Flash Duel (David Sirlin)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Flash Duel (David Sirlin)
https://boardgamegeek.com/boardgame/184 ... nd-edition
Flash Duel to prosta, szybka gra karciana, która symuluje sparingi między postaciami z Fantasy Strike. Walka odbywa się na liniowej trasie o 18 polach i polega na trafieniu przeciwnika z odpowiedniej odległości.
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Kupiłem ostatnio i zagrałem parę partyjek - bardzo fajny fillerek . Gra ma masę trybów rozgrywki, ale póki co poznałem tylko tryb 1v1 (przy czym nie graliśmy jeszcze z draftem zdolności, tylko na gotowych zestawach w ramach danej postaci).
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Nie znalazłem tematu, więc pozwoliłem sobie go założyć.
A wszystko przez "Dżentelmenów", którzy od niedawna gry Sirlina przybliżają:)
Gra oczywiście nie do zdobycia w wersji fizycznej, ale na tyle byłem tematem zaintrygowany, że wystrugałem sobie pnp i ....
Po 8 rozgrywkach z synem (już pierwszego dnia) muszę przyznać, że połknąłem haczyk. Mam BattleCON, mam Legendy Blue Moon i myślałem że gier pojedynkowych już nie potrzebuję.
Flash Duel co prawda nie jest jakimś wyjątkowym odkryciem, w moim odczuciu nie jest grą "lepszą" od wyżej wymienionych, ale przez swoją prostotę i lekką asymetrię sprawia że w kolekcji zdecydowanie zostaje.
Widzę tu ciekawy proces - z każdą rozgrywką odkrywa się malutką cechę, taki niuansik, który w głowie uporczywie woła: "wykorzystaj mnie następnym razem":) I z partii na partię, w miarę poznawania gry i oswajania się prościutką mechaniką, głód odkrycia czegoś jeszcze i sprawdzenia w praktyce rośnie!
A wszystko przez "Dżentelmenów", którzy od niedawna gry Sirlina przybliżają:)
Gra oczywiście nie do zdobycia w wersji fizycznej, ale na tyle byłem tematem zaintrygowany, że wystrugałem sobie pnp i ....
Po 8 rozgrywkach z synem (już pierwszego dnia) muszę przyznać, że połknąłem haczyk. Mam BattleCON, mam Legendy Blue Moon i myślałem że gier pojedynkowych już nie potrzebuję.
Flash Duel co prawda nie jest jakimś wyjątkowym odkryciem, w moim odczuciu nie jest grą "lepszą" od wyżej wymienionych, ale przez swoją prostotę i lekką asymetrię sprawia że w kolekcji zdecydowanie zostaje.
Widzę tu ciekawy proces - z każdą rozgrywką odkrywa się malutką cechę, taki niuansik, który w głowie uporczywie woła: "wykorzystaj mnie następnym razem":) I z partii na partię, w miarę poznawania gry i oswajania się prościutką mechaniką, głód odkrycia czegoś jeszcze i sprawdzenia w praktyce rośnie!
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Ciekawe, że piszesz o Legendach Blue Moon, bo Flash Duela ogrywałem sobie akurat z Legendami podczas tego samego spotkania i osobiście uważam LBM za grę o co najmniej klasę lepszą i bardziej wciągającą, a przy tym również dynamiczną i asymetryczną. Niemniej jednak Flash jest po prostu przyjemny, a granie pod mocne strony swojej postaci i słabe strony postaci przeciwnika mimo wszystko jest angażujące .
A co do dostępności - kupiłem miesiąc temu nówkę na naszym amazonie .
A co do dostępności - kupiłem miesiąc temu nówkę na naszym amazonie .
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Flash Duel (David Sirlin)
"Lepszość" Legend Blue Moon to pewnie kwestia indywidualna, aczkolwiek również bardzo sobie je cenię (mam 50+ rozgrywek).
Pełna zgoda, że Flash Duel to waga piórkowa i mimo iż większość cech Legend również posiada (ale są one zdecydowanie płytsze), to w jakiś tajemniczy sposób sprawia, że - przynajmniej u mnie - chęć rozegrania kolejnej partii jest niespotykanie duża:)
Pełna zgoda, że Flash Duel to waga piórkowa i mimo iż większość cech Legend również posiada (ale są one zdecydowanie płytsze), to w jakiś tajemniczy sposób sprawia, że - przynajmniej u mnie - chęć rozegrania kolejnej partii jest niespotykanie duża:)
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Te odkrywanie ukrytych stylów walki dla każdej postaci podoba mi się najbardziej mechanika zajumana od Knizii (en garde) ale te umiejętności naprawdę dają sporo możliwości różnego rodzaju tańców. A to szybki podbieg pchnięcie cios a to ściąganie przeciwnika do siebie. Niektóre postacie są trudne do prowadzenia. Fajne jest to że chodzi o jeden strzał i koniec rundy. To dodaje wagi decyzjom. Narazie mam z 10 partii ale wygląda że będzie to dobry tytuł na wiele rozgrywek
- warlock
- Posty: 4676
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1989 times
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Z drugiej strony ten reset jest nieco upierdliwy przy fizycznym graniu - trzeba znowu tasować, usuwać 5 kart, rozdawać i podchodzić na nowo z pola 0 .Fajne jest to że chodzi o jeden strzał i koniec rundy.
Ale giera jest bardzo fajna. Tylko mega boli mnie, że w tej edycji nie ma słowa wzmianki o tym, że to jest na silniku En Garde.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Heh, tak, podchodzenie ze startu na początku u nas było trochę frustrujące.
Teraz jednak widzimy, że jest to taka zakamuflowana faza budowania ręki. Bywało też, że już w drugiej turze, przy odpowiedniej postaci można przebiec 3/4 planszy i zrobić strzał:)
Właśnie takie małe odkrycia u nas są tym magnesem, który zatrzymuje nas przy grze.
Teraz jednak widzimy, że jest to taka zakamuflowana faza budowania ręki. Bywało też, że już w drugiej turze, przy odpowiedniej postaci można przebiec 3/4 planszy i zrobić strzał:)
Właśnie takie małe odkrycia u nas są tym magnesem, który zatrzymuje nas przy grze.
- Qnnrad
- Posty: 228
- Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 196 times
- Kontakt:
Re: Flash Duel (David Sirlin)
Grałem setki partii i nigdy nie narzekałem na resetowanie. Wszystkie odrzuty są odkrytą stroną w jednym miejscu, karty rzadko się grupują (nieczęsto grasz pary/trójki itd.), wystarczy zebrać i przetasować niedbale, a umiejejki postaci to tylko 3 karty na każdą grającą osobę do obrócenia.
I tak, na początku wydaje się, że marnujemy pierwsze tury, ale jak poznamy więcej postaci to zobaczymy wartość w budowaniu ręki/ustawianiu się.
Porównywania FD i BML w zakresie ustalania, który tytuł jest lepszy i o ile "klas", nie skomentuję, bo bez sensu.
Dzięki @bolek za założenie tematu tej niepozornej, cudownej grze!
Lepiej późno niż wcale (sam się ze 3 razy wahałem nad założeniem, ale za mało miałem odpowiedzi w wątkach o innych grach Sirlina żeby promować i ten tytuł). Chwała DPSom za promocję Flash Duelka!
I tak, na początku wydaje się, że marnujemy pierwsze tury, ale jak poznamy więcej postaci to zobaczymy wartość w budowaniu ręki/ustawianiu się.
Porównywania FD i BML w zakresie ustalania, który tytuł jest lepszy i o ile "klas", nie skomentuję, bo bez sensu.
Dzięki @bolek za założenie tematu tej niepozornej, cudownej grze!
Lepiej późno niż wcale (sam się ze 3 razy wahałem nad założeniem, ale za mało miałem odpowiedzi w wątkach o innych grach Sirlina żeby promować i ten tytuł). Chwała DPSom za promocję Flash Duelka!
Re: Flash Duel (David Sirlin)
@Qnnrad - to głównie dzięki Tobie o tej grze się dowiedziałem, więc podziękowania należą się Tobie:)
(Przy okazji Legendy odkryłem dzięki @warlock, za co również jestem wdzięczny;)
A porównanie według mnie są istotne i warto je robić. To że mechaniki są podobne, to że ciężar jest inny, to że immersja jest większa lub mniejsza, itp - to wszystko staje się dla mnie jakimś punktem odniesienia pozwalającym wartościować konkretne cechy i decydować na ile dana gra wskakuje na radar. I tak jak "lepszość ogólna" jest pojęciem zbyt abstrakcyjnym, tak informacja, że gra jest lżejsza od A, albo ma mechanikę taką jak w B, już może mi się przydać.
Chociaż z drugiej strony Flash Duel w dziwny sposób wyłamuje się z tej logiki i ciągle jest dla mnie jakimś fenomenem. Jak wspomniałem, nie jest do dla mnie gra przewyższającą którąś z wcześniej wspominanych gier w którejś z istotnych cech, a jednocześnie jako całokształt wywołała niesamowicie dużo emocji i zaskoczeń.
btw - "dżentelmeni" i spółka, mam nadzieję, że druk grupowy Codex nadal macie w planach;]
(Przy okazji Legendy odkryłem dzięki @warlock, za co również jestem wdzięczny;)
A porównanie według mnie są istotne i warto je robić. To że mechaniki są podobne, to że ciężar jest inny, to że immersja jest większa lub mniejsza, itp - to wszystko staje się dla mnie jakimś punktem odniesienia pozwalającym wartościować konkretne cechy i decydować na ile dana gra wskakuje na radar. I tak jak "lepszość ogólna" jest pojęciem zbyt abstrakcyjnym, tak informacja, że gra jest lżejsza od A, albo ma mechanikę taką jak w B, już może mi się przydać.
Chociaż z drugiej strony Flash Duel w dziwny sposób wyłamuje się z tej logiki i ciągle jest dla mnie jakimś fenomenem. Jak wspomniałem, nie jest do dla mnie gra przewyższającą którąś z wcześniej wspominanych gier w którejś z istotnych cech, a jednocześnie jako całokształt wywołała niesamowicie dużo emocji i zaskoczeń.
btw - "dżentelmeni" i spółka, mam nadzieję, że druk grupowy Codex nadal macie w planach;]