Total Domination - pytania o zasady
- Flank3r
- Posty: 64
- Rejestracja: 09 gru 2018, 16:41
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 31 times
Total Domination - pytania o zasady
Mam trzy wątpliwości.
1. Draft w wariancie dwuosobowym. Cytuję instrukcję: "W czasie wyboru kart (draftu), każdy z nich dobiera tyle kart, ile łącznie powinien dobrać za oba swoje państwa minus jedną" (...) Zasady Wyboru kart w grze dwuosobowej są takie same
jak w standardowej rozgrywce, z wyjątkiem tego, że każdy gracz w każdej rundzie draftu wybiera i odkłada po 2 karty (zamiast po 1).
Czyli rozumiem gracz Osi dobiera w pierwszej rundzie draftu 8 kart (4 za Japonię +5 za Niemcy -1 karta). Draft działa tak samo jak w standardowym wariancie. Czyli jak graczom zostają dwie karty na ręku na koniec to wybieram jedną drugą odrzucają?
2. Wydarzenie logistyka (sformowanie armii i floty) na karcie 5PO USA. Czy jak USA dołączą do wojny, to tym wydarzeniem gracz kierujący Wielką Brytanią może sformować tylko amerykańskie czy również brytyjskie jednostki?
3. Akcja ataku lotnictwa szturmowego.
"Po przeprowadzeniu ataku, żeton eskadry bombowców jest odwracany na stronę „zużytą” (z hangarem)"
W moim egzemplarzu obie strony żetonów lotnictwa są takie same, więc rozumiem że brak hangaru na jednej to niedopatrzenie w czasie produkcji?
1. Draft w wariancie dwuosobowym. Cytuję instrukcję: "W czasie wyboru kart (draftu), każdy z nich dobiera tyle kart, ile łącznie powinien dobrać za oba swoje państwa minus jedną" (...) Zasady Wyboru kart w grze dwuosobowej są takie same
jak w standardowej rozgrywce, z wyjątkiem tego, że każdy gracz w każdej rundzie draftu wybiera i odkłada po 2 karty (zamiast po 1).
Czyli rozumiem gracz Osi dobiera w pierwszej rundzie draftu 8 kart (4 za Japonię +5 za Niemcy -1 karta). Draft działa tak samo jak w standardowym wariancie. Czyli jak graczom zostają dwie karty na ręku na koniec to wybieram jedną drugą odrzucają?
2. Wydarzenie logistyka (sformowanie armii i floty) na karcie 5PO USA. Czy jak USA dołączą do wojny, to tym wydarzeniem gracz kierujący Wielką Brytanią może sformować tylko amerykańskie czy również brytyjskie jednostki?
3. Akcja ataku lotnictwa szturmowego.
"Po przeprowadzeniu ataku, żeton eskadry bombowców jest odwracany na stronę „zużytą” (z hangarem)"
W moim egzemplarzu obie strony żetonów lotnictwa są takie same, więc rozumiem że brak hangaru na jednej to niedopatrzenie w czasie produkcji?
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
Odpowiem na ostatnie pytanie. Błąd w bombowcach jest ogólnie znany i był nagłośniony. W każdym egzemplarzu będzie brakować drugiej strony właściwej.
- raj
- Administrator
- Posty: 5691
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 338 times
- Been thanked: 1006 times
- Kontakt:
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
1) tak
2) i te i te, tylko trzeba pamiętać, że USA robi jednostki na swoich macierzystych fabrykach a UK na swoich.
2) i te i te, tylko trzeba pamiętać, że USA robi jednostki na swoich macierzystych fabrykach a UK na swoich.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- RasTafari
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
Dodam jeszcze do odpowiedzi raja, że kartą eventu można też wystawiać jednostki we Francji i we Włoszech jeśli kontrolujemy te kraje.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
- Darth Kristoff
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:44
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
Witam, mam od dwóch tygodni przyjemność grania w Total Domination, ale ciągle nie potrafię znaleźć właściwej interpretacji przepisu o zasięgu ataku eskadry bombowców - co to oznacza "odległość dwóch pól"? Jak to odliczać? Czy mogę liczyć pola "po skosie"? Drugi aspekt tego problemu, to używanie bombowców na odwrotnej planszy (tej z realnymi kontynentami) - tu już w ogóle nie wiem, jak traktować tę regułę o dwóch polach... Czy na przykład z Atlantyku mogę zaatakować Persję...?
- raj
- Administrator
- Posty: 5691
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 338 times
- Been thanked: 1006 times
- Kontakt:
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
Patrzysz po połączeniach, czyli to niejako odległość dwóch połączeń.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Darth Kristoff
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:44
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
Ok. Bardzo dziękuję za odpowiedź
Podobnie podejrzewałem, że to najsensowniejsza interpretacja. Ale jednak chciałbym skorzystać z Twojej pomocy, aby uściślić (zweryfikować?) możliwe sytuacje. Załączam dwa schematy ataków lotniczych na planszy standardowej i na mapie "realnej". Zastanawiam się, które sytuacje tam narysowane są dopuszczalne w grze, a które są błędne?





- raj
- Administrator
- Posty: 5691
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 338 times
- Been thanked: 1006 times
- Kontakt:
Re: Total Domination (Wei-Cheng Cheng) - pytania o zasady
Na pierwszym obrazku tylko sytuacja 1 jest poprawna.
Z państw bałtyckich połączenie jest do północnego sojuza a stamtąd tylko do Finlandii, Syberii i południowego sojuza - tylko tam dolecą bombowce. Z Francji nie ma połączenia do Islandii, pierwsze pole to Anglia, a kolejne mogą być tylko te połączone z Anglią.
Na drugim obie sytuacje są poprawne.
Wiem, ze to bardzo dziwne, mi też się nie podoba, po prostu to jest gra o bardzo wysokim stopniu abstrakcji i dużych uproszczeniach.
Proponuję zastosować homerula, że do ataków lotniczych należy stosować dwa połączenia lądowe lub jedno morskie, przy czym połączenia łączone (np. Niemcy -Norwegia) powinny być liczone jakolądowe.
EDIT:Po spojrzeniu na mapę jednak te połączenia powinny być liczone jako morskie.
Z państw bałtyckich połączenie jest do północnego sojuza a stamtąd tylko do Finlandii, Syberii i południowego sojuza - tylko tam dolecą bombowce. Z Francji nie ma połączenia do Islandii, pierwsze pole to Anglia, a kolejne mogą być tylko te połączone z Anglią.
Na drugim obie sytuacje są poprawne.
Wiem, ze to bardzo dziwne, mi też się nie podoba, po prostu to jest gra o bardzo wysokim stopniu abstrakcji i dużych uproszczeniach.
Proponuję zastosować homerula, że do ataków lotniczych należy stosować dwa połączenia lądowe lub jedno morskie, przy czym połączenia łączone (np. Niemcy -Norwegia) powinny być liczone jako
EDIT:Po spojrzeniu na mapę jednak te połączenia powinny być liczone jako morskie.

"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Flank3r
- Posty: 64
- Rejestracja: 09 gru 2018, 16:41
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 31 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Dodatkowo na zdjęciu nr. 2 obie sytuacje nie mogły by mieć miejsca, bo bombowce nie mogą stacjonować na polach morskich. Ale nie ma przeciwwskazań, by według zasad z Egiptu zbombardować Kanadę 

-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
- Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Nowy Sącz
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Nie ma pól morskich, okrągłe obszary to są wyspy i owszem bombowce mogą tam stacjonować : )
Spoiler:
- Darth Kristoff
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:44
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Total Domination - pytania o zasady
Zgadza się, na stronie 8 instrukcji jest mowa o tzw. grupach jednostek i jest w pkcie 3.7 Grupy jednostek napisane, iż "floty i eskadry bombowców mogą tworzyć grupy na polach wysp"

-
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 lut 2020, 20:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Witam,
Czytam dopiero instrukcję i nie mogę zrozumieć zasad odnośnie szlaków morskich i lądowych. Na stronie 14 jest napisane "Flota musi być pierwszą jednostką gracza poruszającą się w danej turze szlakiem morskim na niekontrolowane pole nadmorskie, sąsiednie do pola zaopatrzonego i kontrolowanego przez tego gracza".
1)Co jeśli pierwszym polem jest pole wysp? 2) Czyli jeśli mam pole nadmorskie i niebieski szlak do niego prowadzący to muszę wysłać tam najpierw flotę. Co jeśli kolejnym polem jest również pole nadmorskie wyłącznie z niebieskim szlakiem? Mogę tam przesunąć zwykłą armię?
3) Strona 13 intrukcji przykład ruchu Brytyjczyków. Gracz rusza się do Egiptu potem do Persji, a na koniec flotą do Indii mimo, że nie ma niebieskiego szlaku prowadzącego do Indii? Nie wkradł się tu błąd?
Dziękuję z góry za pomoc.
Czytam dopiero instrukcję i nie mogę zrozumieć zasad odnośnie szlaków morskich i lądowych. Na stronie 14 jest napisane "Flota musi być pierwszą jednostką gracza poruszającą się w danej turze szlakiem morskim na niekontrolowane pole nadmorskie, sąsiednie do pola zaopatrzonego i kontrolowanego przez tego gracza".
1)Co jeśli pierwszym polem jest pole wysp? 2) Czyli jeśli mam pole nadmorskie i niebieski szlak do niego prowadzący to muszę wysłać tam najpierw flotę. Co jeśli kolejnym polem jest również pole nadmorskie wyłącznie z niebieskim szlakiem? Mogę tam przesunąć zwykłą armię?
3) Strona 13 intrukcji przykład ruchu Brytyjczyków. Gracz rusza się do Egiptu potem do Persji, a na koniec flotą do Indii mimo, że nie ma niebieskiego szlaku prowadzącego do Indii? Nie wkradł się tu błąd?
Dziękuję z góry za pomoc.
Aleplanszówki 5%, Planszostrefa 10 %, Mepel 3%
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
- Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Nowy Sącz
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Instrukcja jest fatalnie napisana biorąc pod uwagę, że Phalanx miało z tą grą ze 3 lata opóźnienia więc był czas na jej doszlifowanie. Tym bardziej, że to jest niejako 2 edycja tej gry. Swoją droga jest już errata i FAQ u wydawnictwa ale nie chciało im się na polski tego przetłumaczyć i trzeba wejść na angielską wersję strony.PawelGal83 pisze: ↑23 gru 2023, 20:08 Witam,
Czytam dopiero instrukcję i nie mogę zrozumieć zasad odnośnie szlaków morskich i lądowych. Na stronie 14 jest napisane "Flota musi być pierwszą jednostką gracza poruszającą się w danej turze szlakiem morskim na niekontrolowane pole nadmorskie, sąsiednie do pola zaopatrzonego i kontrolowanego przez tego gracza".
1)Co jeśli pierwszym polem jest pole wysp? 2) Czyli jeśli mam pole nadmorskie i niebieski szlak do niego prowadzący to muszę wysłać tam najpierw flotę. Co jeśli kolejnym polem jest również pole nadmorskie wyłącznie z niebieskim szlakiem? Mogę tam przesunąć zwykłą armię?
3) Strona 13 intrukcji przykład ruchu Brytyjczyków. Gracz rusza się do Egiptu potem do Persji, a na koniec flotą do Indii mimo, że nie ma niebieskiego szlaku prowadzącego do Indii? Nie wkradł się tu błąd?
Dziękuję z góry za pomoc.
Zasada jest taka - jeśli chcesz wejść na pole, którego nie kontrolujesz to kolor strzałki określa jaką jednostkę musisz najpierw tam wysłać (gdy do pola prowadzi, z danego kierunku, strzałka niebieska, to pierwszą jednostką, która tam wchodzi z tego kierunku musi być flota, jeśli strzałka brązowa to armia). Natomiast gdy wchodzisz na pole, które już kontrolujesz to strzałki nie mają znaczenia i jedynym ograniczeniem ruchu jest to, że pole na którym zakończysz ruch musi być dostępne dla stacjonowania poruszanej jednostki.
Na przykład: nie możesz zakończyć ruchu flotą na kwadratowym polu ale możesz przechodzić nią w trakcie ruchu przez kwadratowe pola które kontrolujesz - to jest ten przykład ze str. 13: Brytyjczyk najpierw musi wejść armiami na pola, których nie kontrolował (Egipt, Persja), bo prowadzą do nich brązowe strzałki, a na końcu, ruszając się po kontrolowanych przez siebie polach, wchodzi flotą do Indii, które jako pole macierzyste też jest pod jego kontrolą (więc strzakłi nie mają znaczenia) i dopuszcza stacjonowanie tam floty.
Spoiler:
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 lut 2020, 20:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Kiler pisze: ↑24 gru 2023, 11:34Dzięki wielkie teraz wszystko jasne! Z tym przykładem na str 13 to bym nic nie wymyślił sam. Ok teraz mogę już zagrać i wytłumaczyć zasady.PawelGal83 pisze: ↑23 gru 2023, 20:08
Instrukcja jest fatalnie napisana biorąc pod uwagę, że Phalanx miało z tą grą ze 3 lata opóźnienia więc był czas na jej doszlifowanie. Tym bardziej, że to jest niejako 2 edycja tej gry. Swoją droga jest już errata i FAQ u wydawnictwa ale nie chciało im się na polski tego przetłumaczyć i trzeba wejść na angielską wersję strony.
Zasada jest taka - jeśli chcesz wejść na pole, którego nie kontrolujesz to kolor strzałki określa jaką jednostkę musisz najpierw tam wysłać (gdy do pola prowadzi, z danego kierunku, strzałka niebieska, to pierwszą jednostką, która tam wchodzi z tego kierunku musi być flota, jeśli strzałka brązowa to armia). Natomiast gdy wchodzisz na pole, które już kontrolujesz to strzałki nie mają znaczenia i jedynym ograniczeniem ruchu jest to, że pole na którym zakończysz ruch musi być dostępne dla stacjonowania poruszanej jednostki.
Na przykład: nie możesz zakończyć ruchu flotą na kwadratowym polu ale możesz przechodzić nią w trakcie ruchu przez kwadratowe pola które kontrolujesz - to jest ten przykład ze str. 13: Brytyjczyk najpierw musi wejść armiami na pola, których nie kontrolował (Egipt, Persja), bo prowadzą do nich brązowe strzałki, a na końcu, ruszając się po kontrolowanych przez siebie polach, wchodzi flotą do Indii, które jako pole macierzyste też jest pod jego kontrolą (więc strzakłi nie mają znaczenia) i dopuszcza stacjonowanie tam floty.
Jeszcze jedno pytanie, czy uboty/rych oporu mogą atakować jednostki morskie/lądowe? W instrukcji jest ogólnie napisane, że atakować może jakakolwiek jednostka. Nie widzę w instrukcji nic co odnosiłoby się do tych specjalnych jednostek jakimi są uboty czy ruch oporu (to w ogóle jest jednostka?).
Wesołych Świąt!
Aleplanszówki 5%, Planszostrefa 10 %, Mepel 3%
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
- Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Nowy Sącz
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Spoiler:
Co do ruchu oporu to nie ma oficjalnej informacji na ten temat. Można domniemywać przez analogie, że ruch oporu jako "jednostka o specjalnych właściwościach" gdyby mogła atakować to miałaby to jakoś opisane (tak jak eskadry bombowców) a skoro nie ma to nie może. Natomiast jest to prostu kolejne niedopatrzenie w instrukcji i chyba przed grą trzeba uzgodnić z przeciwnikami.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2023, 20:14 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Spoiler:
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 lut 2020, 20:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Mam rozwiniętą technologię artyleria samobieżna oraz lotnictwo szturmowe, mój atak na armię przeciwnika używając żetonu lotnictwa w zasięgu 2 pół kosztuje 1 OP. Żeton ulega wyczerpaniu. Czy w danej rundzie każdy mój kolejny atak na armię przeciwnika, używając swoich armi, kosztuje 1 OP czy już 2 OP?
Nie jest to sprecyzowane. Analogicznie technologia nowoczesne pancerniki oraz lotniskowce.
Dziękuję z góry za pomoc
Nie jest to sprecyzowane. Analogicznie technologia nowoczesne pancerniki oraz lotniskowce.
Dziękuję z góry za pomoc

Aleplanszówki 5%, Planszostrefa 10 %, Mepel 3%
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 13 lut 2020, 20:02
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Też nie mam, to są karty kickstarter exclusive, w wersji sklepowej ich nie ma.
Aleplanszówki 5%, Planszostrefa 10 %, Mepel 3%
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
- Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Nowy Sącz
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Re: Total Domination - pytania o zasady
Rozwinięcie tych technologii obniża koszty ataku na wskazane elementy do końca gry.PawelGal83 pisze: ↑10 sty 2024, 17:50 Mam rozwiniętą technologię artyleria samobieżna oraz lotnictwo szturmowe, mój atak na armię przeciwnika używając żetonu lotnictwa w zasięgu 2 pół kosztuje 1 OP. Żeton ulega wyczerpaniu. Czy w danej rundzie każdy mój kolejny atak na armię przeciwnika, używając swoich armi, kosztuje 1 OP czy już 2 OP?
Nie jest to sprecyzowane. Analogicznie technologia nowoczesne pancerniki oraz lotniskowce.
Dziękuję z góry za pomoc![]()
Jeśli chodzi o technologie to owszem zapomnieli o takim detalu jak wskazać co się dzieje z kartami technologii po ich odkryciu ale akurat to o co pytasz jest jasno sprecyzowane:
"W najbliższej Fazie Administracyjnej wszyscy gracze odsłaniają karty, które zagrali na technologię w bieżącej rundzie. Technologie zostają aktywowane i działają do końca rozgrywki." pkt 8.0 str. 18 instrukcji
Spoiler: