Wstrzymałbym ekscytacje. AR nie zrobiło jeszcze gry o zaawansowaniu KDM czy ATO. Myśle, że to może być ich Bloodborne the board game tyle, że walka z samymi bossami a nie coś bardziej zaawansowanego. Zapowiedzi gdzie nic nie pokazują są totalnie bez sensu.
Awaken Realms
- brazylianwisnia
- Posty: 4690
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 1127 times
Re: Awaken Realms
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2165
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 585 times
- Been thanked: 953 times
- Kontakt:
Re: Awaken Realms
Bossbattler z dice allocation, niekampanijny, bez progresu pomiędzy sesjami, wszystko zamknięte w jednej sesji? Cholernie kibicuję, ale sam ten opis rdzenia jest absurdalny w kontekście boss battlera… To nie same walki budują ten gatunek. Zobaczymy.
No i Evershade - również kibicuję, chciałbym aby story wyniosło się trochę wyżej nad to mangowe w istocie dark fantasy które zaprezentowano. W kiczu dużo fajnych rzeczy można opowiedzieć ale można też po prostu ugrzęznąć w samym kiczu. Ciekawe co to będzie, jakie interesujące historie będą potrafili opowiedzieć w tym settingu, bo na razie sam zapowiedziany świat to taka trochę sztampa fantasy post apo.
Największe wrażenie - ilość zatrudnionych osób. 170 osób to nie w kij dmuchał.
No i Evershade - również kibicuję, chciałbym aby story wyniosło się trochę wyżej nad to mangowe w istocie dark fantasy które zaprezentowano. W kiczu dużo fajnych rzeczy można opowiedzieć ale można też po prostu ugrzęznąć w samym kiczu. Ciekawe co to będzie, jakie interesujące historie będą potrafili opowiedzieć w tym settingu, bo na razie sam zapowiedziany świat to taka trochę sztampa fantasy post apo.
Największe wrażenie - ilość zatrudnionych osób. 170 osób to nie w kij dmuchał.
- Shodan
- Posty: 1347
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 487 times
Re: Awaken Realms
Lands of Evershade dość interesujące, chociaż narazie bardzo enigmatyczna zapowiedź pod względem gameplayu.
Zastanawiam się czy to nie ma być system, gra lifestyleowa na wzór KDM.
Zastanawiam się czy to nie ma być system, gra lifestyleowa na wzór KDM.
Re: Awaken Realms
Grimcoven z prezentacji to gra która poszukuje już od dłuższego czasu. Boss battler z krwi i kości z klimatem Bloodborne to mój.mist have. Już teraz mam ogromne oczekiwania co do tego tytułu. Czekam na kolejne info nt. tje gry
-
- Posty: 2165
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 585 times
- Been thanked: 953 times
- Kontakt:
Re: Awaken Realms
Może być jak system typu Unsettled od Orange Nebula, modularne pudła z osobnymi rejonami ze swoimi spec zasadami ale ze wspólną ramą zasad bazowych.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 mar 2022, 08:19
- Been thanked: 1 time
Re: Awaken Realms
Patrząc, że zrobili wydanie specjalne zamków Burgundii i teraz ma być Puerto Rico, to dalej na liście bgg mają Agricole i potem Wysokie Napięcie. Czy taka będzie kolejność specjalnych edycji od AR?.
-
- Posty: 272
- Rejestracja: 29 maja 2021, 23:12
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 48 times
Re: Awaken Realms
Dalej w kolejności od Ravensburgera jest Droga do Eldorado i RA.Mortadelion pisze: ↑27 lut 2024, 19:50 Patrząc, że zrobili wydanie specjalne zamków Burgundii i teraz ma być Puerto Rico, to dalej na liście bgg mają Agricole i potem Wysokie Napięcie. Czy taka będzie kolejność specjalnych edycji od AR?.
- Ardel12
- Posty: 4077
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1413 times
- Been thanked: 2957 times
Re: Awaken Realms
1. Lands of Evershade - mało detali, fabułka brzmi ciekawie, grafiki dobre, wrzucam na radar i czekam na konkrety.
2. AR Vault heroes and companions - meh
3. Grimcoven - oj tak, planszowy Bloodborne, który nie jest Bloodbornem xD Przecież tam to w sumie podmienili tylko krew na Lament i elo. Cała reszta to zerżnięte z gry FromSoftware... w sumie akurat mnie nie kupiło, bo to jednostrzałowe walki bez żadnego powiązania. Losujemy bossa, elementy otoczenia i pewnie tworzymy w jakiś sposób postać i jedziemy. Nie wiem, jakiś rozwój lub nowinki muszą być dorzucane za przechodzenie kolejnych bossów. Do tego różne poziomy bossów to też podstawa, jak mamy walczyć kilkakrotnie z jednym i chcieć do tego wracać. W OS czy obecnym Dante Inferno to nie problem, bo fabularnie jedziemy do przodu, więc za szybko znowu z tym samym bossem nie zawalczymy. W KDM/ATO z kolei są poziomy, które wpływają na bossa i robią sporą różnicę. W sumie Q2, więc niedługo pojawi się więcej informacji. Z chęcią poczytam acz obecnie pass.
4. Puerto Rico Special edition - a to nie było niedawno jakiejś wersji Deluxe czy tam reedycji, a no była w 2020, więc nie wiem po co, ale jak dopaszą to jak zamki to jedna komórka w kallaxie może być za mała xD dla mnie pass, PR nigdy mnie nie wciągnęło(grałem w niego po poznaniu wielu gier i nie było efektu WOW).
Ogólnie podobała mi się prezentacja. Olali z poprzedniego roku te niby na żywo prezentację i pokazali dobrze sklecone filmiki. CEO mógłby patrzeć częściej w kamerę niż w ziemię, następnym razem niech tam kamerę zainstalują xD Fajnie było posłuchać pracowników z róznych ekip. Wypadło lepiej technicznie niż w zeszłym roku. Jestem też pod wrażeniem jak urośli. 170 os to już potężne zaplecze jak na wydawcę, ale weszli w rynek gier video, więc nie ździwiłbym się, żeby tam robiło sporo osób z tych 170.
2. AR Vault heroes and companions - meh
3. Grimcoven - oj tak, planszowy Bloodborne, który nie jest Bloodbornem xD Przecież tam to w sumie podmienili tylko krew na Lament i elo. Cała reszta to zerżnięte z gry FromSoftware... w sumie akurat mnie nie kupiło, bo to jednostrzałowe walki bez żadnego powiązania. Losujemy bossa, elementy otoczenia i pewnie tworzymy w jakiś sposób postać i jedziemy. Nie wiem, jakiś rozwój lub nowinki muszą być dorzucane za przechodzenie kolejnych bossów. Do tego różne poziomy bossów to też podstawa, jak mamy walczyć kilkakrotnie z jednym i chcieć do tego wracać. W OS czy obecnym Dante Inferno to nie problem, bo fabularnie jedziemy do przodu, więc za szybko znowu z tym samym bossem nie zawalczymy. W KDM/ATO z kolei są poziomy, które wpływają na bossa i robią sporą różnicę. W sumie Q2, więc niedługo pojawi się więcej informacji. Z chęcią poczytam acz obecnie pass.
4. Puerto Rico Special edition - a to nie było niedawno jakiejś wersji Deluxe czy tam reedycji, a no była w 2020, więc nie wiem po co, ale jak dopaszą to jak zamki to jedna komórka w kallaxie może być za mała xD dla mnie pass, PR nigdy mnie nie wciągnęło(grałem w niego po poznaniu wielu gier i nie było efektu WOW).
Ogólnie podobała mi się prezentacja. Olali z poprzedniego roku te niby na żywo prezentację i pokazali dobrze sklecone filmiki. CEO mógłby patrzeć częściej w kamerę niż w ziemię, następnym razem niech tam kamerę zainstalują xD Fajnie było posłuchać pracowników z róznych ekip. Wypadło lepiej technicznie niż w zeszłym roku. Jestem też pod wrażeniem jak urośli. 170 os to już potężne zaplecze jak na wydawcę, ale weszli w rynek gier video, więc nie ździwiłbym się, żeby tam robiło sporo osób z tych 170.
Re: Awaken Realms
Mi się jeszcze design postaci skojarzył z Witchfire, nawet przez moment myślałem, że dogadali się w sprawie adaptacjiArdel12 pisze: ↑27 lut 2024, 20:09 3. Grimcoven - oj tak, planszowy Bloodborne, który nie jest Bloodbornem xD Przecież tam to w sumie podmienili tylko krew na Lament i elo. Cała reszta to zerżnięte z gry FromSoftware... w sumie akurat mnie nie kupiło, bo to jednostrzałowe walki bez żadnego powiązania.

Re: Awaken Realms
Na swojej stronie piszą, że wliczając "contributors and partners" to razem 300 ludzi

Re: Awaken Realms
Odstawiając na bok dywagacje na temat tego czy te 170 osób to tylko in-house czy też nie, to trzeba przyznać, że w porównaniu do innych wydawnictw z naszego podwórka historia sukcesu niesamowita. 10 lat i firma urosła niesamowicie, widać, że odważne ruchy na rynku się opłaciły - gry, KS, gamefound i teraz jeszcze gry komputerowe.
To też pokazuje, że ten rynek wcale nie jest tak mocno zabetonowany jakby się mogło wydawać - są niezagospodarowane obszary tylko trzeba śmiało tam uderzać. Mam wrażenie, że AR mocno weszli w kieszenie tych 30latjów, którzy mają mało czasu, na granie, ale za to mają trochę kasy którą lubią wydawać na ciekawe gry
Sam od nich trochę kupiłem i sprzedałem niewiele grając 
To też pokazuje, że ten rynek wcale nie jest tak mocno zabetonowany jakby się mogło wydawać - są niezagospodarowane obszary tylko trzeba śmiało tam uderzać. Mam wrażenie, że AR mocno weszli w kieszenie tych 30latjów, którzy mają mało czasu, na granie, ale za to mają trochę kasy którą lubią wydawać na ciekawe gry


Re: Awaken Realms
Te 170 osób to całkiem możliwe, że pracuje w firmie, a ze współpracującymi to te 300 wydaje się realne. Patrząc na ilość projektów i potrzebnych tam ludzi, to nie da się inaczej. Sama platforma Gamefound mocno się rozrosła i na pewno nie obsługuje jej 2 pracowników, a raczej kilkunastu.
Z zapowiedzi w tym roku raczej nic dla mnie, chyba że zaciekawi mnie Lands of Evershade, ale mam wciąż nieskończone ich 3 poprzednie gry fabularne, więc jak mnie jakoś mocno nie zaciekawi, to i tę odpuszczę. Co najwyżej może dokupię akrylowe dodatki do Zamków Burgundii.
Z zapowiedzi w tym roku raczej nic dla mnie, chyba że zaciekawi mnie Lands of Evershade, ale mam wciąż nieskończone ich 3 poprzednie gry fabularne, więc jak mnie jakoś mocno nie zaciekawi, to i tę odpuszczę. Co najwyżej może dokupię akrylowe dodatki do Zamków Burgundii.
- Hardkor
- Posty: 5257
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1567 times
- Been thanked: 1142 times
- Kontakt:
Re: Awaken Realms
Oni mówili tylko o AR. Gamefound to może być drugie tyle. Jakby nie patrze to dwie osobny firmy.Hrosskar pisze: ↑28 lut 2024, 08:22 Te 170 osób to całkiem możliwe, że pracuje w firmie, a ze współpracującymi to te 300 wydaje się realne. Patrząc na ilość projektów i potrzebnych tam ludzi, to nie da się inaczej. Sama platforma Gamefound mocno się rozrosła i na pewno nie obsługuje jej 2 pracowników, a raczej kilkunastu.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Awaken Realms
To można drążyć dalej i zacząć się zastanawiać, czy te 170 to tylko AR, ale czy też AR Lite i Awaken Realms Digital, bo osób do tworzenia gier musi być naprawdę dużo, patrząc ile projektów mają w rozwoju i to wcale nie są proste gry komputerowe.Hardkor pisze: ↑28 lut 2024, 08:27Oni mówili tylko o AR. Gamefound to może być drugie tyle. Jakby nie patrze to dwie osobny firmy.Hrosskar pisze: ↑28 lut 2024, 08:22 Te 170 osób to całkiem możliwe, że pracuje w firmie, a ze współpracującymi to te 300 wydaje się realne. Patrząc na ilość projektów i potrzebnych tam ludzi, to nie da się inaczej. Sama platforma Gamefound mocno się rozrosła i na pewno nie obsługuje jej 2 pracowników, a raczej kilkunastu.
- Hardkor
- Posty: 5257
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1567 times
- Been thanked: 1142 times
- Kontakt:
Re: Awaken Realms
Można, ale wydaje mi się, że 170 to całe AR (lite, digital i duże), bo na filmach pokazywali też osoby z DigitalHrosskar pisze: ↑28 lut 2024, 08:31To można drążyć dalej i zacząć się zastanawiać, czy te 170 to tylko AR, ale czy też AR Lite i Awaken Realms Digital, bo osób do tworzenia gier musi być naprawdę dużo, patrząc ile projektów mają w rozwoju i to wcale nie są proste gry komputerowe.Hardkor pisze: ↑28 lut 2024, 08:27Oni mówili tylko o AR. Gamefound to może być drugie tyle. Jakby nie patrze to dwie osobny firmy.Hrosskar pisze: ↑28 lut 2024, 08:22 Te 170 osób to całkiem możliwe, że pracuje w firmie, a ze współpracującymi to te 300 wydaje się realne. Patrząc na ilość projektów i potrzebnych tam ludzi, to nie da się inaczej. Sama platforma Gamefound mocno się rozrosła i na pewno nie obsługuje jej 2 pracowników, a raczej kilkunastu.

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Awaken Realms
Z mojej perspektywy bardzo dobre zapowiedzi - nic co by mnie zainteresowało. Półka i portfel bezpieczne.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12802
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3732 times
- Been thanked: 3932 times
Re: Awaken Realms
De facto sukces umozliwil im Nemesis, bez tego produktu by tak nie wyskoczylitoblakai pisze: ↑28 lut 2024, 08:09 Odstawiając na bok dywagacje na temat tego czy te 170 osób to tylko in-house czy też nie, to trzeba przyznać, że w porównaniu do innych wydawnictw z naszego podwórka historia sukcesu niesamowita. 10 lat i firma urosła niesamowicie, widać, że odważne ruchy na rynku się opłaciły - gry, KS, gamefound i teraz jeszcze gry komputerowe.
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Awaken Realms
O ile gry wydawane przez AR to w większości nie moja bajka, to zaciekawiło mnie jaki jest sens wydawania dopasionego Puerto Rico? Cena zapewne będzie wysoka, ale właściwie co takiego wydanie AR może wnieść do wygody i w ogóle zachęcania do grania w Puerto? Tam liczy się przejrzystość graficzna i wygoda operowania komponentami, tak żeby można było kontrolować stan gry. Pójście w figurki nic tu nie poprawi.
Re: Awaken Realms
Taki sam jak w przypadku dopasionej wersji Zamków Burgundii

Re: Awaken Realms
Jest dokładnie 5 751 801 powodów:menelobej pisze: ↑28 lut 2024, 11:47 O ile gry wydawane przez AR to w większości nie moja bajka, to zaciekawiło mnie jaki jest sens wydawania dopasionego Puerto Rico? Cena zapewne będzie wysoka, ale właściwie co takiego wydanie AR może wnieść do wygody i w ogóle zachęcania do grania w Puerto? Tam liczy się przejrzystość graficzna i wygoda operowania komponentami, tak żeby można było kontrolować stan gry. Pójście w figurki nic tu nie poprawi.

Widać, że jest masa osób, która takich edycji potrzebuje.
- Hardkor
- Posty: 5257
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1567 times
- Been thanked: 1142 times
- Kontakt:
Re: Awaken Realms
To już nawet nie chodzi o potrzebę. Ta edycja jest po prostu lepsza pod każdym względem. Bardzo lubiłem zamki, ale ostatecznie poleciały z półki. Tę edycję zaś uwielbiam.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Awaken Realms
Nie miałem tego w ręku, ale było już kilka gier które poleciały z mojej kolekcji za sam fakt za dużych gabarytów. I tutaj nie było nawet kwestii przewożenia gry po mieście tylko zabrania jej z regału na stół

Tak więc, nowe Zamki są pewnie pod wieloma względami lepsze, ale ja chętnie dopłacę za mniejsze pudełko - zrobiłem tak z nową Suburbią, kupiłem wersję retail podstawki i dodatku właśnie dlatego, że nie było mniejsze pudełko bez nadmiernych opcji kolorystycznych i wystawki. Sumarycznie wyszło drożej, ale miejsca zajmuje mniej.
Zgodzę się natomiast, że powstanie nowej wersji która funkcjonuje równolegle z poprzednią to tylko profit dla nas.
Re: Awaken Realms
Odnośnie zapowiedzi - to w przypadku Grimcoven jest dramka na Gamefoundowej stronie kampani odnośnie tego, że okładka jest robiona z użyciem AI
Re: Awaken Realms
Pewnie taki mock zrobili - akurat AR ma raczej solidne zaplecze jeżeli chodzi o grafików. Powiedziałbym, że ich gry sprzedają się przede wszystkim dzięki ilustracjom, więc wątpię aby odwalali fikołki pod spodem. Aczkolwiek zawsze można się zdziwić 

- walkingdead
- Posty: 2325
- Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
- Has thanked: 276 times
- Been thanked: 683 times