Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
castelano pisze: ↑13 mar 2023, 12:18
Cześć. Grałem kilka partii, instrukcja ogarnięta dwukrotnie, przeczytałem cały wątek ale nadal nie rozumie i nie ogarniam ulepszania nadzorców. Ulepszam z rozkazu albo podczas aktywacji lokacji w której mam urzędnika. Wtedy place i gotowe. Są doradcy którzy zmniejszają koszt ale dla mnie było jasne że tylko tennkodzt który jest na karcie. Dlaczego ulepszając pana od drewna mogę ulepszyć za dwa mniej pana od Chi(bo mam takiego doradcę). Gdzie jest taka reguła. Z tej karty dla mnie to nie wynika. I o jakim trigowaniu piszecie.?
Pozdrawiam
Przypomnij dokładny tekst z karty. Z tego co kojarze to ulepszajac nadzorce (jakiegokolwiek) możesz ulepszyć KONKRETNEGO Z KARTY nadzorce za dwa mniej.
Zakładamy, że masz Alchemika, który obniża ulepszanie złota.
Odpalasz ulepszenie gościa od drewna -> możesz w ramach tego samego ulepszenia ulepszyć również gościa od złota ze zniżką
Odpalasz ulepszenie goscia od złota -> Ulepszasz gościa od złota za pełną/obniżoną cenę (zależy od tekstu karty), a nastepnie możesz drugi raz go ulepszyć i druga cena na pewno jest obniżona
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hardkor pisze: ↑13 mar 2023, 12:26
Przypomnij dokładny tekst z karty. Z tego co kojarze to ulepszajac nadzorce (jakiegokolwiek) możesz ulepszyć KONKRETNEGO Z KARTY nadzorce za dwa mniej.
Te 4 karty miały mocno spartolone tłumaczenie, ich zamierzone działanie ani trochę nie działało tak jak wynikało z polskiego tekstu.
Zamierzony efekt: ulepszając dowolnego nadzorcę (za pełny koszt) możesz dodatkowo ulepszyć wskazanego na karcie doradcę ze zniżką
To co wynikało z polskiej karty: masz zniżkę na ulepszanie konkretnego doradcy wskazanego na karcie
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Dziękuje.
A powiedzcie mi czy gdy mam generała który ma zdolność 2pkt zw. Za każdego pasywnego doradcę za każdego łucznika w strefie mury to dla mnie strefa muru i według instrukcji to również strefa odpoczynku. Czy punktujemy? U nas tak ale pokazcie że jest inaczej
castelano pisze: ↑13 mar 2023, 13:04
Dziękuje.
A powiedzcie mi czy gdy mam generała który ma zdolność 2pkt zw. Za każdego pasywnego doradcę za każdego łucznika w strefie mury to dla mnie strefa muru i według instrukcji to również strefa odpoczynku. Czy punktujemy? U nas tak ale pokazcie że jest inaczej
Nie rozumiem do końca pytania, ale strefa odpoczynku zawiera się w sekcji muru.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
castelano pisze: ↑13 mar 2023, 13:25
Czy jest ekstra punktowanie z generała kiedy mam łucznika w strefie odpoczynku, która jest strefa muru.
No to napisz jaki to generał (dokładny opis słowo w słowo), bo opis powyżej jest taki, ze nie rozumiem ani słowa xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Jeden projektant pisze: "6. Tak. Szczur porusza się po karcie każdego gracza i zawsze musi zmienić lokację. Natomiast karta szczura, która określa decydenta zmienia się tylko raz do roku."
Zaś drugi kilka stron dalej:
Haniel pisze: ↑20 gru 2022, 14:00
Raz, po wszystkich rozkazach
Kolejne niejasności:
1."potasuj karty doradców z rozszerzenia szczur z kartami z gry podstawowej..." Nigdy nie miałem kart doradców ze szczura, jak to jest?
2.
Strefa odpoczynku jest sekcja muru, czyli rozumie że na jednostki czy z drugiej karty łuczników punktuje?
3. W dalszym ciągu nie rozumie jak przygotować talię kart hordy z dodatkow... A dokładnie z taki podstawowej jakie typy kart mam wyrzuci? Na jakie typy dzięki te karty hordy?
4. Wczoraj w trakcie rozgrywki z machinami wojennymi stwierdziłem że one bardzo mało strzelaja? Jak często je aktywuje się? Gdzieś wyżej doczytałem że wlocznika wymieniamy na swojego również przy budowie( z instrukcji to nie wynikało) więc można oddać kolejny strzał. Natomiast da się jeszcze w jakiś sposób aktywować machiny?
castelano pisze: ↑17 mar 2023, 13:23
Panowie zastanówcie się
OK, zastanowiłem, nawet spojrzałem do FAQ, które jest na stronie AR w sekcji download i podtrzymuję swoje słowa, co do szczura
2. Tak, strefa odpoczynku to też sekcja muru.
3. Jakbyś pisał troszkę bardziej poprawnie, to łatwiej by mi było pomóc, ale spróbuję. Karty hordy są różne, ale zawsze w grze powinieneś mieć 3 z danego typu (dla gier 3+ graczy), czyli kartę o takiej samej nazwie, ale z inną sekcją muru na pleckach. Jeśli chcesz wymieniać karty z podstawki na takie z dodatku, to musisz usunąć 3 takiej samej nazwie i dodać 3 o takiej samej nazwie z dodatku. W sensie jeśli karta się nazywa drwale w podstawce, to możesz ich usunąć 3 karty o takiej nazwie, i wrzucić do decku 3 karty o nazwie trębacze. To jest zgodnie z zasadami w rulebooku.
Jak już lepiej znasz grę, to możesz do bardziej świadomie mieszać
4. Przy budowie maszyny (budujesz je tam gdzie mury i barykady), przy budowie muru i przy zabiciu karty hordy, o ile dobrze pamiętam
Ostatnio zmieniony 17 mar 2023, 15:15 przez Haniel, łącznie zmieniany 1 raz.
Karty rakiet - tak.
Nie wiem czy o dobrych kartach myślę, tym bardziej nie znam polskich nazw, więc najlepiej w pytaniu podawać umiejętność oprócz nazwy, ale jeśli chodzi o generała który w fazie dochodu dobiera taktyki i advisora który daje zasoby za dobieranie taktyki to tak, działa. Zwracam tylko uwagę na "each time", czyli niezależnie od liczby dobieranych naraz taktyk bonus dostajemy raz. Zgadłem? ;p
Dokładnie tak!
Z tym jednorazowym bonusem to już było wyjaśnione na poprzedniej stronie
Ale pytań ciąg dalszy:
1. Podczas umieszczania włócznika na wieży, wymienić na własnego można tylko kiedy pokona się kartę Hordy? Kiedy buduje się nową kondygnację muru wtedy nie można wymieniać włóczników innych graczy?
2. Czy budowa nowego segmentu muru wyzwala też inne czynności wykonywane z różnych dodatków?
Np. Nowy segment muru -> zdobycie nagrody cesarza -> postawienie/wymiana włócznika na wieży -> strzał z jednej z sąsiadujących machin wojennych?
3. Karta Hordy Trebusz Oblężniczy - jeśli jest wylosowana jako jedna z kart w pierwszym rzędzie, to dajemy ją do trzeciego rzędu zgodnie z oznaczeniem widniejącym na niedociągniętej jeszcze karcie?
Dalej lecimy uzupełniając luki w pierwszym rzędzie?
4. Karta Hordy Drabiny Oblężnicze - jej zdolność jest rozpatrywana dopiero podczas szturmu w zimie? Wszyscy żołnierze są zabijani razem z włócznikami w sąsiadujących wieżach?
5. Jeśli karty umiejętności Czyngis-Chana mówią, że nie można ratować żołnierzy (w tej sekcji gdzie stoi jego figurka), to np. karta taktyki pozwalająca ratować żołnierzy nie ma tutaj zastosowania? Pierwszeństwo mają karty Czyngis-Chana?
6. Czy Szczura przestawia się po fazie Czyszczenia Hordy każdego gracza?
7. Karty Szczura - jeśli trzeba wybrać gracza np. z najmniejszą ilością urzędników, to chodzi o urzędników dostępnych w puli czy na planszy?
Kilka kart ma podobne wymagania i nie do końca było jasne które figurki liczyć.
8. Podczas łączenia kilku dodatków normalnie tasujemy wszystkich doradców/generałów/artefakty razem?
1. Można, działa to analogicznie.
2. Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie to tak, trigger wyzwala wydarzenie lub nieraz więcej wydarzeń, które czasem wyzwalają kolejne.
3. Tak kładziemy jak opisujesz. Następną dociągamy też tak jak piszesz ale jeśli zostało jeszcze coś do pociągnięcia.
4. Zdolność jest rozpatrywana w Assault Phase, tak. Wszyscy żołnierze są zabijani, tak. Natomiast żołnierze z wieży są zdejmowani i też trafiają do puli gracza, ale nie są zabijani w rozumieniu mechaniki gry (nie aktywują efektów "gdy zginie żołnierz" ani nie mogą być uratowani).
5. Karta taktyki o której mowa jedyne co robi to obniża KOSZT ratowania żołnierzy do 0. Czyli normalnie ratujesz za 2, z taktyką ratujesz za 0. GK mówi, że nie można ratować żołnierzy wcale. Nie ma znaczenia czy miałoby to kosztować dwa, zero czy miałoby jeszcze jakiś inny koszt, po prostu nie można tego zrobić wcale. Więc te efekty w ogóle nie stoją ze sobą w sprzeczności. Ale efekt ostatecznie jest taki jak mówisz, GK ma tutaj niejako "pierwszeństwo" i taka karta taktyki nie zadziała w tym przypadku.
6. Tak. Szczur porusza się po karcie każdego gracza i zawsze musi zmienić lokację. Natomiast karta szczura, która określa decydenta zmienia się tylko raz do roku.
7. Wszystkich wykupionych, czyli pula gracza i na planszy. Jeśli chodzi o żołnierzy to ponownie wszystkich wykupionych, tyle że w tym przypadku nie liczymy tych z puli (analogicznie jak przy urzędnikach odpadają figurki jeszcze w Emperor's Embassy) i nie liczymy overseerów (nie są już żołnierzami tylko poganiaczami).
8. Jeśli używasz całych dodatków to tak. Spokojnie można sobie to wymieszać i będzie ok. Uwaga tylko na hordy, bo te są w dodatkach trochę mocniejsze i mają swoje zasady setupu jak je podmieniać. Ponadto artefakty z dodatku chyba scenariuszowego punktują w trakcie gry a nie na końcu, to trzeba mieć na uwadze.
Jeśli natomiast chcesz tylko rozszerzyć sobie pulę kart bez dodawania całych dodatków to generalnie też spoko, ale trzeba sobie przejrzeć efekty czy nie korzystają z jakiejś mechaniki z którą nie gracie (lub jak się trafi podmienić)
No to po udziałach z gry dla Lukashi :-p
PS, jest polski FAQ??
1. Czy Qin Jiushao oprócz czerpania punktów na koniec rozgrywki z artefaktów (20pkt. za każdą z kart), punktuje również za spełnienie warunków na nich zapisanych?
2. Ile i jak rozmieścić machin wojennych podczas przygotowania do rozgrywki solo z dodatkiem "Czarny Proch"?
Mam pytanie dotyczące gry 3 osobowej zazwyczaj grałem w 4 teraz zbliża się partia w 3 osoby. I w końcu jak to jest gramy z 3 sekcjami muru na 3 osoby czy z 2 sekcjami.? Dodatkowo mieliśmy w grupie mylne rozumienie co się dzieje z żołnierzami w chwili śmierci. Czyli jak po zbiciu karty hordy trzeba rozpatrzeć współczynnik śmiertelności to tej jednostki co mają ginąć wracają do naszej puli czy definitywnie wypadają z gry?
Heniek1990 pisze: ↑30 cze 2023, 08:31
Mam pytanie dotyczące gry 3 osobowej zazwyczaj grałem w 4 teraz zbliża się partia w 3 osoby. I w końcu jak to jest gramy z 3 sekcjami muru na 3 osoby czy z 2 sekcjami.?
Gracie z trzema skecjami - tylko w rozgrywkach dwuosobowych (i solo) "zamyka się" lewą sekcję. muru.
Heniek1990 pisze: ↑30 cze 2023, 08:31Dodatkowo mieliśmy w grupie mylne rozumienie co się dzieje z żołnierzami w chwili śmierci. Czyli jak po zbiciu karty hordy trzeba rozpatrzeć współczynnik śmiertelności to tej jednostki co mają ginąć wracają do naszej puli czy definitywnie wypadają z gry?
Wracają do puli:
Rulebook 2.0, str 10. pisze:Zabici Żołnierze wracają do odpowiednich pul graczy, chyba że zostaną Uratowani zgodnie z zasadami opisanymi w kolejnej części instrukcji.
Aleksandreus pisze: ↑13 lip 2023, 23:33
Takie pytanie:
Czy można zagrać solo przeciwko dwóm czy też większej ilości botów pomijając w ten sposób Klan Trzciny? Czy zaburzy to balans gry?
Można, z tym że mogą się dziać dziwne rzeczy bo to rozwiązanie było mało testowane. No i oficjalnie nie ma takiego trybu więc będzie brakowało komponentów - planszetek generałów AI oraz ich kart rozkazów, ale w tym przypadku w miarę łatwo to sobie zastąpić.
Natomiast wiem, że na dwie osoby część graczy gra bez klanu trzciny, w zamian za to z generałem AI i sobie chwali
Mam następujące pytanie o Wlocznikow i umieszczanie ich na kartach hord: Jeżeli pierwszy cały rząd karty jest zajęty, to drugi rząd staje się dostępny dla włóczników?
Drugie pytanie: Czy w drugim rzędzie na pojedynczych polach można umieszczać tylko rany od łuczników? I w konsekwencji Czy figurka kawalerzysty „nie mieści się” nie może on w żaden sposób zaatakować hordy?
Włócznicy mogą atakować tylko pierwszy rząd, i niestety nawet jak pierwszy rząd jest zajęty nie mogą oni atakować na kolejne.
Chodzi pewnie o kartę włócznicy,i tak jeśli jest ona na 2 lub 3 rzędzie to tylko łucznicy mogą ich zaatakować.
Jak kawaleria się nie mieści nie może zostać położona na karcie hordy
Cześć,
Jak rozumiecie zapis z dodatku czarny proch, który mówi:
Machina wojenna nie trafia w poniższych przypadkach:
*Kiedy Rany, które zadaje, zakryłby punkty witalne mające już znacznik Rany
*Kiedy Rany, które zadaje, przykryłby miejsce bez punktów witalnych na karcie hordy.
W takim wypadku, atak z takiej machiny wojennej jest całkowicie nieudany, marnowany, nic się nie dzieje ?
Czy po prostu zakrywasz znacznikami ran te pola które zostały puste ?
Poproszę o rozwianie dwóch wątpliwości. Gramy pierwszą partię, 2 osoby. Uważam, że poprawne odpowiedzi to 2x TAK, ale wolę się upewnić.
1. Jesień, moja tura, aktywacja lokalizacji. Aktywować powinno się wszystkie zielone (specjalne - tak się chyba nazywają) z co najmniej jednym urzędnikiem oraz wszystkie zwykłe/czerwone, o ile wszystkie pola są wypełnione.
Czy w trakcie mojej tury aktywowane są (dozwolone do aktywacji) lokalizacje, w których ja nie mam żadnego swojego urzędnika?
2. Klan Trzciny (właściwa wymowa według języka ulicy Klan Ciny). Czy ten klan korzysta ze środkowego pola kart rozkazów graczy? Tj. np. czy przesuwa 2 urzędników do 2 różnych lokalizacji? Wtedy tym przesunięciem zarządza tzw. Wódz (ten od najlepszej herbaty) czy aktywny gracz?
nolify pisze: ↑04 lut 2024, 13:45
Poproszę o rozwianie dwóch wątpliwości. Gramy pierwszą partię, 2 osoby. Uważam, że poprawne odpowiedzi to 2x TAK, ale wolę się upewnić.
1. Jesień, moja tura, aktywacja lokalizacji. Aktywować powinno się wszystkie zielone (specjalne - tak się chyba nazywają) z co najmniej jednym urzędnikiem oraz wszystkie zwykłe/czerwone, o ile wszystkie pola są wypełnione.
Czy w trakcie mojej tury aktywowane są (dozwolone do aktywacji) lokalizacje, w których ja nie mam żadnego swojego urzędnika?
2. Klan Trzciny (właściwa wymowa według języka ulicy Klan Ciny). Czy ten klan korzysta ze środkowego pola kart rozkazów graczy? Tj. np. czy przesuwa 2 urzędników do 2 różnych lokalizacji? Wtedy tym przesunięciem zarządza tzw. Wódz (ten od najlepszej herbaty) czy aktywny gracz?
Dwa razy tak. Decyzje za Klan Trzciny podejmuje aktywny gracz, jeśli nie ma akurat aktywnego gracza to ten wyżej na herbacie
Czy nic nie stoi na przeszkodzie w używaniu kart generałów, taktyk, doradców i artefaktów z zestawu Pradawne Kroniki/Czyngis-chan w standardowych rozgrywkach kompetytywnych i kooperacyjnych? Czy jednak zaburza to w jakikolwiek sposób balans gry? Czy wspomniane karty są potężniejsze, ponieważ wyzwania scenariuszy i Temudżyna są bardziej wymagające niż standardowa gra?
Zasady gry są całkiem jednoznaczne. Grasz jakikolwiek scenariusz (Pradawne Kroniki) to wtedy używasz kart z ikoną PK.
Grasz przeciwko Czyngis-chanowi, to wtedy wtasowujesz karty Temudżyna.
Ale czy stałe używanie wszystkich elementów to zły pomysł?
Przejrzałem karty z SG i w zasadzie tylko karty generałów dla 5ciu graczy nie mają sensu (przy grze innej niż 5ciu graczy) ponieważ ich zdolności przynoszą korzyści kiedy przy stole siedzi wielu graczy.
Dodam, że nie rozważam dodawania do standardowych rozgrywek kart hordy Czyngis-chana czy nagród cesarza.