dość, że pozycje startowe Wiedźminów różnią się balansem, to jeszcze ich zdolności specjalne są inne. Inne też napotykają przygody o różnych konsekwencjach. Inaczej też budują swoje talie. Nie lepiej po prostu grać i sobie nie psuć zabawy tymi pseudotezami, których nie sposób udowodnić?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To jasne (: Uściślając, chodziło mi o bardziej o "Legendarne łowy", czy podczas rozgrywki z tym dodatkiem, gracze polują jeszcze na zwykłe potwory, bo widzą korzyści ze zdobywanych trofeów, czy olewają potwory i idą w statystyki. W związku z tym nie byłoby znaczenia czy dołożysz NTP czy nie (:
Nie musisz odpowiadać, żeby nie spoilerować uciechy z odkrywania gry (; Jak piszesz, że razem śmiga, to spróbujemy kolejną rozgrywkę z LŁ.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Kumplu, ale weź sobie meliski zaparz.RUNner pisze: ↑30 cze 2023, 12:22 W grze przygodowej, w której sporo zależy od losu, analizujecie kolejność graczy i jej wpływ na wynik? Gratuluję poczucia humoru![]()
Przecież tu jest tyle zmiennych, że należałoby rozegrać z 1000 partii w tym samym składzie osobowym. Nie dość, że pozycje startowe Wiedźminów różnią się balansem, to jeszcze ich zdolności specjalne są inne. Inne też napotykają przygody o różnych konsekwencjach. Inaczej też budują swoje talie. Nie lepiej po prostu grać i sobie nie psuć zabawy tymi pseudotezami, których nie sposób udowodnić?
Czego nie sposób udowodnić? Że kolejność graczy może mieć znaczenie? No przecież właśnie to robią. To ze to nie jest jedyny czynnik wpływający na wynik gry to inna sprawa. Ilość graczy i używana postać też były brane pod uwagę.
Statystyk nie widziałeś ale dowalić się to pierwszy xD
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- BOLLO
- Posty: 6317
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 1981 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wierzysz w to że ta gra była testowana tysiące razy....sqb1978 pisze: ↑30 cze 2023, 11:51 Jeśli rzeczywiście jest problem z tym, że pierwszy gracz ma większe szanse na wygraną, to zawsze można nieco zmodyfikować reguły.
Ale na potwierdzenie takiej hipotezy potrzebne byłoby pare setek lub tysięcy rozgrywek, a nie kilka.
Może na bgg da się takie informacje wyciągnąć?

A widzisz czyli ktoś jednak potwierdza moją "spiskową hipoteze"Termigez pisze: ↑30 cze 2023, 11:49 a grałem 3 razy w trzy osoby i 1 raz w dwie osoby, i jeszcze nigdy pierwszy gracz nie wygrał, za to ostatni gracz wygrał 3/4 rozgrywek. Zwykle u nas wygląda tak, że ostatni gracz pierwszy wskakuje na poziom 2, pierwszy idzie na potwora poziomu 1, a jak jeszcze przyfarci z wydarzeniem i może kupić jakiś przedmiot za złoto (np. kuszę czy kastet) to już się zaczyna tworzyć kula śnieżnaDodam przy tym, że jednak ekipy zawsze był mocno mieszane, jeszcze nie grałem żeby każdy już był dobrze obeznany z zasadami, pewnie ma to tutaj znaczenie.

mogę poprosić o link?
Tak według mnie Niedzwiedz ma najlepiej gdy jest ostatnim graczem.
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To oczywiste, raczej się nie spinam o to, że w moich rozgrywkach zdarza się, że to ten pierwszy gracz częściej wygrywa, bo sama zabawa jest przednia. Nie mniej jednak pamiętam, że ten pierwszy gracz często wygrywa. Dopóki nikt nie gra ciri to mi w sumie zwisa kto wygra, jak chcę grać o zwycięstwo to wyciągam grube euro:D
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Hardkor
- Posty: 5190
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak polują, bo potwór legendarny ma stały pancerz zależnie od poziomu reputacji. W związku z tym i tak chcesz wejść na ten ostatni lub przedostatni poziom toru reputacji, aby miał tego pancerza mniej.Langus pisze: ↑30 cze 2023, 12:53To jasne (: Uściślając, chodziło mi o bardziej o "Legendarne łowy", czy podczas rozgrywki z tym dodatkiem, gracze polują jeszcze na zwykłe potwory, bo widzą korzyści ze zdobywanych trofeów, czy olewają potwory i idą w statystyki. W związku z tym nie byłoby znaczenia czy dołożysz NTP czy nie (:
Nie musisz odpowiadać, żeby nie spoilerować uciechy z odkrywania gry (; Jak piszesz, że razem śmiga, to spróbujemy kolejną rozgrywkę z LŁ.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- BOLLO
- Posty: 6317
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 1981 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Totalnie hipotetycznie ale bedac ostatnim graczem grajac nidzwiedziem w pierwszej rundzie mamy 2lvl postaci wraz ze wszystkimi atrybutami.

Dziękuje ale jednak statystyka na 30 partii to jednak nie jest jakaś mega miarodajna. Co nie zmienia faktu że być może tak jest . Nie przeczę, u mnie po prostu statystyki mówią co innego. Ja nie mam z tym problemu po prostu byłem ciekaw czy ktoś to analizował pod tym względem. Ja lubię sobie pofarmić i porobić trochę questów.

Dziękuje ale jednak statystyka na 30 partii to jednak nie jest jakaś mega miarodajna. Co nie zmienia faktu że być może tak jest . Nie przeczę, u mnie po prostu statystyki mówią co innego. Ja nie mam z tym problemu po prostu byłem ciekaw czy ktoś to analizował pod tym względem. Ja lubię sobie pofarmić i porobić trochę questów.
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 96 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Ja ide dalej i do puli zycia potwora wg jego karty po prostu dodaje wszystkie 4 karty specjalne - czyli nie dość że zawsze są wszystkie to potwory są też wytrzymalsze o 4 PŻ.Hardkor pisze: ↑30 cze 2023, 11:56Wtasowuj sobie zawsze te 4 specjalne ataki potwora (my tak robimy) i powinno być lepiej. Dodatkowo warto dodać petardyTermigez pisze: ↑30 cze 2023, 11:49 Ja grałem 3 razy w trzy osoby i 1 raz w dwie osoby, i jeszcze nigdy pierwszy gracz nie wygrał, za to ostatni gracz wygrał 3/4 rozgrywek. Zwykle u nas wygląda tak, że ostatni gracz pierwszy wskakuje na poziom 2, pierwszy idzie na potwora poziomu 1, a jak jeszcze przyfarci z wydarzeniem i może kupić jakiś przedmiot za złoto (np. kuszę czy kastet) to już się zaczyna tworzyć kula śnieżnaDodam przy tym, że jednak ekipy zawsze był mocno mieszane, jeszcze nie grałem żeby każdy już był dobrze obeznany z zasadami, pewnie ma to tutaj znaczenie.
A gra samo w sobie jest świetna, chociaż czuję trochę rozczarowanie eliksirami i zaawansowaną walką potworów. Pierwszych używamy dużo mniej niż bym chciał, w zasadzie głównie w walce wiedźmin-wiedźmin, bo walki z potworami są jednak z reguły łatwe, zwłaszcza jak ma się 1 atak. W przypadku zaawansowanych potworów za to mam wrażenie, że ich kart jest po prostu za mało, walki nie bolą tak bardzo, jak mogłyby, bo jednak większość z nich usunie się atakiem i wchodzi tylko pasywka. Mam w planach w weekend poszukać homerules żeby te walki były trudniejsze. A z homerules, które stosujemy, to tylko wspomniany już w tym wątku, że nie można 2 razy zwiększyć reputacji zabijając potwora tego samego poziomu. Ten warunek imo powinien być od początku w grze, dziwne że przeoczyli jakie to może mieć konswekwencje i jak bezużyteczne mogą przez to być potwory 3 poziomu.![]()
Dzięki temu walki są trochę większym wyzwaniem

pozdr,
farm
- ave.crux
- Posty: 1884
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 900 times
- Been thanked: 1454 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To w ogóle jest trasa bez sensu. Abstrahując od tego, że musisz mieć jeszcze te 5 kart, które podejdą do miejscówek to jest lepsza.

Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 26 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
No i tak po prawdzie nie tylko niedźwiedziem możesz wbić ten 2 poziom jeśli masz te pięć kart. Każdy z Wiedźminów jest w stanie przy pięciu ruchach zwiększyć sobie wszystkie statystyki na 2 poziom, niektórzy, jeśli pieniążki pozwolą, mogą też jedną wbić na trzeci, bo mają możliwą trasę przechodzącą przez same szkoły i miejsca treningu.
- EsperanzaDMV
- Posty: 1777
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 750 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jakim cudem w jednym ruchu można wbić trzeci poziom, skąd tyle kasy na to?schen pisze: ↑30 cze 2023, 15:50 No i tak po prawdzie nie tylko niedźwiedziem możesz wbić ten 2 poziom jeśli masz te pięć kart. Każdy z Wiedźminów jest w stanie przy pięciu ruchach zwiększyć sobie wszystkie statystyki na 2 poziom, niektórzy, jeśli pieniążki pozwolą, mogą też jedną wbić na trzeci, bo mają możliwą trasę przechodzącą przez same szkoły i miejsca treningu.
- Hardkor
- Posty: 5190
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
5 kasy. Zaczynając jako 3 albo 4 osoba masz tyle na start.EsperanzaDMV pisze: ↑30 cze 2023, 16:23Jakim cudem w jednym ruchu można wbić trzeci poziom, skąd tyle kasy na to?schen pisze: ↑30 cze 2023, 15:50 No i tak po prawdzie nie tylko niedźwiedziem możesz wbić ten 2 poziom jeśli masz te pięć kart. Każdy z Wiedźminów jest w stanie przy pięciu ruchach zwiększyć sobie wszystkie statystyki na 2 poziom, niektórzy, jeśli pieniążki pozwolą, mogą też jedną wbić na trzeci, bo mają możliwą trasę przechodzącą przez same szkoły i miejsca treningu.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 26 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jako czwarty gracz masz 7 złota, to już wystarczająco by wbić 2 statystyki na 2 poziom i jedną na 3, do tego dwa darmowe wbicia zgarniasz z pól z treningu.EsperanzaDMV pisze: ↑30 cze 2023, 16:23Jakim cudem w jednym ruchu można wbić trzeci poziom, skąd tyle kasy na to?schen pisze: ↑30 cze 2023, 15:50 No i tak po prawdzie nie tylko niedźwiedziem możesz wbić ten 2 poziom jeśli masz te pięć kart. Każdy z Wiedźminów jest w stanie przy pięciu ruchach zwiększyć sobie wszystkie statystyki na 2 poziom, niektórzy, jeśli pieniążki pozwolą, mogą też jedną wbić na trzeci, bo mają możliwą trasę przechodzącą przez same szkoły i miejsca treningu.
EDIT: Takiej trasy w sumie nie mają jedynie Niedźwiedź i Gryf.
- sqb1978
- Posty: 2638
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 149 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie wiem jak to testowano, zresztą nie odnoszę się do testów tylko do statystyki i danych od graczy, którzy notują swoje rozgrywki na BGG.BOLLO pisze: ↑30 cze 2023, 13:01Wierzysz w to że ta gra była testowana tysiące razy....sqb1978 pisze: ↑30 cze 2023, 11:51 Jeśli rzeczywiście jest problem z tym, że pierwszy gracz ma większe szanse na wygraną, to zawsze można nieco zmodyfikować reguły.
Ale na potwierdzenie takiej hipotezy potrzebne byłoby pare setek lub tysięcy rozgrywek, a nie kilka.
Może na bgg da się takie informacje wyciągnąć?Setki partii by przetestować "pierwszego gracza" też brzmią raczej zbyt optymistycznie.
W ostatniej rozgrywce w Wieśka solo grałem 4 razy w kości i miałem 3 razy fulla. Czy powinienem wnioskować, że w grze solo jest łatwiej wyrzucić fulla? mniej więcej tak odbieram twierdzenia o przewadze pierwszego gracza, gdzie jest tak dużo losowości.
Sprzedam: nic
- EsperanzaDMV
- Posty: 1777
- Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 750 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dobra, nie doczytałem że chodzi o jedną umiejętność na 3. poziom, myślałem że całą postać na 3lvl już w pierwszym ruchu i miałem spore "WTF"schen pisze: ↑30 cze 2023, 16:36Jako czwarty gracz masz 7 złota, to już wystarczająco by wbić 2 statystyki na 2 poziom i jedną na 3, do tego dwa darmowe wbicia zgarniasz z pól z treningu.EsperanzaDMV pisze: ↑30 cze 2023, 16:23Jakim cudem w jednym ruchu można wbić trzeci poziom, skąd tyle kasy na to?schen pisze: ↑30 cze 2023, 15:50 No i tak po prawdzie nie tylko niedźwiedziem możesz wbić ten 2 poziom jeśli masz te pięć kart. Każdy z Wiedźminów jest w stanie przy pięciu ruchach zwiększyć sobie wszystkie statystyki na 2 poziom, niektórzy, jeśli pieniążki pozwolą, mogą też jedną wbić na trzeci, bo mają możliwą trasę przechodzącą przez same szkoły i miejsca treningu.
EDIT: Takiej trasy w sumie nie mają jedynie Niedźwiedź i Gryf.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Warto zauważyć że bardzo często pierwszym graczem jest ten który najbardziej ogarnia grę i tłumaczy ją innym. Więc statystyki będą przekłamane
- pavel
- Posty: 876
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 134 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Szukacie na siłę strategii, wpływu, statystyk ilości wygranej pierwszego gracza. Zużyte żetony to nie problem, bo w tej grze można grać, nie robiąc progresu z questami i innymi polami gdzie dane żetony są. 1/2/3/4 gracz i ich kolejność, na moje nie ma znaczenia. Planowanie tego co się robi też nie ma sporego znaczenia. Uważam, że największy wpływ na grę ma dociąg kart, używanie petard, ewentualnie eliksirów. Punkty zdobywamy po przez walkę, pomijam punkt za medytacje. Mało kto dąży do tego. Czyli istotą, strategią gry jest posiadanie dobrych kart, które dają kombinacje, nawet ilość ma w większości walk mniejsze znaczenie.
Odczuwam, że to jedyna ręcz jaką można planować w tej grze, losowość jest na tyle spora, że zastanawianie się nad przewagą pierwszego gracza, czy próba zbalansowania pozostałych graczy większą ilością kart i złota jest tylko kosmetycznym zabiegiem autora.
Odczuwam, że to jedyna ręcz jaką można planować w tej grze, losowość jest na tyle spora, że zastanawianie się nad przewagą pierwszego gracza, czy próba zbalansowania pozostałych graczy większą ilością kart i złota jest tylko kosmetycznym zabiegiem autora.