Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
A ja zdecydowanie wolę takie rozwiązanie. Łatwiej jest elementy dla 4 czy 5 graczy trzymać oddzielnie niz tak jak w wielu innych grach przy każdej rozgrywce odliczać z każdego stosiku iles tam elementów w zależności od liczby graczy. Zawsze mnie irytuje konieczność sprawdzania w instrukcji i odliczania kafelkow czy kart.
- psia.kostka
- Posty: 4858
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 1284 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Wszyscy tak sie ciesza cena, ktora zdaje sie, tutaj nie padla. To mialem zamiar z kronikarskiego obowiazku, oraz mojej kobiecej ciekawosci
, sprawdzic i wpisac, ku pamieci.
Ale perspektywa wpisania tej dlugiej nazwy w iszop mnie zniecheca
Sprobuje same "budowle"
Edit:
120zl, tylko sie nie pomylcie
ZONK - troszke smiechlem

Ale perspektywa wpisania tej dlugiej nazwy w iszop mnie zniecheca

Sprobuje same "budowle"

Edit:
120zl, tylko sie nie pomylcie

ZONK - troszke smiechlem
Ostatnio zmieniony 23 lut 2024, 00:26 przez psia.kostka, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
-
- Posty: 2311
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 364 times
- Been thanked: 563 times
- Kontakt:
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Gdy do tej gry podejść "poważnie" to daje ona sporą frajdę dla graczy.
Mam na myśli nie granie na zasadzie " na drugą nogę", " do luźnego popykania" ...
W tej grze nie jest tak, że jak ci wezmą kafelek to ok, nic się nie stało wezmę drugi

Przykładowo na wystawce masz zielony kafelek, który stanowi wymóg do budowy cudu, który akurat jest dostępny, jak odpuścisz to lipa, cud wystawi kto inny.
Ofc można sobie luźno popykać, ale z doświadczenia najlepsze były te partie w których gracze bacznie śledzili sytuację na rynku dostępnych kafelków.
Tura jest szybka, raczej nie ma tutaj zamulania, te występowało u nas jak ktoś grał pierwszą partię i nie umiał zwizualizować sobie wykładanych kafelków i cudów na planszy.
Z kolejną partią problem znikał, oprócz tych którzy mają problem z wyobraźnią przestrzenną

Generalnie frajda z gry zależy od tego z kim siadasz, to w sumie dotyczy większości gier

No i generalnie, po raz wtóry za 120 zeta to bym brał w ciemno nie patrząc na nic, bo to super cena za to co ta plansza oferuje.
Always look on the bright side of life
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Ja ostatnio grałem na 4 graczy. Downtime jest znaczący gdyż trzeba dobrze zaplanować położenie każdego kafla - każdy źle położony może nas zablokować w przyszłości. Więc mam wrażenie że gra wybacza błędy w mniejszym stopniu jak np. w Niezbadanej Planecie gdzie da się 'wyklepać' naszą planetę tu i uwdzie.
Jest dużo planowania na przyszłość, np. tutaj zostawię miejsce na pomarańczowy budynek, tu zaplanuję miejsce na grupę fioletowych , tutaj poprowadzę moją drogę żeby nie prowadziła do ślepego zaułka i nie trzeba było budować wieży (dzięki niej możemy rozpocząć nową drogę).
Ale im dłużej graliśmy tym gra szła płynniej. Jak ktoś wybrał już jakiś kafel to nie czekaliśmy na niego aż go położy na planszy tylko swoją turę zaczynał kolejny gracz.
Interakcji jest sporo. Ścigamy się o cuda świata, patrzymy na plansze innych graczy czy spełniają warunki budowy konkretnego cudu na który my mamy ochotę. Czasami jest ból jak zrobiliśmy idealne miejsce na jakiś cud który zamyka nam strefę budynków, a tu ktoś zgarnia nam go sprzed nosa.
Ścigamy się też o budynki które bardzo szybko znikają z rynku, a nie pojawiają się nowe w ich miejsce (aż do kolejnej rundy).
W tej grze przekonałem się że bycie ostatnim w kolejności ruchu może być bardzo złe, gdyż jak tura dojdzie do nas, to zostają nam tylko ochłapy. Więc następnym razem postaram się żeby nie mieć najwięcej populacji na początkowym etapie gry (właśnie populacja wyznacza kolejność ruchu).
Grając w Niezbadaną Planetę miałem wrażenie że gram w pasjansa gdzie tylko na końcu porównujemy wyniki. W Imponujących Budowlach na pewno tak nie jest, więc satysfakcja jest i większa po ukończonej rozgrywce.
- siepu
- Posty: 1316
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 429 times
- Been thanked: 422 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Tak, jest jakaś interakcja i gra jest zaskakująco ciężka. Nie polecam do czysto rodzinnego grania, ale w tej cenie i w takim wykonaniu trochę głupio nie kupić.
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Ma ktoś jakieś porównanie do Niezbadanej Planety? W sensie, nie która lepsza, bo i tak chciałbym mieć obie, ale w których elementach jedna się różni od drugiej i jak to wygląda w kontekście grania z rodziną.
- Wakabayashi
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 lut 2021, 17:57
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 19 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
A ja polecam do rodzinnego grania. Gram z synem (9 lat), z casualami i z geekami. Wyjadaczom jak dotąd podobało się najmniej.
Proste zasady, szybko się gra, bardzo ładne wykonanie. Dodatkowo na koniec nawet jak przegrasz to masz poczucie zbudowania czegoś i jest satysfakcja. Jeśli to nie jest rodzinna gra to nie wiem co nią jest.
-
- Posty: 2311
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 364 times
- Been thanked: 563 times
- Kontakt:
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Ja tę grę oceniłem jako lekką, bo tak w istocie jest.Wakabayashi pisze: ↑25 lut 2024, 23:39A ja polecam do rodzinnego grania. Gram z synem (9 lat), z casualami i z geekami. Wyjadaczom jak dotąd podobało się najmniej.
Proste zasady, szybko się gra, bardzo ładne wykonanie. Dodatkowo na koniec nawet jak przegrasz to masz poczucie zbudowania czegoś i jest satysfakcja. Jeśli to nie jest rodzinna gra to nie wiem co nią jest.
Ale z gamerami ta gra potrafi być "ciężka", w dobrym tego słowa znaczeniu.
Wiem, bo zdarzyła mi się taka partia.
Reasumując, można o tej grze powiedzieć, że jest zarówno lekka jak i ciężka

Co do porównań z Niezbadaną Planetą, dla mnie Cuda, yyy ... sorry Budowle

W Niezbadanej Planecie każdy sobie rzepkę skrobie i w zasadzie gra sam ze sobą

W Budowlach widzę od razu, że jak komuś wyhaczę np. niebieski budynek to nie zbuduje cudu, w NP nie widać takich smaczków dobierając kafle z tortownicy...
Always look on the bright side of life
- Apos
- Posty: 1305
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1203 times
- Kontakt:
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Dzisiaj do testów wpadła gra World Wonders, którą u nas wydają Lucky Duck Games.
W kategorii gier rodzinnych plus - bardzo ciekawy tytuł. Jest tutaj o dziwo dużo interakcji między graczami oraz planowania krótko i długo terminowego. Zasad mało, a dużo ciekawych decyzji. I jak wspomniałem - w trakcie gry zwracamy uwagę na poczynania przeciwników oraz możemy im podbierać płytki czy cuda, których potrzebują najbardziej
. Tu komentarz współgracza: "można być uroczo złośliwym". Przypadł mi do gustu mechanizm rynku oraz "zapłać wszystkim" za wybudowanie cuda. Obawiałem się trochę, że liczenie punktacji końcowej za każdy otoczony budynek, ale nawet zabudowana plansza pozostaje czytelna. Graliśmy od razu z celami publicznymi i te pewnie zostaną z nami.
Gra pięknie prezentuje się na stole i z przyjemnością spoglądamy na nasze plansze na których powstają Wielce Imponujące Budowle
.
Miałem dość niskie oczekiwania po przeciętnym Moim Mieście oraz rozczarowującej Niezbadanej Planecie. Co prawda nie jest to poziom Uczty Dla Odyna i nie stawiałbym "Budowli" obok tego tytułu, ale jest to miła, sympatyczna i angażująca graczy planszówka, a jak są odpowiedni gracze, to potrafi pokazać pazur
.
Na razie dostaje mocne 7,5 z tendencją rosnącą
.
Czekam na premierę (i dodatek)!
W kategorii gier rodzinnych plus - bardzo ciekawy tytuł. Jest tutaj o dziwo dużo interakcji między graczami oraz planowania krótko i długo terminowego. Zasad mało, a dużo ciekawych decyzji. I jak wspomniałem - w trakcie gry zwracamy uwagę na poczynania przeciwników oraz możemy im podbierać płytki czy cuda, których potrzebują najbardziej
Gra pięknie prezentuje się na stole i z przyjemnością spoglądamy na nasze plansze na których powstają Wielce Imponujące Budowle

Miałem dość niskie oczekiwania po przeciętnym Moim Mieście oraz rozczarowującej Niezbadanej Planecie. Co prawda nie jest to poziom Uczty Dla Odyna i nie stawiałbym "Budowli" obok tego tytułu, ale jest to miła, sympatyczna i angażująca graczy planszówka, a jak są odpowiedni gracze, to potrafi pokazać pazur

Na razie dostaje mocne 7,5 z tendencją rosnącą

Czekam na premierę (i dodatek)!
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Dziwne jest to porównanie z Ucztą dla Odyna. Rozumiem że chodzi o użycie mechaniki ale to przecież zupełnie inne kategorie i ciężary gier.Apos pisze: ↑26 lut 2024, 10:05
Miałem dość niskie oczekiwania po przeciętnym Moim Mieście oraz rozczarowującej Niezbadanej Planecie. Co prawda nie jest to poziom Uczty Dla Odyna i nie stawiałbym "Budowli" obok tego tytułu, ale jest to miła, sympatyczna i angażująca graczy planszówka, a jak są odpowiedni gracze, to potrafi pokazać pazur.
- Apos
- Posty: 1305
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1203 times
- Kontakt:
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Tak, jedna i druga gra wpadają w kategorię tile placement. W obu są to kluczowe mechaniki, ale jak zaznaczyłem - to inna waga gry.tomg pisze: ↑26 lut 2024, 10:34Dziwne jest to porównanie z Ucztą dla Odyna. Rozumiem że chodzi o użycie mechaniki ale to przecież zupełnie inne kategorie i ciężary gier.Apos pisze: ↑26 lut 2024, 10:05
Miałem dość niskie oczekiwania po przeciętnym Moim Mieście oraz rozczarowującej Niezbadanej Planecie. Co prawda nie jest to poziom Uczty Dla Odyna i nie stawiałbym "Budowli" obok tego tytułu, ale jest to miła, sympatyczna i angażująca graczy planszówka, a jak są odpowiedni gracze, to potrafi pokazać pazur.
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
W segmencie Family/Family+ polyminoes Moje Miasto i Patchwork mają pewne miejsce w mojej kolekcji ale np. Niezbadana Planeta czy Park Niedźwiedzi nie znalazły już miejsca.Apos pisze: ↑26 lut 2024, 10:38Tak, jedna i druga gra wpadają w kategorię tile placement. W obu są to kluczowe mechaniki, ale jak zaznaczyłem - to inna waga gry.tomg pisze: ↑26 lut 2024, 10:34Dziwne jest to porównanie z Ucztą dla Odyna. Rozumiem że chodzi o użycie mechaniki ale to przecież zupełnie inne kategorie i ciężary gier.Apos pisze: ↑26 lut 2024, 10:05
Miałem dość niskie oczekiwania po przeciętnym Moim Mieście oraz rozczarowującej Niezbadanej Planecie. Co prawda nie jest to poziom Uczty Dla Odyna i nie stawiałbym "Budowli" obok tego tytułu, ale jest to miła, sympatyczna i angażująca graczy planszówka, a jak są odpowiedni gracze, to potrafi pokazać pazur.
Czytam Wasze opinie i się waham czy kupować. "Table presence" czy niska cena to za mało dla mnie ale lekko złośliwa interakcja już do mnie przemawia, pytanie tylko czy żonie też się będzie podobać

- Apos
- Posty: 1305
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 1203 times
- Kontakt:
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Park Niedźwiedzi u mnie też nie znalazł miejsca.tomg pisze: ↑26 lut 2024, 11:49W segmencie Family/Family+ polyminoes Moje Miasto i Patchwork mają pewne miejsce w mojej kolekcji ale np. Niezbadana Planeta czy Park Niedźwiedzi nie znalazły już miejsca.Spoiler:
Czytam Wasze opinie i się waham czy kupować. "Table presence" czy niska cena to za mało dla mnie ale lekko złośliwa interakcja już do mnie przemawia, pytanie tylko czy żonie też się będzie podobać. Jak bardzo ewentualna złośliwość boli ?
Co do złośliwej interakcji. Za prostym naparzeniem się nie przepadamy, ale np. pociąganie za sznurki i przeciąganie wielowymiarowej liny w Pax już bardzo


To podbieranie sobie kafelków w World Wonders jest ciekawe. Można zabierać kluczowe dla przeciwnika płytki do realizacji cudu czy kafelki drogi i ograniczyć mu pole manewru na swojej planszy. Wtedy drugi gracz ma przez chwilę pod górkę. Do rozważenia wchodzi też kolejność w turze. Tą można zmieniać, a kto pierwszy ten ma większy wybór płytek

- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Walka o publiczne cele jest zażarta.
Walka o kafelki jest zażarta.
Walka o znacznik pierwszego (i drugiego!) gracza jest zażarta. Boli bycie ostatnim.
Wyprzedzanie się w budowie cudów jest zażarte.
Całkiem dużo interkacji, jeśli ktoś pyta.
Walka o kafelki jest zażarta.
Walka o znacznik pierwszego (i drugiego!) gracza jest zażarta. Boli bycie ostatnim.
Wyprzedzanie się w budowie cudów jest zażarte.
Całkiem dużo interkacji, jeśli ktoś pyta.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- konradstpn
- Posty: 926
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 330 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Czyli jednym słowem gra jest nienażarta... znaczy się... nie na żarty
Gram, więc jestem.
- rand
- Posty: 594
- Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
- Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 137 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Wiadomo kiedy jest oficjalna premiera sklepowa? Wszędzie podany jest ogólnie Marzec, jest jakaś bardziej konkretna data?
- mBird
- Posty: 130
- Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
- Lokalizacja: Wadowice
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
W poście po BookGame LDG informował o, że wysyłka w tym tygodniu. Nie ma natomiast informacji o premierze sklepowej. Podejrzewam, że dowiemy się niebawem. Też czekam, ale zamówiłem razem Marvel Dice Thron, więc pewnie jeszcze poczekam.
- kurdzio
- Posty: 965
- Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 486 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Info z Aleplanszówek: wysyłki do sklepów ruszają w przyszłym tygodniu
ps. pytałem o Pagana i Wielce Imponujące Budowle
EDIT: Kaczki w swoim wątku potwierdziły że gry już wyjechały
ps. pytałem o Pagana i Wielce Imponujące Budowle
EDIT: Kaczki w swoim wątku potwierdziły że gry już wyjechały
Poszły konie, Pagan z dodatkami, Point City, dwa mini-dodatki do Paleo i Wielce imponujące budowle wyruszyły dziś do hurtowni.
Tak więc piątek/sobota powinny pojawiać się pierwszych sklepach.
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
-
- Posty: 639
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 323 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Od dawna wiedziałem, że tetrisowe układanki średnio mnie bawią. Unikałem więc Patchworków, Odynów nawet.. ale przy WIB złamałem się. Spodobał mi się klimat, wyglad, opinie.. pomyślałem: ".. heh.. tym razem to się może udać.."
Niepotrzebnie zupełnie. When I'm good, I'm good. Jeśli wiesz, że nie lubisz, to nie lubisz. Po co drążysz? Mam nauczkę na przyszłość...
Ps. Co nie znaczy, że wspolgraczom się nie podobało. Podobało, może nie wybitnie, ale zadowolenie ogólne raczej. Po pierwszej zapoznawczej rozgrywce, wszystkie drobiazgi ważyły: był i wyścig po drogi, wieżę, cuda.. były postumenty kolejności.. planowanie i dzielnic i pod cele. Wszystko się zgadza: sprytnie, nie za ciężko i nie za długo..
No ale to nie dla mnie. Dla mnie nie..
Ps.2. Nie będę się wygłupiał w zasadach odrębnym pytaniem. Krotki kaszel: dobierając monument, realizujecie przesunięcie na torach z pierscienia lub zasobu? Graliśmy komrpmisowo: zasób tak, głowa na koniec. A jak jest poprawnie?
Niepotrzebnie zupełnie. When I'm good, I'm good. Jeśli wiesz, że nie lubisz, to nie lubisz. Po co drążysz? Mam nauczkę na przyszłość...
Ps. Co nie znaczy, że wspolgraczom się nie podobało. Podobało, może nie wybitnie, ale zadowolenie ogólne raczej. Po pierwszej zapoznawczej rozgrywce, wszystkie drobiazgi ważyły: był i wyścig po drogi, wieżę, cuda.. były postumenty kolejności.. planowanie i dzielnic i pod cele. Wszystko się zgadza: sprytnie, nie za ciężko i nie za długo..
No ale to nie dla mnie. Dla mnie nie..

Ps.2. Nie będę się wygłupiał w zasadach odrębnym pytaniem. Krotki kaszel: dobierając monument, realizujecie przesunięcie na torach z pierscienia lub zasobu? Graliśmy komrpmisowo: zasób tak, głowa na koniec. A jak jest poprawnie?
- Coen
- Posty: 2563
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 510 times
- Been thanked: 147 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Nie, populacja też od razu.Uncle_Grga pisze: ↑12 kwie 2024, 06:58 Ps.2. Nie będę się wygłupiał w zasadach odrębnym pytaniem. Krotki kaszel: dobierając monument, realizujecie przesunięcie na torach z pierscienia lub zasobu? Graliśmy komrpmisowo: zasób tak, głowa na koniec. A jak jest poprawnie?
Wczoraj wybudowałem dwa takie cuda i grę zakończyliśmy w 9 rundzie, bo dotarłem do ostatniego pola na torze populacji.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 24 kwie 2020, 00:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 82 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Ej, ale pierścień nie przesuwa niczego na torach. Chyba, że nie zrozumiałem Twojego pytania. Pierścienie to punkty na koniec gry.Uncle_Grga pisze: ↑12 kwie 2024, 06:58 Ps.2. Nie będę się wygłupiał w zasadach odrębnym pytaniem. Krotki kaszel: dobierając monument, realizujecie przesunięcie na torach z pierscienia lub zasobu? Graliśmy komrpmisowo: zasób tak, głowa na koniec. A jak jest poprawnie?
- karmazynowy
- Posty: 1150
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 219 times
- Been thanked: 502 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Chyba chodziło o tor populacji (głowy).
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
-
- Posty: 639
- Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 323 times
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Dokładnie o to chodziło. Monumenty dają przesunięcie na torach: populacji (pierscienie) lub zasobów (pozostałe symbole). Pytanie dotyczyło kiedy uwzględniamy ten symbol piercienia: od razu po dobraniu monumentu, czy na koniec gry. Z dyskusji powyżej wynika, że od razu.
W sumie ma to znaczenie dla tempa gry: wliczenie ich od razu przyspiesza trigger końca gry.
- mat_eyo
- Posty: 5718
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 950 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Wielce Imponujące Budowle / World Wonders (Ze Mendes)
Przesunięcie się na torze ma symbol danego toru, np. populacji (biała głowa). Pierścienie to punkty zwycięstwa. Przesunięcia bierze się natychmiast, punkty na koniec gry.