co najmniej jedna jednostka imperialna i żadnych jednostek rebelii.
Jednostka: wszystkie obecne w grze plastikowe figurki. Nie ma co mieszać w to BGG

Ma to sensmiszczu666 pisze: ↑11 lip 2023, 14:06 1. pozostały jednostki rebelii w układzie, więc warunek końca gry nie został spełniony - gra toczy się dalej
2. układ jest zniewolony, bo Imperium ma jednostki naziemne na planecie
3. Rebelia nie może wystawiać jednostek w układzie zniewolonym.
Pozdro,I kolejne, ale dotyczące misji Pokusa Ciemnej Strony (Lure of the Dark Side):
4. Czy wtedy rzuca się kośćmi odpowiadającymi wszystkim umiejętnością, np. dając Palapatine'a (5 umiejętności) i Vader'a (5 umiejętności) rzucamy 10 kośćmi? (zdaje mi się, że tak)
5. Pochwycony lider się broni (bo misja jest przeciwko niemu) i też rzuca wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
6. Gracz Rebelii może wysłać kogoś do blokowania tej misji, ale jeżeli są już jacyś liderzy w tym układzie, to czy oni też rzucają i też wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
I kolejne, ale dotyczące misji Pokusa Ciemnej Strony (Lure of the Dark Side):
4. Czy wtedy rzuca się kośćmi odpowiadającymi wszystkim umiejętnością, np. dając Palapatine'a (5 umiejętności) i Vader'a (5 umiejętności) rzucamy 10 kośćmi? (zdaje mi się, że tak)
5. Pochwycony lider się broni (bo misja jest przeciwko niemu) i też rzuca wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
6. Gracz Rebelii może wysłać kogoś do blokowania tej misji, ale jeżeli są już jacyś liderzy w tym układzie, to czy oni też rzucają i też wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
Perfect, dzięki!dziku pisze: ↑11 lip 2023, 21:51I kolejne, ale dotyczące misji Pokusa Ciemnej Strony (Lure of the Dark Side):
4. Czy wtedy rzuca się kośćmi odpowiadającymi wszystkim umiejętnością, np. dając Palapatine'a (5 umiejętności) i Vader'a (5 umiejętności) rzucamy 10 kośćmi? (zdaje mi się, że tak)
5. Pochwycony lider się broni (bo misja jest przeciwko niemu) i też rzuca wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
6. Gracz Rebelii może wysłać kogoś do blokowania tej misji, ale jeżeli są już jacyś liderzy w tym układzie, to czy oni też rzucają i też wszystkimi? (zdaje mi się, że tak)
Dokładnie tak, w przypadku tej karty należy zliczyć wszystkie symbole u wszystkich liderów w układzie, ale trzeba pamiętać, że do limitu związanego z liczbą kości. To samo dotyczy obrony, rzut do blokowania wykonuje się raz maksymalnie wszystkimi kościami.
Aktywacja układu jest czynnością związaną wyłącznie z ruchem jednostek. Lider w danej kolejce, będąc kładzionym na planszy, może albo ruszyć jednostkami (pod warunkiem, że ma wartości taktyki oraz jest przenoszony na planszę z puli), albo wykonać misję (jeśli wcześniej przydzielono go do tej misji).DaaV pisze: ↑13 sie 2023, 15:26 1. Czy robienie misji aktywuje układ, tak, że można tam polecieć? Czy aktywacja układu to konkretna "akcja" lidera i robi tylko to? (zdaje mi się, że misja nie aktywuje układu, a tylko wykonuje misję i ewnetualnie blokuje wylot jednostek z tego układu - bo jest już tam lider danego stronnictwa).
Możesz, pod warunkiem, że innymi jednostkami, innym liderem i z innego układu/układów niż wcześniej. Obecność lidera w jakimś układzie blokuje ruch własnych jednostek, ale z tego pola, a nie do tego pola. Jeśli więc ruszyliśmy jednostkami z systemu B do systemu A, to w następnej kolejce możemy przenieść jednostki z systemu C do systemu A, bez względu na to czy w systemie A mamy jakieś jednostki i lidera, czy też nie mamy.DaaV pisze: ↑13 sie 2023, 15:262. Czy po aktywacji układu, możńa tam dalej polecieć po kilku rundach (np. aktywuję układ liderem, lecę tam, potem coś robi mój przeciwnik i znów ja mogę polecieć do tego samego układu)? (zdaje mi się, że nie - bo tak jak wyżej, aktywacja to specjalna akcja lidera i jest na "teraz").
Zależy w jakim momencie bitwy. Po zdjęciu strat w obu teatrach działań (kosmicznym i naziemnym) następuje krok odwrotu. Jeśli jedynymi pozostałymi statkami Rebelii są transportowce, to gracz może w tym momencie przeprowadzić odwrót. I dopiero jeśli tego nie zrobi i zacznie się kolejna runda walki, transportowce z automatu zostają zniszczone.DaaV pisze: ↑13 sie 2023, 15:263. Czy jak w bitwie kosmicznej został sam transportowiec rebelii, to czy on z automatu ginie czy gracz może normalnie grać rundy (atakując np. kartami zaawansowanej taktyki)? (zdaje mi się, że gdzieś to było w instrukcji, że ginie, tak samo jak same budynki, ale nie umiałem się na szybko doszukać...).
Wszystkie kosmiczne jednostki, które mają czarne punkty życia (czyli te, które trafia się czarnymi kośćmi) są myśliwcami. Wyjątkiem jest tylko Gwiazda Śmierci w budowie.
Nie można. Do wycofania się jest potrzebny przynajmniej jeden lider w układzie. Nawet gdyby był w tym czasie jakiś dostępny w puli, to nie można go użyć do wycofania się. Dlatego jeśli ktoś myśli o wycofaniu się w trakcie bitwy, musi dołożyć lidera na jej początku. Co ciekawe odwrót można przeprowadzić nawet liderem bez wartości taktyki.
Jest dokładnie tak, jak przypuszczasz.DaaV pisze: ↑23 sie 2023, 09:303. Pojmanie lidera - Imperium pojmuje lidera w układzie A. Następnie Rebelia wykonuje w tym układzie misję (nie związaną z pojmanym liderem, np. Wzniecić powstanie). Czy pojmany lider też rzuca koścmi? (zdaje mi się, że nie - rzuca tylko w momencie wykonywania misji przeciwko niemu przez Imperium, nie rzuca też w przypadku misji ratunkowych)
Tutaj kluczowe jest to słowo "przenieść". Nie pamiętam jak jest na karcie, ale jeśli jest "przenieś", to dowolne. A jeśli "porusz", to wszelkie zasady ruchu (w tym ładowność i transportowanie) muszą zostać zachowane.PytonZCatanu pisze: ↑27 wrz 2023, 07:41 Rebelia ma misję "za liniami wroga" która mówi, że może przenieść 5 jednostek z bazy do dowolnego układu tak jakby sąsiadował z bazą.
Pytanie: czy mogą to być same jednostki naziemne? Czy nadal musi być z nimi jakiś kosmiczny nosiciel?
Wydaje mi się że musi być nosiciel, chciałbym się upewnić![]()
PytonZCatanu pisze: ↑27 wrz 2023, 07:41 Rebelia ma misję "za liniami wroga" która mówi, że może przenieść 5 jednostek z bazy do dowolnego układu tak jakby sąsiadował z bazą.
Pytanie: czy mogą to być same jednostki naziemne? Czy nadal musi być z nimi jakiś kosmiczny nosiciel?
Wydaje mi się że musi być nosiciel, chciałbym się upewnić![]()
Może, a nawet musi. Po odkryciu, Baza Rebelii przestaje być osobnym polem na planszy. Wszystkie karty, które dotyczą pola Baza Rebelii, dotyczą teraz układu, w którym Baza się znajduje. Tak samo z wystawianiem jednostek. Nie można ich wystawiać w Bazie, trzeba w układzie, czyli w tym przypadku na Endorze (oczywiście nie można tego zrobić, jeśli w układzie znajdują się imperialne jednostki). I tak do czasu ukrycia Bazy. Wyjątkiem jest pozyskiwanie zasobów, te nadal można pozyskiwać z pola Bazy.Pawel925 pisze: ↑20 paź 2023, 19:16 1. Baza rebelii została odkryta na Endor, jednostki przechodzą z pola bazy rebelii do układu. Brak jednostek imperium po wygranej bitwie. Podczas fazy uzupełnień gracz może wykorzystać symbole na polu bazy rebelii, ale czy może wystawić jednostki w układzie Endor? Według mnie nie, ale wolę się upewnić.
Wszystkich.
Karty akcji można użyć "Na początku walki", a nie "Przed walką", więc jak najbardziej był to element bitwy. Zresztą w instrukcji zagrywania kart akcji jest elementem pierwszego kroku walki "Dodawanie liderów". Zatem jak najbardziej cel został wykonany.Pawel925 pisze: ↑20 paź 2023, 19:163. W jednym układzie spotykają się jednostki imperium i rebelii z obu teatrów wojny. Imperium ma tylko jeden transportowiec szturmowy i szturmowca. Gracz rebelii zagrywa na początku karte akcji "Lojalność Baze'a" - zniszcz w tym systemie jednostki o łącznej wytrzymałości 2. Czyli niszczy tę jedyną jednostke kosmiczną imperium. W bitwie naziemnej również wygrywa. Czy może na koniec rzucić karte celu "Decydujące starcie" - zagraj po tym jak podczas tej samej walki wygrałeś bitwe kosmiczną i naziemną? Chodzi o to, czy zniszczenie jednostki kartą akcji dalej jest uważane za bitwe? Wydaje mi się że tak bo jednostki jako tako się spotkały, tylko nie doszło bo rzutu kośćmi.
A czy nie jest tak, że jednostki można wystawiać w układzie tylko jeśli jest tam znacznik poparcia (i oczywiście brak wrogich jednostek)? Skoro baza jest odkryta na Endorze a nie ma opcji mieć tam znacznika poparcia to mimo wszystko mogę tam wystawiać jednostki?Może, a nawet musi. Po odkryciu, Baza Rebelii przestaje być osobnym polem na planszy. Wszystkie karty, które dotyczą pola Baza Rebelii, dotyczą teraz układu, w którym Baza się znajduje. Tak samo z wystawianiem jednostek. Nie można ich wystawiać w Bazie, trzeba w układzie, czyli w tym przypadku na Endorze (oczywiście nie można tego zrobić, jeśli w układzie znajdują się imperialne jednostki). I tak do czasu ukrycia Bazy. Wyjątkiem jest pozyskiwanie zasobów, te nadal można pozyskiwać z pola Bazy.
Imperium nie wygrywa, ponieważ została jednostka Rebelii - działo jonowe. Ono mogłoby zostać tylko zniszczone samoistnie jeśli jakaś jednostka NAZIEMNA imperium zostałaby w grze, a Rebelia nie miałaby już swoich w kolejnej walce. Z sytuacji której się znaleźliście jasno wynika że pokasowaliście swoje jednostki nawzajem, więc budowla zostanie, a to oznacza brak spełnienia warunku zwycięstwa Imperium. To dość klarowna sytuacja akuratPawel925 pisze: ↑12 lis 2023, 11:46 Po ostatniej rozgrywce pojawiła mi się jeszcze jedna wątpliwość. Gracz imperium wchodzi jednostkami do układu z bazą rebelii. Dochodzi do walki, w kosmosie wygrywa imperium a na lądzie w ostatniej rundzie bitwy jednocześnie ginie at-at i ostatni żołnierz rebelii. Pozostaje na lądzie działko jonowe. Według instrukcji zostałoby zniszczone, tylko jeśli byłaby tam jeszcze jakaś jednostka naziemna imperium. Czy skoro w kosmosie są 2 statki imperium a na lądzie tylko działko to baza jest zdobyta czy nie? Wiem że budynek to jednostka, ale może rządzi się jakimiś swoimi prawami co do utrzymania bazy.
Jeżeli mam taką sytuację, że w puli mam już 8 liderów i teraz mam możliwość pochwycenia lidera rebelii i załóżmy kończę to powodzeniem, to muszę usunąć jakiegoś lidera z puli czy poprostu dokładam tego lidera do puli.Chodzi mi konkretnie o Luka Skywalker którego zdobyłem karta "pokusa ciemnej strony"
Imperium kładzie znacznik zniewolenia, produkuje wtedy z znacznika po lewej, drugi znacznik produkcji jest blokowany. Reszta poparcia kartami.maciej.kr pisze: ↑18 gru 2023, 20:25 I drugie pytanie. Czy jeżeli rebelia albo imperium ustawi Lidera na polu sąsiadującym z ich układem i przeniesie conajmniej jedną jednostkę naziemną z automatu dostaje znacznik poparcia i może rekrutować jednostki czy dopiero kartą misji zyskuje znacznik poparcia a do tego czasu układ jest neutralny?