Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
mnie ciekawi jak ta gra porównuje się do Wojny o Pierścień i czy odczucia są tak samo epickie.
Dodatkowo czy mechaniki są odświeżone względem wop, jednak autorzy są trochę bardziej doświadczeni już
Dodatkowo czy mechaniki są odświeżone względem wop, jednak autorzy są trochę bardziej doświadczeni już
- Leviathan
- Posty: 2453
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 1236 times
- Kontakt:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Kilka dni temu miałem okazję zagrać w ten tytuł. Poniżej link do filmu z pierwszymi wrażeniami:
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Zacząłem powoli kolorować figurki z Dune, na pierwszy ogień poszedł czerw i latający bąbelek. Jeszcze nie wiem tylko jak zrobić podstawki, ale z tym czekam na pierwszą partię, żeby ocenić co będzie najlepsze, piasek albo przeźroczyste
(na jednym zdjęciu porównanie skali z innymi figsami)

Spoiler:
- Arkhon
- Posty: 344
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 177 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Bardzo przyjemne. Ja dopiero kończe (jak na taśmie) drugi etap zenitalnego podkładu a później polecę kontrastami. Poziomem się nie zbliżę ale pograć bym już chciałGapcioMaluszek pisze: ↑19 sty 2024, 18:37 Zacząłem powoli kolorować figurki z Dune, na pierwszy ogień poszedł czerw i latający bąbelek. Jeszcze nie wiem tylko jak zrobić podstawki, ale z tym czekam na pierwszą partię, żeby ocenić co będzie najlepsze, piasek albo przeźroczyste(na jednym zdjęciu porównanie skali z innymi figsami)
Spoiler:

Co do podstaw, radziłbym jednolitym dla strony i rodzaju figurki kolorem bazy - jeżeli to ma trafić na stół a nie za szkło. Będzie przezroczyste/piasek nie pozwalał na ich dostatecznie szybkie odróżnienie.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Spoiler:

Ostatnio zmieniony 20 sty 2024, 10:04 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
- Leviathan
- Posty: 2453
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 457 times
- Been thanked: 1236 times
- Kontakt:
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Zgodnie z przewidywaniami Portal Games zapowiedział polskie wydanie Diuny 

-
- Posty: 904
- Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 94 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Coś czuję że jako bonus w przedsprzedaży albo będą te małe czerwie albo ten jeden duży. Albo inaczej, będzie jako bonus te małe, a wielki będzie jako exclusive przez jakiś czas w sklepie portalu.
Wrócę tutaj jak dadzą przedsprzedaże
Wrócę tutaj jak dadzą przedsprzedaże

-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Małe nie były dodane jako SG tylko jako element podstawowej gry. Więc raczej będzie ten duży jako bonus przedsprzedaży.antonio3333 pisze: ↑20 sty 2024, 11:24 Coś czuję że jako bonus w przedsprzedaży albo będą te małe czerwie albo ten jeden duży. Albo inaczej, będzie jako bonus te małe, a wielki będzie jako exclusive przez jakiś czas w sklepie portalu.
Wrócę tutaj jak dadzą przedsprzedaże![]()
- psia.kostka
- Posty: 4851
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czy to dlatego tak latwo niektorzy sie mylili mowiac: Wojna o A... tzn War for Arrakis?

Rabat w Portal shopie juz czeka wygrzany


Przyznam, ze tych recenzji/zajawek z poczatkow kampanii nie sledzilem, ale troche zdziwilo mnie mowienie teraz, ze walka jest prosta/za prosta/przewidywalna. Ze kostki, ile armi-tyle kostek itp. Ale w WoP nie ma takich glosow, przynajmniej ja nie zakodowalem, by WoP byl grillowany jako epicki, barwny, klimatyczny, ale z prostacka walka (jak przystalo na gre z tak dlugim rodowodem).
To jak to jest? Fanboje Tolkiena nie daja tknac klasyka, a wojennicy-zetoniarze sie w zabawy gumoludkami nie znizaja, wiec nie komentuja tych walk? To czemu mialyby przeszkadzac w Diunie WfA? Cos pomijam, zbyt mocna kalka do WoP u mnie?
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
- psia.kostka
- Posty: 4851
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Ciekawe, a to nie lokalna robota?Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
BTW jak absurdalnie duzy jest absurdalnie duzy czerw?

CMON go serwowal w osobnym pudle jako jeden element, czy jakos w czesciach lub z innymi fantami KS?
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
-
- Posty: 722
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 78 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Mogli zrobić z tego czerwia jakąś wieżę do kości. A tak to tylko miejsce zajmuje
.

" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Nope, to są dokładnie te same figurki które były pokazywane na kampanii Dune na KS, specjalnie porównywałem. Zdjęcie dużego Czerwia wrzucałem kilka postów wcześniej tu, porównując do figurek z innych gier. Jest spory, ale ma swoje miejsce podstawowym pudle gry, w całościpsia.kostka pisze: ↑20 sty 2024, 20:19Ciekawe, a to nie lokalna robota?Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
BTW jak absurdalnie duzy jest absurdalnie duzy czerw?np wysokosc w cm, bo ciezko mi z foto wylapac odniesienie.
CMON go serwowal w osobnym pudle jako jeden element, czy jakos w czesciach lub z innymi fantami KS?

- walkingdead
- Posty: 2299
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 638 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Nie wiem czy ten, o którym mówisz to jest jakiś dodatkowy czerw czy ten z pudełka z innymi figsami? (EDIT: doczytałam wyżej, że to ten sam).psia.kostka pisze: ↑20 sty 2024, 20:19Ciekawe, a to nie lokalna robota?Właśnie zdziwiło mnie pozytywnie, że CMON wysłał pomalowane figurki specjalnie na Portalcon, miła sprawa
BTW jak absurdalnie duzy jest absurdalnie duzy czerw?np wysokosc w cm, bo ciezko mi z foto wylapac odniesienie.
CMON go serwowal w osobnym pudle jako jeden element, czy jakos w czesciach lub z innymi fantami KS?
Gametroll pokazywał jak to wygląda w łapie (około 9:57):
♀
- psia.kostka
- Posty: 4851
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 557 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Jak wnetrze pudelka WoP, to ta Diuna nie wyglada
Multum tacek figsow. W core boxie retail to chyba ten wielki nie ma szans, a czy jako promoska przedsprzedazowa, czy dodatek w sklepach, zalezy tez jakie scd zaserwuja.
Obadam pozniej strukture kampanii, co bylo sg, ks ex itp moze cos wyantycypuje, choc nie mam doswiadczenia wspieraczkowego za mocno. Bo polska i angielska premiera sklepowa wspolnie, i dopiero sie okaze jak ma to wygladac? Czy juz sa fotosy retail zawartosci?
Dzieki za cynk z filmem. Sciskanie giga czerwia w grabie na wizji, bylo dosc karkolomnym/niefortunnym wyborem (hihi), ale moze tak sie robi show/kliki w internerach

Obadam pozniej strukture kampanii, co bylo sg, ks ex itp moze cos wyantycypuje, choc nie mam doswiadczenia wspieraczkowego za mocno. Bo polska i angielska premiera sklepowa wspolnie, i dopiero sie okaze jak ma to wygladac? Czy juz sa fotosy retail zawartosci?
Dzieki za cynk z filmem. Sciskanie giga czerwia w grabie na wizji, bylo dosc karkolomnym/niefortunnym wyborem (hihi), ale moze tak sie robi show/kliki w internerach

Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Na stronie oryginalnego wydawcy jest opis gry (również zawartość retail) + instrukcjapsia.kostka pisze: ↑21 sty 2024, 00:57 Jak wnetrze pudelka WoP, to ta Diuna nie wygladaMultum tacek figsow. W core boxie retail to chyba ten wielki nie ma szans, a czy jako promoska przedsprzedazowa, czy dodatek w sklepach, zalezy tez jakie scd zaserwuja.
Obadam pozniej strukture kampanii, co bylo sg, ks ex itp moze cos wyantycypuje, choc nie mam doswiadczenia wspieraczkowego za mocno. Bo polska i angielska premiera sklepowa wspolnie, i dopiero sie okaze jak ma to wygladac? Czy juz sa fotosy retail zawartosci?
Dzieki za cynk z filmem. Sciskanie giga czerwia w grabie na wizji, bylo dosc karkolomnym/niefortunnym wyborem (hihi), ale moze tak sie robi show/kliki w internerach![]()
https://cmon.com/product/dune-war-for-a ... or-arrakis
Wersja retail jest kompletna, nie będziesz miał wrażenia że to jest demo wersja bez dodatkowej zawartości dodanej w ramach SG.
Jeżeli chodzi o rozmiar dużej figurki i opis to był w update 27 podczas kampanii (wysokość figurki to 120 mm)
https://www.kickstarter.com/projects/c ... ts/3614468
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Czy są już osoby którym udało się zagrać więcej niż raz? Jak wrażenia? Na BGG większość opinii pozytywnych (czasem trafiają się że nie jest to WoP, ale bardzo dobra gra z działająca mechanicznie i oddająca klimat Arrakis). Czy po pierwszych rozgrywkach uważacie że jest to gra easy to learn, hard to master?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
A z mojej strony pytanie o to jak się gra solo
. Wiadomo że to gra typowo pod dwóch graczy, ale zawsze miło jest mieć tryb dla siebie samego
.


Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Widzę na porównywarce cen planszeo, iż jeden sklep wyszedł przed szereg i podstawkę oferuje za 468,33 zł, oczywiście niedostępne z terminem przedsprzedaży do 05.05.2024 r.
Nie wiem na ile, to legitna informacja, ale uznałem, że się podzielę, screeny zrobione na pamiątkę
Nie wiem na ile, to legitna informacja, ale uznałem, że się podzielę, screeny zrobione na pamiątkę

-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
To niewiadome źródło w języku angielskim. BTW Zatu które jest jednym z większych resellerów w UK podaje cenę RRP 177,99$ (139,99£ w UK) https://www.board-game.co.uk/product/du ... r-arrakis/Tijaczer pisze: ↑24 sty 2024, 21:24 Widzę na porównywarce cen planszeo, iż jeden sklep wyszedł przed szereg i podstawkę oferuje za 468,33 zł, oczywiście niedostępne z terminem przedsprzedaży do 05.05.2024 r.
Nie wiem na ile, to legitna informacja, ale uznałem, że się podzielę, screeny zrobione na pamiątkę![]()
I z tego co Grzegorz mówił na ostatnim Live że to jest najdroższa gra CMON którą wydają w Portal Games.
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Widzisz @Tijaczer nie podał że chodzi o wersje w języku angielskim
https://shopgracz.pl/gry-planszowe/4589 ... 16911.html
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 51 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
W Anglii w sklepie z planszówkami
Core Box 530 zł https://thecardvault.co.uk/products/dun ... or-arrakis
Dodatek 193 zł
https://thecardvault.co.uk/products/dun ... -expansion
Core Box 530 zł https://thecardvault.co.uk/products/dun ... or-arrakis
Dodatek 193 zł
https://thecardvault.co.uk/products/dun ... -expansion
-
- Posty: 2572
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 703 times
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
Jestem po pierwszej rozgrywce i mam świadomość, że to za mało żeby wyrobić sobie zdanie, ale uznałem, że się podziele spostrzeżeniami i ktoś może je jakoś skontruje. Bo generalnie mam średnią ochotę siadać po raz kolejny. No ale po kolei 
Wykonanie spoko, lepsze niż w WoP (no ale i cena wyższa ;p), setup podobnie irytujący. Pierwsze co się rzuca w oczy to tylko po 1 drodze zwycięstwa.O ile przy Atrydach jest to jeszcze jakoś znośne (bo można punktować na 3 sposoby) to warunek zwycięstwa Harkonnenów był zapowiedzią nudy. No i o ile klimatycznie ma to sens bo można to uzasadnić naturą zarówno samego konfliktu jak i rodu, to mechanicznie nie działa to najlepiej. Nastawienie na samo niszczenie Siczy w powiązaniu ze specyfiką kart Prescience sprawia, że gra Harkonnenami jest jednowymiarowa. W WoP było to jednak lepiej rozwiązane o i ile gra cieniem miała też ten militarny vibe to jednak trzeba było też pilnować pierścienia. Musze w tym miejscu napisać też więcej o kartach Prescience wspomnianych wcześniej. To chyba najsłabszy element całej gry. Było to już wspomniane w tej dyskusji i pozostaje mi się z tym zgodzić. Harkonnen ma za mały wpływ na ich realizację, w zyt małej ilości przypadków może realnie zagrozić Atrydzie. Wobec tego ukazuje się nam schemat, wg. którego gracz kierujący Atrydami zdobywa swoje PZ (na 3 różne sposoby) a jednocześnie militarnie próbuje powstrzymywać ataki na Sicze, podczas gdy Harkonnen tak naprawdę skupia się tylko na jednym. Chyba oczywistym wydaje się być to, która stroną gra się przyjemniej
Z uwagi na stosunkowo dużą mobilność, mniejszą wagę (w porównaniu z WoP) zdają się mieć decyzje dotyczące kierunków natarcia. W WoP jak się decydowało na atak na jakimś kierunku to trudno było się potem z tego wycofać, w Dune z uwagi na większe możliwości mobilizacyjne oraz większa mobilność, pochopne decyzje w tym zakresie nie bolą tak bardzo. Gorsza niż w WoP jest też sama walka. Zupełnie nie rozumiem wprowadzenia tych symboli tarcz. Powoduje to, że walki są jeszcze bardziej deterministyczne niż w WoP, no i dużo mniej skuteczna jest walka partyzancka bo silniejsza armia czesto zadaje znaczne straty jednocześniej wybraniając wszystkie hity.
Ogólnie jest tu troche fajnych pomysłów, które wątki klimatyczne fajnie przekuwają w dobre mechaniki - jak np. nieznana ilość jednostek pod postacią deploment tokens czy też nieznana wartość Siczy. No ale ogólnie mam wrażenie, że projekt się wyłożył na bardziej fundamentalnym - szkielecie rozgrywki. Dla mnie WoP jest zwyczajnie lepiej zaprojektowaną grą, co mocno mnie zmartwiło zważywszy na fakt, że autorzy mogli się uczyć na niedoskonałościach pierwowzoru (których znowu nie ma tak wiele ;p).

Wykonanie spoko, lepsze niż w WoP (no ale i cena wyższa ;p), setup podobnie irytujący. Pierwsze co się rzuca w oczy to tylko po 1 drodze zwycięstwa.O ile przy Atrydach jest to jeszcze jakoś znośne (bo można punktować na 3 sposoby) to warunek zwycięstwa Harkonnenów był zapowiedzią nudy. No i o ile klimatycznie ma to sens bo można to uzasadnić naturą zarówno samego konfliktu jak i rodu, to mechanicznie nie działa to najlepiej. Nastawienie na samo niszczenie Siczy w powiązaniu ze specyfiką kart Prescience sprawia, że gra Harkonnenami jest jednowymiarowa. W WoP było to jednak lepiej rozwiązane o i ile gra cieniem miała też ten militarny vibe to jednak trzeba było też pilnować pierścienia. Musze w tym miejscu napisać też więcej o kartach Prescience wspomnianych wcześniej. To chyba najsłabszy element całej gry. Było to już wspomniane w tej dyskusji i pozostaje mi się z tym zgodzić. Harkonnen ma za mały wpływ na ich realizację, w zyt małej ilości przypadków może realnie zagrozić Atrydzie. Wobec tego ukazuje się nam schemat, wg. którego gracz kierujący Atrydami zdobywa swoje PZ (na 3 różne sposoby) a jednocześnie militarnie próbuje powstrzymywać ataki na Sicze, podczas gdy Harkonnen tak naprawdę skupia się tylko na jednym. Chyba oczywistym wydaje się być to, która stroną gra się przyjemniej

Z uwagi na stosunkowo dużą mobilność, mniejszą wagę (w porównaniu z WoP) zdają się mieć decyzje dotyczące kierunków natarcia. W WoP jak się decydowało na atak na jakimś kierunku to trudno było się potem z tego wycofać, w Dune z uwagi na większe możliwości mobilizacyjne oraz większa mobilność, pochopne decyzje w tym zakresie nie bolą tak bardzo. Gorsza niż w WoP jest też sama walka. Zupełnie nie rozumiem wprowadzenia tych symboli tarcz. Powoduje to, że walki są jeszcze bardziej deterministyczne niż w WoP, no i dużo mniej skuteczna jest walka partyzancka bo silniejsza armia czesto zadaje znaczne straty jednocześniej wybraniając wszystkie hity.
Ogólnie jest tu troche fajnych pomysłów, które wątki klimatyczne fajnie przekuwają w dobre mechaniki - jak np. nieznana ilość jednostek pod postacią deploment tokens czy też nieznana wartość Siczy. No ale ogólnie mam wrażenie, że projekt się wyłożył na bardziej fundamentalnym - szkielecie rozgrywki. Dla mnie WoP jest zwyczajnie lepiej zaprojektowaną grą, co mocno mnie zmartwiło zważywszy na fakt, że autorzy mogli się uczyć na niedoskonałościach pierwowzoru (których znowu nie ma tak wiele ;p).