Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1621
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 357 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Po pierwszej partii wwkc zagrałem na drugi dzień w szarlatanów z dwoma dodatkami i sam element push your luck jest zdecydowanie ciekawszy w szarlatanach, a drugi dodatek w końcu naprawia strategię wygrywającą.
Problem jaki widzę w push your lucku wwkc to czasami jesteśmy w sytuacji że musimy dalej dociągać żetony bo pasowanie nie przynosi żadnej korzyści, co nie jest fajne, bo nie daje wyboru. Mało jest momentów świadomego kuszenia losu. Na 5 osób bardzo przydałoby się punktowanie pierwszych 3 miejsc, natomiast punkty są za małe. Dlatego następną partię planuję odpalić na 4 lub 3 graczy.
Dziwny jest mechanizm resetu worka, jeżeli wejdą szybko 4 żetony i jest mało w wyczerpanych albo nic, to jest to praktycznie podwójna kara za pechowy dociąg.
Bardzo podoba mi się faza herbatki, stawia przed gracze ciekawe wybory.
Problem jaki widzę w push your lucku wwkc to czasami jesteśmy w sytuacji że musimy dalej dociągać żetony bo pasowanie nie przynosi żadnej korzyści, co nie jest fajne, bo nie daje wyboru. Mało jest momentów świadomego kuszenia losu. Na 5 osób bardzo przydałoby się punktowanie pierwszych 3 miejsc, natomiast punkty są za małe. Dlatego następną partię planuję odpalić na 4 lub 3 graczy.
Dziwny jest mechanizm resetu worka, jeżeli wejdą szybko 4 żetony i jest mało w wyczerpanych albo nic, to jest to praktycznie podwójna kara za pechowy dociąg.
Bardzo podoba mi się faza herbatki, stawia przed gracze ciekawe wybory.
- Neoptolemos
- Posty: 2095
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 1049 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
No to się zgadza. 4 osoby, tylko 1 już grała (ja, ale dwa lata temu i to nie ja tłumaczyłem zasady), zajęło 3h 
Sam nie wiem dlaczego wczoraj tak się zeszło z tym tłumaczeniem, ale 30-40 minut to TEŻ jest imho długo jak na taką grę. Przy czym jeśli to nie wynikło wyraźnie z poprzedniego posta, mi się i tak podobało i wciąż chcę grać. Ale faktem pozostaje, że miałem nadzieję na niższy (czasowo) prób wejścia i po prostu z casualami gry nie wyciągnę, na co trochę liczyłem.
A sztony super, tylko no właśnie: jak są to super, ale jak nie ma, to imho sama tektura jest good enough.

Sam nie wiem dlaczego wczoraj tak się zeszło z tym tłumaczeniem, ale 30-40 minut to TEŻ jest imho długo jak na taką grę. Przy czym jeśli to nie wynikło wyraźnie z poprzedniego posta, mi się i tak podobało i wciąż chcę grać. Ale faktem pozostaje, że miałem nadzieję na niższy (czasowo) prób wejścia i po prostu z casualami gry nie wyciągnę, na co trochę liczyłem.
A sztony super, tylko no właśnie: jak są to super, ale jak nie ma, to imho sama tektura jest good enough.
W tym też jest sporo racji, tylko dla mnie to cecha, nie wada. Szarlatani są bardziej o kuszeniu losu, w Wojnie jednak "strategicznym" aspektem jest dla mnie faza herbatki. Co nie znaczy, że nigdy się tego losu nie kusi - np. wczoraj miałem sytuację, że każdy żeton szaleństwa mnie wyrzucał z bitwy, ale jednocześnie byłem blisko końca toru i automatycznego zwycięstwa, zaryzykowałem i się udało (a w innym wypadku niemal na pewno Kapelusznik by mnie przegonił).autopaga pisze: ↑16 kwie 2024, 11:45 Problem jaki widzę w push your lucku wwkc to czasami jesteśmy w sytuacji że musimy dalej dociągać żetony bo pasowanie nie przynosi żadnej korzyści, co nie jest fajne, bo nie daje wyboru. Mało jest momentów świadomego kuszenia losu. Na 5 osób bardzo przydałoby się punktowanie pierwszych 3 miejsc, natomiast punkty są za małe. Dlatego następną partię planuję odpalić na 4 lub 3 graczy.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2024, 11:50 przez Neoptolemos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1621
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 357 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
To znaczy że źle zoptymalizował wybór gry.
- vder
- Posty: 775
- Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
- Lokalizacja: warszawa
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 144 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
To u mnie pierwsza partia w 3 osoby to z 30-40 min tłumaczenie zasad + sama gra moze dobijała do 2h , więc te poł godziny na gracza jest jak najbardziej osiągalne. Wrażenia z samej rgy na plus, chociaż czas setupu + ilość miejsca potrzebnego na stole zniechęca trochę.
Edit: no i imho instrukcja jest słaba, i jeszcze ten format
Edit: no i imho instrukcja jest słaba, i jeszcze ten format

-
- Posty: 1621
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 357 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Też miałem takie momenty natomiast bywały i takie że decyzyjności nie było żadnej. Specjalnie zagrałem szybko w szarlatanów, samo dobierania z worka w szarlatanach daje mi więcej funu. Przesuwanie znaczników siły na torze też bardzo zamula tempo gry. Autowin na 25 jest ciekawym zabiegiem przypomina trochę challengersów i koniec ławki. Wrzucenie dużej grupy jednostek, może nic nie dać, bo kolejność dociągania żetonów zadecyduje. Generalnie jedynie odwrócenie tarczy jest trochę za słabym bonusem za spalenie.Neoptolemos pisze: ↑16 kwie 2024, 11:48 W tym też jest sporo racji, tylko dla mnie to cecha, nie wada. Szarlatani są bardziej o kuszeniu losu, w Wojnie jednak "strategicznym" aspektem jest dla mnie faza herbatki. Co nie znaczy, że nigdy się tego losu nie kusi - np. wczoraj miałem sytuację, że każdy żeton szaleństwa mnie wyrzucał z bitwy, ale jednocześnie byłem blisko końca toru i automatycznego zwycięstwa, zaryzykowałem i się udało (a w innym wypadku niemal na pewno Kapelusznik by mnie przegonił).
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Ja i ekipa ocenimy szarlatanów na 2, a WW dostaje mocne 8.5.
Zagraliśmy już blisko 20 razy i nadal nie czujemy znużenia.
Kluczem do sukcesu jest przyjęcie albo strategi na zwycięstwo w regionach albo pójścia w karty celów.
Zagraliśmy już blisko 20 razy i nadal nie czujemy znużenia.
Kluczem do sukcesu jest przyjęcie albo strategi na zwycięstwo w regionach albo pójścia w karty celów.
- Hardkor
- Posty: 5188
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Albo oba

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- vder
- Posty: 775
- Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
- Lokalizacja: warszawa
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 144 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Też stawiam wyżej niż szarlatanów, ogólnie lubię takie nadbudowy mechaniczne/fabularne na gołej mechanice - w przeciwieństwie do szarlatanów mam cel, by ciągnąć z tego wora
. Podobnie zawsze wybiorę tyranów underdarku nad dominiona.

-
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 lip 2014, 17:11
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 103 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Taki mały offtop. Dostał już ktoś żetony z francuskiego sklepu kaczek? Wypadałoby w końcu zagrać partyjkę, ale od tygodnia zamówienie wisi ze statusem kompletowanie.
Rabaty: Rebel 8%, Planszostrefa 10%, Mepel 4%.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 213 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Status mienił się już w tamtym tygodniu na "in warehouse", a w tym na "kompletowanie", trochę długo trwa ta wysyłka. Może zamówień było sporo i francuski oddział wysłał dużą paczkę do polskiego i tu dopiero będą rozdzielać i wysyłać do konkretnych osób.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12705
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3889 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Premiera we Francji 19 kwietnia, wiec nie spodziewalbym sie wysylki przed
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 lip 2014, 17:11
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 103 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
O widzisz, ta data mi umknęła, dzięki!
Rabaty: Rebel 8%, Planszostrefa 10%, Mepel 4%.
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)

Dziś przyjechało, 2x sztony i 1x deluxe.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Wiadomo coś o wydaniu dodatku po polsku przez galakte?
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
I pomyśleć, że Geek Factor ocenił wersję KS (De Luxe) na 10/10Neoptolemos pisze: ↑16 kwie 2024, 11:11 Nieco zmieniając temat, bo wczoraj zagrałem po raz pierwszy po ~dwuletniej przerwie.
Wonderlands War to ciekawy przypadek gry, która podoba mi się mimo sporych problemów. Grałem u znajomych i chętnie to powtórzę, ale poważnie się waham (czytaj: "niemal na pewno spasuję") nad własnym egzemplarzem, bo to trochę gra na bardzo specyficzne grono i imho jednak do regularnego grania. Przypominanie sobie wszystkich mikrozasad i umiejętności co kilka miesięcy byłoby mocno zniechęcające.
A co do usprawnień wizualno-materiałowych (bo to chyba najistotniejsze w tym wątku): wersja retail jest o wiele czytelniejsza niż KS, bez pomalowania figurek lub przynajmniej dokupionych podstawek pod figurki tamta była straszna.

Mark
___________________________
Patchwork to nie moja bajka !!
___________________________
Patchwork to nie moja bajka !!
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
I bardzo dobrze, nie zagrałbym w retaila, nawet jakby mi ktoś zapłacił

Zamki imresja +10, meple w kształcie frakcji imersja +10(mam naklejki to +100), figurki + pierścienie +10 to przejrzystości, własne bagi imersja +3, no i sztony +over 9000 to przyjemności z gry, pozdrawiam.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Bart Henry
- Posty: 1118
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 933 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
To, że wersja deluxe za miliony monet nie ma dwuwarstwowych planszetek graczy, to jest kpina. Przede wszystkim bolesne jest to w kontekście znacznika siły ataku, którego pozycja ma duże znaczenie, a w przypadku przypadkowego przesunięcia może nie być łatwa do odtworzenia. No i ekstra płatne kolorowe podstawki pod figurki to wręcz hit. Już nie tylko kosmetyczne dodatki, ale i poprawiające czytelność tego, co dzieje się na planszy, są dodatkowym źródłem pieniędzy na KS-ach.
Taką samą kpiną jest, że w wersji retail za 250-300 zł są zwykłe, standardowe meeple, zamiast indywidualnych kształtów per frakcja. Na pewno wymiana 70 znaczników, które i tak musieli zamówić do wersji deluxe, wpłynęłaby znacząco na cenę gry w tej półce cenowej...
Wziąłem deluxe i nie żałuję, ale widać gołym okiem, że podstawka jest wykastrowana, aby były wyraźne powody, by kupić wersję deluxe. Co do wersji deluxe, a właściwie płatnego dodatku, to potwierdzę, że żetony naprawdę robią robotę.
Grałem do tej pory 3 razy dwuosobowo i te pierwsze wrażenia są bardzo dobre. Zmiany w trybie dwuosobowym, względem rozgrywek w większą liczbę osób, są sensowne i wprowadzają głębię taktyczną do gry dwuosobowej. Akcje budowy zamku są szczególnie ciekawe, bo dają de facto pół zamku, co czasem można ciekawie wykorzystać. Czasami losowość daje w kość, to prawda. Muszę jednak przyznać, że ta gra irytuje mnie mniej niż powinna, bo jako eurogracz bałem się, że trudno będzie mi się przekonać do tego tytułu przez nachalną losowość.
Instrukcja według mnie ociera się o genialność. Były pojedyncze rzeczy, które musiałem potwierdzić na BGG, ale okazywało się, że intuicyjnie miałem rację. Poukładanie informacji bardzo mi się podoba. Nie miałem problemu z powrotem do konkretnej sekcji. A podsumowanie zasad w postaci flowchartów (schematy blokowe), to czyste złoto.
Taką samą kpiną jest, że w wersji retail za 250-300 zł są zwykłe, standardowe meeple, zamiast indywidualnych kształtów per frakcja. Na pewno wymiana 70 znaczników, które i tak musieli zamówić do wersji deluxe, wpłynęłaby znacząco na cenę gry w tej półce cenowej...
Wziąłem deluxe i nie żałuję, ale widać gołym okiem, że podstawka jest wykastrowana, aby były wyraźne powody, by kupić wersję deluxe. Co do wersji deluxe, a właściwie płatnego dodatku, to potwierdzę, że żetony naprawdę robią robotę.
Grałem do tej pory 3 razy dwuosobowo i te pierwsze wrażenia są bardzo dobre. Zmiany w trybie dwuosobowym, względem rozgrywek w większą liczbę osób, są sensowne i wprowadzają głębię taktyczną do gry dwuosobowej. Akcje budowy zamku są szczególnie ciekawe, bo dają de facto pół zamku, co czasem można ciekawie wykorzystać. Czasami losowość daje w kość, to prawda. Muszę jednak przyznać, że ta gra irytuje mnie mniej niż powinna, bo jako eurogracz bałem się, że trudno będzie mi się przekonać do tego tytułu przez nachalną losowość.
Instrukcja według mnie ociera się o genialność. Były pojedyncze rzeczy, które musiałem potwierdzić na BGG, ale okazywało się, że intuicyjnie miałem rację. Poukładanie informacji bardzo mi się podoba. Nie miałem problemu z powrotem do konkretnej sekcji. A podsumowanie zasad w postaci flowchartów (schematy blokowe), to czyste złoto.
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
100% zgoda - nie brak mi figurek, zamki nie są takie najgorsze w retailu ale fakt, że meple to po prostu zwykłe chłopki jak w carcassonne w momencie jak i tak produkowane są te "ładne" to słaby żart. Dla mnie największy minus wersji retail i największy hint, że chodziło o jak największe upodlenie wersji retail. Na szczęście są w internecie pliki do druku...Bart Henry pisze: ↑18 kwie 2024, 00:24 Taką samą kpiną jest, że w wersji retail za 250-300 zł są zwykłe, standardowe meeple, zamiast indywidualnych kształtów per frakcja. Na pewno wymiana 70 znaczników, które i tak musieli zamówić do wersji deluxe, wpłynęłaby znacząco na cenę gry w tej półce cenowej...
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Możesz powiedzieć, które pliki masz na myśli? Meeple to w zasadzie jedyna rzecz, która mnie trochę razi w wersji retail.Diserve pisze: ↑18 kwie 2024, 09:10 100% zgoda - nie brak mi figurek, zamki nie są takie najgorsze w retailu ale fakt, że meple to po prostu zwykłe chłopki jak w carcassonne w momencie jak i tak produkowane są te "ładne" to słaby żart. Dla mnie największy minus wersji retail i największy hint, że chodziło o jak największe upodlenie wersji retail. Na szczęście są w internecie pliki do druku...
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
- Neoptolemos
- Posty: 2095
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 1049 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Zamki są tez w retailu. A pierścienie na figurki są zawarte w wersji deluxe? Bo w oryginalnej angielskiej nie było i to był zdecydowanie największy fakap.gogovsky pisze: ↑17 kwie 2024, 23:57I bardzo dobrze, nie zagrałbym w retaila, nawet jakby mi ktoś zapłacił![]()
Zamki imresja +10, meple w kształcie frakcji imersja +10(mam naklejki to +100), figurki + pierścienie +10 to przejrzystości, własne bagi imersja +3, no i sztony +over 9000 to przyjemności z gry, pozdrawiam.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12705
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3889 times
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Nie sa, chyba z 10-15$ za nie wolaliNeoptolemos pisze: ↑19 kwie 2024, 09:40 Zamki są tez w retailu. A pierścienie na figurki są zawarte w wersji deluxe? Bo w oryginalnej angielskiej nie było i to był zdecydowanie największy fakap.

Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Hardkor
- Posty: 5188
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1554 times
- Been thanked: 1120 times
- Kontakt:
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Pierscienie 12 dolarów + podatek na KS.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Wojna w Krainie Czarów / Wonderland's War (Tim Eisner, Ben Eisner, Ian Moss)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2024, 11:05 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Powód: cytowanie
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.