Moim zdaniem nie, ale to "idąc z duchem zasad", a nie, że gdzieś tak wyczytałem. Raczej wnioskuję, że jeśli akcja fizyczna została przerwana czymś i to coś pokonało maga, to akcja fizyczna będzie rozpatrywana tak samo w każdym wypadku, kiedy została przerwana przez wydarzenie: "pokonanie maga".Seraphic_Seal pisze: ↑14 lut 2024, 09:14 "Jeśli Pułapka/Ochrona przerywa Akcję Fizyczną,
przerwany Efekt Akcji Fizycznej rozstrzyga się do następnej
kropki (.) w jego tekście (zobacz Akcje strona 24). Następnie
rozstrzyga się Efekt Pułapki/Ochrony. Jeśli Mag, który
wykonywał Akcję Fizyczną nie został Pokonany,
kontynuuje on rozstrzyganie przerwanego Efektu i/lub
pozostałych Efektów Akcji Fizycznej. Jeżeli natomiast
został Pokonany, pozostałe Efekty przepadają (Efekt
Pokonania musi zostać rozpatrzony, zobacz strona 28)."
A co jeśli zginę podczas swojej aktywacji, np. w trakcie rozpatrywania akcji fizycznej? Powiedzmy, że pierwszym ruchem 1 wchodzę na pole z wrogim kolosem i ginę. Czy po rozpatrzeniu śmierci mogę wykonać jeszcze drugi ruch (zaczynając w swojej komnacie) i aktywować pomieszczenie? xD
Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sie 2021, 16:08
- Been thanked: 1 time
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Akcja fizyczna Badanie zaczyna się od "Ruch 1.", więc przechodząc przez pomieszczenie z Kolosem dostaje od niego obrażenia, ale dopiero po zakończeniu "Ruch 1.". Wychodzi na to, że te obrażenia dostaję będąc w innym pomieszczeniu niż Kolos. "Ruch 1." jest rozpatrywany do kropki (pozwala przemieścić się o 2 pomieszczenia) i dopiero wtedy odpala się efekt Kolosa. Wtedy nie ma już drugiego ruchu po śmierci. To trochę mało intuicyjne, ale chyba tak to powinno wyglądać. Co o tym myślicie?Seraphic_Seal pisze: ↑14 lut 2024, 09:14 "Jeśli Pułapka/Ochrona przerywa Akcję Fizyczną,
przerwany Efekt Akcji Fizycznej rozstrzyga się do następnej
kropki (.) w jego tekście (zobacz Akcje strona 24). Następnie
rozstrzyga się Efekt Pułapki/Ochrony. Jeśli Mag, który
wykonywał Akcję Fizyczną nie został Pokonany,
kontynuuje on rozstrzyganie przerwanego Efektu i/lub
pozostałych Efektów Akcji Fizycznej. Jeżeli natomiast
został Pokonany, pozostałe Efekty przepadają (Efekt
Pokonania musi zostać rozpatrzony, zobacz strona 28)."
A co jeśli zginę podczas swojej aktywacji, np. w trakcie rozpatrywania akcji fizycznej? Powiedzmy, że pierwszym ruchem 1 wchodzę na pole z wrogim kolosem i ginę. Czy po rozpatrzeniu śmierci mogę wykonać jeszcze drugi ruch (zaczynając w swojej komnacie) i aktywować pomieszczenie? xD
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nie doczytałeś w instrukcji/w skrócie zasad. Ruch z akcji badania to nie jest ruch 1. pozwalający się przemienić o 2 pomieszczenia, tylko tyle akcji Ruch 1. (o jedno pomieszczenie) ile wynosi statystyka "szybkości" twojego maga.
- miras23
- Posty: 587
- Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 12 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Pytanie o kartę zadania Elementalista.
Czy kładę kosteczkę jeśli rozstrzygnę kartę czaru jednego z czterech wymienionych żywiołów, czy że karta czaru ma być wzmocniona jednym z tych żywiołów?
Czy kładę kosteczkę jeśli rozstrzygnę kartę czaru jednego z czterech wymienionych żywiołów, czy że karta czaru ma być wzmocniona jednym z tych żywiołów?
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
A skąd pomysł, że wzmocniona?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- miras23
- Posty: 587
- Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 12 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Właściciel gry mnie przekonywał.
Mi coś w tym nie pasowało, więc pytam.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Źle Cię przekonywał. Czar, który rzucasz ma mieć przynajmniej 1 z 4 Elementów wymienionych na karcie (jak masz czar z "dowolnym" elementem, to też możesz go traktować jako taki z jednym z 4 elementów wymienionych na karcie "Elementalista"). Będę się upierał przy używaniu słowa Element, bo jakby to czytać jako "symbol", to wtedy by wychodziło na to, że karta może mieć dowolny element a np. warunek wzmocnienia z odpowiednim symbolem i kolega by się mógł upierać, ze wtedy działa... I nawet mógłby powiedzieć, ze napisane jest "symbol" a przecież "Wzmocnienie (symbol 1, symbol 2), ma symbole . No ale cóż, mankamenty wordingu.
Element to konkretnie symbol na górze karty czaru występujący pomiędzy symbolem "typu" zaklęcia a symbolu celu i zasięgu czaru.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
A tu jest jeszcze ciekawe zagadnienie - w BRW mieliśmy żetony żywiołów, i zagrywając takie zaklęcie chyba trzeba było chyba od razu i jednoznacznie zaznaczyć, jaki żywioł ten joker ma reprezentować. A w BRW:R? Czy ten sam czar żywiołu uniwersalnego może aktywować 3 karty alchemii z efektem "wzmocnienie", gdy każda wymaga innego żywiołu? Czy jeśli nie, to żywioł uniwersalnego zaklęcia trzeba określić przy aktywowaniu, czy np dopiero przy pierwszym wykorzystaniu do innego efektu? Ciekawe
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
"Dowolny (w tym wypadku, gdy jest to potrzebne, rzucający Czar wybiera dowolny z Elementów)". Wygląda na to, że sobie to można zmieniać jak się chce, bo nie ma nic do określania jakiego elementu jest "dowolny" czar. Zatem za każdym razem gdy efekt tego wymaga, to sobie można zmienić.Seraphic_Seal pisze: ↑18 lut 2024, 22:44A tu jest jeszcze ciekawe zagadnienie - w BRW mieliśmy żetony żywiołów, i zagrywając takie zaklęcie chyba trzeba było chyba od razu i jednoznacznie zaznaczyć, jaki żywioł ten joker ma reprezentować. A w BRW:R? Czy ten sam czar żywiołu uniwersalnego może aktywować 3 karty alchemii z efektem "wzmocnienie", gdy każda wymaga innego żywiołu? Czy jeśli nie, to żywioł uniwersalnego zaklęcia trzeba określić przy aktywowaniu, czy np dopiero przy pierwszym wykorzystaniu do innego efektu? Ciekawe
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Seraphic_Seal pisze: ↑14 lut 2024, 09:14 "Jeśli Pułapka/Ochrona przerywa Akcję Fizyczną,
przerwany Efekt Akcji Fizycznej rozstrzyga się do następnej
kropki (.) w jego tekście (zobacz Akcje strona 24). Następnie
rozstrzyga się Efekt Pułapki/Ochrony. Jeśli Mag, który
wykonywał Akcję Fizyczną nie został Pokonany,
kontynuuje on rozstrzyganie przerwanego Efektu i/lub
pozostałych Efektów Akcji Fizycznej. Jeżeli natomiast
został Pokonany, pozostałe Efekty przepadają (Efekt
Pokonania musi zostać rozpatrzony, zobacz strona 28)."
A co jeśli zginę podczas swojej aktywacji, np. w trakcie rozpatrywania akcji fizycznej? Powiedzmy, że pierwszym ruchem 1 wchodzę na pole z wrogim kolosem i ginę. Czy po rozpatrzeniu śmierci mogę wykonać jeszcze drugi ruch (zaczynając w swojej komnacie) i aktywować pomieszczenie? xD
Instrukcja strona 19. Akcje fizyczne pokonanego maga (w przeciwieństwie do efektów czarów) nie są wznawiane. Mogli to dopisać w sekcji o pokonaniu a nie tylko w przykładzie.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Takie pytanko, czy to normalne, że gra BRW:R kończy się po 3 pełnych turach? Nie mam za sobą wiele gier, ale jak dotąd za każdym razem w pierwszej turze wchodzi 2 faza księżyca, w drugiej - 3, a w trzeciej turze dochodzi do końca gry. I przesunięcie kostek, zamiany faz raczej nie da efektu, ponieważ w każdej grze róża albo któryś z magów dobija do 35+
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Nie mam pojęcia jak się wam udaje tak szybko nabijać tyle punktów Na czym????Nikt3001 pisze: ↑16 mar 2024, 10:58 Takie pytanko, czy to normalne, że gra BRW:R kończy się po 3 pełnych turach? Nie mam za sobą wiele gier, ale jak dotąd za każdym razem w pierwszej turze wchodzi 2 faza księżyca, w drugiej - 3, a w trzeciej turze dochodzi do końca gry. I przesunięcie kostek, zamiany faz raczej nie da efektu, ponieważ w każdej grze róża albo któryś z magów dobija do 35+
- nidhog
- Posty: 1754
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 388 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Jak najbardziej. My w pierwszej grze skończyliśmy w pierwszej turze.Nikt3001 pisze: ↑16 mar 2024, 10:58 Takie pytanko, czy to normalne, że gra BRW:R kończy się po 3 pełnych turach? Nie mam za sobą wiele gier, ale jak dotąd za każdym razem w pierwszej turze wchodzi 2 faza księżyca, w drugiej - 3, a w trzeciej turze dochodzi do końca gry. I przesunięcie kostek, zamiany faz raczej nie da efektu, ponieważ w każdej grze róża albo któryś z magów dobija do 35+
Natomiast są 3 opcje, żeby tak bylo:
Doświadczeni gracze brw lub ludzie dobrze w brw łączący wątki.
I ostatni opcja, która mi się nasuwa skoro jesteście zdziwieni - coś źle gracie :p
Moje zbiórki - szczegóły: tu
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
A mógłbyś mi tak chociaż zgrubnie opisać, jakie działania umożliwiają w jedną turę zrobienie 30 punktów? Dla mnie to niepojęte i chciałbym wiedzieć, czy może faktycznie coś mi nie umyka zasadniczego?nidhog pisze: ↑16 mar 2024, 12:47Jak najbardziej. My w pierwszej grze skończyliśmy w pierwszej turze.Nikt3001 pisze: ↑16 mar 2024, 10:58 Takie pytanko, czy to normalne, że gra BRW:R kończy się po 3 pełnych turach? Nie mam za sobą wiele gier, ale jak dotąd za każdym razem w pierwszej turze wchodzi 2 faza księżyca, w drugiej - 3, a w trzeciej turze dochodzi do końca gry. I przesunięcie kostek, zamiany faz raczej nie da efektu, ponieważ w każdej grze róża albo któryś z magów dobija do 35+
Natomiast są 3 opcje, żeby tak bylo:
Doświadczeni gracze brw lub ludzie dobrze w brw łączący wątki.
I ostatni opcja, która mi się nasuwa skoro jesteście zdziwieni - coś źle gracie :p
- nidhog
- Posty: 1754
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 388 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
W trzeciej turze. Przepraszam. Myślałem o jednym a napisałem drugie. Ale to u nas reguła trzecia tura.krecilapka pisze: ↑17 mar 2024, 08:26A mógłbyś mi tak chociaż zgrubnie opisać, jakie działania umożliwiają w jedną turę zrobienie 30 punktów? Dla mnie to niepojęte i chciałbym wiedzieć, czy może faktycznie coś mi nie umyka zasadniczego?nidhog pisze: ↑16 mar 2024, 12:47Jak najbardziej. My w pierwszej grze skończyliśmy w pierwszej turze.Nikt3001 pisze: ↑16 mar 2024, 10:58 Takie pytanko, czy to normalne, że gra BRW:R kończy się po 3 pełnych turach? Nie mam za sobą wiele gier, ale jak dotąd za każdym razem w pierwszej turze wchodzi 2 faza księżyca, w drugiej - 3, a w trzeciej turze dochodzi do końca gry. I przesunięcie kostek, zamiany faz raczej nie da efektu, ponieważ w każdej grze róża albo któryś z magów dobija do 35+
Natomiast są 3 opcje, żeby tak bylo:
Doświadczeni gracze brw lub ludzie dobrze w brw łączący wątki.
I ostatni opcja, która mi się nasuwa skoro jesteście zdziwieni - coś źle gracie :p
A akurat w odrodzeniu jest taka opcja. Wystarczy jedna klątwa na kogoś, kto ma szkole agonii i jest combo na dwadzieścia kilka punktów. To już było poruszane na forum akurat.
Moje zbiórki - szczegóły: tu
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Legendy głoszą, że komuś kiedyś udało się to na własne oczy zobaczyć xDD
Ogólnie jakikolwiek balans w tej grze leży, więc pewnie tego pokłosiem jest regularne kończenie w 3, maks 4 rundzie.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- nidhog
- Posty: 1754
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 388 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
To nie jest wielka filozofia. Dostajesz ta klątwa i następny dociąg Twój to 4 karty z szkoły agonii. Są 3 takie karty do comba w 36. A dociągasz 4. Mozesz sobie policzyć prawdopodobieństwo, ale gra warta świeczki. Jedynie gdy jesteś ostatni, i już mocno pobity, to kwestia przemyślenia. Natomiast uzyskanie kilkunastu punktów jednym czarem jest zawsze do przemyślenia.Seraphic_Seal pisze: ↑17 mar 2024, 10:16Legendy głoszą, że komuś kiedyś udało się to na własne oczy zobaczyć xDD
Moje zbiórki - szczegóły: tu
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Doświadczenie na pewno, nie jesteśmy, kilka razy sprawdzałem instrukcję, żeby ogarnąć czy nie cnie pomijamy, anie nie robimy czegoś nie tak, więc chyba zostaje opcja przypadkowego sprawnego łączenia wątków.
Nawet gdzieś widziałem, jak ktoś twierdził, że w ciągu gry odbudowuje się za mało pomieszczeń, a tymczasem my w pierwszej grze odbudowaliśmy ich 7, więc nie wydaje mi się to mało.
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Prawdopodobieństwo w takiej sytuacji to coś około 30%. Ale pierw taka sytuacja musi w ogóle zajśćnidhog pisze: ↑17 mar 2024, 10:56To nie jest wielka filozofia. Dostajesz ta klątwa i następny dociąg Twój to 4 karty z szkoły agonii. Są 3 takie karty do comba w 36. A dociągasz 4. Mozesz sobie policzyć prawdopodobieństwo, ale gra warta świeczki. Jedynie gdy jesteś ostatni, i już mocno pobity, to kwestia przemyślenia. Natomiast uzyskanie kilkunastu punktów jednym czarem jest zawsze do przemyślenia.Spoiler:
1) Wspomniana klątwa nie jest z gry podstawowej. To jest pewnie główne źródło tej dyskusji, bo odnoszę niesamowite wrażenie, że zawartość dodatków zdecydowanie nie była porządnie testowana, jest strasznie nierówna. Ciekawe jaki procent graczy w ogóle włączy ją do gry? Z powalającą ilością dodatkowej zawartości (jak to z grami z KSa bywa) podejrzewam, że wcale nie jakoś wielu. Zwłaszcza, że w innych państwach szło chyba bez problemu kupić samą podstawkę bez SG, a ta karta właśnie ze SG pochodzi.
2) Jeśli już ktoś włączy tę klątwę do gry, równie dobrze może wymienić szkołę agonii na jakąś inną.
3) Konkretna klątwa musi zostać dobrana z talii.
4) Żeby w pełni skorzystać z efektu i natrzaskać maksimum punktów gracz, na którego ta klątwa padnie musiałby mieć aktywne lub przygotowane zaklęcie "nieunikniony ból" na odpowiedniej stronie, mieć pełne zdrowie i nie otrzymać żadnych obrażeń do jego następnej aktywacji, podczas której otrzymałby w jakiś sposób pojedyncze obrażenie od róży.
5) Jeśli po otrzymaniu klątwy chciałby dopiero w fazie budowania talii szukać tej konkretnej karty, to jeszcze w ogóle musi pamiętać, że taka karta istnieje i wpaść na to, żeby efekty razem wykorzystać
6) No i jeszcze jest kwestia (wiążąca się z potencjalnie słabym przetestowaniem dodatków) - instrukcja jest jaka jest, faktycznie niby wynika z niej taka interpretacja, że za pomocą tego comba idzie w idealnym przypadku zdobyć punkty w ilości równej dwukrotności maksymalnego życia. LMS żadnego oficjalnego stanowiska chyba nawet nie wydała - może taki efekt miał właśnie być, może pętla jest przerywana po pierwszym powrocie do komnaty, może wcale się nie powinno to zapętlać, kto wie. Wiele osób, które są takiego combo świadome deklarowało house rulowanie tego, do np max 5 punktów.
7) Tyle samo punktów dostaje też czarna róża (a nawet może i więcej, bo trofea), więc to wciąż ona może wygrać partię, przy okazji prawdopodobnie psując grę pozostałym graczom xD
Ogólnie widziałem dyskusje na ten temat tu na forum, na bgg, na polskich grupach fb, na zagranicznych grupach fb. Wielkie oburzenia mnóstwa osób, że gra zepsuta, że jak LMS mógł na to pozwolić, że potrzebny house rule. Nie widziałem jeszcze natomiast, żeby w czyjejś grze się to wydarzyło.
Ale jeśli się wydarzy - zakładam, że w większości przypadków będą dwa scenariusze. Albo dużo śmiechu, że taka chora akcja się wydarzyła, albo wręcz przeciwnie - wielki wk..., być może tekst "więcej w to nie gram".
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Hej, mam pytanie o talię Koszmarów w Rebirth i Umbry
Chodzi o to, że je się przeczepia do przeciwnika i to są ewokacje czarnej róży, ale w ich dziełaniu jest też napisane, że zadają 1 obrażenie ewokacji tego maga, jeśli dzielą z nią slot czy coś takiego. I tu zaczyna się konflikt interesów.
Jeśli więc przywołuję Umbrę to ja decyduję przy jakich ewokacjach przeciwnika je przypiszę? Mogę przypisać więcej niż jedną kartę Umbry do tej samej ewokacji, tak, by podczas ich aktywacji nie tylko mag otrzymał obrażenia ale też ewokacja doznała dwóch czy więcej obrażeń?
Takie dodatkowe pytanie jeszcze. Jeśli likwiduemy maga, to wraz z nim tylko przypisane do niego Ewokacje takie, jak np Umbry, ale to nie jest tak, że traci on ewokacje, które miał pod swoją kontrolą, nie?
Chodzi o to, że je się przeczepia do przeciwnika i to są ewokacje czarnej róży, ale w ich dziełaniu jest też napisane, że zadają 1 obrażenie ewokacji tego maga, jeśli dzielą z nią slot czy coś takiego. I tu zaczyna się konflikt interesów.
Jeśli więc przywołuję Umbrę to ja decyduję przy jakich ewokacjach przeciwnika je przypiszę? Mogę przypisać więcej niż jedną kartę Umbry do tej samej ewokacji, tak, by podczas ich aktywacji nie tylko mag otrzymał obrażenia ale też ewokacja doznała dwóch czy więcej obrażeń?
Takie dodatkowe pytanie jeszcze. Jeśli likwiduemy maga, to wraz z nim tylko przypisane do niego Ewokacje takie, jak np Umbry, ale to nie jest tak, że traci on ewokacje, które miał pod swoją kontrolą, nie?
- nidhog
- Posty: 1754
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 388 times
- Kontakt:
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
1 Umbra na slot co daje razem max 3 Umbry przypisane do maga.Komimasa pisze: ↑18 kwie 2024, 08:05 Hej, mam pytanie o talię Koszmarów w Rebirth i Umbry
Chodzi o to, że je się przeczepia do przeciwnika i to są ewokacje czarnej róży, ale w ich dziełaniu jest też napisane, że zadają 1 obrażenie ewokacji tego maga, jeśli dzielą z nią slot czy coś takiego. I tu zaczyna się konflikt interesów.
Jeśli więc przywołuję Umbrę to ja decyduję przy jakich ewokacjach przeciwnika je przypiszę? Mogę przypisać więcej niż jedną kartę Umbry do tej samej ewokacji, tak, by podczas ich aktywacji nie tylko mag otrzymał obrażenia ale też ewokacja doznała dwóch czy więcej obrażeń?
Takie dodatkowe pytanie jeszcze. Jeśli likwiduemy maga, to wraz z nim tylko przypisane do niego Ewokacje takie, jak np Umbry, ale to nie jest tak, że traci on ewokacje, które miał pod swoją kontrolą, nie?
Ty decydujesz gdzie przypisujesz Umbre ( inaczej każdy by je dawał w puste sloty )
Są pod kontrolą Róży, więc Róża zadaje obrażenia ( wskakują czarne kostki).
Czasem karta mówi, że aktywujesz Umbry pod swoją kontrolą ( często przy dokładaniu Umbry tak jest). Wtedy jednorazowo Ty zadajesz obrażenia.
Umbry giną wraz z magiem do którego są przypisane. Pozostałe ewokacje zostają na planszy bez zmian.
Moje zbiórki - szczegóły: tu
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
O, dzięki za natychmiastową odpowiedź! Dzięki za rozwianie tych wątpliwości.
Jedna rzecz z tego, co powiedziałeś, nie daje mi spokoju. Mianowicie sloty są dla mniejszych ewokacji, ale taki Kolos nie ma swojego slotu bo to osobna podstawka. To do niego Umbry przypisać się nie da?
Jedna rzecz z tego, co powiedziałeś, nie daje mi spokoju. Mianowicie sloty są dla mniejszych ewokacji, ale taki Kolos nie ma swojego slotu bo to osobna podstawka. To do niego Umbry przypisać się nie da?
- Seraphic_Seal
- Posty: 1002
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 241 times
Re: Black Rose Wars - zasady, pytania, wątpliwości
Kolos normalnie zajmuje jeden z 3 slotów. Ale skoro można mieć tylko jedną dużą figurkę, to już te diamenciki (1,2 lub 3) nie są potrzebne do rozróżniania takiej ewokacji.Komimasa pisze: ↑18 kwie 2024, 12:09 O, dzięki za natychmiastową odpowiedź! Dzięki za rozwianie tych wątpliwości.
Jedna rzecz z tego, co powiedziałeś, nie daje mi spokoju. Mianowicie sloty są dla mniejszych ewokacji, ale taki Kolos nie ma swojego slotu bo to osobna podstawka. To do niego Umbry przypisać się nie da?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: (KS)(Czacha Games) Black Rose Wars: Rebirth
Wiecie może jak działa:
1. Karta Zapomniane Bóstwo Hasur (dodatek Dawno, Dawno Temu), która mówi - Na początku każdej Twojej aktywacji zyskujesz 1 punkt.
Aktywacją jest moment kiedy masz do wykonania swoje 2 akcje, ale czy ta karta obejmuje swoim efektem także aktywację pomieszczenia?
Czyli byłoby to:
- ruch fizyczny (+1 pkt), ruch o 2 pola, aktywacja pomieszczenia (+1pkt)
- czar błyskawiczny (+1 pkt)
2. [WYJAŚNIONE] W instrukcji doczytałem, że w fazie porządkowania każdy mag odrzuca przypisane do swojej planszetki gracza <del> kości niestabilności </del> żetony stabilności. Oznacza to, że wszyscy się leczą? [NIE]
3. Jak grać talią szamana? Próbuję różnych taktyk i zawsze mam wrażenie, że radzi sobie gorzej od innych kart.
4. Do komnaty maga nie można wejść samodzielnie, ale rozumiem, że jeżeli efekt czaru mówi, że mogę przesunąć wybranego innego maga, to mogę go umieścić w jego komnacie? Przez co przyblokuję go, bo musi wyjść z komnaty (odrzucić kartę, jeżeli ma wykorzystane żetony fizyczne)
5. Przy odrzucaniu ran lub zamiany ran z planszetki gracza, wybieramy dowolne rany, czy pierwsze od prawej? Jak dla mnie można wybrać.
1. Karta Zapomniane Bóstwo Hasur (dodatek Dawno, Dawno Temu), która mówi - Na początku każdej Twojej aktywacji zyskujesz 1 punkt.
Aktywacją jest moment kiedy masz do wykonania swoje 2 akcje, ale czy ta karta obejmuje swoim efektem także aktywację pomieszczenia?
Czyli byłoby to:
- ruch fizyczny (+1 pkt), ruch o 2 pola, aktywacja pomieszczenia (+1pkt)
- czar błyskawiczny (+1 pkt)
2. [WYJAŚNIONE] W instrukcji doczytałem, że w fazie porządkowania każdy mag odrzuca przypisane do swojej planszetki gracza <del> kości niestabilności </del> żetony stabilności. Oznacza to, że wszyscy się leczą? [NIE]
3. Jak grać talią szamana? Próbuję różnych taktyk i zawsze mam wrażenie, że radzi sobie gorzej od innych kart.
4. Do komnaty maga nie można wejść samodzielnie, ale rozumiem, że jeżeli efekt czaru mówi, że mogę przesunąć wybranego innego maga, to mogę go umieścić w jego komnacie? Przez co przyblokuję go, bo musi wyjść z komnaty (odrzucić kartę, jeżeli ma wykorzystane żetony fizyczne)
5. Przy odrzucaniu ran lub zamiany ran z planszetki gracza, wybieramy dowolne rany, czy pierwsze od prawej? Jak dla mnie można wybrać.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2024, 13:52 przez ZSNPlus, łącznie zmieniany 3 razy.
pomoc drogowa TIR Bydgoszcz https://holwiesiek.pl/