Nemesis - pytania o zasady.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie masz racji. W instrukcji na stronie 26 w opisie Hibernatorium jest napisane, że komputer pokładowy chroni zahibernowanych członków załogi przed zagrożeniem życia. Ogień zadając rany się do takich zalicza. Więc jeśli się już zahibernujesz to jesteś bezpieczny. Pytanie czy możesz jeśli jest pożar?Gamleer pisze: ↑14 gru 2023, 12:55W mojej instrukcji jest napisane że nie można się zahibernować jeżeli w pomieszczeniu jest Intruz lub została rozpoczęta procedura samozniszczenia. Co do pożaru to nie jest to zabronione ale nie polecam tego rozwiązania. Zgodnie z instrukcją jeżeli kończysz turę w pomieszczeniu w którym szaleje pożar otrzymujesz powierzchowną ranę.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Zgodnie z tą samą instrukcją w momencie hibernacji zdejmujesz figurkę z planszy i nie bierzesz już udziału w grze, więc od tego momentu nie przebywasz w tym pomieszczeniu. Jest to też ujęte w oficjalnym FAQ.
12) If Characters hibernate and the Room catches fire afterward, do they take any damage?
No, they are treated as out of the game already. Nothing may happen to them, except for the destruction of the ship, in which case they die.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2023, 15:03 przez sopel82, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Pożar nigdy nie zabrania wykonania akcji pomieszczenia, więc można.
Może mało tematyczne, ale powiedzmy, że komory są ognioodporne
Czasami też warto zajrzeć w historię tego wątku, możliwe że już przegadano wszystkie niejasne zasady: viewtopic.php?p=1161753#p1161753
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Za dużo stron a ja potrzebowałem info na już.
Swoją drogą to takie ważne rzeczy powinny być w instrukcji a nie w FAQ.
Poza tym tam jest opisana sytuacja już po zahibernowaniu a mnie chodziło o sytuację czy można się zahibernować jeśli Hibernatorium płonie.
Na tamtą chwilę uznałem, że nie można i przegrałem przez to grę. Ale mogę się czuć moralnym zwycięzcą.
Swoją drogą to takie ważne rzeczy powinny być w instrukcji a nie w FAQ.
Poza tym tam jest opisana sytuacja już po zahibernowaniu a mnie chodziło o sytuację czy można się zahibernować jeśli Hibernatorium płonie.
Na tamtą chwilę uznałem, że nie można i przegrałem przez to grę. Ale mogę się czuć moralnym zwycięzcą.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wskazówka na przyszłość: w googlach
Kod: Zaznacz cały
pożar hibernatorium site:gry-planszowe.pl
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
- miszczu666
- Posty: 269
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ależ w instrukcji jest jasno napisane, że pożar nie powstrzymuje przed wykonaniem akcji pomieszczenia, czy przeszukania.bdm pisze: ↑14 gru 2023, 15:20 Za dużo stron a ja potrzebowałem info na już.
Swoją drogą to takie ważne rzeczy powinny być w instrukcji a nie w FAQ.
Poza tym tam jest opisana sytuacja już po zahibernowaniu a mnie chodziło o sytuację czy można się zahibernować jeśli Hibernatorium płonie.
Na tamtą chwilę uznałem, że nie można i przegrałem przez to grę. Ale mogę się czuć moralnym zwycięzcą.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Może i nielogiczne, ale zgodne z zasadami
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Hej
1. jak fabularnie wytłumaczyli ze intruzi maja inny poziom życia (uzależnione od kodowanej karty ataku) raz mogą mieć więcej (może rosną ale przy następnym dociaganiu mogą mieć mniej
2. Jak wyciągam niebezpieczeństwo to dodaje znacznik do korytarza technicznego jak jest w tym pomieszczeniu i nie ma tam jeszcze znacznika?
3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? Jak handluje z innym graczem to przekazuje z amunicja?
4. Przy fazie kolonii jak dobiorę królowa to dokładam jajo - coś się dzieje jak skończą się jaja?
1. jak fabularnie wytłumaczyli ze intruzi maja inny poziom życia (uzależnione od kodowanej karty ataku) raz mogą mieć więcej (może rosną ale przy następnym dociaganiu mogą mieć mniej
2. Jak wyciągam niebezpieczeństwo to dodaje znacznik do korytarza technicznego jak jest w tym pomieszczeniu i nie ma tam jeszcze znacznika?
3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? Jak handluje z innym graczem to przekazuje z amunicja?
4. Przy fazie kolonii jak dobiorę królowa to dokładam jajo - coś się dzieje jak skończą się jaja?
Re: Nemesis - pytania o zasady.
2. Tak. Dodajesz tam gdzie nie ma znacznika. Jak są wszędzie to nie dodajesz w ogóle.Minimaniak pisze: ↑17 gru 2023, 08:18 Hej
1. jak fabularnie wytłumaczyli ze intruzi maja inny poziom życia (uzależnione od kodowanej karty ataku) raz mogą mieć więcej (może rosną ale przy następnym dociaganiu mogą mieć mniej
2. Jak wyciągam niebezpieczeństwo to dodaje znacznik do korytarza technicznego jak jest w tym pomieszczeniu i nie ma tam jeszcze znacznika?
3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? Jak handluje z innym graczem to przekazuje z amunicja?
4. Przy fazie kolonii jak dobiorę królowa to dokładam jajo - coś się dzieje jak skończą się jaja?
3. Nigdy nie handlowałem ale raczej tak. Amunicja jest powiązana z bronią.
4. Jak się skończą to nie dokładasz ale to raczej niemożliwe żeby wyciągać tak często z worka żeton królowej żeby miało zabraknąć jaj.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Broń zdobyta przy przeszukaniu ma 1 amunicji (instrukcja str. 22, sekcja "symbol dłoni a ciężkie przedmioty i obiekty").Minimaniak pisze: ↑17 gru 2023, 08:18 3. Przy przeszukiwaniu jak zdobywam broń to ona jest załadowana pełna amunicja? (...)
Ja to czasami homeruluje w zależności jak bardzo chce ułatwić: albo załadowana na maxa albo rzucam kością na szmery.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dzięki
Czyli przy wyrzucaniu niebezpieczeństwa uzupełnia się wszystkie korytarze puste razem z korytarzem technicznym
Czyli przy wyrzucaniu niebezpieczeństwa uzupełnia się wszystkie korytarze puste razem z korytarzem technicznym
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wszystko jest wyjasnione na stronie 15 instrukcji (Niebezpieczeństwo): Jeśli w żadnym sąsiednim pomieszczeniu nie ma intruza (albo jest zaangażowany w walkę), umieść znacznik szmerów w każdym korytarzu prowadzącym do tego pomieszczenia, w którym jeszcze nie ma znacznika (wliczając korytarze techniczne, jeśli w pomieszczeniu jest do nich wejście).Minimaniak pisze: ↑17 gru 2023, 13:28 Czyli przy wyrzucaniu niebezpieczeństwa uzupełnia się wszystkie korytarze puste razem z korytarzem technicznym
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Dziekuje
Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
TakMinimaniak pisze: ↑17 gru 2023, 15:15 Dziekuje
Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.Hardkor pisze: ↑17 gru 2023, 16:05TakMinimaniak pisze: ↑17 gru 2023, 15:15 Dziekuje
Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Można sprawdzić stan wszystkich trzech silników wykonując tylko jedną akcje pomieszczenia? (zagrywając tylko 2 karty).
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak, ale nie zawsze masz to pomieszczenieGamleer pisze: ↑17 gru 2023, 17:23Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.Hardkor pisze: ↑17 gru 2023, 16:05TakMinimaniak pisze: ↑17 gru 2023, 15:15 Dziekuje
Mam pytanie także o centrum kontroli napędu - mogę sprawdzić status Wszystkich 3 silników ?
Można sprawdzić stan wszystkich trzech silników wykonując tylko jedną akcje pomieszczenia? (zagrywając tylko 2 karty).
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Karta rozpoznanie „przejdź do dowolnego sąsiedniego pomieszczenia bez wykonywania rzutu na szmery” zwiadowcy kosztuje ona jedna kartę oprócz tej karty czyli łącznie dwie karty - jaki jest sens jej zagrania skoro finalnie kosztuje dwie karty skoro możesz się ruszyć po cichu za dwie karty
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ostrożny ruch nie może być wykonany gdy szmery leżą we wszystkich korytarzach i musisz położyć znacznik szmerów w jednym korytarzu. Dzięki karcie omijasz te ograniczenia/warunki.Minimaniak pisze: ↑26 gru 2023, 20:00 jedna kartę oprócz tej karty czyli łącznie dwie karty - jaki jest sens jej zagrania skoro finalnie kosztuje dwie karty skoro możesz się ruszyć po cichu za dwie karty
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Moja pierwsza planszówka i padło na Nemesisa. Uczenie sie zasad na podstawie instrukcji, tego wątku na forum i FAQ w jezyku angielskim przypomnialy mi wspaniale czasy studiowania. Ale do rzeczy.
Taka sytuacja:
Mam śluz na sobie. Wykonuje akcje za dwie karty ostrożny ruch i odkrywam nowe pomieszczenie na którym jest żeton z X czyli cisza. W instrukcji jest napisane że mając śluz rozgrywa się w zamian efekt "niebezpieczeństwo". Czyli jesli intruz jest w pobliżu to mnie odwiedza a jeśli nie to kładę znaczniki szmeru tam gdzie ich nie ma. No ale ja wykonywałem ostrożny ruch i chciałem położyć tylko 1 żeton w bezpieczny korytarz. Co jest nadrzędne: akcja bezpiecznego ruchu czy żeton eksploracji?
Taka sytuacja:
Mam śluz na sobie. Wykonuje akcje za dwie karty ostrożny ruch i odkrywam nowe pomieszczenie na którym jest żeton z X czyli cisza. W instrukcji jest napisane że mając śluz rozgrywa się w zamian efekt "niebezpieczeństwo". Czyli jesli intruz jest w pobliżu to mnie odwiedza a jeśli nie to kładę znaczniki szmeru tam gdzie ich nie ma. No ale ja wykonywałem ostrożny ruch i chciałem położyć tylko 1 żeton w bezpieczny korytarz. Co jest nadrzędne: akcja bezpiecznego ruchu czy żeton eksploracji?
- scraber
- Posty: 326
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 235 times
- Been thanked: 98 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
W FAQ jest wpis na ten temat
tl;dr rozpatrujesz ostrożny ruch i dokładasz szmery w wybrany przez siebie pusty korytarz10) What happens if you use Careful Movement or
the Reconnaissance Action card and reveal an
exploration token with Danger result?
You apply the careful movement result because it cancels out the Noise roll and Danger and Silence on exploration tokens are automatic Noise roll results. Reconnaissance also cancels out both Silence and
Danger effects.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Co w sytuacji kiedy nie ma już figurek intruzów w pudełku a wyciągasz jego żeton z worka? Dziś podczas rozgrywki mieliśmy na planszy wszystkich ośmiu dorosłych osobników.
- Hardkor
- Posty: 4536
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Wtedy chowasz wszystkich intruzów albo wszystkich niezwiązanych walką intruzów. Jest to napisane w instrukcji.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)