Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Coen
- Posty: 2525
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 138 times
Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
Sky Team is a co-operative game, exclusively for two players, in which you play a pilot and co-pilot at the controls of an airliner. Your goal is to work together as a team to land your airplane in different airports around the world.
To land your plane, you need to silently assign your dice to the correct spaces in your cockpit to balance the axis of your plane, control its speed, deploy the flaps, extend the landing gear, contact the control tower to clear your path, and even have a little coffee to improve your concentration enough to change the value of your dice.
If the aircraft tilts too much and stalls, overshoots the airport, or collides with another aircraft, you lose the game...and your pilot's license...and probably your life.
From Montreal to Tokyo, each airport offers its own set of challenges. Watch out for the turbulence as this could end up being bumpy ride!
—description from the publisher
https://boardgamegeek.com/boardgame/373106/sky-team
Obejrzałem już kilka recenzji / gameplayów, ciekawy temat, tylko dla 2 graczy, gra dość mnie zainteresowała.
Ciekawy, czy jakiś polski wydawca zdecydowałby się na wydanie tego u nas?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2024, 13:08 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Standaryzacja tematu.
Powód: Standaryzacja tematu.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3245
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 77 times
- Kontakt:
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Tez mnie zaciekawiła, aczkolwiek boję się, czy nie będzie to takie beznamietne pykanie typu tam trochę zwiększyć, tam zmniejszyc, a potem kłótnia kto się nie domyślił i zawalił
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Grę można przetestować na BGA.
Fajne tematyczne pomysły, ale dla mnie replayability dość niskie pomimo wielu scenariuszy.
Do grania na żywo z myślą, że się zagra 10 gier myślę, że spoko. Polecam najpierw sprawdzić.
Fajne tematyczne pomysły, ale dla mnie replayability dość niskie pomimo wielu scenariuszy.
Do grania na żywo z myślą, że się zagra 10 gier myślę, że spoko. Polecam najpierw sprawdzić.
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Czy ktoś wie gdzie można kupić na polskim rynku Sky Team?
Najchętniej poczekałbym na polskie wydanie.
Najchętniej poczekałbym na polskie wydanie.
Re: Sky Team (Luc Rémond)
U nas z reguły Planszostrefa ściąga angielskie tytuły, mają też Sky Team: https://planszostrefa.pl/pl/p/Sky-Team- ... lska/15512
sprzedam (steam power deluxe, ziemia, blitzkrieg, iron blood snow mud) / bgg contribs
- Leser
- Posty: 1784
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 589 times
- Been thanked: 1545 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Prezes jak wiadomo lubi dużo mówić
Miałem styczność na Essen i przyznaję, że to projekt bardzo przyjemny, interesujący i fajnie spasowany z tematem. I przynajmniej na papierze sensownie regrywalny.
Jeżeli jakaś kooperacja dla WYŁĄCZNIE dwóch graczy na rozbić bank, to rzeczywiście ta. Ale i tak będę potężnie zdziwiony, jeśli tak się stanie.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Sky Team (Luc Rémond)
A to wiadomo, ale bardzo dobrze się wypowiadał o tej grze. Pamięć ma słaba ale chyba żałował, że mu sie nie udało tego dopiąć.Leser pisze: ↑19 gru 2023, 22:32Prezes jak wiadomo lubi dużo mówić
Miałem styczność na Essen i przyznaję, że to projekt bardzo przyjemny, interesujący i fajnie spasowany z tematem. I przynajmniej na papierze sensownie regrywalny.
Jeżeli jakaś kooperacja dla WYŁĄCZNIE dwóch graczy na rozbić bank, to rzeczywiście ta. Ale i tak będę potężnie zdziwiony, jeśli tak się stanie.
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Miałem dzisiaj okazję pograć w Sky Team (sam core, jedno lotnisko, bez dodatkowych modułów). Grało się naprawdę przyjemnie, zasady wchodzą szybko, tury lecą sprawnie i co więcej rzeczywiście czuć klimat lądowania (szacun, że udało się to osiągnąć w 20-to minutowej grze). Na pewno będzie wracać na stół.
sprzedam (steam power deluxe, ziemia, blitzkrieg, iron blood snow mud) / bgg contribs
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 paź 2020, 22:24
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Myślę, że powiedzenie, ROZBIJĄ BANK, było specjalnie wyolbrzymione, ale może to być CZARNY KOŃ tego roku wydawniczego. Polski wydawca klepnięty i pozostaje czekać. Pozdrawiam.Leser pisze: ↑19 gru 2023, 22:32Prezes jak wiadomo lubi dużo mówić
Miałem styczność na Essen i przyznaję, że to projekt bardzo przyjemny, interesujący i fajnie spasowany z tematem. I przynajmniej na papierze sensownie regrywalny.
Jeżeli jakaś kooperacja dla WYŁĄCZNIE dwóch graczy na rozbić bank, to rzeczywiście ta. Ale i tak będę potężnie zdziwiony, jeśli tak się stanie.
Re: Sky Team (Luc Rémond)
ok 17.5cm (szer) x 24.5 (długość)
ale ma stole zajmować moze 40cm i więcej na długość (ze względu na 2 wysuwane tory)
sprzedam (steam power deluxe, ziemia, blitzkrieg, iron blood snow mud) / bgg contribs
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Wreszcie planszówka (nie karcianka) dla dwojga, która zmieści się na stoliku kawowym!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 28 sty 2024, 15:59 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 paź 2020, 22:24
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 18 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Mógłbym udawać przekumatego i napisać, wiem, ale nie powiem, ale prawda taka, że co do terminu, nic nie wiem. Co wpisuje się w pewną tendencję, że wydawnictwa już tak chętnie nie rzucają datami, bo później są z tego rozliczane przez graczy. Tak jak napisałem wcześniej - trzeba uzbroić się w cierpliwość, czekać i mieć nadzieję, że na ostatniej prostej coś się nie wydarzy. Z doświaczenia podchodzę do dat w ten sposób, że dopóki nie ma na półkach gry, to nic nigdy nie jest pewne. Pozdrawiam.
- Coen
- Posty: 2525
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 138 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Dla mnie to pewny zakup, czekam w takim razie grzecznie na jakieś dokładniejsze informacje o polskim wydaniu.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 07:48
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 109 times
- Kontakt:
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Jeśli ktoś chciałby obejrzeć rozgrywkę w podstawowy scenariusz, to zapraszam serdecznie na mój kanał, gdzie nagrałam gameplay z tłumaczeniem zasad i krótką opinią o grze po kilkunastu rozegranych partiach
- Neoptolemos
- Posty: 2029
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 961 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Dla osób, które nie śledziły streamu z zapowiedziami z NewsConu:
wszystkie wydawnictwa lokalizujące Sky Team dostały propozycję zaprojektowania w formie promek własnych, bonusowych lotnisk/scenariuszy i LDG Polska zgłosiło awaryjne lądowanie Boeinga 767-300ER w Warszawie w 2011 roku. Pomysł się bardzo spodobał i scenariusz zostanie dołączony do "booster packa", który dostępny będzie w tym roku, jak zakładam - we wszystkich językach (ale czy równolegle z premierą podstawki - tego nie wiem).
Nie wiem też, jak scenariusz będzie wyglądał mechanicznie, bo zaproponowaliśmy (miałem przyjemność konsultować design) własną wersję, w której nie działa podwozie (tak jak faktycznie miało to miejsce) - czy zostanie wykorzystany, nie wiadomo. Ale mam nadzieję
Tak czy inaczej w związku z tym bonusowym scenariuszem miałem okazję pożyczyć na trochę firmowy egzemplarz i poogrywać; powiem tak - imho to już teraz murowany kandydat do mojej osobistej topki za 2024 rok (gdybym zagrał jeszcze w 2023, załapałby się wówczas bez problemu). Gra jest szybka, emocjonująca, faktycznie wymaga kooperacji (komunikacja jest ograniczona) i świetnie wiąże mechanikę z tematem. I wiem, że mogę być zbiasowany, ale jakby co, to na Sky Team namierzałem się ZANIM się dowiedziałem, że LDG Polska to wyda
wszystkie wydawnictwa lokalizujące Sky Team dostały propozycję zaprojektowania w formie promek własnych, bonusowych lotnisk/scenariuszy i LDG Polska zgłosiło awaryjne lądowanie Boeinga 767-300ER w Warszawie w 2011 roku. Pomysł się bardzo spodobał i scenariusz zostanie dołączony do "booster packa", który dostępny będzie w tym roku, jak zakładam - we wszystkich językach (ale czy równolegle z premierą podstawki - tego nie wiem).
Nie wiem też, jak scenariusz będzie wyglądał mechanicznie, bo zaproponowaliśmy (miałem przyjemność konsultować design) własną wersję, w której nie działa podwozie (tak jak faktycznie miało to miejsce) - czy zostanie wykorzystany, nie wiadomo. Ale mam nadzieję
Tak czy inaczej w związku z tym bonusowym scenariuszem miałem okazję pożyczyć na trochę firmowy egzemplarz i poogrywać; powiem tak - imho to już teraz murowany kandydat do mojej osobistej topki za 2024 rok (gdybym zagrał jeszcze w 2023, załapałby się wówczas bez problemu). Gra jest szybka, emocjonująca, faktycznie wymaga kooperacji (komunikacja jest ograniczona) i świetnie wiąże mechanikę z tematem. I wiem, że mogę być zbiasowany, ale jakby co, to na Sky Team namierzałem się ZANIM się dowiedziałem, że LDG Polska to wyda
- yrq
- Posty: 993
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 353 times
- Been thanked: 374 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Jest to gra kooperacyjna, w której naprzemiennie dokładamy po 4 kostki w odpowiednie miejsca na planszy.
Co turę samolot obniża lot, a naszym celem jest bezpieczne posadzenie go na ziemi. Aby do tego doszło musimy:
- oczyścić pas z innych samolotów,
- dolecieć na miejsce, co wiąże się z odpowiednim zarządzaniem mocą silników,
- wyrównać lot,
- otworzyć wszystkie klapy, wysunąć podwozie i przygotować hamulce.
O tych efektach decydują kości, np.
- wychylenie jest wyznaczane przez różnicę na kości mojej i drugiego pilota, jak będzie za duża to koniec gry,
- to ile pół lecimy zależy od sumy kości mojej i drugiego pilota oraz położenia klap i podwozia, jak za szybko je wysuniemy, to możemy nie dolecieć.
Do tego w grze mamy z 8? dodatkowych modułów, takich jak wyciek paliwa, zakręty, hamowanie na lodzie, które utrudnią nam przydzielanie kostek.
No i najważniejsze - w czasie przydzielania kostek nie rozmawiamy
Jest napięcie, jest stresik, musimy wypracować sobie zalążek komunikacji (ja położę kostkę na silniki, nie musisz dokładać swojej od razu).
W przypadku przegranej mamy ochotę się odegrać, szczególnie gdy zabrakło jednego oczka Zmieniamy strategię i może się uda tym razem.
Moduły zwiększają regrywalność, wydawca też już 5 kolejnych scenariuszy dodał do samodzielnego druku.
Jedyną uwagę mam tylko do małych komponentów, a tak to super gra.
Zależność językowa jest tylko na 6 kartach zdolności specjalnych.
- Coen
- Posty: 2525
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 463 times
- Been thanked: 138 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Wow, rewelacyjny pomysłNeoptolemos pisze: ↑18 lut 2024, 20:46 wszystkie wydawnictwa lokalizujące Sky Team dostały propozycję zaprojektowania w formie promek własnych, bonusowych lotnisk/scenariuszy i LDG Polska zgłosiło awaryjne lądowanie Boeinga 767-300ER w Warszawie w 2011 roku. Pomysł się bardzo spodobał i scenariusz zostanie dołączony do "booster packa", który dostępny będzie w tym roku, jak zakładam - we wszystkich językach (ale czy równolegle z premierą podstawki - tego nie wiem).
Nie wiem też, jak scenariusz będzie wyglądał mechanicznie, bo zaproponowaliśmy (miałem przyjemność konsultować design) własną wersję, w której nie działa podwozie (tak jak faktycznie miało to miejsce) - czy zostanie wykorzystany, nie wiadomo. Ale mam nadzieję
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Neoptolemos
- Posty: 2029
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 961 times
Re: Sky Team (Luc Rémond)
Jednak napisałem bzdurę. Jak to Michał zapowiedział na NewsConie (timestamp), booster pack swoją drogą, a Okęcie ma być w "pełnoprawnym" dodatku.Neoptolemos pisze: ↑18 lut 2024, 20:46 wszystkie wydawnictwa lokalizujące Sky Team dostały propozycję zaprojektowania w formie promek własnych, bonusowych lotnisk/scenariuszy i LDG Polska zgłosiło awaryjne lądowanie Boeinga 767-300ER w Warszawie w 2011 roku. Pomysł się bardzo spodobał i scenariusz zostanie dołączony do "booster packa", który dostępny będzie w tym roku, jak zakładam - we wszystkich językach (ale czy równolegle z premierą podstawki - tego nie wiem).
Nie wiem też, jak scenariusz będzie wyglądał mechanicznie, bo zaproponowaliśmy (miałem przyjemność konsultować design) własną wersję, w której nie działa podwozie (tak jak faktycznie miało to miejsce) - czy zostanie wykorzystany, nie wiadomo. Ale mam nadzieję
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Sky Team / Halo wieża (Luc Rémond)
Ja się zagrywam na bga. Świetny chwiler z ciekawymi (wbrew pozorom) decyzjami (co zasygnalizować układając kość w danym miejscu w danej kolejności i czy druga steona to odczyta).
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)