Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Czy uruchomienie pułapki kończy ruch aktywnego gracza?
Np. Gracz przechodzi przez zielony pokój do niebieskiego, który chce aktywować, w zielonym pokoju inny gracz uruchamianie pułapkę. Czy gracz dochodzi do pokoju niebieskiego, czy kończy ruch gdzie uruchomila sie pułapka?
Np. Gracz przechodzi przez zielony pokój do niebieskiego, który chce aktywować, w zielonym pokoju inny gracz uruchamianie pułapkę. Czy gracz dochodzi do pokoju niebieskiego, czy kończy ruch gdzie uruchomila sie pułapka?
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pułapka uruchamia się, gdy gracz kończy ruch w pomieszczeniu danego koloru, a nie gdy przez taki przechodzi. Dodatkowo nie ma wpływu na wykonywaną akcję przez danego gracza (chyba, że rezultat odpalenia tej pułapki mówi inaczej).Rykas pisze: ↑22 mar 2023, 09:11 Czy uruchomienie pułapki kończy ruch aktywnego gracza?
Np. Gracz przechodzi przez zielony pokój do niebieskiego, który chce aktywować, w zielonym pokoju inny gracz uruchamianie pułapkę. Czy gracz dochodzi do pokoju niebieskiego, czy kończy ruch gdzie uruchomila sie pułapka?
EDIT: Błąd, poniżej poprawne wyjaśnienie pułapki.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2023, 11:01 przez Montesque, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
serio tak jest?
W instrukcji przy objaśnieniu pułapek (s. 27) stoi:
W instrukcji przy objaśnieniu pułapek (s. 27) stoi:
Kiedy Mag porusza się do pomieszczenia w kolorze, wskazanym
na karcie pułapki, to zostaje ona uruchomiona. Kiedy to następuje, należy
odkryć kartę pułapki i zastosować efekt zgodny
z kolorem pomieszczenia. Pułapka nie jest uruchamiana przez figurki już
znajdujące się w pomieszczeniu lub opuszczające go.
Efekt uruchomionego czaru ochronnego lub pułapki, przerywa właśnie
rozgrywaną akcję i musi zostać w pełni rozstrzygnięty zanim gra zostanie
wznowiona. Kiedy Mag zostanie pokonany w efekcie uruchomienia pułapki,
nie kończy wykonywania akcji (więcej na temat obrażeń i pokonania na
stronie 30), a swoją turę rozgrywa kolejny gracz.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
"do pomieszczenia" - a nie gdy przechodzi przez pomieszczenie.aeiou871 pisze: ↑22 mar 2023, 09:54 serio tak jest?
W instrukcji przy objaśnieniu pułapek (s. 27) stoi:Kiedy Mag porusza się do pomieszczenia w kolorze, wskazanym
na karcie pułapki, to zostaje ona uruchomiona. Kiedy to następuje, należy
odkryć kartę pułapki i zastosować efekt zgodny
z kolorem pomieszczenia. Pułapka nie jest uruchamiana przez figurki już
znajdujące się w pomieszczeniu lub opuszczające go.
Efekt uruchomionego czaru ochronnego lub pułapki, przerywa właśnie
rozgrywaną akcję i musi zostać w pełni rozstrzygnięty zanim gra zostanie
wznowiona. Kiedy Mag zostanie pokonany w efekcie uruchomienia pułapki,
nie kończy wykonywania akcji (więcej na temat obrażeń i pokonania na
stronie 30), a swoją turę rozgrywa kolejny gracz.
Tak, a w praktyce pułapki zazwyczaj odpalają się, gdy gracz skończy wykonywać swoją akcję. Czasem jest inaczej, ale jest to zawsze konkretnie na karcie pułapki napisane.
-
- Posty: 1028
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Czyli przechodząc przez pomieszczenie, nie wchodzę do tego pomieszczenia? Trochę się to kłóci z logiką i nie widzę nigdzie w zasadach rozróżnienia między przechodzeniem a wchodzeniem do pomieszczenia - jeśli takie istnieje, to wskaż je, proszę. RAW wejście oznacza aktywację pułapki.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Większość pułapek ma tekst kiedy wkracza( czyli rozumiem że również przechodzi), a niektóre mają gdy kończy ruch.
Kolejne pytanie. Czy pułapki i ochrony na których mamy żeton, ale jeszcze nie wykonaliśmy ich działania, trzeba odrzucić, żeby wyjść z celi? (są to nasze ostatnie karty, oraz brak akcji fizycznych) czy jest to traktowane jako użyty czar i nie można go odrzucić więc zostajemy w celi?
Kolejne pytanie. Czy pułapki i ochrony na których mamy żeton, ale jeszcze nie wykonaliśmy ich działania, trzeba odrzucić, żeby wyjść z celi? (są to nasze ostatnie karty, oraz brak akcji fizycznych) czy jest to traktowane jako użyty czar i nie można go odrzucić więc zostajemy w celi?
- nidhog
- Posty: 1960
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
W pełni się nie zgodzę

Właśnie sam wpadłeś w pułapkę - Pułapkę błędnego tłumaczenia.
W angielskiej instrukcji jest to dużo jaśniej wskazane:
Spoiler:
Dodatkowo przerywa akcję modelu ( maga w tym wypadku) w momencie aktywacji, a akcja modelu kontynuowana jest po rozpatrzeniu pułapki. Chyba, że mag nie dożyje do swojej akcji (Pułapka lub jej następstwa go zabiją) . Wtedy maga tura kończy się.
Dlatego takie ważne jest by jasno wskazywać, którędy idzie mag. I ja uczulam na to tłumacząc grę, by każdy pokazywał figurką/ręka którędy idzie a nie dokąd.
Aktywna ochrona, czy pułapka może zostać zamieniona na ruch. Jest to dosłownie napisane na końcu strony 23 w instrukcji pod opisem zamiany czaru na ruch.Rykas pisze: ↑22 mar 2023, 10:41 Większość pułapek ma tekst kiedy wkracza( czyli rozumiem że również przechodzi), a niektóre mają gdy kończy ruch.
Kolejne pytanie. Czy pułapki i ochrony na których mamy żeton, ale jeszcze nie wykonaliśmy ich działania, trzeba odrzucić, żeby wyjść z celi? (są to nasze ostatnie karty, oraz brak akcji fizycznych) czy jest to traktowane jako użyty czar i nie można go odrzucić więc zostajemy w celi?
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Tak, graliśmy źle.
Jak właśnie doczytałem, nawet drugi przykład w instrukcji mówi o przechodzeniu przez pokój i odpaleniu pułapki.
Dzięki

Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości

1. Czu usunąć można tylko swój ołtarz?
2. Czy muszę uleczyć wszystkie figurki? Czy mogę wybrać które chce a które nie?

3. Czy po tym jak ktoś zginie z powodu burzy z piorunami nadal ma żeton zakazu przemieszczania się na następną turę?

4. Spisek kradnie połowę punktów z wydarzenia po prawej stronie dołu karty czy sumy po lewej i prawej?
5. Kradnie oznacza że czarna róża dostaje zmniejszona liczbe punktów?
- nidhog
- Posty: 1960
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
1. Nie ma oznaczenia własności - możesz każdyRykas pisze: ↑22 mar 2023, 11:12 1. Czu usunąć można tylko swój ołtarz?
2. Czy muszę uleczyć wszystkie figurki? Czy mogę wybrać które chce a które nie?
3. Czy po tym jak ktoś zginie z powodu burzy z piorunami nadal ma żeton zakazu przemieszczania się na następną turę?
4. Spisek kradnie połowę punktów z wydarzenia po prawej stronie dołu karty czy sumy po lewej i prawej?
5. Kradnie oznacza że czarna róża dostaje zmniejszona liczbe punktów?
2. Musisz. Aczkolwiek aż do wartości 3, a 0 tez jest wartością aż do 3
3. Nie. Po śmierci (trafieniu do celi) żetony są usuwane.
4. Spisek powoduje usunięcie karty wydarzeń z stołu, a to daje punkty róży. Dlatego kradniemy z prawej, czyli za usunięcie.
5. Tak.
Black Rose Wars: Rebirth
Dobra, niech mi to ktoś przetłumaczy na ludzki język:
"Możliwe jest wybranie figurki jako fałszywego celu Efektu, który dotyczy (maga, ewokacji, figurki). Taka figurka nie znajduje się w Loży, co ma na celu umożliwenie magowi zastosowanie jak największej części danego Efektu. Fałszywy Cel nie otrzymuje żadnych obrażeń."
Czy tu chodzi o to, że jak mam zaklęcie (zaklęcie zmyślone) np. "Wybierz maga, zadaj mu 3 obrażenia. Wylecz sobie 3 obrażenia" To mogę wybrać "nicość" jako cel, który powinien otrzymać obrażenia i tylko się wyleczyć? I czy dotyczy to tylko zaklęć z nieskończonym zasięgiem?
EDIT: Widzę, PYTANIE DOTYCZY REBIRTH, chyba moderacja uznała, że 2 wątki są niepotrzebne.
EDIT 2: Jest gdzieś angielska wersja instrukcji do Rebirth? Może tam niektóre rzeczy są jaśniej wytłumaczone.
"Możliwe jest wybranie figurki jako fałszywego celu Efektu, który dotyczy (maga, ewokacji, figurki). Taka figurka nie znajduje się w Loży, co ma na celu umożliwenie magowi zastosowanie jak największej części danego Efektu. Fałszywy Cel nie otrzymuje żadnych obrażeń."
Czy tu chodzi o to, że jak mam zaklęcie (zaklęcie zmyślone) np. "Wybierz maga, zadaj mu 3 obrażenia. Wylecz sobie 3 obrażenia" To mogę wybrać "nicość" jako cel, który powinien otrzymać obrażenia i tylko się wyleczyć? I czy dotyczy to tylko zaklęć z nieskończonym zasięgiem?
EDIT: Widzę, PYTANIE DOTYCZY REBIRTH, chyba moderacja uznała, że 2 wątki są niepotrzebne.
EDIT 2: Jest gdzieś angielska wersja instrukcji do Rebirth? Może tam niektóre rzeczy są jaśniej wytłumaczone.
Re: Black Rose Wars: Rebirth
Moim zdaniem tak jak napisałeś, czyli wybierasz sobie do jakiegoś fragmentu efektu cel, który fizycznie nie istnieje (nicość, zmyślona figurka itd.), żeby zastosować dalszą część całego efektu, bo zawsze musisz stosować efekty od kropki do kropki.Błysk pisze: ↑12 sty 2024, 14:54 Dobra, niech mi to ktoś przetłumaczy na ludzki język:
"Możliwe jest wybranie figurki jako fałszywego celu Efektu, który dotyczy (maga, ewokacji, figurki). Taka figurka nie znajduje się w Loży, co ma na celu umożliwenie magowi zastosowanie jak największej części danego Efektu. Fałszywy Cel nie otrzymuje żadnych obrażeń."
Czy tu chodzi o to, że jak mam zaklęcie (zaklęcie zmyślone) np. "Wybierz maga, zadaj mu 3 obrażenia. Wylecz sobie 3 obrażenia" To mogę wybrać "nicość" jako cel, który powinien otrzymać obrażenia i tylko się wyleczyć? I czy dotyczy to tylko zaklęć z nieskończonym zasięgiem?
EDIT: Widzę, PYTANIE DOTYCZY REBIRTH, chyba moderacja uznała, że 2 wątki są niepotrzebne.
EDIT 2: Jest gdzieś angielska wersja instrukcji do Rebirth? Może tam niektóre rzeczy są jaśniej wytłumaczone.
Angielska instrukcja jest na stronie ludusów: https://app.ludusmagnusstudio.com/pages ... rRules.php#! , ale w zasadzie mówi to samo.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
I kolejne pytanie, bo może jestem głupi, albo za bardzo podejrzliwy co do wordingu (z doświadczenia w innych karciankach):
Zaklęcie "Źródło życia": Zasięg 2, CEL: kafel.
"Możesz umieścić wybraną przez siebie figurkę w Pomieszczeniu, które jest 1 kafel od celu. Ulecz 2. Zyskaj 1 Punkt".
Do czego powinienem odnosić ulecz? DO SIEBIE (rzucającego czar, niezależnie od tego gdzie jest jego mag), Do wszystkich figurek na kaflu celu, do figurki, którą przesunąłem poza zasięg czaru?
To samo odnosi się do efektu Zyskaj 1 punkt. KTO? Ja, wszyscy magowie na kaflu, w który wycelowałem, wszyscy magowie posiadajacy jakąkolwiek figurkę na kaflu, który był celem?
A właściwie to czy jeśli efekt działa na wszystkich w pomieszczeniu, to czy jakoś to rozdzielam (ten dostanie 1 ulecz, a ten też 1 ulecz i to tyle, bo suma to ulecz 2), czy wszyscy dostają 2 ulecz, czy może ja decyduję kto dostanie 2 ulecz?
Czy to jest gdzieś wyjaśnione w instrukcji, jak ten wording działa? Bo porobili keywordy, ale nigdzie ich nie wytłumaczyli (poza Cierpieniem, które jest zdefiniowane, ale nie w instrukcji XD). Chyba, że ja tego po prostu nie potrafię znaleźć.
I jeszcze pytanie o rozstrzyganie efektów. Efekt mówi "odrzuć A lub B". Mam A, nie mam B. Czy muszę odrzucić A, czy mogę spróbować wykonać efekt wybierając do odrzucenia B, którego nie posiadam?
Zaklęcie "Źródło życia": Zasięg 2, CEL: kafel.
"Możesz umieścić wybraną przez siebie figurkę w Pomieszczeniu, które jest 1 kafel od celu. Ulecz 2. Zyskaj 1 Punkt".
Do czego powinienem odnosić ulecz? DO SIEBIE (rzucającego czar, niezależnie od tego gdzie jest jego mag), Do wszystkich figurek na kaflu celu, do figurki, którą przesunąłem poza zasięg czaru?
To samo odnosi się do efektu Zyskaj 1 punkt. KTO? Ja, wszyscy magowie na kaflu, w który wycelowałem, wszyscy magowie posiadajacy jakąkolwiek figurkę na kaflu, który był celem?
A właściwie to czy jeśli efekt działa na wszystkich w pomieszczeniu, to czy jakoś to rozdzielam (ten dostanie 1 ulecz, a ten też 1 ulecz i to tyle, bo suma to ulecz 2), czy wszyscy dostają 2 ulecz, czy może ja decyduję kto dostanie 2 ulecz?
Czy to jest gdzieś wyjaśnione w instrukcji, jak ten wording działa? Bo porobili keywordy, ale nigdzie ich nie wytłumaczyli (poza Cierpieniem, które jest zdefiniowane, ale nie w instrukcji XD). Chyba, że ja tego po prostu nie potrafię znaleźć.
I jeszcze pytanie o rozstrzyganie efektów. Efekt mówi "odrzuć A lub B". Mam A, nie mam B. Czy muszę odrzucić A, czy mogę spróbować wykonać efekt wybierając do odrzucenia B, którego nie posiadam?
- BOLLO
- Posty: 6342
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1312 times
- Been thanked: 2002 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Tak do siebie, leczysz siebie o 2 pkt i dostajesz 1punkt.
Ja mam pierwszą wersję i tam mam kodex (osobna instrukcja) ale niewiele on wyjaśnia.
Skoro nie posiadasz B (opcja wyboru) to analogicznie musisz zrobić A.

Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Dzięki! Czyli mogę uogólnić, że efekt ulecz i zyskaj odnosi się zawsze do rzucającego, jeśli nie jest napisane inaczej?
Natomiast efekty zadaj obrażenia/ zamień dotyczą zawsze celu lub wszystkich na kaflu (jeśli to kafel był celem)?
Właśnie taki kodeks by się przydał (dobrze napisany) w rebirth nie ma, albo ja nie dostałem.
- BOLLO
- Posty: 6342
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1312 times
- Been thanked: 2002 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Tak, możesz tak przyjąć. Natomiast jeżeli chodzi o obrażenia to masz na kartach podane (ikona) czy dotyczy to konkretnie MAGA czy innego wskazanego celu. Czasem możesz chcieć zabić/zranić np własną ewokacje (nie pamiętam dokładnie czy to legalne ale pamiętam że tak robiliśmy) aby coś tam zyskać dzięki temu.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pierwsza (niepełna) partia BRW:R za nami. Oczywiście już pojawiły się pewne pytania:
1) Nekrotyczne Feromony
Jak interpretować "celem jest ten mag". Czy aktywowana ewokacja musi zaatakować maga, który aktywował pułapkę? Czy tylko od tego maga mierzymy zasięg, w którym wybieramy ewokację?
2) Ewokacja Umbra - do jednego gracza można przypisać do 3 takich, tak? Po jednej na każdy slot ewokacji
3) Szkoła Koszmaru i Umbry - karta szkoły mówi: "Figurce Koszmaru jest przypisana podstawka w kolorze Maga do którego został przypisany" ale przecież w pudełku nie ma takich podstawek, tylko te czarne półksiężyce xD niestety jest to tekst na karcie nie w instrukcji, więc sobie angielskiej wersji nie sprawdzę.
4) Z wykorzystaniem dodatku Ukryte Kolce (z poprzedniego core boxa, dodatek dla 5-6 gracza) zrobiliśmy sobie improwizowany tryb 5-osobowy. Swoją drogą - dość łatwo to zrobić dzięki czarnym obręczom Avatara. W BRW:R, przynajmniej w podstawce, magowie mają następujące statystyki życie/rozmiar ręki - albo 10/8, albo 11/7. Zdziwiło mnie, że Marco z ukrytych kolców ma bodajże 9/9 - przede wszystkim miał mniej życia niż wszyscy pozostali, a rozmiar ręki nie był zbyt użyteczny. Zastanawiam się czy było to celowe - może dlatego, że ma mocne personalne zaklęcie obronne (zignoruj efekt zaklęcia i coś tam jeszcze), czy może jest on po prostu niezbyt kompatybilny z Rebirth.
1) Nekrotyczne Feromony
Spoiler:
2) Ewokacja Umbra - do jednego gracza można przypisać do 3 takich, tak? Po jednej na każdy slot ewokacji
3) Szkoła Koszmaru i Umbry - karta szkoły mówi: "Figurce Koszmaru jest przypisana podstawka w kolorze Maga do którego został przypisany" ale przecież w pudełku nie ma takich podstawek, tylko te czarne półksiężyce xD niestety jest to tekst na karcie nie w instrukcji, więc sobie angielskiej wersji nie sprawdzę.
4) Z wykorzystaniem dodatku Ukryte Kolce (z poprzedniego core boxa, dodatek dla 5-6 gracza) zrobiliśmy sobie improwizowany tryb 5-osobowy. Swoją drogą - dość łatwo to zrobić dzięki czarnym obręczom Avatara. W BRW:R, przynajmniej w podstawce, magowie mają następujące statystyki życie/rozmiar ręki - albo 10/8, albo 11/7. Zdziwiło mnie, że Marco z ukrytych kolców ma bodajże 9/9 - przede wszystkim miał mniej życia niż wszyscy pozostali, a rozmiar ręki nie był zbyt użyteczny. Zastanawiam się czy było to celowe - może dlatego, że ma mocne personalne zaklęcie obronne (zignoruj efekt zaklęcia i coś tam jeszcze), czy może jest on po prostu niezbyt kompatybilny z Rebirth.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
1. Tylko ewokacja musi być tyle ode celu, ewokacja atakuje co chce kontrolujący mag.Seraphic_Seal pisze: ↑15 sty 2024, 10:09 Pierwsza (niepełna) partia BRW:R za nami. Oczywiście już pojawiły się pewne pytania:
1) Nekrotyczne FeromonyJak interpretować "celem jest ten mag". Czy aktywowana ewokacja musi zaatakować maga, który aktywował pułapkę? Czy tylko od tego maga mierzymy zasięg, w którym wybieramy ewokację?Spoiler:
2) Ewokacja Umbra - do jednego gracza można przypisać do 3 takich, tak? Po jednej na każdy slot ewokacji
3) Szkoła Koszmaru i Umbry - karta szkoły mówi: "Figurce Koszmaru jest przypisana podstawka w kolorze Maga do którego został przypisany" ale przecież w pudełku nie ma takich podstawek, tylko te czarne półksiężyce xD niestety jest to tekst na karcie nie w instrukcji, więc sobie angielskiej wersji nie sprawdzę.
4) Z wykorzystaniem dodatku Ukryte Kolce (z poprzedniego core boxa, dodatek dla 5-6 gracza) zrobiliśmy sobie improwizowany tryb 5-osobowy. Swoją drogą - dość łatwo to zrobić dzięki czarnym obręczom Avatara. W BRW:R, przynajmniej w podstawce, magowie mają następujące statystyki życie/rozmiar ręki - albo 10/8, albo 11/7. Zdziwiło mnie, że Marco z ukrytych kolców ma bodajże 9/9 - przede wszystkim miał mniej życia niż wszyscy pozostali, a rozmiar ręki nie był zbyt użyteczny. Zastanawiam się czy było to celowe - może dlatego, że ma mocne personalne zaklęcie obronne (zignoruj efekt zaklęcia i coś tam jeszcze), czy może jest on po prostu niezbyt kompatybilny z Rebirth.
2. Ciekawe pytanie, nie jestem w domu to nie popatrzę na szkołę koszmaru, ale patrząc na podstawki koszmaru to tylko 3 się mieszczą xD
3. To jest bardzo złe tłumaczenie chyba. Wydaje mi się, że chodzi o to, że umbrę "dokładasz" do podstawki maga (kształt idealnie pasuje) i że tej umbry nie da się odkleić, łazi za magiem. Też wczoraj długo się zastanawiałam o co chodzi.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
W Rebirth akurat nielegalneBOLLO pisze: ↑15 sty 2024, 08:04 Tak, możesz tak przyjąć. Natomiast jeżeli chodzi o obrażenia to masz na kartach podane (ikona) czy dotyczy to konkretnie MAGA czy innego wskazanego celu. Czasem możesz chcieć zabić/zranić np własną ewokacje (nie pamiętam dokładnie czy to legalne ale pamiętam że tak robiliśmy) aby coś tam zyskać dzięki temu.

- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Dokładnie tak to interpretowałem, ale jeden z graczy się kłócił inaczej xD
Na karcie opisu szkoły jest dopisek, z którego możnaby wnioskować, że dwa Koszmary nie mogą zajmować tego samego miejsca na ewokację pod planszą postaci.
Spoiler:
Też zakładam, że słabe tłumaczenie albo jakaś zaszłość ze wcześniejszej iteracji gry/instrukcji. Czy w poprzedniej wersji (nie rebirth) nie było przypadkiem takich podstawek w kolorach graczy? Chyba, że tylko jakieś customowe w necie widziałem
Spoiler:
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
I jeszcze przyznawanie puntków za pokonanych magów w BRW:R...

O co chodzi z tym dopiskiem przy opisie remisu "w tym jeden Punkt Mocy za "uczestnictwo", patrz przykład poniżej.". Jeżeli poza 1. i 2. miejscem jest więcej niż 1 mag, to żaden z nich nie dostanie punktów? (bo 1-1=0). Brzmi to dość bez sensu. W angielskiej wersji jest w sumie to samo.
Dodatkowo byłby to niefajny wyjątek względem tego końcowego rozstrzygania remisów za zadania i trofea
W poprzednim Core Boxie (zarówno PL i ENG) było to wprost i fajnie napisane, że te -1pkt za remis dotyczy tylko remisów o pierwsze i drugie miejsce. Chyba po prostu przyjmę, że tak ma być zarówno przy punktach za trofea, jak i przy naprawianiu pomieszczeń.
Naprawiane pomieszczenia:
Tutaj też remis na 3 miejscu może chyba dać teoretycznie 0 punktów? Jeśli dobrze pamiętam są pomieszczenia z 1 pkt za 3. miejsce.
Zadania i trofea:

O co chodzi z tym dopiskiem przy opisie remisu "w tym jeden Punkt Mocy za "uczestnictwo", patrz przykład poniżej.". Jeżeli poza 1. i 2. miejscem jest więcej niż 1 mag, to żaden z nich nie dostanie punktów? (bo 1-1=0). Brzmi to dość bez sensu. W angielskiej wersji jest w sumie to samo.
Dodatkowo byłby to niefajny wyjątek względem tego końcowego rozstrzygania remisów za zadania i trofea
W poprzednim Core Boxie (zarówno PL i ENG) było to wprost i fajnie napisane, że te -1pkt za remis dotyczy tylko remisów o pierwsze i drugie miejsce. Chyba po prostu przyjmę, że tak ma być zarówno przy punktach za trofea, jak i przy naprawianiu pomieszczeń.
Naprawiane pomieszczenia:
Spoiler:
Zadania i trofea:
Spoiler:
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Dokładnie tak. W angielskiej wersji jest: A Nightmare model attaches to the Mage model's base which it is assigned to until that Nightmare is defeated or removed.
Jest Nocturnus w Szaleństwie. Dalej nie szukałem. Swoją drogą trochę mi się nie podoba, że w grze z awatarem ta szkoła jest w sumie poszkodowana przez fakt, że umbry należą do róży. Więc jej użyteczność ogranicza się do bicia graczy i do solo się nie nadaje - a przynajmniej jest dużo trudniejsza.Seraphic_Seal pisze: ↑15 sty 2024, 10:44 Swoją drogą - czy w którymkolwiek dodatku są jakieś inne ewokacje typu koszmar? Bo jeśli nie, to czytelniej byłoby chyba na opisie szkoły pisać wprost Umbra
Wydaje mi się, że to bardzo niefortunne sformułowanie występujące już w angielskiej wersji. Autor CHYBA miał na myśli "przy remisie na 1. lub 2. miejscu dostajecie po 1 punkcie mniej. Pamiętajcie, że w punktach, które właśnie dostajecie zawiera się już nagroda za uczestnictwo, więc nie przyznawajcie jej sobie drugi raz".Seraphic_Seal pisze: ↑17 sty 2024, 09:27 O co chodzi z tym dopiskiem przy opisie remisu "w tym jeden Punkt Mocy za "uczestnictwo", patrz przykład poniżej.". Jeżeli poza 1. i 2. miejscem jest więcej niż 1 mag, to żaden z nich nie dostanie punktów? (bo 1-1=0). Brzmi to dość bez sensu. W angielskiej wersji jest w sumie to samo.
Ze swojej strony jestem ciekaw, czy dobrze myślę co autor miał na myśli przy szkole wyroczni i przepowiedni (ten sam opis jest w pl i eng):. Ogólnie jest: dobieraj wydarzenia, aż dobierzesz nienatychmiastowe. Rozpatrz je wsadzając w miejsce, które chcesz. ... Wtasuj do talii wszystkie odkrytne karty nienatychmiastowe... Zakładam, że miało być: wtasuj karty NATYCHMIASTOWE, które odkryliście szukając nienatychmiastowej. W przeciwnym wypadku trzeba by było zczyścić planszę wydarzeń, co jest bez sensu, ba cała szkoła polega na manipulacji wydarzeniami i m.in. odrzucaniu ich, ale w wyniku zupełnie innego efektu niż przepowiednia (za nagrody).
- Seraphic_Seal
- Posty: 1264
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 348 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
O, faktycznie brzmi jak logiczny wniosek, to sobie chyba przyjmę jako zasadę dopóki ktoś tego oficjalnie nie rozwieje. Chociaż trochę słabo, że za drugie miejsce w remisie dostaje się tyle samo co za samą partycypacjęRience pisze: ↑19 sty 2024, 20:10Wydaje mi się, że to bardzo niefortunne sformułowanie występujące już w angielskiej wersji. Autor CHYBA miał na myśli "przy remisie na 1. lub 2. miejscu dostajecie po 1 punkcie mniej. Pamiętajcie, że w punktach, które właśnie dostajecie zawiera się już nagroda za uczestnictwo, więc nie przyznawajcie jej sobie drugi raz".Seraphic_Seal pisze: ↑17 sty 2024, 09:27 O co chodzi z tym dopiskiem przy opisie remisu "w tym jeden Punkt Mocy za "uczestnictwo", patrz przykład poniżej.". Jeżeli poza 1. i 2. miejscem jest więcej niż 1 mag, to żaden z nich nie dostanie punktów? (bo 1-1=0). Brzmi to dość bez sensu. W angielskiej wersji jest w sumie to samo.
Faktycznie dość słaba opcja :/ bo avatar nigdy nie dostanie obraźeń od róży. Ale może chociaż jego ewokacje mogą? Nie pamiętam teraz jak to było sformułowane w instrukcji.Rience pisze: ↑19 sty 2024, 20:10 Jest Nocturnus w Szaleństwie. Dalej nie szukałem. Swoją drogą trochę mi się nie podoba, że w grze z awatarem ta szkoła jest w sumie poszkodowana przez fakt, że umbry należą do róży. Więc jej użyteczność ogranicza się do bicia graczy i do solo się nie nadaje - a przynajmniej jest dużo trudniejsza.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Zgodnie z instrukcją nie, bo nie ma friendly fire. A róża jest właścicielem zarówno swoich ewokacji (instrukcja), jak i koszmarów (karta szkoły). Pozostaje graczowi tylko odpalanie wszystkich zaklęć, które robią coś przeciwnikowi w zależności od tego ile koszmarów posiada.Seraphic_Seal pisze: ↑20 sty 2024, 10:48 Faktycznie dość słaba opcja :/ bo avatar nigdy nie dostanie obraźeń od róży. Ale może chociaż jego ewokacje mogą? Nie pamiętam teraz jak to było sformułowane w instrukcji.