Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Kończąc offtop, to dodam, że od ~20 lat robię strony i appki mobilne zawodowo, dlatego zabrałem głos.
Gra to generalnie czysty algorytm, więc zakładam, że firma broni go dość mocno i nie liczyłbym na otwarcie kodu. Ale jak wspomniałem, przy chęci i zawzięciu można by sobie przygotować taką w pełni offline wersję. Ale przy takiej liczbie dołączonych kart to ja osobiście nie czuję potrzeby. Musiałbym być skrajnie autystyczny by je wszystkie spamiętać i ograć całą grę.
Gra to generalnie czysty algorytm, więc zakładam, że firma broni go dość mocno i nie liczyłbym na otwarcie kodu. Ale jak wspomniałem, przy chęci i zawzięciu można by sobie przygotować taką w pełni offline wersję. Ale przy takiej liczbie dołączonych kart to ja osobiście nie czuję potrzeby. Musiałbym być skrajnie autystyczny by je wszystkie spamiętać i ograć całą grę.
-
- Posty: 2193
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 591 times
- Been thanked: 288 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Myślisz, że jest szansa, że poza kaflami jest tam też zakodowane ułożenie kolorowych struktur (nie wiem jak one się po polsku nazywają)? Coś chyba za wąsko tam z danymi.
Niestety, ja mam odwrotnie. Ponoć w polskim wydaniu jest trochę więcej kart, ale ja mam angielskie i już po otwarciu pudełka miałem odczucie, że jest tam ich skandalicznie mało. Kiedyś graliśmy ze 4 partie jednego dnia i jedna karta nam się powtórzyła, a że miałem inną książeczkę to dopiero w drugiej połowie partii zorientowałem się, że ten układ już dziś był na stole. Od tamtego czasu nie zwracamy do talii już zagranego danego dnia scenariusza. Też mam jak kolega, że boję się, że serwer wyłączą i zacząłem sobie przepisywać ze strony scenariusze.
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Tak, funkcja drawStructures. Generalnie wygląda, że w cały setup zakodowany jest w tym jednym łańcuchu, np. B648196B7159587963 i poszczególne funkcje wyłuskują kolejne znaki, przerabiają je z zapisu szesnastkowego na dziesiętny, co daje im indeks obrazka (typ kafla/struktury), jego ułożenie oraz pozycję. Ten kod jest dostępny, bo jest dostarczony do przeglądarki, więc można go sobie uruchomić, czy nawet przepisać by był łatwiejszy do zrozumienia (jak ktoś ma taką potrzebę), ale nie uzyskamy kodu, który generuje te kody (czyli generalnie generujący karty) - a więc ustawienia mapy. To już kod na serwerze.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12705
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3889 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
No ale to wasz blad ze wrzuciliscie karte ze scenariuszem ktory rozgrywales tego samego dniaj_g pisze: ↑06 lis 2023, 13:08Niestety, ja mam odwrotnie. Ponoć w polskim wydaniu jest trochę więcej kart, ale ja mam angielskie i już po otwarciu pudełka miałem odczucie, że jest tam ich skandalicznie mało. Kiedyś graliśmy ze 4 partie jednego dnia i jedna karta nam się powtórzyła, a że miałem inną książeczkę to dopiero w drugiej połowie partii zorientowałem się, że ten układ już dziś był na stole. Od tamtego czasu nie zwracamy do talii już zagranego danego dnia scenariusza. Też mam jak kolega, że boję się, że serwer wyłączą i zacząłem sobie przepisywać ze strony scenariusze.

Ja np. mam stos rozegranych i nierozegranych, z czego come one, nawet grajac 4 dziennie to starczy ci tego na 27 dni (54 karty z dwoma ukladami) - ostatniego dnia na pewno nie bedziesz pamietal ukladow z pierwszego

Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 2193
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 591 times
- Been thanked: 288 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Aż sprawdziłem... Może Cię zaskoczę, ale mam 19 kart jednoukładowych (z jednej strony mapa, z drugiej - rozpiska książeczek) w wariancie podstawowym. Grając po 4 dziennie to już 5-go dnia mi się powtórzy. Tak jak pisałem - wersja angielska, a kart zaawansowanych (mam 35) na razie nie używam, więc smuteczek.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 12 lut 2014, 14:09
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 48 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Grałem kilka razy w Cryptid, trzeba bardzo uważać przy setupie, żeby się nie pomylić; w związku z tym wpadłem na pewien pomysł.
A co jeśli przez przypadek (albo celowo) rozłożyło się planszę błędnie?
Wtedy mielibyśmy do czynienia z 3 sytuacjami:
1. Byłoby wciąż jedno rozwiązanie - ok,
2. Byłoby więcej niż 1 rozwiązanie - jeśli gracz zdecydowałby się zgadywać, jeśli znajdą się na polu wszystkie dyski gracz - Wygrywa zgadujący,
3. Byłoby 0 rozwiązań - wygrywałby gracz, który jako pierwszy stwierdzi i udowodni, że nie ma takiego miejsca. Jak to dokładnie miałby zrobić - trzeba się jeszcze zastanowić.
Pytanie brzmi jak często występowałyby poszczególne przypadki, przypuszczam, że nr 2 najczęściej.
A co jeśli przez przypadek (albo celowo) rozłożyło się planszę błędnie?
Wtedy mielibyśmy do czynienia z 3 sytuacjami:
1. Byłoby wciąż jedno rozwiązanie - ok,
2. Byłoby więcej niż 1 rozwiązanie - jeśli gracz zdecydowałby się zgadywać, jeśli znajdą się na polu wszystkie dyski gracz - Wygrywa zgadujący,
3. Byłoby 0 rozwiązań - wygrywałby gracz, który jako pierwszy stwierdzi i udowodni, że nie ma takiego miejsca. Jak to dokładnie miałby zrobić - trzeba się jeszcze zastanowić.
Pytanie brzmi jak często występowałyby poszczególne przypadki, przypuszczam, że nr 2 najczęściej.
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Vanatox, pomyliłem się raz przy rozstawianiu i dałem jeden obiekt o jedno pole obok, więc próba najmniejsza z możliwych, ale to już dało przynajmniej dwa rozwiązania, bo znajomy wygrał i moje zdziwienie, bo przecież już miałem namierzone pole, ale inne. Po sprawdzeniu rzeczywiście oba pasowały i wyszedł mój błąd przy rozkładaniu. Dla mnie to jednak psuje ideę gry i nie brałbym tej opcji jako sensownej.
j_g, myślę, że najłatwiej byłoby dla Ciebie pozyskanie polskich kart (oryginałów bądź skanów)
j_g, myślę, że najłatwiej byłoby dla Ciebie pozyskanie polskich kart (oryginałów bądź skanów)
- vnzk
- Posty: 595
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 529 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Grając wszystkie 20 partii w tak samo licznym składzie, dodajmyj_g pisze: ↑06 lis 2023, 13:38 Aż sprawdziłem... Może Cię zaskoczę, ale mam 19 kart jednoukładowych (z jednej strony mapa, z drugiej - rozpiska książeczek) w wariancie podstawowym. Grając po 4 dziennie to już 5-go dnia mi się powtórzy. Tak jak pisałem - wersja angielska, a kart zaawansowanych (mam 35) na razie nie używam, więc smuteczek.


Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Wygląda na to, że ktoś ogarnął temat i naskrobał generator plansz. Nie sprawdzałem, czy działa, ale katalogu "Example_Output" jest przykładowy wynik. Program napisany w Javie i wymaga jej do odpalenia.
https://github.com/deckercjames/Travel- ... -Generator
https://github.com/deckercjames/Travel- ... -Generator
- miker
- Posty: 778
- Rejestracja: 03 maja 2019, 16:55
- Lokalizacja: Ząbki k. Warszawy
- Has thanked: 648 times
- Been thanked: 486 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
No i elegancko. Ściągnąłem sobie i w wolnej chwili sprawdzę. Dzięki!Marooned pisze: ↑06 lis 2023, 17:55 Wygląda na to, że ktoś ogarnął temat i naskrobał generator plansz. Nie sprawdzałem, czy działa, ale katalogu "Example_Output" jest przykładowy wynik. Program napisany w Javie i wymaga jej do odpalenia.
https://github.com/deckercjames/Travel- ... -Generator
-
- Posty: 2193
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 591 times
- Been thanked: 288 times
Re: Cryptid / Kryptyda (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Jakby ktoś był tak bardzo miły i wygenerował tego trochę w wersji podstawowej, byłbym wdzięczny. Co prawda nie jest to wersja przyjazna drukowaniu, ale w czarnej godzinie by się przydało.
Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Nie wiemy czy jest błąd w czarnej zagadce [czarna karta] czy coś źle robimy. Brakuje prawidłowej odpowiedzi. Jedyne pole 2 od pumy i 2 od czarnego namiotu to 1 PIASEK (niestety piasek nie zazębia się z podpowiedzią fioletowego gracza - bo Kryptyda ma być w LESIE albo w GÓRACH)
liczba graczy 3, wskazówka nr 15: brak wskazówek "w zasięgu 3 pól"
wskazówka B [11] znajduje się w zasięgu do 2 pól od opuszczonego szałasu
wskazówka Y [77] znajduje sie w lesie albo w górach
wskazówka S [95] nie znajduje się w zasięgu do 2 pól od terytorium pumy



liczba graczy 3, wskazówka nr 15: brak wskazówek "w zasięgu 3 pól"
wskazówka B [11] znajduje się w zasięgu do 2 pól od opuszczonego szałasu
wskazówka Y [77] znajduje sie w lesie albo w górach
wskazówka S [95] nie znajduje się w zasięgu do 2 pól od terytorium pumy



-
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 mar 2018, 13:12
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 260 times
- Been thanked: 37 times
Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Jak dla mnie zagadka wygląda poprawnie.
Zwróć uwagę na dwie kwestie:
1. w zasięgu do dwóch pól to co innego niż dokładnie dwa pola - może być też odległość 1, a nawet 0
2. podpowiedź 95 jest przecząca (NIE znajduje się...)
Widzę jedno pole, które spełnia te podpowiedzi, ale na zdjęciu planszy jest chyba oznaczone kostką (chyba, bo ta leży na granicy pól). Rozwiązanie w spojlerze.
Zwróć uwagę na dwie kwestie:
1. w zasięgu do dwóch pól to co innego niż dokładnie dwa pola - może być też odległość 1, a nawet 0
2. podpowiedź 95 jest przecząca (NIE znajduje się...)
Widzę jedno pole, które spełnia te podpowiedzi, ale na zdjęciu planszy jest chyba oznaczone kostką (chyba, bo ta leży na granicy pól). Rozwiązanie w spojlerze.
Spoiler:
Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Ale opuszczony szałas - to CZARNY TRÓJKĄT
Ty mówisz otym polu co jest od dołu bardziej? na ukos w prawo od zielonego trójkąta?
Jesli kostka jest na granicy - to oznacza że powielaliśmy kostkę [bo nam kostek brakowało] wiec jak ktoś chciał daćkostke na puste pole obok kostki to przesuwaliśmy na granicę.
Ty mówisz otym polu co jest od dołu bardziej? na ukos w prawo od zielonego trójkąta?
Jesli kostka jest na granicy - to oznacza że powielaliśmy kostkę [bo nam kostek brakowało] wiec jak ktoś chciał daćkostke na puste pole obok kostki to przesuwaliśmy na granicę.
-
- Posty: 2193
- Rejestracja: 17 sty 2016, 18:08
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 591 times
- Been thanked: 288 times
Re: Kryptyda / Cryptid (Hal Duncan, Ruth Veevers)
Czarny i każdy inny, oczywiście.
Tak jak akurczak napisał. Na karcie - pole na północ od niebieskiego stending stołna. Na zdjęciu - po prawej od niebieskiego stending stołna.
PS. A w takich tematach to pisz na dział z zasadami, jeśli łaska.