Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dwie wątpliwości:
1) Jak rozumiecie karty umiejętności gdzie są dwa efekty (np. jak na karcie ze zdjęcia).
Czy robi się obie rzeczy czy wybiera tylko jedną z nich?
2) Gram Bilbo, który ma limit kart obrażeń 3.
Przy ataku dostałem 4 karty obrażenia z czego 3 zostały odkryte i jedna zakryta. Robię test ostatniej szansy, zdaję go i za to mam dostać jeden żeton natchnienia i odrzucić wszystkie zakryte karty obrażeń. Robię to i zostaję mi na ręku 3 odkryte karty obrażeń. Przypominam, że limit kart obrażen Bilba jest 3. Co w takiej sytuacji? Znowu robię test ostatniej szansy? I tak w nieskończoność? Przecież to się zapętla.
Junaku, co do pierwszego pytania, to trzeba zawsze czytać co jest konkretnie na karcie. Z tego co kojarzę, to raczej nie ma sytuacji, w których można użyć obu efektów karty. Tak jak na tej, którą podałeš jako przykład - albo w trakcie ataku używasz dolnego efektu (uderzenia) i odrzucasz kartę, albo po ataku używasz górnego efektu i odrzucasz kartę.
Natomiast na drugie pytanie nie znam odpowiedzi. Coś mi się kojarzy, że czytałem o takiej sytuacji na forum bgg. Trzeba by tam poszukać. A swoją drogą trzeba by też sięgnąć do instrukcji i sprawdzić dokładnie test ostatniej szansy - czy aby nie jest tak, że limit obrażeń/strachu sprawdza się tylko po otrzymaniu obrażeń/strachu. Wtedy mógłbyś chodzić z trzema ranami dopóki ponownie nie dostaniesz rany.
A dlaczego miałby się nie wliczać. Jasno w instrukcji jest napisane, że kartę tytułów dobierasz i przygotowujesz. W danej chwili możesz mieć tylko 4 karty przygotowane, w tym oczywiście wliczają się tytuły.
Młody Junaku pisze: ↑22 lis 2023, 20:44
Myślałem, że karty tytułów nie są kartami umiejętności, ale chyba jednak się myliłem.
Ogólnie między innymi przez to sporo osób uważa, że zdecydowana większość tytułów tylko utrudnia grę xdd
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Czy ktoś z Was grał w kampanię "Poszukiwania korony żaru"?
Planuję wykupić sobie tą kampanię i moje pytanie brzmi czy w niej kontynuuje się tymi samymi bohaterami co w podstawcę i czy są już rozwinięci czy zaczyna się kompletnie od początku?
Pytam, bo w podstawce gram w aplikacji, a dodatek chcę wykupić na steamie (żeby zosatało mi już na stałe) i nie wiem czy to nie będzie kontynuacja, w którą nie dam rady grać bez przejścia podstawki.
A może da się jakoś przerzucić save z apki na steama?
Jak interpretujecie karte "Harfa". Czy można przy jej pomocy wziąć samemu żeton natchnienia? Z jednej strony nie jest napisane, że inny bohater może wziąć żeton, ale z drugiej strony w instrukcji przy Muzyku jest napisane: "potrafi natchnąć innych, pomagając im odnieść sukces". hmm...
Dawno nie grałem, że jak kiedyś szukaliśmy odpowiedzi to doszliśmy do wniosków, że "bohater na Twoim obszarze" to również gracz, którzy posiada przedmiot. Ale nie pamiętam czy znaleźliśmy to gdzieś w kompendium zasad czy może na zasadzie porównania tekstów z innych kart.
Ja mam za to pytanie:
Czy Fréahild zaczyna grę już ze swoim wierzchowcem? Czy musi czekać aż drużyna zdobędzie jakiegoś wierzchowca i zamiast niego może wziąć swoją "Śnieżynkę"?
Młody Junaku pisze: ↑29 gru 2023, 19:09
Jak interpretujecie karte "Harfa". Czy można przy jej pomocy wziąć samemu żeton natchnienia? Z jednej strony nie jest napisane, że inny bohater może wziąć żeton, ale z drugiej strony w instrukcji przy Muzyku jest napisane: "potrafi natchnąć innych, pomagając im odnieść sukces". hmm...
Postać używająca harfy może sama wziąć natchnienie.
Do tego rola muzyka i harfa to zupełnie osobne tematy - przedmioty i role nie są ze sobą powiązane. Równie dobrze łowca może chodzić z harfą, więc niepotrzebnie sugerujesz się opisem tematycznym roli
zioombel pisze: ↑31 gru 2023, 13:38
Czy Fréahild zaczyna grę już ze swoim wierzchowcem? Czy musi czekać aż drużyna zdobędzie jakiegoś wierzchowca i zamiast niego może wziąć swoją "Śnieżynkę"?
Olgierdd pisze: ↑31 gru 2023, 16:58
Do tego rola muzyka i harfa to zupełnie osobne tematy - przedmioty i role nie są ze sobą powiązane. Równie dobrze łowca może chodzić z harfą, więc niepotrzebnie sugerujesz się opisem tematycznym roli
No tak, ale sugerowana rola do Eleny to Muzyk i przedmiot Harfa. Ale też tak gram, że może na siebie.
@Olgierdd
To Twoja opinia czy gdzieś na sieci znalazłeś potwierdzenie?
Bo mój kumpel uważa jak Ty. Ja uważam inaczej.
Nigdzie w instrukcji nie jest napisane, że ona bierze wierzchowca z automatu. Karta postaci mówi o tym, swojego wierzchowca może wziąć zamiast innego podczas przygotowania do gry.
A w instrukcji jest jasno opisane, że wierzchowce zdobyła się podczas gry i na początku podczas przygotowania do gry można rozdzielić zdobyte wierzchowce pomiędzy graczy.
I moim zdaniem tu jest moment gdzie ona może wziąć swoją "prywatną" klacz z w zamian za innego wierzchowca zdobytego wcześniej przez graczy
Mam takie pytanie - czy kafle terenu dla dodatków zostały jakoś oznaczone, że są z dodatku?
Mam Cieniste Ścieżki i dla przykładu widzę, że zarówno w podstawce jak i dodatku jest kafel 100. Różnią się wyglądem terenu, ale nie zauważyłem różnicy w oznaczeniu samych kafli. W czasie misji te kafle się mieszają i bez oznaczeń ciężko by było potem dojść który jest z którego pudełka.
grik81 pisze: ↑11 sty 2024, 10:11
Mam takie pytanie - czy kafle terenu dla dodatków zostały jakoś oznaczone, że są z dodatku?
Mam Cieniste Ścieżki i dla przykładu widzę, że zarówno w podstawce jak i dodatku jest kafel 100. Różnią się wyglądem terenu, ale nie zauważyłem różnicy w oznaczeniu samych kafli. W czasie misji te kafle się mieszają i bez oznaczeń ciężko by było potem dojść który jest z którego pudełka.
Odpisuję z pamięci
1. kafle są oznaczone - mikroskopijną ikonką, podobnie są oznaczone karty. Na kaflach jest pod numerem. Dla podstawki, to chyba pierścień. Dla ścieżek, chyba pajęczyna.
2. Bardzo dziwne jest to co piszesz o podwójnym kafelku 100. Może coś przeoczyłem, ale nie wydaje mi się, aby jakiekolwiek numery mogły się dublować. Przeciwnie, kolejne dodatki mają kolejną numerację dla kafli.
grik81 pisze: ↑11 sty 2024, 10:11
Mam takie pytanie - czy kafle terenu dla dodatków zostały jakoś oznaczone, że są z dodatku?
Mam Cieniste Ścieżki i dla przykładu widzę, że zarówno w podstawce jak i dodatku jest kafel 100. Różnią się wyglądem terenu, ale nie zauważyłem różnicy w oznaczeniu samych kafli. W czasie misji te kafle się mieszają i bez oznaczeń ciężko by było potem dojść który jest z którego pudełka.
Odpisuję z pamięci
1. kafle są oznaczone - mikroskopijną ikonką, podobnie są oznaczone karty. Na kaflach jest pod numerem. Dla podstawki, to chyba pierścień. Dla ścieżek, chyba pajęczyna.
2. Bardzo dziwne jest to co piszesz o podwójnym kafelku 100. Może coś przeoczyłem, ale nie wydaje mi się, aby jakiekolwiek numery mogły się dublować. Przeciwnie, kolejne dodatki mają kolejną numerację dla kafli.
Muszę sprawdzić, bo kupiłem używkę Podstawka plus Ścieżki - może są wymieszane. Dodam, że mam dwie podstawki, bo słabo z dostępnością Ścieżek
Ale dzięki za info - dużo wyjaśnia - to mogły być takie same kafle - z dwóch podstawek.
Witam, po rozegraniu pierwszej rozgrywki mam kilka niejasności:
1. Czy z przygotowanych kart umiejętności można korzystać po zakończeniu swojej tury ?
Chodzi o kartę "Nie przejdziesz!" Obrońca 1 - Możesz wykonywać obronę dodatkowo dla pobliskich bohaterów (a nie tylko dla bohaterów na Twoim obszarze) Obrona3 Odrzuć, aby zapobiec otrzymaniu max 3 kart strachu/obrażeń
2. Czy mając przygotowane dwie różne karty, ale o takich samych umiejętnościach pasywnych, te umiejętności się podwajają, czy jest to ta sama umiejętność, ale umieszczona na 2 kartach, aby częściej można było z niej skorzystać ?. Nie pamiętam dokładnie karty, ale chodzi o kartę z talii Gimliego, która w czasie wykonania testu niwelującego dodaje mi automatyczny dodatkowy sukces. O ile pamiętam nazwy tych kart są takie same, co sugerowało by że jest to jedna umiejętność. Czy może mogę przygotować dwie takie karty i podczas testu niwelującego z automatu mieć 2 sukcesy ?
Tvisty pisze: ↑24 kwie 2024, 07:47
Witam, po rozegraniu pierwszej rozgrywki mam kilka niejasności:
1. Czy z przygotowanych kart umiejętności można korzystać po zakończeniu swojej tury ?
Chodzi o kartę "Nie przejdziesz!" Obrońca 1 - Możesz wykonywać obronę dodatkowo dla pobliskich bohaterów (a nie tylko dla bohaterów na Twoim obszarze) Obrona3 Odrzuć, aby zapobiec otrzymaniu max 3 kart strachu/obrażeń
Żeby zrozumieć to zagadnienie należy sobie przyswoić w tej grze pojęcie RUNDY.
RUNDA - Runda gry składa się z poniższych 3 faz.
1. fazy akcji,
2. fazy cienia,
3. fazy przegrupowania.
Tury bohaterzy wykonują w fazie akcji - siłą rzeczy część przygotowanych kart gracz prowadzący danego bohatera będzie mógł wykorzystać tylko poza jego turą lub całą fazą akcji - karta dająca możliwość obrony może być więc wykorzystana w różnych fazach (a w tym po turze danego bohatera).
Tvisty pisze: ↑24 kwie 2024, 07:472. Czy mając przygotowane dwie różne karty, ale o takich samych umiejętnościach pasywnych, te umiejętności się podwajają, czy jest to ta sama umiejętność, ale umieszczona na 2 kartach, aby częściej można było z niej skorzystać ?. Nie pamiętam dokładnie karty, ale chodzi o kartę z talii Gimliego, która w czasie wykonania testu niwelującego dodaje mi automatyczny dodatkowy sukces. O ile pamiętam nazwy tych kart są takie same, co sugerowało by że jest to jedna umiejętność. Czy może mogę przygotować dwie takie karty i podczas testu niwelującego z automatu mieć 2 sukcesy ?
To nie karta z talii Gimliego, tylko karta z umiejętności roli Obrońca, która jest rekomendowaną rolą dla Gimliego (po angielsku "Ready Defense").Tak, efekt każdej z takich kart się sumuje, jeżeli więcej niż jedna taka karta jest przygotowana przez bohatera (jest to również oficjalne stanowisko FFG/zespołu projektującego tę grę).
Witam. Pytanie o kartę Włamywacza - Samowystarczalny. Jeśli wykonujesz test, gdy w pobliżu nie ma bohaterów możesz zamienić 2 „listki” na 1 sukces. I wytłuszczone Ukrycie (gdy wykonasz test odrzuć tę kartę, aby otrzymać „Ukrycie”
Czy to oznacza, że jeśli zdecyduje się skorzystać z zamiany przeznaczenia na sukces w trakcie testu to muszę odrzucić tę kartę i wziąć Ukrycie? Czy te dwa zapisy działają niezależnie od siebie, tak jak w innych kartach ? Z góry dzięki za odpowiedź.
novy pisze: ↑09 lip 2024, 20:32
Witam. Pytanie o kartę Włamywacza - Samowystarczalny. Jeśli wykonujesz test, gdy w pobliżu nie ma bohaterów możesz zamienić 2 „listki” na 1 sukces. I wytłuszczone Ukrycie (gdy wykonasz test odrzuć tę kartę, aby otrzymać „Ukrycie”
Czy to oznacza, że jeśli zdecyduje się skorzystać z zamiany przeznaczenia na sukces w trakcie testu to muszę odrzucić tę kartę i wziąć Ukrycie? Czy te dwa zapisy działają niezależnie od siebie, tak jak w innych kartach ? Z góry dzięki za odpowiedź.
novy pisze: ↑09 lip 2024, 20:32
Witam. Pytanie o kartę Włamywacza - Samowystarczalny. Jeśli wykonujesz test, gdy w pobliżu nie ma bohaterów możesz zamienić 2 „listki” na 1 sukces. I wytłuszczone Ukrycie (gdy wykonasz test odrzuć tę kartę, aby otrzymać „Ukrycie”
Czy to oznacza, że jeśli zdecyduje się skorzystać z zamiany przeznaczenia na sukces w trakcie testu to muszę odrzucić tę kartę i wziąć Ukrycie? Czy te dwa zapisy działają niezależnie od siebie, tak jak w innych kartach ? Z góry dzięki za odpowiedź.
Działają niezależnie od siebie.
Czyli pierwsza część karty - 2 listki w 1 sukces działa pasywnie ?
nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi, więc zapytam tutaj.
Załóżmy, że Legolas atakuje z dystansu przeciwnika, który znajduje się na jednym polu wraz z drugim bohaterem (np. Gimli).
Czy w momencie kontrataku przeciwnik atakuje drugiego bohatera (Gimliego) skoro Legolas jest poza jego zasięgiem? Czy kontratak może wykonać wyłącznie względem bohatera (w tym przypadku Legolasa), który go atakuje.