Wszystko. Mało tego, kupuję od Portalu, bo dodają te kilka unikalnych kart. Grę lubię, ale zdaję sobie sprawę, że w tym przypadku zbieractwo bierze górę. Mam nadzieję, że w końcu przestaną wydawać kolejne dodatki i standalony...
Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
-
- Posty: 2233
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 295 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Zatrzymałem się na tym samym. Dwa powody - rzadko w to grywam i duża waga pudła - jak przewożę to na plecach rowerem.
-
- Posty: 2857
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1417 times
- Been thanked: 1697 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wszystko gdzie są nowe Nemesis, z wyjątkiem Legacy (z opinii wynika że za łatwe dla weteranów serii). Wszystko z wyjątkiem najnowszego dodatku (ale na dniach będzie grany) ograne wielokrotnie w najróżniejszych konfiguracjach i na różnych poziomach trudności.
Nim twórcy gry zaproponowali Ekspedycje, sam układałem sobie coś w rodzaju kampanii w której musieli się przewinąć wszyscy magowie, wszystkie nemesis i wszystkie karty (elementy użyte w jednej grze były odkładane na bok tak by nie trafiły do kolejnej rozgrywki w kampanii dopóki dana kategoria elementów się nie wyczerpie).
Nim twórcy gry zaproponowali Ekspedycje, sam układałem sobie coś w rodzaju kampanii w której musieli się przewinąć wszyscy magowie, wszystkie nemesis i wszystkie karty (elementy użyte w jednej grze były odkładane na bok tak by nie trafiły do kolejnej rozgrywki w kampanii dopóki dana kategoria elementów się nie wyczerpie).
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Myślę, że Legacy jest już za łatwe nawet dla osób, które rozegrały zwycięsko ze 3-4 partie... Ogólnie, ta część jest świetna jako starter, oraz jeśli ktoś nie lubi przegrywać

Btw. widziałem, że "Strzaskane Marzenia" dostały na stronie portalu w końcu polską okładkę, natomiast smuci, że Aeon’s End: Outcasts wciąż nie ma ani polskiego tytułu, ani nie jest na liście zapowiedzi (mimo, ze w styczniu grę zapowiedziano) i nie wiem, czy w takim razie jest na nie jeszcze szansa w tym roku...
-
- Posty: 2022
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1042 times
- Been thanked: 666 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Mam wszystko co wyszło EN z kompletem promek

I pewnie wesprę kolejną kampanię, choć dodatek do Astro Knights odpuściłem.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Pytania do weteranów 
Planuję zakup aeons end i mam w planach rozpocząć od legacy, czy jest sens wtedy dokupować zwykłą podstawkę aeons end, czy odrazu rzucić się potem na dodatki? Słyszałem, że wiele kart się powtarza i stąd pytanie.
Oraz pytanie o promki, czy dużo stracę nie mając ich, widziałem, że jeszcze jakieś dostępne są na portalu (Fomo
)
Jeszcze mam pytanie do pogrzebanych sekretów. Słyszałem, że dodają karty podstawowe dla nemesis, to jak ludzie je używają, skoro zalecenie jest, aby nie mieszać kart nemesis.

Planuję zakup aeons end i mam w planach rozpocząć od legacy, czy jest sens wtedy dokupować zwykłą podstawkę aeons end, czy odrazu rzucić się potem na dodatki? Słyszałem, że wiele kart się powtarza i stąd pytanie.
Oraz pytanie o promki, czy dużo stracę nie mając ich, widziałem, że jeszcze jakieś dostępne są na portalu (Fomo

Jeszcze mam pytanie do pogrzebanych sekretów. Słyszałem, że dodają karty podstawowe dla nemesis, to jak ludzie je używają, skoro zalecenie jest, aby nie mieszać kart nemesis.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wprawdzie daleko mi do weterana, ale pozwolę sobie odpowiedzieć

Jedyne co się powtarza to karty iskier i kryształów (czyli karty podstawowe). Wszystkie inne karty (rynek zasobów, nemesis) są inne. Nie wiem skąd taka opinia.Tijaczer pisze: ↑05 sie 2023, 20:47
Planuję zakup aeons end i mam w planach rozpocząć od legacy, czy jest sens wtedy dokupować zwykłą podstawkę aeons end, czy odrazu rzucić się potem na dodatki? Słyszałem, że wiele kart się powtarza i stąd pytanie.
Oraz pytanie o promki, czy dużo stracę nie mając ich, widziałem, że jeszcze jakieś dostępne są na portalu (Fomo)
Jeśli jest to twoje pierwsze spotkanie z serią Aeons End to ja osobiście odradzam Legacy. W Legacy podejmujesz decyzje co do rozwoju postaci i popełniając błąd na wczesnym etapie, efekt może się potem nawarstwiać. Uważam, że lepiej jest zacząć od podstawki (tej pierwszej), zagrać kilka rozgrywek (i przy okazji zweryfikować, że ten typ rozgrywki nam odpowiada), a potem dopiero wziąć się za Legacy.
Jeśli chodzi o promki to kompletnie nic nie wnoszą. Jeśli gra cię wciągnie to prędzej czy później będziesz posiadać 1-2 podstawki, kilka dodatków i te kilka nowych kart nawet nie odczujesz. Gdyby to było nowe nemesis albo chociaż postać to co innego.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Słyszałem, że magowie w legacy robią się za silni, więc myślałem nad tym, że nawet jeśli się zepsuje postać, to i tak raczej nie powinna być słabsza niż zwykła, które też są jedne słabsze drugie lepsze.
(Edit. Chyba, że źle myślę)
Jeszcze ogólnie pytanie, można wszystko zmieszać oprócz kart nemesis (chociaż widziałem w tym wątku, że jednak ktoś miesza wszystko:D)? To jak z tymi kartami nemesis od pogrzebanych sekretów?
Znalazłem odpowiedź, jest podział na zwykłą talię i unikalną dla nemesis.
(Edit. Chyba, że źle myślę)
Znalazłem odpowiedź, jest podział na zwykłą talię i unikalną dla nemesis.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A to nie wiedziałem o tym, że można aż tak przegraćradarek pisze: ↑06 sie 2023, 19:25Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Kup postawkę albo wieczną wojnę. Jak ci nie przypadnie do gustu gra, to przynajmniej łatwo sprzedasz. Z używaną grą legacy możesz mieć problem.
Po drugie, chociaż ta gra ma śladowe ilości fabuły, to jednak legacy jest zakończeniem historii z pierwszych dwóch pudełek. Więc w fabule legacy przynajmniej rozpoznasz parę imion.
Po trzecie, sam autor uznaje tylko 7 różnych kart rynku (z 40 może?) za zbalansowane. Reszta jest albo za słaba albo za mocna wg niego. Niektórym to oczywiście nie przeszkadza. Magowie też są mocniejsi niż normalni - ja poza kampanią nimi nie gram.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Na forum bgg widziałem przeróbki kart mocniejszych i słabszych, aby dostosować je do ogólnej talii kart (część i tak proponują wywalić), więc o to się nie martwię, że mogą nie być zbalansowane.
Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.
Dziękuję
PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii
Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?
Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.
Dziękuję

PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii

Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Aż tak bardzo to nie przegrasz.Tijaczer pisze: ↑06 sie 2023, 19:31A to nie wiedziałem o tym, że można aż tak przegraćradarek pisze: ↑06 sie 2023, 19:25Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.ogólnie słyszałem, że jest dość łatwe, to jakbym podstawkę wziął to 1-2 gierki wystarczą, aby ogarnąć legacy?
Legacy jest jednak trochę targetowane pod nowych graczy pod względem poziomu trudności.
W grze możesz dwa razy podejść do każdego bossa, a jeśli przegrasz obydwa pojedynki, to po prostu idziesz dalej z fabułą.
W zasadzie to możesz lać bossa do skutku jeśli chcesz - nikt tego nie sprawdza.
Ale pytaniem jest, czy wolisz podejść do gry "yolo" i wybierać losowe naklejki, czy jednak wolisz najpierw poznać podstawowe mechaniki, tempo gry, wiedzieć co jest potencjalnie przydatne itp.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
"Fabuła" to chyba trochę za mocno powiedziane:D Nie wiem czy poza tekstami na kartach/postaciach jest tam coś do przeczytania. Co najwyżej poznasz nastawienie pewnych postaci do tematu walki z "Nemesis" i jak je ostatecznie pokonać. Zwieńczenie tego tematu ma miejsce właśnie w AE: Legacy.Tijaczer pisze: ↑06 sie 2023, 19:58 Na forum bgg widziałem przeróbki kart mocniejszych i słabszych, aby dostosować je do ogólnej talii kart (część i tak proponują wywalić), więc o to się nie martwię, że mogą nie być zbalansowane.
Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.
Dziękuję
PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii![]()
Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?
W małych dodatkach fabularnie chyba nic nie ma - zresztą podobnie jak w podstawkach.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wyszedłem z założenia, że skoro postacie są za silne, to właśnie nie znając się na tej gierce, zrobi się mimo wszystko nie optymalne, więc mimo wszystko ostatecznie wyjdą bardziej zbalansowane do zwykłych gier. Wiem, pokrętna logika no ale

Na bgg znalazłem nawet informacje, że da się i 8 postaci zrobić z tych naklejek, więc wtedy na pewno nie będą aż tak mocne

Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dla mnie sama idea stworzenia legacy do gry deckbuldingowej pasuje jak pięść do nosa.
Jak widzę te popisane/ponalepiane karty postaci to mnie skręca.
Sprawdziłem właśnie jak nazwaliśmy tamtych magów - Bubu i Legolas (bo miał łuk hehe) XD
A kartę na ręcę nazwałem "Tumulec" z L w okręgu (wyszukaj w google jeśli nie wiesz o co chodzi:D - pozdawiam fanów i antyfanów Legii)
Imersja godna legendarnej sesji RPG XD
Jak widzę te popisane/ponalepiane karty postaci to mnie skręca.
Sprawdziłem właśnie jak nazwaliśmy tamtych magów - Bubu i Legolas (bo miał łuk hehe) XD
A kartę na ręcę nazwałem "Tumulec" z L w okręgu (wyszukaj w google jeśli nie wiesz o co chodzi:D - pozdawiam fanów i antyfanów Legii)
Imersja godna legendarnej sesji RPG XD
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Interesował się ktoś czy istnieje wariant gry true solo, ale z drobną pomoc drugiej postaci, bez konieczności pełnego pilotowania drugiej talii? True solo w Aeon's End wydaje się dla mnie grą wykastrowaną, z drugiej strony nie lubię grać na dwie ręce. Chodzi mi o rozwiązanie podobne do tego z Robinsona Crusoe. Tam gdy gramy jedną postacią dostajemy do pomocy Piętaszka i psa, którzy wspomagają postać, ale mają swoje ograniczenia.
-
- Posty: 2857
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1417 times
- Been thanked: 1697 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja akurat zawsze gram na dwie ręce i interakcje między obojgiem magów dodają moim zdaniem tyle ciekawej, dodatkowej głębi, że szkoda moim zdaniem z tego rezygnować. Mnóstwo mechanik i kart i samych magów jest tak zaprojektowanych, żeby czerpać korzyści ze współpracy.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Bycie sojusznikiem samego siebie nie jest taką pomocą? Musiałbym przeglądać teraz karty, ale wydaje mi się, że bez problemu znajdziesz magów i rynki, gdzie można by akcje sojusznika puszczać na siebie i dzięki temu w jednej turze np. przygotować zaklęcia na bramach, wywołać je i przygotować kolejne.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Spoiler:
Co do Wiecznej Wojny, obilo mi sie o uszy, że ma być dodruk, ale nie mam żadnej informacji na potwierdzenie.
Podobnie jest z wersja Legacy, sporo osób poleca na początek, ale gra już jest niedostępna w rozsądnej cenie. Do niedawa była za około 180 teraz 300 zł.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja bym w sumie nie polecał. Tzn. to jest fajna gra, trochę prostsza niż zwykłe Aeony, ale to jest też jej główna wada - po tym jak ją przejdziemy (co nie jest jakieś trudne) zostajemy z tymi fajnymi, ale zbyt dobrymi kartami, no i tymi samymi przeciwnikami, których już nie ma się ochoty powtarzać. Zostaje nam więc spore pudło kilkuset kart które będą zalegać na półce. Lepiej tam postawić inne Aeony czy jakieś inne gry wypchane po brzegi kartami typu Dominion

Portalowy dział zapowiedzi ( https://sklep.portalgames.pl/zapowiedzi ) niestety pod względem Aeonów jest słabo prowadzony, ostatnio jak tam zaglądałem to chyba wciąż brakowało jednego pudełka zapowiedzianego na ten rok ( Aeon’s End: Outcasts ), a i dodruków (jeśli przy okazji są) nie widziałem - ale to nie znaczy, że ich nie będzie, chociaż wydaje mi się, że dodruki np. serii Root są tam widoczne.
- Swawolny_Pionek
- Posty: 291
- Rejestracja: 29 cze 2016, 10:43
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 8 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Pytanie do bardziej doświadczonych. Szukałem na BGG, ale nie znalazłem.
Ile kart powinno być w dodatku Strzaskane Marzenia? Na stronie Portalu widzę 104. Na necie 106. W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?
Ile kart powinno być w dodatku Strzaskane Marzenia? Na stronie Portalu widzę 104. Na necie 106. W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Z tego co widzę na unboxingu angielskiej wersji to SD-067 i SD-068 to kolejno randomizery dla nemesis i dla maga. Z tego co kojarzę to Portal się trzyma praktycznie takiej samej numeracji, więc powinno być tak samo.Swawolny_Pionek pisze: ↑30 wrz 2023, 16:12 W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?