Muleq pisze: ↑13 sty 2024, 12:57
Miałem okazję wczoraj zagrać pierwszy raz w Pamir i delikatnie mówiąc gra mnie nie zachwyciła. Nie wchodząc w szczegóły dlaczego tak się stało mam pytanie do znawców tematu czy Pax Pamir mechanicznie bardzo różni się od Pax Renesans czy są to jednak mechanicznie podobne gry?? Pax Renesans miałem na radarze jako must have, a po wczorajszej grze w Pamira moja potrzeba kupna Renasansu jakby lekko zmalała
.
Dobrze byłoby troszku szczegółów dodać, dlaczego nie zachwycił, to by było do czego się odnieść.
Jeżeli nie leży Tobie losowy rynek kart do kupna - to w Ren też jest x2, więc prawie tak samo. (rynki: wschodni i zachodni)
Jeżeli nie leży Tobie dostęp do akcji z kart w tableau - też się je odpala z kart, choć nieco inaczej.
Jeżeli gra jest zbyt złożona, nawet nie podchodź do Pax Ren. Jak niewystarczająco złożona - Ren tu odda z nawiązką.
Jeżeli nie pasował klimat - Renaissance, jak dla mnie ma o niebo lepszy, więcej smaczków i historii jak i oddane to na mapie i w odpowiednich kartach/lokacjach etc.
Jeżeli natomiast nie leży Ci system punktowania w Pamirze i ogólnie drogi do wygranej, to Ren może się spodobać bo są tam jasne cele, nie gra na punkty, trzeba pilnować przeciwników na kilku płaszczyznach.
Jeżeli nie odpowiada Ci, że jest negatywna interakcja, w Ren też jej pełno. sposoby są nie tylko na pozbycie się pojedyńczych kart ale i wielu jednocześnie jeżeli przeciwnik się nie pilnuje.
Jest w Ren możliwość wygranej będąc "underdog" większość rozgrywki i to w bardziej tematyczny sposób, niżeli "podwójne punkty zwycięstwa przy ostatnim scorowaniu" więc jeżeli to było coś, co było "meh" to w Pax Ren jest dużo lepiej rozwiązane imho.
To chwilwo tyle, jak coś wpadnie jeszcze do głowy albo doprecyzujesz, odpiszę.