Jeśli chodzi o zasoby początkowe to tak, ale czasami tam mogą pojawić się zasoby z innych efektów, np młot węglowy wyrzuca węgiel na sąsiednie pola (nie musza to być pola oznaczone węglem, na kaflach zaznaczone są tylko i wyłącznie zasoby początkowe).
Frostpunk - pytania o zasady
Re: Frostpunk - pytania o zasady
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Re: Frostpunk - pytania o zasady
2.pytania
Jaką akcją mogę zdjąć kostki z toru awarii generatora?Nie mogę znaleźć a czytałem
Czy jak karta ekspedycji mówi mi że zdobywam np 2.robotnikow i 2 dzieci to dostaję ich fizycznie na planszę akcji czy zwiększam ich ilość na planszy Gdzie zaznaczam choroby i głód?
Jaką akcją mogę zdjąć kostki z toru awarii generatora?Nie mogę znaleźć a czytałem
Czy jak karta ekspedycji mówi mi że zdobywam np 2.robotnikow i 2 dzieci to dostaję ich fizycznie na planszę akcji czy zwiększam ich ilość na planszy Gdzie zaznaczam choroby i głód?
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Ad1. Używając akcji budynku startowego "Generator" nadrukowaną na rodkowym kaflu z generatorem (instrukcja str. 41)maciej.kr pisze: ↑27 mar 2023, 12:48 2.pytania
Jaką akcją mogę zdjąć kostki z toru awarii generatora?Nie mogę znaleźć a czytałem
Czy jak karta ekspedycji mówi mi że zdobywam np 2.robotnikow i 2 dzieci to dostaję ich fizycznie na planszę akcji czy zwiększam ich ilość na planszy Gdzie zaznaczam choroby i głód?
Ad2. Zdobywać z ich na planszy populacji. Jeżeli ich liczba wejdzie na pole nad którym jest większa ilość meepli niż posiadasz to dokładasz jednego.
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Ważne: dokładanie/odejmowanie odbywa się się na początku Fazy Akcji. Aktualizacji ilości pionków w zależności od wielkości populacji nie robi się na bieżąco.
Na początku fazy akcji należy sprawdzić, czy liczba dostępnych na tę fazę pionków zgadza się z pozycją znaczników mieszkańców na torze populacji. Jeśli się nie zgadza, należy skorygować liczbę dostępnych pionków każdego typu. (str 22 instrukcji)
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Kwestia indywidualna. Dla mnie jest łatwiejsza do ogarnięcia (więcej intuicyjnych rzeczy niż w Nemesis), ale obie gry są z gatunku cięższych i łatwo o błędy w pierwszych 1-2 grach.
Jak ktoś nie ma problemu z angielskim, polecam HOW-TO od Paula Grogana (z Gaming Rules), który nota bene edytował reguły.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
- crazygandalf
- Posty: 435
- Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 519 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Spróbuj może obejrzeć nasz gameplay w czasie którego tłumaczymy zasady. Te konsultowane bezpośrednio z developerem gry. Sporo rzeczy powinno się wyjaśnić.
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Musze przyznać ze ten gameplay wiele mi dał bo instrukcja jak czytam to jest dla mnie niezrozumiała dzięki panowiecrazygandalf pisze: ↑27 mar 2023, 19:37 Spróbuj może obejrzeć nasz gameplay w czasie którego tłumaczymy zasady. Te konsultowane bezpośrednio z developerem gry. Sporo
Ostatnio zmieniony 28 mar 2023, 17:35 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Koszt budowy budynków specjalnych jest na karcie prawa która odblokowuje ten budynek.
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Pytanie - czerwone budynki zawsze są ogrzane? Czy również je trzeba ogrzewać?
Dwa: czy można dodać węgla do generatora już w fazie akcji aby robotnicy zbierający na kaflach położnych w zasięgu nie chorowali?
Trzy czy praca w czerwonych budynkach zawsze jest w ciepłe?
Cztery
Czy ekspedycja od razu daje nam zasoby np z karty A czy jak idę dalej w B to dostanę zdobyte zasoby z A dopiero jak wróci robotnik do bazy czyli zakończeniu drugiej lub trzeciej ekspedycji?
Dwa: czy można dodać węgla do generatora już w fazie akcji aby robotnicy zbierający na kaflach położnych w zasięgu nie chorowali?
Trzy czy praca w czerwonych budynkach zawsze jest w ciepłe?
Cztery
Czy ekspedycja od razu daje nam zasoby np z karty A czy jak idę dalej w B to dostanę zdobyte zasoby z A dopiero jak wróci robotnik do bazy czyli zakończeniu drugiej lub trzeciej ekspedycji?
Re: Frostpunk: The Board Game (Adam Kwapiński, Rafał Pieczyński, Jakub Wiśniewski)
Trzeba je ogrzewać (tylko białych nie trzeba, np. balon). Znacznik ciepła musi być powyżej czerwonego znacznika (czerwony domek) na torze generatora. Na stronach 23-24 instrukcji masz to naprawdę dobrze wyjaśnione
Tak, generator można zasilić przed każdą akcją, a także na początku fazy generatora czy fazy nocy, więc właściwie w dowolnym momencie, przy czym zasilenie to nie dodanie węgla do generatora, tylko przesuniecie znacznika ciepła do góry.
Nie, patrz powyżej. Ta sama zasada.
Jeśli idziesz dalej, to nie dostajesz od razu zasobów, dostaniesz je dopiero po powrocie (chyba że pominąłeś miejsce zamiast je eksplorować, wtedy w ogóle nie odwracasz tej karty i nie zaglądasz co tam było nawet po ukończeniu kolejnego etapu ekspedycji). To też dość dobrze wyjaśnione w instrukcji na stronach 35-36.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 71 times
- Kontakt:
Re: Frostpunk - pytania o zasady
W jednej akcji możesz wydać ile chcesz zasobów. Na bgg są uwagi, że najrozsądniej jest oszczędzać a potem zapełnić cały magazyn w 1 akcji.
- Coen
- Posty: 2494
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 126 times
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Pytanie o Fazę nocy.
W instrukcji pojawiają się takie zapisy:
"4. Teraz należy policzyć dostępne miejsca noclegowe w ogrzewanych schronieniach. Każde takie miejsce pozwala ułożyć w pozycji leżącej 1 pionek wybranego typu z puli. Położenie pionka oznacza, że dany mieszkaniec śpi w cieple."
a poniżej:
"Namioty, Baraki i Domy zapewniają w fazie nocy schronienie 2 pionkom, ale tylko jeśli są ogrzewane (chyba że jakiś efekt w grze mówi inaczej)."
To w końcu ile pionków może spać w cieple namiocie/baraku/domu? Dwóch czy jeden?
W instrukcji pojawiają się takie zapisy:
"4. Teraz należy policzyć dostępne miejsca noclegowe w ogrzewanych schronieniach. Każde takie miejsce pozwala ułożyć w pozycji leżącej 1 pionek wybranego typu z puli. Położenie pionka oznacza, że dany mieszkaniec śpi w cieple."
a poniżej:
"Namioty, Baraki i Domy zapewniają w fazie nocy schronienie 2 pionkom, ale tylko jeśli są ogrzewane (chyba że jakiś efekt w grze mówi inaczej)."
To w końcu ile pionków może spać w cieple namiocie/baraku/domu? Dwóch czy jeden?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: Frostpunk - pytania o zasady
Wczytaj się w dokładne w słowa. Budynek nie znaczy to samo co miejsce noclegowe. 1 miejsce noclegowe = 1 pionek. Namioty, baraki, domy zapewniają po 2 miejsca noclegowe (chyba że jakaś karta np przepełnione kwatery to zmienia), a np świetlica to aż 4 miejsca noclegowe, ale tylko dla dzieci. Jest to też zaznaczone na kafelku.Coen pisze: ↑03 mar 2024, 23:16 Pytanie o Fazę nocy.
W instrukcji pojawiają się takie zapisy:
"4. Teraz należy policzyć dostępne miejsca noclegowe w ogrzewanych schronieniach. Każde takie miejsce pozwala ułożyć w pozycji leżącej 1 pionek wybranego typu z puli. Położenie pionka oznacza, że dany mieszkaniec śpi w cieple."
a poniżej:
"Namioty, Baraki i Domy zapewniają w fazie nocy schronienie 2 pionkom, ale tylko jeśli są ogrzewane (chyba że jakiś efekt w grze mówi inaczej)."
To w końcu ile pionków może spać w cieple namiocie/baraku/domu? Dwóch czy jeden?
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”