Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 114
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 124 times
Been thanked: 54 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

Można łączyć, ale balans się lekko zmieni - karty z coopa są silniejsze niż zwykłe. No i niektóre przynoszą korzyści innym graczom przy stole, co w VS może być dziwne i niepożądane. Jeśli to nie przeszkadza to wszystko powinno z grubsza działać
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 337
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 166 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: nolify »

Tura Klanu Trzciny. Rozpatrujemy kartę rozkazu tego klanu od góry do dołu i... następnie rozpoczyna się faza aktywacji jak w trakcie tury każdego gracza prawda? Nie kończymy tury Klanu Trzciny zaraz po rozpatrzeniu karty rozkazu?
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 114
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 124 times
Been thanked: 54 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

nolify pisze: 04 lut 2024, 23:32 Tura Klanu Trzciny. Rozpatrujemy kartę rozkazu tego klanu od góry do dołu i... następnie rozpoczyna się faza aktywacji jak w trakcie tury każdego gracza prawda? Nie kończymy tury Klanu Trzciny zaraz po rozpatrzeniu karty rozkazu?
Prawda
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: bdm »

Żelazny Smok z dodatku.
Czy tą lokację można odpalić aktywacją specjalną?
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 337
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 166 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: nolify »

Instrukcja 2.0, strona 7:
"Latem możesz odrzucić 2 Chi, aby odrzucić 1 żeton Hańby z dowolnego miejsca z powrotem do puli".

Generał Hidenori (z zestawu kart do coop-a) ma zdolność: po twojej fazie aktywacji odrzuć X Hańby.

Chciałbym zapytać o ewentualną możliwość odrzucania żetonów hańby z innych miejsc niż:
a) zdobyte przez Ciebie karty hordy;
b) spod swoich żołnierzy.

Przykłady sytuacji, o które pytam:

Czy generał Hidenori może odrzucać Hańbę innych graczy?

Czy możemy - według standardowych zasad - odrzucać Hańbę znajdującą się obok karty twierdzy w scenariuszu "Oblężenie Twierdzy Diaoyu"?

Przykład z życia wzięty. Gramy Hidenori we wspomnianym scenariuszu :) I od tego zaczęła się rozkmina, czy można odrzucać żetony z innych miejsc niż wyjątki a) oraz b)?
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 114
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 124 times
Been thanked: 54 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

bdm pisze: 11 lut 2024, 13:41 Żelazny Smok z dodatku.
Czy tą lokację można odpalić aktywacją specjalną?
Można ;)
nolify pisze: 09 maja 2024, 18:20 Czy generał Hidenori może odrzucać Hańbę innych graczy?

Czy możemy - według standardowych zasad - odrzucać Hańbę znajdującą się obok karty twierdzy w scenariuszu "Oblężenie Twierdzy Diaoyu"?
WYDAJE MI SIĘ, że nie może. Nie pamiętam dokładnie wordingów, może Robert pomoże, ale generalnie jeśli gdzieś nie jest dookreślone, kto jest właścicielem komponentów, to tekst dotyczy jedynie własnych. Podobnie jest z umiejętnościami typu "przemieść robotników" - też tylko własnych.
Natomiast tutaj nie mam 100% pewności, mogę coś mieszać bo to dość specyficzne przypadki.
Awatar użytkownika
nolify
Posty: 337
Rejestracja: 03 cze 2023, 20:44
Has thanked: 42 times
Been thanked: 166 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: nolify »

Jeśli chodzi o możliwość odrzucania specjalnych żetonów hańby w scenariuszu "Oblężenie Twierdzy Diaoyu", to praktyka wskazuje, że nie można tego robić.

Przypomnę, że specjalne żetony hańby w tym scenariuszu to te, które umieszczamy obok twierdzy tj. karty scenariusza.

Nie można tego robić, bo byłoby stanowczo za łatwo. Cała trudność tego scenariusza opiera się na tych żetonach. Zagraliśmy właśnie partyjkę i wyszło, że już jeden gracz mógłby w pojedynkę odrzucić wszystkie specjalne żetony hańby, tyle zbiera się honoru (w coopie honorem się odrzuca). W związku z tym z pewnością nie o to chodzi w omawianym scenariuszu.

Ps. Nie mogę się doczekać kolejnej rozgrywki :)
Haniel
Posty: 197
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 195 times
Been thanked: 106 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Haniel »

nolify pisze: 09 maja 2024, 22:50 Jeśli chodzi o możliwość odrzucania specjalnych żetonów hańby w scenariuszu "Oblężenie Twierdzy Diaoyu", to praktyka wskazuje, że nie można tego robić.

Przypomnę, że specjalne żetony hańby w tym scenariuszu to te, które umieszczamy obok twierdzy tj. karty scenariusza.

Nie można tego robić, bo byłoby stanowczo za łatwo. Cała trudność tego scenariusza opiera się na tych żetonach. Zagraliśmy właśnie partyjkę i wyszło, że już jeden gracz mógłby w pojedynkę odrzucić wszystkie specjalne żetony hańby, tyle zbiera się honoru (w coopie honorem się odrzuca). W związku z tym z pewnością nie o to chodzi w omawianym scenariuszu.

Ps. Nie mogę się doczekać kolejnej rozgrywki :)
Z tego co pamiętam, to żetony hańby w tym scenariuszu są tam traktowane jako jakieś znaczniki bardziej, więc nie, z tego konkretnego miejsca ten generał ich nie może odrzucać :D
Davson
Posty: 2
Rejestracja: 01 mar 2020, 18:22

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Davson »

Mam pytanie…
Taka sytuacja w herbaciarni. Na górze jest czerwony, poniżej (w środku) niebieski i na spodzie zielony. Wysłany jest urzędnik czerwony i niebieski. Rozpatrujemy wg herbaty, więc czerwony nic nie robi bo jest na samej górze za to później niebieski wchodzi na szczyt stosu herbaty. Tak wynika z instrukcji, wytłuszczone fragmenty. Czyli czerwony nie ma po co wysyłać urzędnika bo i tak się nie obroni przed spadnięciem z góry stosu?
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 114
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 124 times
Been thanked: 54 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Lukashi »

Rozpatrzone jest dobrze, natomiast to nie do końca tak, że nie ma po co wysyłać. Jeśli czerwony zostawi miejsce to może tam wejść zielony i nagle czerwony będzie ostatni (a jest drugi)
Buniacky
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2021, 14:36
Has thanked: 5 times

Re: Great Wall / Wielki Mur - pytania o zasady

Post autor: Buniacky »

Cześć,
w dodatku Czyngis-Chan w instrukcji czytamy:
Przenoszenie Czyngis-chana
Każdego Roku, po umieszczeniu nowych kart Hordy
na planszy, sprawdź wskaźnik Inwazji na wierzchniej karcie
Hordy z talii Hordy i umieść figurkę Czyngis-chana na tej Sekcji Muru.


Jeżeli pozbędziemy się Jego kart umiejętności, jaki jest sens przenoszenie Czyngis Chana na inne sekcje muru?
Skacze sobie po prostu randomowo i nie utrudnia już w żaden sposób gry?
Tym bardziej że możemy go atakować bez względu na to w której sekcji muru zniszczymy kartę Hordy.
ODPOWIEDZ