https://boardgamegeek.com/boardgame/383 ... innovation

Opublikowana została już instrukcja, którą można znaleźć na stronie Capstone Games:
https://capstone-games.com/board-games/ ... nnovation/
Po przejrzeniu, przede wszystkim zwraca uwagę ogromna zmienność początkowego rozłożenia gry:
1. Gramy teraz złożeniem 2 osobnych elementów - terenu i rasy. Daje to sporą ilość kombinacji potencjalnych "starych ras".
2. Dochodzą zaawansowane technologie kupowane za nowy zasób - książki.
3. Dochodzi ekstra punktowanie w ostatniej rundzie, losowane na start.
4. Technologie są losowo rozkładane a do tego mają różne bonusy - podbicia i książki
5. Mamy ekstra akcje jak za manę - tym razem za książki i one także są losowane na start.
6. Losowane są na start dostępne twierdze (w tej wersji TM pałace) - nie są one związane z rasą (!) a po prostu dostępne kto pierwszy ten lepszy.
Całość wydaje się polem do ogromnej analizy startowego ustawienia i naprawdę dużej unikalności rozgrywek. Brak modularnej mapy trochę boli, ale za to jest mapa i pewne elementy ustawienia na 2-3 graczy, więc powinno być ciaśniej w mniejszym gronie.
Ja czekam z niecierpliwością jako weteran TM i trochę weteran Gai. Lubię bardzo oryginalną TM za ciasnotę mapy i w Gai zawsze mi nie pasowała ta swoboda kosmosu, a w Age of Innovations wracamy na stare śmiecie - ciasną mapę i walkę o każdy skrawek lądu.
Premiera na stronie Capstone zapowiedziana na sierpień, więc zapewne odbędzie się na Genconie. Dla mnie must buy!