Kislev to osobne państwo, luźno wzorowane na ~15-17 wiecznej Rosji.
Warhammer: The Old World
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5160
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1433 times
- Been thanked: 1645 times
Re: Warhammer: The Old World
Rosji, Polsce, Czechach...
Ale pytanie brzmi raczej, czy w czasach w których dzieje się The Old World Kislev już istniał jako niezależne państwo. W sumie nie wiem czy jest już informacja w których latach oficjalnie dzieje się The Old World.
Ale pytanie brzmi raczej, czy w czasach w których dzieje się The Old World Kislev już istniał jako niezależne państwo. W sumie nie wiem czy jest już informacja w których latach oficjalnie dzieje się The Old World.
Re: Warhammer: The Old World
Zgodnie z oficjalną stroną jak zapowiadali akcja dzieje się kilka dekad przed oblężeniem Praag więc Kislev powinien być już niezależnym państwem i może dodany zostanie później w dodatkach. W końcu zapowidzieieli jak na razie 9 frakcji.
Re: Warhammer: The Old World
Kislev nigdy nie był popularny i podejrzewam że w tej edycji się nie pojawi, prędzej zrobią coś w końcu dla Cathay, bo są im to szanse na zaistnienie jakoś na rynku chińskim. Zresztą CA odwaliło za nich robotę przy przygotowaniu jednostek i jakiegoś zalążka fabuły i potencjalnych jednostek do total Warhammer, więc bym się nie zdziwił.
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5160
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1433 times
- Been thanked: 1645 times
Re: Warhammer: The Old World
Trochę przecieków z 4chana i reddita:
- Premiera prawdopodobnie odbędzie się w lutym 2024.
- Pierwsze duże pudło (coś na kształt startera): Khemri vs Bretonia (185 GBP), drugie (późnym latem): Zielonoskórzy vs Imperium
- Imperium dostanie 3 nowe pudełka (prawdopodobnie: rycerze, działa, "militia" - imperialne pospolite ruszenie składające się z mieszkańców miast/straż miejska?)
Więcej można posłuchać np. tu:
EDIT:
Jeśli ktoś nie widział jeszcze nowych figurek do Bretonii to może nadrobić zaległości tutaj:
https://www.warhammer-community.com/202 ... -revealed/
Z tymi udziwnieniami na hełmach rycerstwa to "trochę" przesadzili
- Premiera prawdopodobnie odbędzie się w lutym 2024.
- Pierwsze duże pudło (coś na kształt startera): Khemri vs Bretonia (185 GBP), drugie (późnym latem): Zielonoskórzy vs Imperium
- Imperium dostanie 3 nowe pudełka (prawdopodobnie: rycerze, działa, "militia" - imperialne pospolite ruszenie składające się z mieszkańców miast/straż miejska?)
Więcej można posłuchać np. tu:
EDIT:
Jeśli ktoś nie widział jeszcze nowych figurek do Bretonii to może nadrobić zaległości tutaj:
https://www.warhammer-community.com/202 ... -revealed/
Z tymi udziwnieniami na hełmach rycerstwa to "trochę" przesadzili
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5160
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1433 times
- Been thanked: 1645 times
Re: Warhammer: The Old World
To oczywiście tylko pierwsze wrażenie, ale ja jestem tą sekwencją gry trochę rozczarowany. Miałem po cichu nadzieję, że wprowadzą jakieś elementy naprzemiennej aktywacji, nadadzą grze trochę więcej dynamizmu. A wygląda to na to samo co było w wielu edycjach Warhammera, tylko fazę magii wkomponowano w inne i zmieniono nazewnictwo.
No cóż, nadzieja umiera ostatnia, może jeszcze zdołają zrobić z tego ciekawą grę.
No cóż, nadzieja umiera ostatnia, może jeszcze zdołają zrobić z tego ciekawą grę.
Re: Warhammer: The Old World
Ja tam się cieszę, jakby były ciekawsze zasady to jeszcze bym się skusił i wsiąknął, a tak? Do zapomnienia.
-
- Posty: 1998
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 237 times
- Been thanked: 314 times
Re: Warhammer: The Old World
A mnie się 6 edycja podobała... Pewnie kupię ten starter - jakoś AoS mnie nie przekonał do siebie, może ten system mnie przekona?Assur pisze: ↑03 lis 2023, 12:26 To oczywiście tylko pierwsze wrażenie, ale ja jestem tą sekwencją gry trochę rozczarowany. Miałem po cichu nadzieję, że wprowadzą jakieś elementy naprzemiennej aktywacji, nadadzą grze trochę więcej dynamizmu. A wygląda to na to samo co było w wielu edycjach Warhammera, tylko fazę magii wkomponowano w inne i zmieniono nazewnictwo.
No cóż, nadzieja umiera ostatnia, może jeszcze zdołają zrobić z tego ciekawą grę.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
-
- Posty: 2688
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1305 times
- Been thanked: 1543 times
Re: Warhammer: The Old World
https://www.warhammer-community.com/202 ... g-columns/
Szarże losowe...więc tyle było zainteresowania z mojej strony
Ale pomysł z formacjami do walki i marszu doceniam.
Szarże losowe...więc tyle było zainteresowania z mojej strony
Ale pomysł z formacjami do walki i marszu doceniam.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Warhammer: The Old World
No niestety, losowe szarże są konieczne. Innym rozwiązaniem jest brak możliwości ich mierzenia i "miarka w oku" jak 6tej edycji. W przeciwnym wypadku wszystkie szarże byłyby zbyt policzlane i mierzalne i moim zdaniem gra stałaby się straszliwie statyczna i "zachowawcza". Zauważ, że piechota szarżuje d6, a więc jest to dość niewielka losowość. Boję się tylko że kawaleria może być zbyt mocna przez tą szarżę na 2d6.
-
- Posty: 2688
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1305 times
- Been thanked: 1543 times
Re: Warhammer: The Old World
To nie jest prawda. Dużo gier na zarówno mierzenie jak i statyczne zasięgi - Warmachine, Kill Team ale też praktycznie wszystkie planszówki z polami. Jeśli gra nie chce być tylko o tym "kto ma dłuższy threat range" powinna oferować szereg narzędzi i kontr, które pozwalają wolniejszym jednostkom rywalizować z szybszymi, bez jednoczesnego pozbawienia szybkości znaczenia. Sprytny designer coś takiego wymyśli, słaby polegnie i wsadzi losowość z braku innego pomysłu.Michal.s pisze: ↑07 lis 2023, 09:13 No niestety, losowe szarże są konieczne. Innym rozwiązaniem jest brak możliwości ich mierzenia i "miarka w oku" jak 6tej edycji. W przeciwnym wypadku wszystkie szarże byłyby zbyt policzlane i mierzalne i moim zdaniem gra stałaby się straszliwie statyczna i "zachowawcza".
Pisałem o tym też na Dakka, więc po prostu zacytuję:
My main wargame is Warmachine and there threat ranges are static, but the game gives players a deep toolbox of things they can do to lessen the impact of the opponent having a few inches of threat range advantage. Baiting, jamming, sacrificing, redirecting, screening, using terrain, buffing/debuffing, clever scenario play ... all depending on players' decisions and choices. In my opinion it makes for a much more engaging game than a one where you just generate a random number to arbitrarily tell you whether what you are attempting to do makes any sense or not.
And even with Warmachine having both premeasuring and fixed ranges it is not my experience that threat range means everything, there are so many ways to counter that, despite the all or nothing nature of WM alpha strike (target destroyed on the charge is the default result) and the importance of scenario.
http://momentofclarity.eu/constance1-vs ... p-round-4/
I like this report as an example. Despite oppressive threat ranges and going first the Cryx player has his army carefully corralled, contained and taken apart by a much slower enemy. He loses because tactics, not because he didn't roll enough for his charges.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Warhammer: The Old World
Moim zdaniem to działa w systemach skirmishowych, natomiast nie działa w bitewniakach gdzie niekiedy możesz mieć władowane pół armii w jednym oddziale i każdy boi się wykonać ruch. Moim zdaniem częściowo losowe szarże polepszają gry oparte na regimentach i manewrowaniu, ale to już moja opinia.
-
- Posty: 2688
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1305 times
- Been thanked: 1543 times
Re: Warhammer: The Old World
Jednak w starym WFB tak naprawdę brak mierzenia przy szarżach miał niewielkie znaczenie. Tzn jeśli ktoś był szybszy to nie trzeba było specjalnej precyzji w oku, żeby zobaczyć, że to on zaszarżuje a nie zostanie zaszarżowany.
WFB miał też dobre mechanizmy do kontrolowania szarż - ucieczka przed szarżą, odginanie szybką kawalerią, przyjęcie szarży na tanią jednostkę i overruna w jednostkę za nią by w swojej turze zamknąć pułapkę od flanki, nie wspominając o wykorzystaniu magii czy strzelania by szarżującą jednostkę przyciąć nim uderzy. Wszystko to do kosza, bo random.
Wolałbym żeby reakcje na szarże czy teren były ważniejsze (np piechota sprawnie porusza się i broni w lesie a kawaleria nie) i scenariusze wymuszały przełamanie impasu w centrum - rozwiązanie TOW wygląda mi jednak na takie w stylu "myśleliśmy jak zaprojektować interesujące interakcje żeby wybór "szarżować czy nie" nie był oczywisty ale nie potrafiliśmy więc daliśmy rzut k6".
WFB miał też dobre mechanizmy do kontrolowania szarż - ucieczka przed szarżą, odginanie szybką kawalerią, przyjęcie szarży na tanią jednostkę i overruna w jednostkę za nią by w swojej turze zamknąć pułapkę od flanki, nie wspominając o wykorzystaniu magii czy strzelania by szarżującą jednostkę przyciąć nim uderzy. Wszystko to do kosza, bo random.
Wolałbym żeby reakcje na szarże czy teren były ważniejsze (np piechota sprawnie porusza się i broni w lesie a kawaleria nie) i scenariusze wymuszały przełamanie impasu w centrum - rozwiązanie TOW wygląda mi jednak na takie w stylu "myśleliśmy jak zaprojektować interesujące interakcje żeby wybór "szarżować czy nie" nie był oczywisty ale nie potrafiliśmy więc daliśmy rzut k6".
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Warhammer: The Old World
Bitewniaki to tak naprawdę skirmishe, w których figurką jest cały oddział. To po prostu przeniesienie tej samej abstrakcji, zwykle z dodanymi udziwnieniami.Michal.s pisze: ↑07 lis 2023, 11:26 Moim zdaniem to działa w systemach skirmishowych, natomiast nie działa w bitewniakach gdzie niekiedy możesz mieć władowane pół armii w jednym oddziale i każdy boi się wykonać ruch. Moim zdaniem częściowo losowe szarże polepszają gry oparte na regimentach i manewrowaniu, ale to już moja opinia.
Ja się zgadzam, że wygląda to na leniwe projektowanie, z każdą kolejną informacją początkowe zainteresowanie spada. Ale też mam teorie, że te gry wcale nie są do grania, tylko raczej do zbierania/malowania. I mają grę dodaną raczej dla picu, niż dla tego, żeby w to ktoś faktycznie dużo grał.
Re: Warhammer: The Old World
Oficjalna prezentacja zawartości zestawów startowych
https://www.warhammer-community.com/202 ... -revealed/
https://www.warhammer-community.com/202 ... -revealed/
- Mr_Fisq
- Administrator
- Posty: 5160
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1433 times
- Been thanked: 1645 times
Re: Warhammer: The Old World
Temat się rozkręca - Cubicle 7 zapowiedziało RPG osadzone w czasach The Old World.
O tu:
https://www.facebook.com/Cubicle7Entert ... zSj5TXkf3l
O tu:
https://www.facebook.com/Cubicle7Entert ... zSj5TXkf3l