Dig Your Way Out (David Simide)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Dig Your Way Out (David Simide)
Dig Your Way Out to stworzona przez Davida Simide gra, w której wcielasz się w więźnia próbującego uciec z więzienia. Cel to bycie pierwszym więźniem, który wykopie dziurę i ucieknie. Twórz narzędzia z odzyskanych materiałów, kupuj je za papierosy lub wymuszaj od innych graczy, cel uświęca środki!
Głównym celem jest dotarcie do wymaganej liczby punktów tunelu (które mogą się zmieniać w zależności od liczby graczy) reprezentujących postęp twojego tunelu. W swojej turze gracz ma 2 akcje, które może wydać na:
• Przeszukiwanie: dobierasz liczbę kart Przeszukiwania wskazaną na miejscu, w którym się znajdujesz
• Ruch: rzucasz kością, aby określić, dokąd możesz się udać lub wykorzystujesz dwie akcje aby udać się gdzie chcesz
• Dołączenie do gangu, jeśli masz pasujące akcesoria to dobierasz kartę gangu z dodatkową umiejętnością.
• Wytwarzanie, jeśli masz odpowiednie karty wytwarzania
• Zagranie karty akcji
• Wymuszenie na innym osadzonym (wymuszenie podzielone jest na 2 etapy: Zastraszanie, w którym atakujący słownie żąda narzędzia, które chce wyłudzić (łopata, kilof lub łyżka). Wybrany gracz może wtedy współpracować i oddać go od razu, unikając walki. lub bronić się, rozpoczynając walkę.
• Walka: Na zmianę dwaj gracze zagrywają przed sobą karty Broni z ręki, zaczynając od obrońcy. Gdy gracz nie może lub nie chce zagrać karty Broni, przegrywa walkę. Jeśli obrońca przegra, musi oddać atakującemu Narzędzie, o które prosi. Jeśli obrońca nie ma tej karty na ręce lub przegrany jest atakującym, zwycięzca wybiera losowo jedną kartę z ręki przegranego. Przegrany otrzymuje 1 Bicie.
• Niektóre akcje można wykonać tylko w określonych lokalizacjach:
◦ blok celi: wykop, umieść jedną i tylko jedną kartę Narzędzi (Łyżkę, Kilof lub Łopatę z ręki na swojej planszy Więźnia. Natychmiast zdobywasz liczbę punktów Tunelu wskazaną na karcie.
◦ teren rekreacyjny: Kupuj i sprzedawaj, lokalną walutą są papierosy.
◦ Ambulatorium: Ulecz, usuń 1 żeton bicia. (gracz z 1 biciem nie może wykonać akcji wytwarzania, gracz z 2 żetonami bicia nie może wykonać ani akcji wytwarzania, ani wykopania).
◦ stołówka: ukradnij łyżkę.
Dig Your Way Out wymaga ciągłej świadomości tego, co inni gracze mają na ręce. W ten sposób możesz wiedzieć od kogo możesz wyłudzić przedmiot, a kto jest dla Ciebie zagrożeniem. Chociaż zbieranie narzędzi lub broni jest widoczne dla wszystkich, istnieje wiele sposobów na powstrzymanie innych więźniów przed zbytnią natarczywością: karty akcji, umiejętności bierne gangu, a przede wszystkim karta tła. Karty tła to potężne zdolności jednorazowe, które mogą zmienić grę, jeśli zostaną użyte we właściwym czasie. Dodatkowo są wzmacniane przez dołączenie do odpowiedniego gangu.
Gra jest dla 2 do 6 osób w wariancie rywalizacyjnym lub drużynowym 2v2/3v3
Od 16 roku życia
Czas rozgrywki ~45min.
Kickstarter:
BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/266 ... ur-way-out
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
Niestety jest bez late pledge. Można zamówić na amazonie i angielskich stronach podstawkę, która wyszła w 2019.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
Rozpoczęły się wysyłki (miały być w grudniu). Inpost już pokazał w apce, że pakują. Gry powinny być w tym tygodniu u wspierających, bo wysyłka KS'ów jest z terytorium naszego kraju.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
Przyszło.
Kartony grube, grafiki ładne, karty trochę cienkie, ale fajnie, że słowa kluczowe są wytłuszczone oraz dodano też ikonki aby było łatwiej ogarnąć co dana karta robi. Wypraska w pudełku do podstawki ładnie wszystko mieści, elementy z dodatku leżą po prostu w pudle, w woreczkach strunowych. Gra jest mniejsza niż się spodziewałem, bo pudło rozmiarami przypomina 7 cudów pojedynek. Dzisiaj postaram się zagrać 2os, a w tym tygodniu spróbuję rozgrywki w pełnym składzie, może z dodatkiem.
Kartony grube, grafiki ładne, karty trochę cienkie, ale fajnie, że słowa kluczowe są wytłuszczone oraz dodano też ikonki aby było łatwiej ogarnąć co dana karta robi. Wypraska w pudełku do podstawki ładnie wszystko mieści, elementy z dodatku leżą po prostu w pudle, w woreczkach strunowych. Gra jest mniejsza niż się spodziewałem, bo pudło rozmiarami przypomina 7 cudów pojedynek. Dzisiaj postaram się zagrać 2os, a w tym tygodniu spróbuję rozgrywki w pełnym składzie, może z dodatkiem.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- 612
- Posty: 436
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 565 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
też dziś odebrałem, bo udało mi się napisać do nich i opchnęli mi podstawkę z dodatkiem.
nie grałem w to nigdy wcześniej, zaciekawiła mnie sama tematyka więzienna, gra wygląda bardzo imprezowo, instrukcja to raptem kilka stron a czas gry to 45 minut. wypraska klasycznie nie mieści kart w koszulkach.
ano i z pobieżnej lektury instrukcji jest to ewidentnie gra z serii "im więcej graczy tym lepiej", na dwóch to chyba nawet próbował nie będę.
nie grałem w to nigdy wcześniej, zaciekawiła mnie sama tematyka więzienna, gra wygląda bardzo imprezowo, instrukcja to raptem kilka stron a czas gry to 45 minut. wypraska klasycznie nie mieści kart w koszulkach.
ano i z pobieżnej lektury instrukcji jest to ewidentnie gra z serii "im więcej graczy tym lepiej", na dwóch to chyba nawet próbował nie będę.
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
to fakt, gra zakrawa lekko na imprezówkę, ale są tam 2 rzeczy, które mogą poprawić grę 2 os. Mianowicie naczelnik więzienia oraz michelle. Zagram z tym 2os i zobaczymy jak wyjdzie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
Zagraliśmy w podstawkę z michelle.
Roll & Move wcale nie przeszkadzał, bo czy to karta akcji czy to karta konkretnego gangu pozwalała poruszać się bardziej swobodnie.
Michelle to skur&*(*&A( i zawsze przychodził w nieodpowiednim momencie, a pięści miał ciężkie.
Trzeba zwracać uwagę na to co wytwarzają i jak walczą gracze. Zatrzymanie jednej broni żeby w późniejszych turach się obronić może być kluczowe, bo utrata dopiero co sklejonej łopaty boli. Negatywna interakcja występuje tu na każdym kroku i świetnie wpasowuje się w klimat więzienia. Raz do izolatki, raz rodzina przychodzi z wizytą i daje ci parę fajek czy klawisze wpadają do celi i robią przeszukanie powodując, że tracisz kilka kart z ręki. Zęby często były zbierane z ziemi, więc wizyta u higienistki była częstym przystankiem w planie ucieczki z więzienia. Ostatecznie wygrałem tylko dlatego, że moja rywalka zapomniała, że mam ze sobą kilof, myślała, że tylko łyżkę, więc w swojej turze wykopałem tunel ku wolności.
Warto mieć na ręce karty dla samego blefu, że ma się coś dobrego, bo pusta ręka oznacza łatwy cel dla innych więźniów.
Same zasady to 5 minut tłumaczenia, angielski na kartach to poziom szkoły podstawowej, a wytłuszczone słowa klucze jeszcze pomagają w ich zrozumieniu ludziom, którzy mają większy problem z tym językiem. Na 6 graczy to będzie dobra rzeźnia.
Roll & Move wcale nie przeszkadzał, bo czy to karta akcji czy to karta konkretnego gangu pozwalała poruszać się bardziej swobodnie.
Michelle to skur&*(*&A( i zawsze przychodził w nieodpowiednim momencie, a pięści miał ciężkie.
Trzeba zwracać uwagę na to co wytwarzają i jak walczą gracze. Zatrzymanie jednej broni żeby w późniejszych turach się obronić może być kluczowe, bo utrata dopiero co sklejonej łopaty boli. Negatywna interakcja występuje tu na każdym kroku i świetnie wpasowuje się w klimat więzienia. Raz do izolatki, raz rodzina przychodzi z wizytą i daje ci parę fajek czy klawisze wpadają do celi i robią przeszukanie powodując, że tracisz kilka kart z ręki. Zęby często były zbierane z ziemi, więc wizyta u higienistki była częstym przystankiem w planie ucieczki z więzienia. Ostatecznie wygrałem tylko dlatego, że moja rywalka zapomniała, że mam ze sobą kilof, myślała, że tylko łyżkę, więc w swojej turze wykopałem tunel ku wolności.
Warto mieć na ręce karty dla samego blefu, że ma się coś dobrego, bo pusta ręka oznacza łatwy cel dla innych więźniów.
Same zasady to 5 minut tłumaczenia, angielski na kartach to poziom szkoły podstawowej, a wytłuszczone słowa klucze jeszcze pomagają w ich zrozumieniu ludziom, którzy mają większy problem z tym językiem. Na 6 graczy to będzie dobra rzeźnia.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- ave.crux
- Posty: 1619
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 734 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Dig Your Way Out (David Simide)
Rozgrywka 6 osobowa wskoczyła, czas gry ok. 1h z tłumaczeniem.
Każdy przy stole był mega zadowolony z rozgrywki, było dużo śmiechu. Jak ktoś miał 2 łopaty to każdy przy stole o tym dobrze pamiętał i tylko tworzył noże żeby wykorzystać okazje.
Moduł naczelnik wiezienia jest świetny i przywoływanie ich do pomieszczeń z więźniami rzeczywiście uspokaja towarzystwo. Oprócz tego dodałem izolatkę, w której gracz dostaje żeton traumy, czyli swoistego debuffa, który jest z nim dopóki się nie wyleczy.
Na pewno będzie wyciągany na stół częściej, bo zasady są proste, a gra robi robotę, do której została zaprojektowana.
Każdy przy stole był mega zadowolony z rozgrywki, było dużo śmiechu. Jak ktoś miał 2 łopaty to każdy przy stole o tym dobrze pamiętał i tylko tworzył noże żeby wykorzystać okazje.
Moduł naczelnik wiezienia jest świetny i przywoływanie ich do pomieszczeń z więźniami rzeczywiście uspokaja towarzystwo. Oprócz tego dodałem izolatkę, w której gracz dostaje żeton traumy, czyli swoistego debuffa, który jest z nim dopóki się nie wyleczy.
Na pewno będzie wyciągany na stół częściej, bo zasady są proste, a gra robi robotę, do której została zaprojektowana.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.