StarCraft: The Board Game (Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Starcraft: the Board Game
Zeby zbierac conquest pointy z obszarow, czy tez spelnic warunki niektorych special victoy trzeba miec kontrole nad obszarem. A kontrolujesz obszar jesli masz na nim jednostki lub baze. I nie ma na tym obszarze wrogich jednostek/baz. Pierwsze pytanie w FAQ. Sama baza na planecie nie daje ci kontroli nad jej wszystkimi obszarami.
Kontrolowanie kart surowcow to inna para kaloszy. Wtedy faktycznie nie trzeba miec koniecznie kontroli nad obszarem w powyzszym rozumieniu.
Kontrolowanie kart surowcow to inna para kaloszy. Wtedy faktycznie nie trzeba miec koniecznie kontroli nad obszarem w powyzszym rozumieniu.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
Re: Starcraft: the Board Game
Czyli przez cały czas grałem źle
, a w zasadzie grałbym źle, gdybym grał na specjalne zwycięstwa. Ech, tak to jest jak się nie czyta FAQ.

Re: Starcraft: the Board Game
Odświeżam, bo siedem postów wyżej czają się opuszczone, samotne pytania, których nikt nie ukochał.
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Starcraft: the Board Game
(dla uproszczenia - w grze nie występują żadne obszary strategiczne)O co dokładnie chodzi ze złotymi rozkazami?
starcraft podstawka: możesz zagrać złoty rozkaz tylko wtedy gdy masz odpowiedni moduł wybudowany
starcraft broodwar: możesz zagrać złoty rozkaz nawet gdy nie masz modułu, ale żeby go wykonać musisz ten moduł mieć
różnica jest taka, że w 1 turze w normalnym starcrafcie nie możesz używać złotych rozkazów, a w broodwar możesz je od pierwszej tury klepać - i ma to sens, jeśli przed odkryciem tych położonych złotych rozkazów odkryjesz te z budową - i zbudujesz moduły.
Jest to fajna zasada, pozwala uelastycznić planowanie.
nie w dowolnej chwili, tylko w momencie gdy przyjdzie twoja kolej na położenie rozkazu - kładziesz obronę ZAMIAST położenia rozkazuKolejne pytanie dotyczy nowego pseudo rozkazu obrony. Jak rozumiem, wykłada się go w dowolnym momencie Fazy Planowania na wskazane, przyjazne pole na którejkolwiek planecie.
nie otrzymuje żadnego rozkazu, technicznie rzecz biorąc możesz tylko zmobilizować tam jednostki, róznica jest subtelna bardzo, ale należy ją podkreślić!To pole (a nie planeta) otrzymuje natychmiast rozkaz Mobilizacji.
być może żebyś nie pomylił i nie położył kilku takich - a tak to masz ograniczenie ze względu na ilość komponentów!W takim razie po co w ogóle ten znacznik, skoro pole można wskazać palcem?
nie z kosmosu tylko z umocnień pozycji obronnych. Jest to całkiem sporo, ale w sc przewagę ma zawsze atakujący (bo zabiera więcej jednostek i ustawia skirmishe) więc powinno być okCzy +2 do obrony, wzięte z Kosmosu, to nie za dużo?
mało graliśmy w broodwara, ale z tej obrony to nikt nie korzystał prawie - chyba z 4 żetony w całej grze były użyte. Na takie fortyfikowanie się trzeba zmarnować cenną akcję - cięzka decyzja w grze w której zawsze by się chciało jeszcze więcej zbudować, wynaleźć i upgradować.Skąd taka, a nie inna ilość znaczników strażników - co zrobić, jeśli się skończą (co, zapewne, przy 6 graczach nastąpi błyskiem)?
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 96 times
Re: Starcraft: the Board Game
Mam małą wątpliwość co do rezultatu walki.
Najpierw z instrukcji:
jeśli po walce zostały same jednostki atakujacego - wygrywa atakujacy
jeśli zostały same jednostki obrońcy - wygrywa obrońca
jeśli nie zostały żadne jednostki - wygrywa obrońca
jeśli zostały i takie i takie - wygrywa obrońca
Mam pytanie do tej czwartej opcji.
Sytuacja:
Zealot atakuje 2uch marine'sów. Jeden z marine'sów jest oczywiście wsparciem.
Zealot zabija marine'a na froncie, sam przeżywa. Ale zostaje też marine będący wsparciem, bo zniszczyć go się nie da
Więc de facto zostaje jednostka atakująca i broniąca się (ale będąca wsparciem).
Kto wygrał tą potyczję?
a) atakujący, bo zniszczyli wszystkie jednostki na linii frontu - jednostka wsparcia się wycofuje
b) broniący, bo atakujący nie był w stanie zniszczyc wszystkich obrońców (wysłał za małe siły)
Gramy uwzględniając opcję b), gdyż wydaje się rozsądna
.
P.S.
Bosz, ta gra nas po prostu podeptała
. Dawno już nie miałem takiego ciągu na kolejne partie
.
pozdr,
farm
Najpierw z instrukcji:
jeśli po walce zostały same jednostki atakujacego - wygrywa atakujacy
jeśli zostały same jednostki obrońcy - wygrywa obrońca
jeśli nie zostały żadne jednostki - wygrywa obrońca
jeśli zostały i takie i takie - wygrywa obrońca
Mam pytanie do tej czwartej opcji.
Sytuacja:
Zealot atakuje 2uch marine'sów. Jeden z marine'sów jest oczywiście wsparciem.
Zealot zabija marine'a na froncie, sam przeżywa. Ale zostaje też marine będący wsparciem, bo zniszczyć go się nie da
Więc de facto zostaje jednostka atakująca i broniąca się (ale będąca wsparciem).
Kto wygrał tą potyczję?
a) atakujący, bo zniszczyli wszystkie jednostki na linii frontu - jednostka wsparcia się wycofuje
b) broniący, bo atakujący nie był w stanie zniszczyc wszystkich obrońców (wysłał za małe siły)
Gramy uwzględniając opcję b), gdyż wydaje się rozsądna

P.S.
Bosz, ta gra nas po prostu podeptała


pozdr,
farm
Re: Starcraft: the Board Game
...i zgodna z zasadami tej gryfarmer pisze:Gramy uwzględniając opcję b), gdyż wydaje się rozsądna...

[edit]"...zarówno atakujące jak i broniące jednostki przetrwały bitwę. Atakującemu nie udało się zniszczyć obrony spornego terenu i atakujące jednostki muszą się wycofać. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, kiedy wszystkie broniące jednostki maja cechę „Asysta” - w tym przypadku atakujący odniósł zwycięstwo, zaś broniący musi wycofać swoje jednostki."
Czy chodzi tu o to, że wszystkie jednostki obrońcy miały tę cechę przed bitwą, czy też te które zostały po bitwie? Ja akurat gram tak, że jeśli zostały broniącemu się tylko takie jednostki to przegrywa. Co wydaje mi się logiczne, bo jak taki np. medyk czy science vessel ma wygrać bitwę?
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 96 times
Re: Starcraft: the Board Game
No tu chodzi właśnie o jednostki ze zdolnością Asysta samą w sobie (Medyk, Arbiter, Defiler, Queen...).
Jednostki frontowe będące wsparciem tego się nie tyczą - nie maja zdolnosci Asysty.
Ten przepis właśnie sugeruje, że opcja b) jest poprawna. Jednostka wsparcia nie zginie, zostaje na polu bitwy, nie ma Asysty (więc nie musi się wycofać), a więc obrońa wygrywa, mimo utray wszystkich jednostek frontowych.
pozdr,
farm
Jednostki frontowe będące wsparciem tego się nie tyczą - nie maja zdolnosci Asysty.
Ten przepis właśnie sugeruje, że opcja b) jest poprawna. Jednostka wsparcia nie zginie, zostaje na polu bitwy, nie ma Asysty (więc nie musi się wycofać), a więc obrońa wygrywa, mimo utray wszystkich jednostek frontowych.
pozdr,
farm
Re: Starcraft: the Board Game
Dałeś przykład jednostek wspierających, a to nie to samo asysta, ja właśnie odniosłem się do sytuacji którą przedstawiłeś.farmer pisze:No tu chodzi właśnie o jednostki ze zdolnością Asysta samą w sobie...
Jeśli po bitwie zostanie obrońcy jednostka wspierająca, ale nie posiadająca cechy asysta to wygrywa broniący się. To akurat jest jasne

Jeśli po bitwie obrońcy zostaną jedynie jednostki z cechą asysta, to wg angielskiej instrukcji (polska instrukcja niestety nie precyzuje tego) "The only exception to this is if all the remaining defending units are “Assist” units, in which case the attacker is victorious and the defender must now retreat from the area." przegrywa bitwę. Czyli, w przeciwieństwie do pomyłki kilka postów wyżej, grałem dobrze

Re: Starcraft: the Board Game
Medyk raczej pośrednio, ale taki Science vessel sam nie jedną bitwę wygrałMordeczka pisze:Co wydaje mi się logiczne, bo jak taki np. medyk czy science vessel ma wygrać bitwę?

Sorry, nie mogłem się powstrzymać
Ostatnio na nowo odkryłem elektroniczne SC, świetna gra.
Planszówka też niczego sobie (mam), ale jednak głębia wersji elektronicznej jest gigantyczna i nie dało się tego oddać w pełni.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Starcraft: the Board Game
Oj! Przesadziłeś trochę, poza skażeniem, które działało jedynie na jednostki żywe, niewiele mógł zrobić przeciwko atakującym go jednostkom. Nie zmienia to faktu, że była to dobra jednostka, znienawidzona przeze mniezephyr pisze:...ale taki Science vessel sam nie jedną bitwę wygrał


Re: Starcraft: the Board Game
Na zergów irytacja (jak nazywa irradiate kumpel grający zergami) to jednak podstawowa ofensywa. Może bez obstawy to faktycznie przesada, ale magicy dużo wnoszą. (muszę się wreszcie nauczyć grać, bo na razie w naszych rozgrywkach za często pojawiają się rush albo flota carierów... a jest tyle ciekawszych opcji)
Myślałem że karty tego nie oddadzą, ale +1 att i G/F splash całkiem nieźle oddaje działanie irradiate.
EMP też fajnie wykombinowali, zwłaszcza +3 na archona
Ciekaw jestem jak się będzie grało w planszówkę jak się czegoś w wersji elektronicznej nauczę.
Myślałem że karty tego nie oddadzą, ale +1 att i G/F splash całkiem nieźle oddaje działanie irradiate.
EMP też fajnie wykombinowali, zwłaszcza +3 na archona

Ciekaw jestem jak się będzie grało w planszówkę jak się czegoś w wersji elektronicznej nauczę.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Starcraft: the Board Game
Patrząc po sobie to muszę powiedzieć, że gra się znacznie lepiej. Wiem do czego służy dana jednostka, jakie ma możliwości i przeciw czemu jest skuteczna. Zawsze to jakaś przewaga nad tymi, którzy nie grali na komputerzezephyr pisze:Ciekaw jestem jak się będzie grało w planszówkę jak się czegoś w wersji elektronicznej nauczę.

Re: Starcraft: the Board Game
Jednostki i skille znam, chodzi mi raczej o różnice w startegii.
[edit]
po krótkim zastanowieniu kompletnie różne, bo techowanie działa kompletnie inaczej
[edit]
po krótkim zastanowieniu kompletnie różne, bo techowanie działa kompletnie inaczej

Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Starcraft: the Board Game
Witam jestem po pierwszej grze w starcrafta i mam takie pytanka:
1. Na karcie walki zergów o numerze 4/18 na górze cyfry pisane mniejszą czcionką mają wartość 1 i 6 oraz dużą 5 i 5 czy to nie jest jakiś błąd czy tak ma być że te mniejsze cyfry w obronie są lepsze w przypadku tej karty.
2. Załóżmy że mam bazę na planecie przeciwnik wykonał rozkaz mobilizacji najechał mi tą bazę wybił wszystkie stojące na tym obszarze z bazą jednostki. I co teraz bo mój rozkaz który leży na wierzchu stosu to budowa. Czy mogę normalnie budować jednostki ? jeśli tak to czy mogę je postawić na polu z bazą i jednostkami wroga ? lub może muszę postawić je na pustych terenach lub przyjaznych jeśli mam na tej planecie takowe ? natomiast jeśli wszystkie pola byłyby zajęte przez wroga to rozumiem że wykonywanie rozkazu budowy odnośnie budowy jednostek nie ma sensu bo i tak wszystkie strace bo nie mam ich gdzie postawić ?
Gierka jest super nie mogliśmy się oderwać jak zaczęliśmy zdecydowanie jeden z moich najlepszych prezentów gwiazdkowych:)
rh
1. Na karcie walki zergów o numerze 4/18 na górze cyfry pisane mniejszą czcionką mają wartość 1 i 6 oraz dużą 5 i 5 czy to nie jest jakiś błąd czy tak ma być że te mniejsze cyfry w obronie są lepsze w przypadku tej karty.
2. Załóżmy że mam bazę na planecie przeciwnik wykonał rozkaz mobilizacji najechał mi tą bazę wybił wszystkie stojące na tym obszarze z bazą jednostki. I co teraz bo mój rozkaz który leży na wierzchu stosu to budowa. Czy mogę normalnie budować jednostki ? jeśli tak to czy mogę je postawić na polu z bazą i jednostkami wroga ? lub może muszę postawić je na pustych terenach lub przyjaznych jeśli mam na tej planecie takowe ? natomiast jeśli wszystkie pola byłyby zajęte przez wroga to rozumiem że wykonywanie rozkazu budowy odnośnie budowy jednostek nie ma sensu bo i tak wszystkie strace bo nie mam ich gdzie postawić ?
Gierka jest super nie mogliśmy się oderwać jak zaczęliśmy zdecydowanie jeden z moich najlepszych prezentów gwiazdkowych:)
rh
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Re: Starcraft: the Board Game
kto to wie? chyba jedynie twórcyrhcorvin pisze:1. Na karcie walki zergów o numerze 4/18 na górze cyfry pisane mniejszą czcionką mają wartość 1 i 6 oraz dużą 5 i 5 czy to nie jest jakiś błąd czy tak ma być że te mniejsze cyfry w obronie są lepsze w przypadku tej karty.

z tego co pamiętam a nie chce mi się teraz zaglądać do instrukcji to w podanym przypadku możesz rekrutować jednostki jednak wystawiać je można jedynie na miejsca puste lub przyjazne na planecie na której masz bazę z zachowaniem rzecz jasna limitu jednostek na danym polu. Więc w momencie jeśli wszystkie pola są zajęte przez wrogie jednostki to nie ma sensu wykonywać rozkazu budowy własnych jednostek poza tym oprócz rozkazu budowy musiałbyś mieć rozkaz mobilizacji aby móc taką bazę odbić.rhcorvin pisze: 2. Załóżmy że mam bazę na planecie przeciwnik wykonał rozkaz mobilizacji najechał mi tą bazę wybił wszystkie stojące na tym obszarze z bazą jednostki. I co teraz bo mój rozkaz który leży na wierzchu stosu to budowa. Czy mogę normalnie budować jednostki ? jeśli tak to czy mogę je postawić na polu z bazą i jednostkami wroga ? lub może muszę postawić je na pustych terenach lub przyjaznych jeśli mam na tej planecie takowe ? natomiast jeśli wszystkie pola byłyby zajęte przez wroga to rozumiem że wykonywanie rozkazu budowy odnośnie budowy jednostek nie ma sensu bo i tak wszystkie strace bo nie mam ich gdzie postawić ?
rh
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 08:23 przez Mordeczka, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Starcraft: the Board Game
Ad1
nie rozumiem, jeśli grasz ją do pieska albo hydry ma statsy 5/5 do czegokolwiek innego 1/6
nie lingi i hydry to ultrale, mutki, guardiany te jednostki mają 7-8 def więc ta 6 obrony jest dla picu - jest gorsza od dowolnej pasującej, od biedy można bronić samych asyst, ale ani to częsty przypadek ani dużo się nie wybroni, bo tylko karty 4-5 się nie przebiją
[są jeszcze scourge, ale dla nich jest sens tylko grać pasujące karty, bo ataku i tak nie mają i bez opisu nic nie zdejmą]
Ad2
Nie możesz budować jednostek na polu z wrogimi oddziałami, fakt że stoi tam twoja okupowana baza nie łamie tej zasady, musisz mieć jakiś wolny teren
ciekawostki apropo
- baza ginie dopiero na koniec tury
- w dowolnym momencie swojej tury (poza walką) można niszczyć jednostki i bazy
bardzo ważne ponieważ nie można mieć 2 baz na jednej planecie, a teraz rozkazem budowy można odbudować bazę niszcząc okupowaną na chwilę przed budową nowej
- nie wiem na ile precyzyjne jest sformułowanie w instrukcji o niszczeniu, ale chyba (o ile jest nie zajęte pole) można w kroku pierwszym builda dostawić jednostki a potem przed 3 zdjąć starą bazę i dostawić nową
- pamiętaj że zawsze możesz dostawić nowe budynki
- mobilizacja dla terran jest kluczowa, bo można uciec bazą (!!!)
- wieżyczki są irytujące bo znacznie utrudniają dropa rozbijając go na 2 rozkazy
- przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
nie rozumiem, jeśli grasz ją do pieska albo hydry ma statsy 5/5 do czegokolwiek innego 1/6
nie lingi i hydry to ultrale, mutki, guardiany te jednostki mają 7-8 def więc ta 6 obrony jest dla picu - jest gorsza od dowolnej pasującej, od biedy można bronić samych asyst, ale ani to częsty przypadek ani dużo się nie wybroni, bo tylko karty 4-5 się nie przebiją
[są jeszcze scourge, ale dla nich jest sens tylko grać pasujące karty, bo ataku i tak nie mają i bez opisu nic nie zdejmą]
Ad2
Nie możesz budować jednostek na polu z wrogimi oddziałami, fakt że stoi tam twoja okupowana baza nie łamie tej zasady, musisz mieć jakiś wolny teren
ciekawostki apropo
- baza ginie dopiero na koniec tury
- w dowolnym momencie swojej tury (poza walką) można niszczyć jednostki i bazy
bardzo ważne ponieważ nie można mieć 2 baz na jednej planecie, a teraz rozkazem budowy można odbudować bazę niszcząc okupowaną na chwilę przed budową nowej
- nie wiem na ile precyzyjne jest sformułowanie w instrukcji o niszczeniu, ale chyba (o ile jest nie zajęte pole) można w kroku pierwszym builda dostawić jednostki a potem przed 3 zdjąć starą bazę i dostawić nową
- pamiętaj że zawsze możesz dostawić nowe budynki
- mobilizacja dla terran jest kluczowa, bo można uciec bazą (!!!)
- wieżyczki są irytujące bo znacznie utrudniają dropa rozbijając go na 2 rozkazy
- przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Starcraft: the Board Game
Na takie zastawienie wszystkich pól na planecie musiałbyś wydać kilka rozkazów mobilizacji, co przy ciągłym i trudnym wyborze właściwych rozkazów staje się raczej niemożliwe, a co najmniej nieefektywne.zephyr pisze:... - przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 96 times
Re: Starcraft: the Board Game
Nie mona zrobić czegoś takiego. Jeśli rozkaz budowy ma wybudować nową bazę, to nie można tym samym rozkazem zrobić niczego innego. Jeśli chcemy najpierw zrobić jednostki w starej bazie, potem ją zniszczyć i wybudować za chwilę nową, musimy zużyć na to 2 rozkazy.zephyr pisze: - nie wiem na ile precyzyjne jest sformułowanie w instrukcji o niszczeniu, ale chyba (o ile jest nie zajęte pole) można w kroku pierwszym builda dostawić jednostki a potem przed 3 zdjąć starą bazę i dostawić nową
Mylisz się Mordeczka - jednym rozkazem mobilizacji bez problemu można zastawić wszystkie pola planety - co, przy poważnym desancie, bardzo opłaca się robić, tak jak radzi Zephyr...Mordeczka pisze:Na takie zastawienie wszystkich pól na planecie musiałbyś wydać kilka rozkazów mobilizacji, co przy ciągłym i trudnym wyborze właściwych rozkazów staje się raczej niemożliwe, a co najmniej nieefektywne.zephyr pisze:... - przy ataku warto zastawić wszystkie pola planety (ale to jest problematyczne bo raczej chce się atakować jak największą przewagą)
A więc jak najbardziej można zająć jednym rozkazem całą planetę, chyba, że (i tu podpowiedź dla obrońców) na większej ilości pól atakowanej planety znajdują się jednostki obrońcy - wtedy atakujący wylądować może tylko na jednym polu zajetym przez wroga oraz na dowolnej ilości pustych pól - gdyż jednym rozkazem może wywołać tylko jedn bitwę.
pozdr,
farm
Re: Starcraft: the Board Game
Masz rację, nie wiem czemu zapisało mi się to błędnie w pamięci, z tego co widzę w instrukcji, przeniosłem zasady odwrotów na rozkaz mobilizacjifarmer pisze:Mylisz się Mordeczka...


- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 96 times
Re: Starcraft: the Board Game
No, z odwrotami to się wszystko zgadza
.
A te 8 miesięcy to trzaby chyba nadrobić, nie?
Swoją drogą - czy ma ktoś może tłumaczenie kart do dodatku? Gra nas totalnie wciągnęła i chcemy zaopatrzyć się w Brood War'a, ale (szczerze mówiąc
) nie chce mi się wszystkiego tlumaczyć samemu... 
pozdr,
farm

A te 8 miesięcy to trzaby chyba nadrobić, nie?
Swoją drogą - czy ma ktoś może tłumaczenie kart do dodatku? Gra nas totalnie wciągnęła i chcemy zaopatrzyć się w Brood War'a, ale (szczerze mówiąc


pozdr,
farm
Re: Starcraft: the Board Game
Oj chciałbym, jednak póki co "na tapecie" jest WH:I, m.in. z powodu krótkiego setupu i szybkiej, acz "soczystej" rozgrywki. Dla mnie Starcraft to raczej gra weekendowa, co ma swoje plusy jak i minusyfarmer pisze:A te 8 miesięcy to trzaby chyba nadrobić, nie?

Kiedyś Ryslaw wspominał o chęci przetłumaczenia dodatku, jednak nie wiem na jakim etapie jest tłumaczenie, o ile w ogóle jest. Jak bym miał Broodwara to pewnie bym się wziął za tłumaczenie i graficzną przeróbkę kart, ale nie mam i raczej nie będę miał - cena jest wg mnie bezsensownie wysokafarmer pisze:Swoją drogą - czy ma ktoś może tłumaczenie kart do dodatku?

Re: Starcraft: the Board Game
A ja dalej forsuję swoją interpretację
Usunięcie bazy jest tylko ominięciem zasady nie pozwalającej na posiadanie 2 baz na planecie, która to z kolei głównie przeszkadza w nadużywaniu wieżyczek. Nie rozumiem czemu nie miałbym wyprodukować jednostek, skoro była tam baza? Jakieś poparcie w zasadach?
Dlaczego nie miałbym usunąć bazy po 1 kroku, ale przed 3 krokiem rozkazu build?During the active player’s turn, except during a
battle, he may voluntarily destroy his own units,
bases, and transports.
Usunięcie bazy jest tylko ominięciem zasady nie pozwalającej na posiadanie 2 baz na planecie, która to z kolei głównie przeszkadza w nadużywaniu wieżyczek. Nie rozumiem czemu nie miałbym wyprodukować jednostek, skoro była tam baza? Jakieś poparcie w zasadach?
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- farmer
- Posty: 1772
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 96 times
Re: Starcraft: the Board Game
([edit] poniższy kawałek jest nieaktualnyzephyr pisze:A ja dalej forsuję swoją interpretację
Dlaczego nie miałbym usunąć bazy po 1 kroku, ale przed 3 krokiem rozkazu build?During the active player’s turn, except during a
battle, he may voluntarily destroy his own units,
bases, and transports.
Usunięcie bazy jest tylko ominięciem zasady nie pozwalającej na posiadanie 2 baz na planecie, która to z kolei głównie przeszkadza w nadużywaniu wieżyczek. Nie rozumiem czemu nie miałbym wyprodukować jednostek, skoro była tam baza? Jakieś poparcie w zasadach?

Ależ oczywiście, że gracz wykonując rozkaz budowy może:
- jeśli chce i może (wolne miejsce na planecie) zbudować jednostki, następnie...
- jeśli chce i może, zbudować budynki w bazie, następnie...
- jeśli chce i może zniszczyć bazę.
I nie może w tym samym rozkazie budowy wybudować nowej bazy.
Ale może użyć drugiego rozkazu budowy, żeby tą bazę zbudować.
[edit]
A wiesz co, kurczę, Ty masz rację - nie ma w instrukcji obostrzenia o którym piszę wyżej

Dzięki za podpowiedź, bo teraz mamy w rękach kolejny oręż, by tą podłą plagę Zergów wyplenić ze świata

Czyli, podsumowując:
Gracz wykonując rozkaz budowy może:
- jeśli chce i może (wolne miejsce na planecie) zbudować jednostki, następnie...
- jeśli chce i może, zbudować budynki w bazie, następnie...
- jeśli chce i może zniszczyć bazę.
- jeśli chce i może w tym samym rozkazie budowy wybudować nową bazę
pozdr,
farm
Re: Starcraft: the Board Game
dzięki za odpowiedzi a mam jeszcze jedno pytanko 
Na początku gry mamy podstawowy budynek już odrazu zbudowany i np w przypadku zergów można budować przy jego pomocy zerglingi. W momencie kiedy zbudujemy drugi poziom tego budynku od następnej tury możemy budować oprócz zerglingów także hydraliski. Czy na pewno od następnej tury a co w przypadku gdy leży tak drugi rozkaz budowy może wtedy da radę w tej samej turze budować hydraliski ?
I podobne pytanie odnośnie budowy bazy czy po zbudowaniu jej jednym rozkazem budowy mogę budować odrazu w drugim rozkazie jednostki na tej planecie.
rh

Na początku gry mamy podstawowy budynek już odrazu zbudowany i np w przypadku zergów można budować przy jego pomocy zerglingi. W momencie kiedy zbudujemy drugi poziom tego budynku od następnej tury możemy budować oprócz zerglingów także hydraliski. Czy na pewno od następnej tury a co w przypadku gdy leży tak drugi rozkaz budowy może wtedy da radę w tej samej turze budować hydraliski ?
I podobne pytanie odnośnie budowy bazy czy po zbudowaniu jej jednym rozkazem budowy mogę budować odrazu w drugim rozkazie jednostki na tej planecie.
rh
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!