Podwodne Miasta / Underwater Cities (Vladimir Suchy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1021
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 428 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: karmazynowy »

sliff pisze: 20 paź 2023, 14:26 U mnie w edycji kompletnej też wszystko ok z żetonami. Dla purystów rewesy są przesunięte trochę ale grafika się mieści w całości.

Co ciekawe na głównym pudełku od razu jest nadrukowane że zawiera biokopułe.
Także może ten mini dodatek od teraz będzie na stałe w pudełkach z nowego druku ?
Zielona kopuła była już w poprzednim druku w standardzie.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
cVlad
Posty: 24
Rejestracja: 17 lis 2015, 18:21
Has thanked: 43 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: cVlad »

W pierwszym druku nie było biokopuły w standardzie. Dopiero w dodruku (obecnym druku) się pojawiła.
litk
Posty: 848
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: litk »

Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 929
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 326 times
Been thanked: 381 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: sliff »

litk pisze: 20 paź 2023, 17:10 Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Na pewno była jako bonus za zakup w sklepiku portalu, ale w zwkłych sklepach tego chyba nie było. Pozatym z tego co kojarzę na pudełku na pewno nie było tego nadruku że zawiera minidodtatek.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11001
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: japanczyk »

litk pisze: 20 paź 2023, 17:10 Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Dopiero w nowym druku
litk
Posty: 848
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: litk »

japanczyk pisze: 20 paź 2023, 18:18
litk pisze: 20 paź 2023, 17:10 Przecież zielona kopuła była już w podstawce jako promka.
Dopiero w nowym druku
Którym, tym co teraz był?
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 974
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 682 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Bart Henry »

Biokopuła była w dodruku z końcówki 2022 roku.
Atk
Posty: 1400
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 498 times
Been thanked: 286 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Atk »

Ja brałem wszystko w pierwszych rzutach (podstawkę i dodatek) i zielone miasto dokupiłem lub dostałem jako promke (chociaż gdzieś tam głęboko w głowie mówi mi, że dokupiłem ale mam słaba pamięć 😂)

Wiem jedno, że na pewno nie było w pudełku.
Chociaż nie wiem w czym to problem kiedy była do dokupienia, kiedy dorzucona. Na 30+ gier i kilka solo (to jedyna gra, która zagrałem solo) użyliśmy tej kopuły może kilka razy.
Na moje (i ekipy) przez to, że jest tylko jedna, wprowadza losowość, bo jedna osoba gra z bonusem. Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo przez natłok nowości dawno w miasta nie grałem.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Largo »

Lekko wygięte plansze i przesunięcie na żetonach mi nie przeszkadza, ale różnice w kolorach rewersu kart z dodatku i podstawki to trochę lipa :?
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4541
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1691 times
Been thanked: 2128 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

Largo pisze: 21 paź 2023, 21:14 Lekko wygięte plansze i przesunięcie na żetonach mi nie przeszkadza, ale różnice w kolorach rewersu kart z dodatku i podstawki to trochę lipa :?
Wrzuć jakieś foty. Których kart to dotyczy? Jeśli kontraktów albo punktowania końcowego to nic się nie dzieje. Gorzej jak te wtasowane.

Ciągle nie mam czasu zająć się swoim egzemplarzem
Awatar użytkownika
Irka
Posty: 539
Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
Has thanked: 514 times
Been thanked: 272 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Irka »

Atk pisze: 20 paź 2023, 23:47 Na moje (i ekipy) przez to, że jest tylko jedna, wprowadza losowość, bo jedna osoba gra z bonusem. Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo przez natłok nowości dawno w miasta nie grałem.
Wniosek z gry dwuosobowej: niby jedna osoba gra z małym bonusem, ale też musiała coś poświęcić, żeby szybciej wybudować te miasta. Jedno woleć.
Largo pisze: 21 paź 2023, 21:14 Lekko wygięte plansze i przesunięcie na żetonach mi nie przeszkadza, ale różnice w kolorach rewersu kart z dodatku i podstawki to trochę lipa :?
W wersji angielskiej też mam te różnice w kolorach i w niczym mi to nie przeszkadza. Widać tylko jedną (wierzchnią) kartę, a w takiej sytuacji nie umiem stwierdzić, który to odcień.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Abizaas »

U mnie również występuje różnica w rewersach kart z podstawki i dodatku, kolor zauważalnie inny.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4541
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1691 times
Been thanked: 2128 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

Który dodatek macie na myśli?
Awatar użytkownika
Irka
Posty: 539
Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
Has thanked: 514 times
Been thanked: 272 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Irka »

Dobre pytanie. Ja mówię o głównym dodatku (Nowe odkrycia).
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Largo »

PytonZCatanu pisze: 21 paź 2023, 21:44 Który dodatek macie na myśli?
Oba. Duży i minidodatek. Dodatki mają jeden odcień, a podstawka inny. Karty są w stosie to może nie będzie to przeszkadzać. Podobno dawniej też był ten problem i wygląda na to, że wydawnictwo nic z tym nie zrobiło
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2797
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 353 times
Been thanked: 636 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: bogas »

Irka pisze: 21 paź 2023, 21:28 W wersji angielskiej też mam te różnice w kolorach i w niczym mi to nie przeszkadza. Widać tylko jedną (wierzchnią) kartę, a w takiej sytuacji nie umiem stwierdzić, który to odcień.
Różnica w odcieniu kart I ery jest na tyle duża, że nawet jak widzę tylko wierzchnią kartę to na 100% mogę powiedzieć czy to z dodatku czy stara. Po prostu te z dodatku są niemal niebieskie, a z podstawki fioletowe. Czy to coś zmienia w grze? U nas nic.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 640
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 244 times
Been thanked: 366 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Nilis »

Zagrałem ostatnio kolejne dwie partie w Podwodne Miasta 2-osobowo z dodatkami z rozszerzenia no i niestety w moim prywatnym rankingu jest to pod każdym względem lepsza gra od Terraformacji Marsa.
Wiem że częściowo są to różne gry ale wrzucam je do tej samej kategorii bo: budujemy silniczki produkcyjne, budujemy struktury, walczymy o wspólne cele kto pierwszy ten lepszy, gramy kartami, łatwe do wytłumaczenia nowym graczom, cena nie powala i coś by jeszcze znalazł.

Podwodne mają kapitalny wybór akcji na planszy związany z kartami. Zawsze chce się skombić jak najlepiej karty z ręki z akcjami na planszy ale jak dobrze wiemy czasami trzeba dokonać wyborów i z czegoś zrezygnować. To daje na koniec gry tyle przyjemnego niedosytu co moglismy zrobic lepiej. Kapitalne są też małe cele i karty punktujace na koniec gry, które każdy może sobie teoretycznie wziąć już na początku rozgrywki ale jest to spory koszt. Z drugiej strony im dalej w las tym większe prawdopodobieństwo że ktoś je sprzątnie. Na koniec rozgrywki zawsze jest dyskusja kto co jak i dlaczego tak późno.

Fantastyczna gra. Na szczęście nie widzę póki co strategii wygrywającej czy tych samych powtarzalnych akcji otwarcia
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4541
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1691 times
Been thanked: 2128 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

Krótki komentarz z perspektywy większej ilości partii:

1. Nie ma strategii wygrywającej, widziałem przeróżne partie wygrane w wielu różnych stylach - trzeba czytać grę na bieżąco.

2. Kolory. Mamy 30 ruchów i jeśli 2-3 razy zagramy nie do koloru, to nic się nie stanie. Trzeba jednak mądrze wybierać ten moment, może być decydujące.

3. Dlaczego "niestety" lepsza od TM? 😊 Ja ją zawsze reklamuje jako "TM killer".

4. Warto dodać duże wyczucie przy tworzeniu kart. Są naprawdę dobrze przemyślane. Ciężar gry spoczywa na graczu, na tym, jaka strategie przyjmie, a nie na dociągu kart.
Awatar użytkownika
Irka
Posty: 539
Rejestracja: 23 wrz 2022, 01:27
Has thanked: 514 times
Been thanked: 272 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Irka »

PytonZCatanu pisze: 31 paź 2023, 09:27 Ja ją zawsze reklamuje jako "TM killer".
Nie tylko killer, ale i pożeracz 8)

Podzieliłam insert do TM od ReDrewno na pół i świetnie mi się sprawdza w PM:
Spoiler:
A tutaj TM, która przeżyła to pożarcie:
Spoiler:
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1683
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 280 times
Been thanked: 881 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: XLR8 »

Dodatek spokojnie się mieści w pudełku z podstawki. Wyrzuciłem jedynie plansze z podstawki do pudełka z dodatku. Mam też tokeny z drukarki 3d i jak widać wszystko wchodzi i wieczko nie odstaje.
Obrazek
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4541
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1691 times
Been thanked: 2128 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: PytonZCatanu »

XLR8 pisze: 31 paź 2023, 12:30 Dodatek spokojnie się mieści w pudełku z podstawki. Wyrzuciłem jedynie plansze z podstawki do pudełka z dodatku. Mam też tokeny z drukarki 3d i jak widać wszystko wchodzi i wieczko nie odstaje.
Obrazek
Hmm....

Mi też się zmieściło, ALE mam niezakoszulkowane karty. Po wsadzeniu je w koszulki pudło chyba się nie domknie...

Dobrze widzę, że ty masz karty w koszulkach?
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1683
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 280 times
Been thanked: 881 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: XLR8 »

PytonZCatanu pisze: 31 paź 2023, 12:35
XLR8 pisze: 31 paź 2023, 12:30 Dodatek spokojnie się mieści w pudełku z podstawki. Wyrzuciłem jedynie plansze z podstawki do pudełka z dodatku. Mam też tokeny z drukarki 3d i jak widać wszystko wchodzi i wieczko nie odstaje.
Obrazek
Hmm....

Mi też się zmieściło, ALE mam niezakoszulkowane karty. Po wsadzeniu je w koszulki pudło chyba się nie domknie...

Dobrze widzę, że ty masz karty w koszulkach?
Tak ale w tym przypadku nie są to koszulki premium tylko zwykłe sloyca i wchodzą na styk pod wieczko.
k4sper
Posty: 54
Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 32 times
Been thanked: 7 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: k4sper »

Potwierdzam. Mam te same koszulki i nawet te same pudełka :D
Pomnik
Posty: 322
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 156 times
Been thanked: 109 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Pomnik »

Ja u siebie zrobiłem pseudo big boxa xD
Do pokrywki od dodatku dałem wszystkie kartonowe plansze + instrukcje, na to dałem pudełko od podstawki z resztą elementów.
Wygląda tandetnie ale przynajmniej wciąż to "jedno" pudełko no i miejsca tyle że mogę myśleć o jakichś podmiankach żetonów xD
Z minusów to musi leżeć na szczycie stosu bo pokrywka podstawki nie ma już pełnego podparcia a jakoś jej nie ufam :D
Obrazek

Obrazek
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 640
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 244 times
Been thanked: 366 times

Re: Underwater Cities / Podwodne Miasta (Vladimir Suchy)

Post autor: Nilis »

Spoiler:
3. Niestety bo w TM grałem od premiery, jest spory sentyment, żona uwielbia a tu człowiek znalazł lepsze gry i TM kurzy się na półce

4. Karty są świetnie przemyślane bo pola akcji żółtych są trochę mocniejsze i częściej wybierane niż zielone ALE karty zielone są trochę mocniejsze niż karty żółte :mrgreen: to daje świetny balans w podejmowaniu akcji
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
ODPOWIEDZ