Odmęty Grozy - pytania o zasady
- Bartoszeg02
- Posty: 574
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 44 times
Odmęty Grozy - pytania o zasady
Nie znalazłem tematu odnośnie zasad do "Odmętów" a nasunęły mi się 4 wątpliwości:
1. Jeżeli zostanie aresztowany gracz który pełni rolę kapitana to jak rozumiem tytuł kapitana przechodzi na kolejnego gracza w hierarchii. Pytanie czy jak były kapitan wyjdzie z aresztu to ponownie zostaje kapitanem czy już nie?
2. Czy ujawniony zdrajca może użyć rewolweru do zaatakowania innego gracza? innymi słowy czy w takiej sytuacji uzyskuje sukces na 4+ ?
3. Czy mogę użyć akcji z karty "wspólne starania" (dającej 1 akcje dowolnemu graczowi) aby ten wykonał akcję specjalną swojej postaci (z limitem 1 na turę)?
4. Wyszkolenie bojowe - pozwala na przerzucenie kości gdy wykonywany jest dowolny atak. Jak rozumiem może to być również atak innego gracza gracza skierowany przeciwko innej postaci?
1. Jeżeli zostanie aresztowany gracz który pełni rolę kapitana to jak rozumiem tytuł kapitana przechodzi na kolejnego gracza w hierarchii. Pytanie czy jak były kapitan wyjdzie z aresztu to ponownie zostaje kapitanem czy już nie?
2. Czy ujawniony zdrajca może użyć rewolweru do zaatakowania innego gracza? innymi słowy czy w takiej sytuacji uzyskuje sukces na 4+ ?
3. Czy mogę użyć akcji z karty "wspólne starania" (dającej 1 akcje dowolnemu graczowi) aby ten wykonał akcję specjalną swojej postaci (z limitem 1 na turę)?
4. Wyszkolenie bojowe - pozwala na przerzucenie kości gdy wykonywany jest dowolny atak. Jak rozumiem może to być również atak innego gracza gracza skierowany przeciwko innej postaci?
-
- Posty: 2572
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Unfathomable / Odmęty Grozy (Tony Fanchi)
Podpowiesz gdzie to jest w instrukcji ? Bo ja kojarzę, że przy tłumaczeniu akcji walki były wymienione tylko Istoty z głębin.
Re: Unfathomable / Odmęty Grozy (Tony Fanchi)
Ciezko to przegapic

W instrukcji:
str 19 pokonanie
str 23 ujawnic sie czy nie
str 25 interakcja ze zdrajcami
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Witam, pytanie odnośnie kart umiejętności:
1. Karty umiejętności z napisem akcja, można użyć tylko podczas swojej tury jako jedną z dwóch akcji które możemy wykonać? Następnie karta jest odrzucana, nie wraca na rękę?
2. Karty umiejętności bez napisy akcja możemy używać kiedykolwiek, podczas swoich tur, tur innych graczy w zależności od potrzeby (np. przerzut kości)? Następnie karta jest odrzucana nie wraca na rękę?
3. Karty umiejętności zdrady- te karty już posiada ujawniony zdrajca, który też ma 2 akcje w swojej turze. Czy karta z zapisem "Zagraj na początku swojego kroku akcji. ..... Następnie zakończ swój krok akcji." oznacza, że w przypadku zagrania takiej karty, zdrajca w swojej turze może wykonać tylko jedną akcję, tę którą zagrał za pomocą tej karty? Czy też później może zagrać swoją drugą akcję?
1. Karty umiejętności z napisem akcja, można użyć tylko podczas swojej tury jako jedną z dwóch akcji które możemy wykonać? Następnie karta jest odrzucana, nie wraca na rękę?
2. Karty umiejętności bez napisy akcja możemy używać kiedykolwiek, podczas swoich tur, tur innych graczy w zależności od potrzeby (np. przerzut kości)? Następnie karta jest odrzucana nie wraca na rękę?
3. Karty umiejętności zdrady- te karty już posiada ujawniony zdrajca, który też ma 2 akcje w swojej turze. Czy karta z zapisem "Zagraj na początku swojego kroku akcji. ..... Następnie zakończ swój krok akcji." oznacza, że w przypadku zagrania takiej karty, zdrajca w swojej turze może wykonać tylko jedną akcję, tę którą zagrał za pomocą tej karty? Czy też później może zagrać swoją drugą akcję?
- Hardkor
- Posty: 5206
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
1. Dokładnie tak, tylko swoja tura i do wywalenia po użyciu.qazmarwsx pisze: ↑03 lut 2022, 08:47 Witam, pytanie odnośnie kart umiejętności:
1. Karty umiejętności z napisem akcja, można użyć tylko podczas swojej tury jako jedną z dwóch akcji które możemy wykonać? Następnie karta jest odrzucana, nie wraca na rękę?
2. Karty umiejętności bez napisy akcja możemy używać kiedykolwiek, podczas swoich tur, tur innych graczy w zależności od potrzeby (np. przerzut kości)? Następnie karta jest odrzucana nie wraca na rękę?
3. Karty umiejętności zdrady- te karty już posiada ujawniony zdrajca, który też ma 2 akcje w swojej turze. Czy karta z zapisem "Zagraj na początku swojego kroku akcji. ..... Następnie zakończ swój krok akcji." oznacza, że w przypadku zagrania takiej karty, zdrajca w swojej turze może wykonać tylko jedną akcję, tę którą zagrał za pomocą tej karty? Czy też później może zagrać swoją drugą akcję?
2. Dokładnie tak, kiedy nam się chce, wyrzucana jest
3.Wydaje mi się, że ma tylko wtedy tę jedną akcję, ale nie miałem nigdy tej karty, więc nie wiem na 100%.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Ad. 3) Tak, kończy krok akcji i przechodzi do kroku mitów (w którym nic się nie dzieje), następnie do kroku odrzucania kart i jego tura się kończy.
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
W przypadku wykonywania akcji z pomieszczenia kajuta kapitańska rozpatrywany jest test umiejętności. Czy do tego testu karty umiejętności mogą dokładać również pozostali gracze, czy tylko gracz który korzysta z tej akcji? Jak rozumiem karty użyte do tego testu są odrzucane?
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Karty są odrzucane. Jest to traktowane jak najzwyklejszy test umiejętności. Czyli każdy może dołożyć karty dowolną ilość łącznie z oskarżonym. Jedynie osoby w areszcie i ujawnienieni zdrajcy mogą dokładać po 1 karcie do tego testu.qazmarwsx pisze: ↑04 lut 2022, 11:55 W przypadku wykonywania akcji z pomieszczenia kajuta kapitańska rozpatrywany jest test umiejętności. Czy do tego testu karty umiejętności mogą dokładać również pozostali gracze, czy tylko gracz który korzysta z tej akcji? Jak rozumiem karty użyte do tego testu są odrzucane?
Weźże chodźże grać BGG
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Dzięki z odpowiedź. Czyli do testu dokładane są również 2 losowe karty z talii chaosu? Tak samo się dzieje w przypadku testu akcji wyjścia człowieka z aresztu. Wszyscy dokładają karty do testu + 2 z talii chaosu?addekk pisze: ↑04 lut 2022, 12:00Karty są odrzucane. Jest to traktowane jak najzwyklejszy test umiejętności. Czyli każdy może dołożyć karty dowolną ilość łącznie z oskarżonym. Jedynie osoby w areszcie i ujawnienieni zdrajcy mogą dokładać po 1 karcie do tego testu.qazmarwsx pisze: ↑04 lut 2022, 11:55 W przypadku wykonywania akcji z pomieszczenia kajuta kapitańska rozpatrywany jest test umiejętności. Czy do tego testu karty umiejętności mogą dokładać również pozostali gracze, czy tylko gracz który korzysta z tej akcji? Jak rozumiem karty użyte do tego testu są odrzucane?
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Tak są dokładne. Akcja wyjścia z aresztu działa tak samo tylko inicjuje test będący w areszcie, plus należy pamiętać że może dołożyć tylko 1 kartę do testu.
Weźże chodźże grać BGG
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Czyli w momencie aresztowania człowieka, wyjście z aresztu jest możliwe za pomocą testu, gdzie dalej gracze mogą go blokować. Wtedy żeby wyjść, aresztowany człowiek może się ujawnić i bez testu wychodzi za pomocą akcji gdzie odrzuca karty o sile 12. Ale jak jest to błędne podejrzenie i aresztowany człowiek nie jest zdrajcą to wyjście bez zdania testu jest niemożliwe (gracze ciągle mogą go blokować. Dobrze to rozumiem?
- addekk
- Posty: 642
- Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 103 times
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Dokładnie tak. Jednak weź pod uwagę że będąc w areszcie nadal możesz wykonywać akcje z kart umiejętności, więc nie jest tak, że nic nie da się zrobić.qazmarwsx pisze: ↑04 lut 2022, 13:31Czyli w momencie aresztowania człowieka, wyjście z aresztu jest możliwe za pomocą testu, gdzie dalej gracze mogą go blokować. Wtedy żeby wyjść, aresztowany człowiek może się ujawnić i bez testu wychodzi za pomocą akcji gdzie odrzuca karty o sile 12. Ale jak jest to błędne podejrzenie i aresztowany człowiek nie jest zdrajcą to wyjście bez zdania testu jest niemożliwe (gracze ciągle mogą go blokować. Dobrze to rozumiem?
Weźże chodźże grać BGG
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Słuszna uwaga. Zawsze można zasugerować grupie, że jest się jednak tym "dobrym"addekk pisze: ↑04 lut 2022, 13:36Dokładnie tak. Jednak weź pod uwagę że będąc w areszcie nadal możesz wykonywać akcje z kart umiejętności, więc nie jest tak, że nic nie da się zrobić.qazmarwsx pisze: ↑04 lut 2022, 13:31Czyli w momencie aresztowania człowieka, wyjście z aresztu jest możliwe za pomocą testu, gdzie dalej gracze mogą go blokować. Wtedy żeby wyjść, aresztowany człowiek może się ujawnić i bez testu wychodzi za pomocą akcji gdzie odrzuca karty o sile 12. Ale jak jest to błędne podejrzenie i aresztowany człowiek nie jest zdrajcą to wyjście bez zdania testu jest niemożliwe (gracze ciągle mogą go blokować. Dobrze to rozumiem?

Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Witam wszystkich. Zagrałem wczoraj pierwszy raz w Odmęty. I proszę o pomoc 
1. Z karty mitów aktywuje się dagon lub hydra... Pytanie. Jeśli są one na polu wody 1-4 lub 5-8 to w jaki sposób przemieścić ich na przód statku? Wchodzą do odmętów czy pozostają w tym samym miejscu?
2. Czy dobrze zrozumiałem początkowe rozdawanie kart umiejętności? Przed rozpoczęciem gry każdy z graczy oprócz aktywnego dobiera po 3 karty umiejętności przypisanych do postaci... Pozniej aktywny gracz dobiera 5 kart umiejętności, robi swoje akcje itd? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź

1. Z karty mitów aktywuje się dagon lub hydra... Pytanie. Jeśli są one na polu wody 1-4 lub 5-8 to w jaki sposób przemieścić ich na przód statku? Wchodzą do odmętów czy pozostają w tym samym miejscu?
2. Czy dobrze zrozumiałem początkowe rozdawanie kart umiejętności? Przed rozpoczęciem gry każdy z graczy oprócz aktywnego dobiera po 3 karty umiejętności przypisanych do postaci... Pozniej aktywny gracz dobiera 5 kart umiejętności, robi swoje akcje itd? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
1. zostaja na miejscumk_1984 pisze: ↑13 lut 2022, 08:45 Witam wszystkich. Zagrałem wczoraj pierwszy raz w Odmęty. I proszę o pomoc
1. Z karty mitów aktywuje się dagon lub hydra... Pytanie. Jeśli są one na polu wody 1-4 lub 5-8 to w jaki sposób przemieścić ich na przód statku? Wchodzą do odmętów czy pozostają w tym samym miejscu?
2. Czy dobrze zrozumiałem początkowe rozdawanie kart umiejętności? Przed rozpoczęciem gry każdy z graczy oprócz aktywnego dobiera po 3 karty umiejętności przypisanych do postaci... Pozniej aktywny gracz dobiera 5 kart umiejętności, robi swoje akcje itd? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź
2. dokladnie tak
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Nawiązując do ostatniego pytania. Dzisiaj grałem pierwszy raz w Odmęty Grozy (instrukcji nie czytałem, tylko gra była wyjaśniana). Nie znam też wszystkich kart. Powiedzcie mi w jaki sposób Matka Hydra lub Ojciec Dagon mogą być na innych polach niż 1-4 oraz 5-8 aby mogły się poruszyć w stroną przodu statku?
-
- Posty: 660
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 319 times
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Tor podróży:
"Gdy statek płynie przed siebie, potwory atakujące go z wody zostają w tyle. Za każdym razem gdy żeton podróży przesuwa się do przodu, wszystkie potwory na polach wody przesuwają się o 1 pole wody ku tyłowi statku. Wszystkie potwory, które już znajdowały się na polach z tyłu statku, zostają przesunięte na Odmęty."
Re: Unfathomable / Odmęty Grozy (Tony Fanchi)
Hej, nie znalazłem takiego wątku w pytaniach i odpowiedziach, a miałem podczas ostatniej partii zagwozdkę.
Chodzi o specjalną zdolność raz na grę/ poświęcenie postaci maszynistki głuchoniemej. Ma coś takiego, że jeśli jest w Maszynowni, raz na grę może przesunąć statek dwa pola do przodu. Pytanie jest jednak, czy można to zrobić nawet wówczas, kiedy maszynownia jest uszkodzona? Ostatecznie uznaliśmy, że to raz na grę, to każdy ma coś mocnego i to przeszło, ale to zaważyło na wygranej ludzi, więc kazali mi o to dopytaćxd
Zastanawia mnie też, jak wypada gra z kultystą. Czy jest zauważalnie trudniej wówczas? Na razie jeszcze z nim nie grałem, czy ktoś miał jakieś doświadczenia na tym polu?
Mnie osobiście też informacja o dodatku cieszy, bo gra naprawdę mi się spodobała i co ważniejsze moim znajomym również. Jeśli będzie więcej i lepiej, to jak najbardziej się piszę na to:)
Chodzi o specjalną zdolność raz na grę/ poświęcenie postaci maszynistki głuchoniemej. Ma coś takiego, że jeśli jest w Maszynowni, raz na grę może przesunąć statek dwa pola do przodu. Pytanie jest jednak, czy można to zrobić nawet wówczas, kiedy maszynownia jest uszkodzona? Ostatecznie uznaliśmy, że to raz na grę, to każdy ma coś mocnego i to przeszło, ale to zaważyło na wygranej ludzi, więc kazali mi o to dopytaćxd
Zastanawia mnie też, jak wypada gra z kultystą. Czy jest zauważalnie trudniej wówczas? Na razie jeszcze z nim nie grałem, czy ktoś miał jakieś doświadczenia na tym polu?
Mnie osobiście też informacja o dodatku cieszy, bo gra naprawdę mi się spodobała i co ważniejsze moim znajomym również. Jeśli będzie więcej i lepiej, to jak najbardziej się piszę na to:)
Re: Unfathomable / Odmęty Grozy (Tony Fanchi)
Tak, można. Efekt tej zdolności nie mówi nic o wykonaniu akcji maszynowni, maszynownia jest jedynie miejscem, na którym musi znajdować się postać. Podsumowując, nie ma znaczenia, czy obszar maszynowni jest uszkodzony albo znajdują się na nim wrogowie.
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Temat trochę martwy, ale może ktoś odpowie 
Dotyczy to wątpliwości odnośnie sformułowania widocznego w zdolnościach specjalnych liku postaci i na karcie pieska Starbucka:
"Następnie wykonaj 1 akcję". W mojej ocenie jeśli piesek (lub akcja specjalna postaci) zostanie wykonana jako pierwsza to gracz ma TYLKO 2 akcje w turze a dodatkowa akcja występuje tylko, gdy akcja specjalna lub pies (ofensywna akcja) zostaną rozegrane jako drugie akcje). Moi współgracze optują za tym (i tak graliśmy), że powyższe zdanie dodaje ZAWSZE dodatkową 3 akcję w turze. W instrukcji nie jest to jednoznacznie opisane, albo całkowicie mi to umknęło. Z góry dzięki

Dotyczy to wątpliwości odnośnie sformułowania widocznego w zdolnościach specjalnych liku postaci i na karcie pieska Starbucka:
"Następnie wykonaj 1 akcję". W mojej ocenie jeśli piesek (lub akcja specjalna postaci) zostanie wykonana jako pierwsza to gracz ma TYLKO 2 akcje w turze a dodatkowa akcja występuje tylko, gdy akcja specjalna lub pies (ofensywna akcja) zostaną rozegrane jako drugie akcje). Moi współgracze optują za tym (i tak graliśmy), że powyższe zdanie dodaje ZAWSZE dodatkową 3 akcję w turze. W instrukcji nie jest to jednoznacznie opisane, albo całkowicie mi to umknęło. Z góry dzięki

- Domeru
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 kwie 2019, 00:57
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Dominik Sobociński
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
https://www.facebook.com/groups/gry.pla ... i.zdjecia/ - nie tylko zdjęcia planszówek, ale między innymi. :P
https://www.boardgamegeek.com/user/Domeru - mój profil na BGG
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 paź 2022, 03:18
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Jeśli ktoś się orientuje to chciałbym zapytać o kilka kwestii:
1. Efekty kart mitów (kryzys) np. odrzucanie kart itd. dotyczą aktywnego gracza, czy tego, który podejmuje decyzję (kapitana, strażnika księgi)?
2. Czy po wyczerpaniu żetonów pasażerów coś się dzieje?
3. Czy efektem kajuty kapitańskiej można umieścić w areszcie ujawnioną hybrydę?
4. Czy będąc w areszcie ujawniona hybryda może w fazie akcji normalnie zagrywać karty akcji i dobierać karty umiejętności?
1. Efekty kart mitów (kryzys) np. odrzucanie kart itd. dotyczą aktywnego gracza, czy tego, który podejmuje decyzję (kapitana, strażnika księgi)?
2. Czy po wyczerpaniu żetonów pasażerów coś się dzieje?
3. Czy efektem kajuty kapitańskiej można umieścić w areszcie ujawnioną hybrydę?
4. Czy będąc w areszcie ujawniona hybryda może w fazie akcji normalnie zagrywać karty akcji i dobierać karty umiejętności?
Re: Odmęty Grozy - pytania o zasady
Jeśli treść efektu mówi "odrzuć kartę", to jest skierowana do osoby podejmującej decyzję.Jirayan358 pisze: ↑03 cze 2024, 12:211. Efekty kart mitów (kryzys) np. odrzucanie kart itd. dotyczą aktywnego gracza, czy tego, który podejmuje decyzję (kapitana, strażnika księgi)?
Jirayan358 pisze: ↑03 cze 2024, 12:212. Czy po wyczerpaniu żetonów pasażerów coś się dzieje?Kompendium zasad – Pasażerowie pisze:25.5 Jeśli gracze mają narazić większą liczbę pasażerów niż jest w rezerwie, muszą narazić tylu, ile to możliwe.
25.6 Jeśli narażenie pasażera jest kosztem dla jakiejś zdolności (np. zdolność akcji pola mostka), a w rezerwie nie ma wystarczającej liczby pasażerów, nie można użyć takiej zdolności.
Jirayan358 pisze: ↑03 cze 2024, 12:213. Czy efektem kajuty kapitańskiej można umieścić w areszcie ujawnioną hybrydę?Kajuta kapitańska pisze:Zdaj test umiejętności, aby wysłać wskazanego człowieka do aresztu.
Jirayan358 pisze: ↑03 cze 2024, 12:214. Czy będąc w areszcie ujawniona hybryda może w fazie akcji normalnie zagrywać karty akcji i dobierać karty umiejętności?Kompendium zasad – Areszt pisze:3.12 Postać na polu aresztu dobiera pełen zestaw kart umiejętności podczas kroku otrzymania umiejętności.
3.13 Postać przebywająca w areszcie może standardowo korzystać ze zdolności kart umiejętności.